Annons:
Etiketttips-råd
Läst 2581 ggr
UlrikaD
8/2/12, 8:24 PM

Lidl-fynd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är ingen stor fan utav Lidl direkt men kikade in där idag. Och där hade de element-sängar för 79.90.

Lika fina som de som finns i zoo-affärer för 3-400kr. Tänkte jag köper en och testar. För det priset gör det ju inget ifall den inte blir godkänd, då kan man ju ge bort den istället.

Men Sessan gav den godkänt iallafall:)

Annons:
UlrikaD
8/2/12, 8:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Blev även godkänd av Gwen på iller-sidan:)

Seglarina
8/2/12, 8:40 PM
#2

Så söta dom är både Sessan och Gwen. Synd att jag inte har några element.

UlrikaD
8/2/12, 8:42 PM
#3

Tack! Utan element blir det ju svårare förstås.

Sessan sover som en sten just nu:)

brutt
8/2/12, 8:47 PM
#4

Oj det har jag missat. Full fart till Lidli nnan de ar slutsålda!Fina reklambilder för elementsängar  med fin katt och fin iller svårt att motstå

AgnetaB
8/2/12, 10:14 PM
#5

Jättesöta! Jag har inga element  men alltid tyckt de ser mysiga ut men vet ej var jag ska hänga dem. Något tips?

martdat
8/2/12, 10:44 PM
#6

#5 kanske på sänggavlen??

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Annons:
Thaeri
8/2/12, 10:52 PM
#7

Finns den i fler färger? Mörkgrå hade varit trevligt, med tanke på att katträdet är det Glad

AgnetaB
8/2/12, 10:55 PM
#8

#6 var ju en bra ide men har ingen gavel tyvärr.

Kanske kan hänga den i kattgården på något vis men skulle vilja ha den inne.

martdat
8/2/12, 10:56 PM
#9

#8 kökssoffans gavel om du har …elr sätt två krokar i väggen…

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

UlrikaD
8/2/12, 11:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Den fanns i ljusgrått också, jättefin färg.

Inute denna så är det metallkrokar som man hänger över elementet. Man kan nog hänge den över vad som helst, det är ganska breda krokar, så en säng-gavel skulle nog funka hur bra som helst.

De senaste timmarna under Hell´s Kitchen är det Tolouse som har tagit hand om sängen:)

AgnetaB
8/2/12, 11:15 PM
#11

Du är påhittig du:) Har ingen sådan soffa tyvärr o vill ej sätta krokar i nya väggar.

Ska åka o kolla om de finns kvar iaf o kan ju alltid fixa i kattgården som sagt.

Lena
8/2/12, 11:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Det var ett bra pris! Nästan som när vi bodde i Amsterdam. Där kunde man hitta grejjer till katterna för 30-40 spänn som kostar skjortan här hemma.

På tal om vart man kan hänga dem. Vi hade den utanpå en highsleeper (typ av tvåvåningssäng) och det var poppis. Bilden är inte den bästa men bifogar den ändå.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jina
8/3/12, 12:34 AM
#13

Tusan, jag som köpte en där för 99 kr Tungan ute Shoppat loss till MSKs lotteri.

Annons:
Sidentass
8/3/12, 10:32 AM
#14

Dom är så fina, tänkte köpa en när jag sist var där, men nu när jag ser hur populära dom är slår jag till nästa gång jag åker dit!:-)

Seglarina
8/3/12, 11:07 AM
#15

Det kanske blir så att jag köper i alla fall, fast jag varken har element, sänggavlar eller kökssoffa, kanske får jag i framtiden.

#12 skrivet av Lena

Jag tycker det var en härlig bild med en svans och två öron på :-)

Sunset_luna
8/3/12, 12:25 PM
#16

Jag hade en bokhylla med sånadär metallstänger på sidorna så ja hängde den där, funka hur bra som helst :)

Lena
8/3/12, 2:09 PM
#17

#16 Katter älskar ju att ligga högt och ha bra spaningsläge. Vår katter turades om att ligga i den hela tiden när vi hade den högt hängande.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

emjon
8/3/12, 5:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Våra kissar gillar också att ligga i hängmattor.

På landet kunde vi inte ha dem på elementet men löste det genom att sätta stänger från inredning till garderober på vägen.

Så här omtyckta blev de

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

UlrikaD
8/3/12, 5:18 PM
#19

#18 Vilken härlig bild.

Jag vaknade idag och Tolouse låg kvar. Hon har verkligen tagit den som sin egen verkar det som. Får väl gå till Lidl och köpa fler:)

emjon
8/3/12, 5:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Ett annat sätt vi använde oss av var att sätta på en träram på klösmöbeln och sedan sätta stänger där. Det blev också mycket populärt och inga hål i väggen.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Annons:
Lena
8/3/12, 5:40 PM
#21

#20 Kul tips! Omtyckt med ser man! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

UlrikaD
8/3/12, 11:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Puttar upp ifall någon mer vill fynda. Kissen gick för att äta…stort misstag. Alea var snabb hon.Skrattande

brutt
8/4/12, 12:52 AM
#23

Fanns kvar av dem här också på lidl okupperades snabbt av den yngste lilla svarta. Får gå tillbaks i morgon och köpa fler för det här blir ju orättvist om bara en ska ha den hela tiden ,de andra vill ju också ligga i den.

AgnetaB
8/4/12, 8:10 AM
#24

Tack för alla tips att hänga dem!

#22 Oj så söt! Vad heter färgen? var på husdjursmässa o då fanns de typ aprikos el hette de pastell.

UlrikaD
8/4/12, 8:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

#24 Hon ska faktiskt föreställa en silver. Men hon har blekts otroligt mycket under åren så hon ser helt vit ut. Med kolsvarta ögon:)

Pasteller är jättefina, om det var en sån här färg du menade.

emjon
8/4/12, 9:17 PM
#26

#25 Vilka underbara bilder och jag har ingen erfarenhet av iller som husdjur men dom ser ut att njuta till fullo i bäddarna precis som katter görGlad.

Såå ljuvligt söt den är där den sussar.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

UlrikaD
8/4/12, 9:32 PM
#27

Illrar och katter är väldigt lika varandra faktiskt:)

Just illern ovanför på bilden finns inte längre. Lurvas fick somna in på grund av cancer år 2010, 5 år gammal. Men han var lika mysig som han ser ut.

Annons:
AgnetaB
8/4/12, 10:28 PM
#28

#25 jasså konstig men färg kan ju ändras på flera djurslag.Såg iaf jättefin ut o med svarta ögon blir ju kontrasten fin också.

Ja var nog en sådan färg o en var typ aprikos o hette göran o kom ifrån  Gotland. Undrar om inte han hade röda ögon. Om jag inte blandar ihop dem.

UlrikaD
8/4/12, 10:32 PM
#29

#28 Hette han Göran och kom från Gotland så var han en albino-iller och ägdes av Malin som har Cannaydias illeruppfödning, de brukar finnas på husdjursmässor.Skrattande

Bara albinos som har röda ögon.

[Skyggis]
8/4/12, 10:59 PM
#30

Söta och inspirerande bilder ni lagt ut här.

Och så sött med iller som gosar i bädd och hängmatta!

AgnetaB
8/4/12, 11:02 PM
#31

329 ja så var det.Visste det var något med albino men han var ej vit utan aprikos om jag ej missminner mig .Blev lite förundrad av det.

UlrikaD
8/4/12, 11:15 PM
#32

#31 Göran var okastrerad och då är albinos inte riktigt vita utan får en mer gulaktig nyans. Har själv en två albinos hemma varav den ena är okastrerad och det är stor skillnad i färg på dem.

Det är hormonerna i kroppen som gör att färgen blir sådan.

AgnetaB
8/4/12, 11:26 PM
#33

#32 Det var något nytt! Har aldrig hört att det skulle kunna skilja. De gör det väl inte på tex kaniner som använder den färgen i avel.

UlrikaD
8/4/12, 11:30 PM
#34

#33 Nej, men illrar är ett helt kapitel för sig:)

Annons:
AgnetaB
8/5/12, 12:17 AM
#35

#34 ok där ser man.

Lena
8/5/12, 12:45 AM
#36

Illarna är ju jättesöta där de ligger och myser! Hur är det att ha katt och iller ihop?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

UlrikaD
8/5/12, 1:00 AM
#37

Det är inga som helst problem. De leker, äter och sover tillsammans. Fast när jag bara hade en iller då sov han tätt, tätt tillsammans med katterna, men när jag skaffade en illerkompis då valde han honom istället:)

Däremot får illrarna inte träffa kattungar förrän de är ca 6 veckor gamla och står stadig på egen tass och kan säga fräs. Illrar är trots alt jägare och för små kattungar skulle kanske kunna ses som byte.

Många av mina illrar skulle väl i och för sig inte veta vad de skulle göra med ett bytesdjur ens om det landade på näsan på dem, men det finns säkert någon med instinkterna kvar. Skulle aldrig chansa iallafall

Men just nu ligger två katter och tre illrar bakom mig i soffan och suckar och himlar med ögonen och tycker att jag ska stänga av datorn och gosa med dem istället. Så det är väl vad jag ska göra då antar jag.Skrattande

Upp till toppen
Annons: