Annons:
Etikettsajten
Läst 1108 ggr
[helenal]
2012-07-25 20:25

Kittys gamla ägare...

Hej! Kittys gamla ägare ringde mig idag och sa. Hej jag vill träffa katten? varpå jag svarade att jag jobbar just nu och kommer vara upptagen en tid framöver, då svarar hon: du lovade att jag skulle få komma och hälsa på(det jag lovade henne var att jag kan maila bilder emellanåt) jag svarade att jag kan inte bara spontan träffas vill du träffa kitty så får det bli när det passar mig.

Känner att jag inte orkar ha med henne att göra och det är jumin katt nu?

Annons:
Jourhemmet
2012-07-25 20:33
#1

Oj, då skulle jag bli väldigt misstänktsam om någon av mina köpare skulle säga så.

martdat
2012-07-25 20:49
#2

men du hadde väll anmält henne till länsstyrelsen? varför vill hon då komma…

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Katthemsmatten
2012-07-25 21:15
#3

Håll henne kort. Katten är väl din rent juridiskt om jag förstått rätt och du behöver inte låta fd ägaren få så mycket som en statusrapport.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Jourhemmet
2012-07-25 21:16
#4

Aha, var det frågan om ett misskött djur?

[helenal]
2012-07-25 22:26
#5

Ja det är frågan. Självklart får hon hälsa på katten men jag gck med på att mejla bilder emellanåt

Katthemsmatten
2012-07-26 19:33
#6

Och vad som är 'emellanåt' är din tolkning och ingen annans. Generellt anser jag att om man givit upp vårdnaden av en katt har man lämnat över hela ansvaret på den nya ägaren och har ingen som helst rätt att komma med någon form av krav. Det gäller såväl vetorätt ang handhavande som kontakt. Den nya ägaren ska känna sig som just ägare och inte vara ett jourhem med 100% ekonomiskt ansvar men som styrs av någon som inte ville/kunde ta ansvar. Lämna info om och när du vill. Är du bekväm med besök är det också bra, men gör klart att katten numera är DIN och att allt sker på dina villkor och för kattens bästa.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: