Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 1813 ggr
Chr
9/4/12, 7:42 PM

Söker kattfälla Linköping

Behöver låna/hyra en kattfälla för att locka fram vår skygga katt Zorro.

Sökt men inte funnit någon.   Någon här som vet vart vi kan vända oss?

Annons:
pia-app
9/4/12, 8:36 PM
#1

Om du inte behöver låna den så många dagar så kan du få låna vår fälla.

Pia

9Liv Östergötland

0730 202852

Chr
9/4/12, 8:45 PM
#2

Hej Pia, tack för ditt svar!

Vad är det för mått på fällan och var bor du?

pia-app
9/5/12, 8:12 AM
#3

Hej

Vet inte måtten men det är en sån där vanlig som dom går in i och sen trampar på en platta så att luckan går igen.

Vi finns  i Norrköping

Chr
9/5/12, 9:43 AM
#4

Hej,

Har lyckats få tag på en fälla i samma område där vi bor.

Men tack för att du hörde av dig!Glad

Katthemsmatten
9/5/12, 9:46 AM
#5

#4 Nu håller jag tummarna för att katten går i fällan illa kvickt!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Chr
9/5/12, 9:49 AM
#6

Tack !  Är jättespänd nu, att det verkligen är vår katt som dyker upp.

Annons:
MSH
9/5/12, 9:49 AM
#7

Åh håller tummarna! Själv har jag också provat fälla, för första gången:-)! Se till att lägga massor med god makrill tex. men ni har säkert fått alla goda råd ang fällan! Nu håller vi tummarna att er Zorro går in!!!!!

Chr
9/5/12, 9:51 AM
#8

Har du fått tillbaka din katt?

MSH
9/5/12, 9:56 AM
#9

Nej, tyvärr!!!, efter en vecka med fälla, det enda som hände var att jag fångade en annan tjock katt; vår misse är fortfarande spårlöst borta….

Chr
9/5/12, 10:00 AM
#10

Nej vad tråkigt!!  Hoppas den kommer fram på annat sätt !!

Vi vill så gärna tro det är Zorro som varje kväll äter av den mat vi satt ut alldeles bredvid där han hoppade ut.  Kan naturligtvis vara en annan katt eller annat djur också.  Snart får vi väl veta vilket.

Tack för hållna tummar !!

Sidentass
9/5/12, 12:39 PM
#11

Åhhh..håller så hårt i tummarna, var i linköping är det? Är själv lambohovare.

Chr
9/5/12, 1:17 PM
#12

Tack Sidentass ! 

Övre Johannelund, alldeles i närheten av hemmet tror vi han finns. Men 100% säkra är vi inte. Känns ändå vi gör vad vi kan nu….

Uppkatten
9/5/12, 5:08 PM
#13

Ställ fällan så den står lite skyddat t ex intill ett buskage eller längs med en vägg. Ha ett LITET matfat längst in i fällan så att inte fällans funktion påverkas av ett allt för stort matfat. Lägg ett spår av mat in i fällan.

Kolla var tredje timme försiktigt och på långt avstånd (viktigt att fällan får stå ifred och att misse inte stressas om han/hon kommer dit för att utforska!).

Öppna inte fällan utomhus om ni vill ha med infångad misse in. Se till att fällans lucka inte går upp när ni bär in fällan med misse i. Öppna fällan i ETT rum, gärna med nedfällda persienner.

Tänk igenom redan nu hur ni ska göra om ni får annan misse i fällan. Är det en hemlösing/en misse i dåligt skick kan ni inte släppa ut den till fortsatt hemlöshet.

Ha inga filtar eller annat gosigt inne i fällan, det kan påverka fällans funktion. Däremot kan man ha en filt över delar av fällan, en del fällor blir mindre läskiga för katten på det sättet. Dock viktigt att filten inte hindrar fällans funktion.

Håller alla tummar jag har!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
annebeate
9/5/12, 5:11 PM
#14

Tänker på er och håller tummarna.

Chr
9/5/12, 6:17 PM
#15

Uppkatten - tack för tips och tummar. Platsen där vi haft matskålen nu är perfekt att ställa fällan också. Den kommer stå skyddad bakom en stor buske, intill väggen.  Vi har tänkt tanken att det kan vara en annan kisse som lockats av maten. Vi kommer göra vad vi kan för den i såfall, se till den hamnar rätt eller se till den på annatt sätt kommer tas om hand.

annebeate - tack för att du fortsätter heja på !

MSH
9/5/12, 6:40 PM
#16

Ett tips till som jag fick-kolla kissen i fällan noga, så att ni inte av misstag släpper ut er katt… De ser onekligen lite annorlunda ut när de är fångade… Lycka till nu!!!

Chr
9/5/12, 6:49 PM
#17

Tack, ja den är nog lite tilltufsad nu….

Uppkatten
9/5/12, 7:22 PM
#18

Räkna med att den kan vara stressad/"arg" också om den fångas.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Chr
9/5/12, 7:32 PM
#19

Är beredd på att han är annorlunda

Sidentass
9/6/12, 10:54 AM
#20

åhhh..jag håller tummarna!!

Annons:
Chr
9/6/12, 11:42 AM
#21

Jag är jättespänd på vad som ska hända.

Började i går med att ställa maten utanför fällan, och den var uppäten som vanligt.

Undrar vem det är som kommer,  känslan vi har att det är Zorro, eller om det kanske är någon annan.

MSH
9/6/12, 12:45 PM
#22

Kan du inte ställa in maten i fällan..? Plus lite lite mat utanför….?

MSH
9/6/12, 12:47 PM
#23

Håller tummarna att det är Zorro!!!!!

Chr
9/6/12, 1:23 PM
#24

Ska pröva det i kväll Glad

MSH
9/6/12, 1:32 PM
#25

Åh spännande! Lycka till!!

annebeate
9/6/12, 8:27 PM
#26

Håller tummarna!

Lena
9/6/12, 9:10 PM
#27

Håller också tummarna! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
[sarasvati]
9/7/12, 12:00 AM
#28

Mera tumhållning! :-)

Sidentass
9/7/12, 10:09 AM
#29

Vi håller tassarna här för att det är Zorro och att han går in nu snart!!

Katthemsmatten
9/7/12, 10:20 AM
#30

Hur har det gått? Spänningen är olidlig.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Chr
9/7/12, 3:50 PM
#31

Fångade en katt i natt.  Det var inte Zorro Gråter Känns nu som han är förlorad….  Vi tror inte längre han är kvar i området. Vårt hopp står nu till att någon tar hand om honom och hör av sig. Tack alla för att ni hållt tummarna.  Och ni som dagligen jobbar med att hjälpa katter till ett bättre liv - ni är fantastiska.

annebeate
9/7/12, 4:10 PM
#32

Känn  inte att han är förlorad. Tänk på alla de katter som kommit tillbaks efter lång tid. Det gäller att efterlysningslappar är uppe ständigt. Tänker alltid på min grannkatt som kom tillbaks efter 7 månader just genom att en lapp satt uppsatt efter så lång tid.

Chr
9/7/12, 4:20 PM
#33

Känslan just nu är väl sån men vi ger inte upp. Sägs ju att katten har nio liv Glad

annebeate
9/7/12, 4:33 PM
#34

Helt rätt inställning.

Nu finns det två trådar gällande Zorro. Det hade nog varit bättre att nu använda en, förslagsvis den andra med Zorros namn i rubriken så kan denna tråd användas nästa gång när fälla behövs. När man söker efter sin lille kisse så tror jag det samtidigt betyder mycket att få skriva av sig och få respons från andra medlemmar här på forumet.Det kan ge än mera energi i sökandet efter Zorro.Även andra medlemmar som bor i Linköping kan förhoppningsvis också hålla utkik efter honom.

Annons:
MSH
9/7/12, 4:42 PM
#35

Som sagt-tills motsatsen är bevisad….. Fortsätt med fällan!!

Upp till toppen
Annons: