Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 2340 ggr
Sigge Skarpnäck
8/17/12, 5:58 AM

Bortsprungen katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har min katt Sigge varit borta ett tag.. han sågs senast den 23/7 på dagen utanför hans hus (vårat hus..). Han bor i ett radhus på helikoptergatan i skarpnäck.

Han är en norskskogs katt på 1 år , hade ett silvrigt halsband med rosa blommor och fjärilar på.. (när han sprang bort).

Svart vit brun päls och endel gråa hår strån i svansen.
Mörk haka, bröstet ner till frambenen är helt vitt.. ansiktet är till stor del vitt och rosa nos. på huvet börjar lite brunare färg.
ryggen är mörk/svart med bruna inslag här o där..
Svansen är helt svart med endel gråa hårstrån..
Bakbenen är vita med svarta mörka fläckar och magen är till mesta dels helt vit.

Ögon färgen har skiftningar mellan gröna och bruna, han har chip i nacken.

Är riktigt orolig att något dåligt har hänt honom!
Har anmält han bortsprungen till polisen , skrivit i olika grupper på facebook och andra sidor på internet så som katthem. Finns även på blocket , lappar uppsatta och pratat med grannar runt om .
Även satt in info i tidningar..

Annons:
Debattia
8/19/12, 10:15 PM
#1

Puttar upp!

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Issa
8/19/12, 10:29 PM
#2

Lägg på Kattpolisen i Fokus också.

MSH
8/19/12, 10:32 PM
#3

Jag fick tipset att lappa och åter lappa. Även lägga lapp i folks brevlådor. Anmäl till polisen! Tills motsatsen är bevisad tänker jag.., vår misse har varit borta sen i början av juli…:-(!!

Lena
8/20/12, 5:56 PM
#4

Läs om vad du kan göra i den här artikeln. Här finns ytterligare en artikel med tips och råd när katten sprungit bort.  När din katt är bortsprungen.

Lycka till med letandet.

Ge aldrig upp! Det händer att katter kommer tillbaka efter mycket lång tid. Läs om två sådana fall:

Artikel om Muffin som kom hem efter 9 år.

Artikel om Mamma Grå som var på rymmen i 3 år.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

MSH
8/21/12, 9:33 PM
#5

Hur går sökandet? Har du fått några tips?

Sigge Skarpnäck
8/28/12, 10:57 PM
#6

Sökandet fortsätter , inte funnit honom än..
Fick ett samtal för bara nån vecka sedan av två

barn som ringde och sa att dom hittat min katt..
Men  så var det inte utan dom bara bus ringde tyvärr….
Men vi fortsätter sökandet med olika sätt och hoppas att han kommer fram någon gång oskadd .

Annons:
Katthemsmatten
8/28/12, 11:56 PM
#7

Håller tummarna! Fortsätt lappa och leta. Ut om natten och locka. Mata sent när fåglarna inte äter upp maten och det är få människor ute.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Upp till toppen
Annons: