Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 2144 ggr
lillajag1980
2012-08-03 20:17

Örebro hemlös kattunge/ungkatt?

Jag och några av mina arbetskompisar som jobbar i anslutning till våghustorget har sett en randig katt som irrar omkring på våghustorget och vid Ica city. När jag såg den uppfattade jag åldern till ca fyra månader. Skulle gärna vilja höra om det är någon som har sett den, vill också ha hjälp med att fånga in den för det är ingen lämplig plats för en katt med all den tunga trafiken. Också självklart vill jag att den hittar hem till sin ägare om den bara är bortsprungen. Jag kan ställa upp som jourhem så länge. Hoppas någon kan hjälpa mig.

Annons:
lillajag1980
2012-08-03 20:17
#1

Kan tillägga att det är i Örebro.

Issa
2012-08-04 00:04
#2

Du måste ju höra av dej till Örebro Katthem om du vill ha hjälp då.

Camillhe
2012-08-04 04:09
#3

du får säkert tips här av folk snart om var du kan låna/hyra en fälla. Jättebra att du kan ta hand om den som jourhem. Bra om ni börjar mata den så den blir van att få mat på ett speciellt ställe så ni sen kan sätta fälla där.

Lena
2012-08-04 08:26
#4

Bra att du engagerar dig för den stackars kissen. Inte bra att en så pass ung katt springer ute vind för våg. Viktigt den blir infångad så snart som möjligt innan det händer den något.

Lägger in länkarna till katthem/föreningar i Örebro med omnejd:

Kontakta föreningarna och hör om du kan låna fälla. Skulle tippa att Örebro katthem är dem som har störst möjlighet att hjälpa dig. Särskilt om du kan vara jourhem för kissen sedan.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
2012-08-04 10:50
#5

Åhhh..så farlig plats för en liten kisse att springa runt på, håller tummarna att ägaren kan hittas, och så fint att du kan ställa upp som jourhem för den lille..

Katthemsmatten
2012-08-04 18:20
#6

Puttar för lillmissen

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
lillajag1980
2012-08-05 11:09
#7

Jag och maken tog en jättesen kvällspromenad för att se om kattungen fanns kvar på våghustorget så vi kunde mata den. Men tyvärr så såg vi inte skymten av den och vi hade ingen aning om vart vi skulle ställa ut mat heller :/ Så om någon ser den som bor närmare i stan får ni gärna höra av er här. För vi bor inte alls i citykärnan.

Upp till toppen
Annons: