Annons:
Etikettsajten
Läst 1035 ggr
martdat
9/6/12, 10:20 AM

Såå många hemlösa. så hemskt..

godmorgon. katter katter överallt. frånflyttade katter från en kattsamlare. en kull på två ungar nu  tredje försvunnit o mamman plus flera vuxna. .mamma o ungar ställda på kö te två katthem men alla har fullt,

Fick samtal från en kompis i morse ,  att hon hittat en övergiven kattunge på några veckor mitt i natten i en skog. den var så utmattad o skitig o mager så den orkade inte ens springa från henne i längden. bor på hennes toa nu.. inga andra ungar synliga trotts att hon letat …
mamman är nog överkörd. för för fem dagar sedan hittades en överkörd katta på samma ställe.

nya kattungar i lagårn där folk dumpar katter. förra veckan hittade brorsan ett gäng förvildade i en stenmur. ca fyra veckor kanske,,, jag behöver ett eget katthem till alla härikring…. suck,, behövde bara få ut mig frustrationen…  katter finns utanför växjö om nån vill rädda,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Annons:
martdat
9/6/12, 10:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

två hemlösa bäbisar som bosatt sig i en förfallen lada… bilden e dock några veckor gammal

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Alexej
9/6/12, 10:52 AM
#2

Tycker också det är fruktansvärd jobbigt med alla hemlösa katter. I Grästorp gick en mamma med 3 ungar. Mamman har nog en ägare-en ung tjej som inte släpper in eller matar katten längre. En unge blev påkörd och de 2 andra ungar togs av 2 killar som ska syssla med kamphundar…

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Katthemsmatten
9/6/12, 1:21 PM
#3

# 2 Fy f-n vilka idioter det finns!! Kan ni göra en anmälan ang. detta? Framförallt kanske kamphundstyperna borde få veta att de lever.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Alexej
9/6/12, 9:31 PM
#4

Finns inga bevis:( och av kattungarna finns nog inget kvar. Men ska fånga in mamman när badrummet blir ledig.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[Skyggis]
9/6/12, 10:17 PM
#5

Har ni adressen till de ni misstänker ska ha utsatt ungarna för det grova djurplågeriet? För definitivt är inte en anmälan bortkastad och jag vill gärna göra en anmälan så det kan kollas upp.

Alexej
9/6/12, 10:37 PM
#6

Nej, jag vet inget. Hörde det genom andra som matar katter där och har lite koll. Men just där i Grästorp är det fruktansvärd för katter. Ingen bryr sig och halvtama katter överallt. Ingen veterinär inom 3 mil och kastrering är okänd för många invånare. Vi försöker fånga in katter där när vi hinner men det är deprimerande med alla ägda katter där som är utkastade. Okastrerade så klart. Vi har nog fångad in 10-15 katter där.

LS gör ingenting, polisen gör ingenting trots en massa anmälningar. Polisen ställde ut en gammal kommunfälla i trä efter krav från LS men katten öppnade fällan själv och försvann. Nu vill polisen inte mer utan tycker jag kan fånga in katter där. Men det fattas plats och bensinpengar och ork. Finns ju katter överallt…och kattmataren flyttar om några månader.

Idag såg jag en katt hos mig i stallet som jag inte har sett innan. En röd tabby, livrädd. Den måste också kastreras.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: