Annons:
Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1295 ggr
[Exo_ragdoll]
2012-08-18 19:23

STHLM mamma m ungar söker hem!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej,

Min vän tog hand om en hemlös dräktig (hemskt )  liten katt för ett tag sen som nu har fått 4 små bebisar.

Min vän har själv två hundar och är allergisk mot katter så dem bor i hennes stora badrum just nu. Själv har jag två katter i en inte alltför stor lägenhet så kan inte ta dem jag heller.

Vi har letat bra hem bland vänner och bekanta utan resultat. Det skär i hjärtat för kattmamman är världens snällaste gosigaste katt och hon förtjänar verkligen ett tryggt bra hem precis som kattungarna.

Hon har även svårt med sin ekonomi som ensam studerande så alla kostader får vi kämpa med.

Är det någon som har något tips på vad man kan göra? Kattungarna är snart 4 veckor.

Tacksam för svar.

( vi bor i Stockholm )

Annons:
[helenal]
2012-08-18 20:03
#1

jag bor tyvärr i göteborg…

ingen i sthlm eller nära som kan hjälpa till?

[Exo_ragdoll]
2012-08-18 20:20
#2

Va synd :(

Jag hoppas att det finns någon .

Lena
2012-08-18 20:38
#3

Ring runt till alla katthem som finns i Stockholm. Även om de har fullt kan de kanske hjälpa ändå på något sätt.

Stockholms län

Sätt annons på Blocket, sätt annons på www.katter.nu i deras annonsforum. Sedan har vi två sajter där man kan annonsera här på iFokus: Omplacering iFokus & Djurannonser iFokus.

Hoppas det löser sig!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Exo_ragdoll]
2012-08-18 21:39
#4

Tack så mycket för alla tips! Jag ska ringa runt imorgon till alla och sätta in fler annonser!

Lena
2012-08-18 23:32
#5

#4 Håller tummarna att det ordnar sig! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

-NikkiLee-
2012-08-19 12:20
#6

Önskar jag kunde ta emot dem…jag bor i Sthlm och har varit jourhem åt många skygga och tama sedan 2004 men min man säger nej till fler katter här hemma…jag bearbetar lite så får vi se…

Annons:
Lena
2012-08-19 14:36
#7

Det är trots allt en fördel att det är i Stockholm då det är mera utbyggt med katthem och som lite mer civiliserat där än på många andra håll i landet vad gäller hemlösa katter.

#6 Hoppas maken ger med sig! ;)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

MSH
2012-08-22 20:37
#8

Jag har mailat till dig; kan det vara vår lilla honkatt (bortsprungen) som fått ungar? Hur ser mamman ut?

[sarasvati]
2012-08-24 00:50
#9

#4 hur går det för kattmamma med bebisar? Fint att de tagits om hand!

#8 Dessa kattungar uppges vara snart 4 veckor den 18 aug. Alltså födda c vecka 29. Dräktigheten varar runt 65 dgr (rätta mig om jag har fel). Kan din katt ha varit så pass högdräktig vid försvinnandet, tror du, i början av juli var det väl?

[Exo_ragdoll]
2012-08-24 01:21
#10

Tack så mycket för era svar.

Vi har lite kontakt med ett katthem i Stockholm som eventuellt kan hitta ett akut hem. En annan vän kan ta dem i några veckor så jag hoppas att det löser sig tills dess. Probelmet är att som studerande ha råd att vaccinera alla bebisar samt kattmamman men vi försöker lösa det.

Om någon kan hjälpa till med hem till mamman med bebisarna hör gärna av er, även om någon seriös person är intresserad av någon av kattungarna när dem är 12vec maila gärna.

MSH
2012-08-24 09:44
#11

Stackars små missar :-)! Det stämmer, jag "väntar" nog inte några småmissar än, om jag överhuvudtaget lyckas få någon katt?! Skulle annars gärna ställa upp tills vidare! Ledsen men just nu går det bara inte….

Vänligen Marie

Upp till toppen
Annons: