Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 4407 ggr
Tissetassarna
7/22/12, 5:19 PM

Upphittad katt med ID-märkning: **653

Idag fick vi information om en upphittad okastrerad, liten hona ca 6 månader gammal, ett äldre par matade katten och då det var nära mitt hem så gick jag dit för att kolla till och se om jag kunde hjälpa till med chipkoll mm.

När jag kommer dit så ser jag direkt att det är en hane, med typiska breda käkben, kollade kön och visst var det en hane, en kastrerad ståtlig kille som var extremt kelig och social. Han har varit ute en längre tid och solen har blekt honom till snarare rödbrun än svart.

Han har två vita fläckar en under hakan och en på magen.

Han har varit väldigt  hungrig och söker ständigt i köket efter mat trotts att han fått en massa av upphittarna under en veckas tid.

Har redigerat bort den ursprungliga uppgiften med ett namn som inte stämde. Har även nedan tagit bort de inlägg som rörde denna person. Längre ner i inläggen förklaras att det inte gäller den katt som man trodde från början. ID-märkningen är otydlig och endast de tre sista sifforna är säkra. Därav rubrikändring och redigering i tråden / Kattassen -medarbetare

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Tissetassarna
7/22/12, 6:37 PM
#10

hittar 7 på eniro, måste man vara medlem för å hitta?

Josefa
7/22/12, 6:52 PM
#11

Nix googla på Ratsit.

Tissetassarna
7/22/12, 6:55 PM
#12

Har kollat, och sökt kontakt, tyvärr ingen av dem i göteborg, om honi nte bytt efternamn så lutar det åt att katten blivit ifrånflyttad antingen innan eller efter han isåfall blev en vilsen kisse.

Upphittarna är allergiska och kan bara ta in katten korta stunder, på onsdag så ska dom iväg och segla, jag kommer då mata men han kommer inte kunna gå in! Hoppas vi hittat ägaren innan dess!

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Tissetassarna
7/22/12, 8:18 PM
#15

Har kontaktar och hittat ägaren till Linus med ID: H8653.

Linus avlivades för några år sedan och är inte denna katt, Linus var även bråtigre.

När jag pratade med SKK så sa jag att tatueringen var otydlig, dom fråga vilken färg katten var och jag sa svart… dom sa att detta stämde.
Dock så får jag annan info samt ADRESS när jag kollar själv, vilket dom sa inte fanns.

Därav står vi nu lite handlösa med en katt som enbart har 3 tydliga siffror, **653. Ger många träffar på SKK varav ingen match på de som är saknade.

Kan en katt få en använd idmärkning?

Ska ta katten till vet imorgon och kolla om chip finns, och få hjälp med tatueringen (som vi kollade med ficklampa)

Kan någon sitevärd ändra inläggets rubrik till "UPPHITTAD KATT ID: **653"

martdat
7/22/12, 8:25 PM
#16

har du kollat i sveraks register med?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Tissetassarna
7/22/12, 8:27 PM
#17

Japp, väldigt många katter som skall gå igenom, detta blir ett projekt för morgondagen, nu skall jag mata hemlösningarna!

JohannaEkroth
7/22/12, 8:58 PM
#18

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Djungelkottens
7/22/12, 9:17 PM
#19

Det finns en svart-vit, korthårig huskatthane med **653 i SVERAKs ID-register. Han heter Musse, är född 2011 och Göteborg är orten han är regad på. Hela ID-nr är: 752098100571653. Har du tur är det rätt katt!

Alexej
7/22/12, 9:25 PM
#20

#19 Men det är väl ett chipnummer? Katten är örontatuerad. Och jag visste inte att man kan anmäla en katt som saknad på SKK. tror möjligheten fanns inte tidigare. Så risken är stor att katten finns bland alla andra.

Det är jobbigt med otydliga örontatueringar. Jag fick en skygg svart hane från en kattkoloni i Malmö, kastrerad och örontatuerad. Hittade aldrig en ägare för det var för svårt att se rätt nummer-finns ju också bokstäver. Tråkigt, har funderat mycket vem det var som kastrerade och tatuerade katten.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
Djungelkottens
7/22/12, 11:16 PM
#21

#20 Jo Alexej, naturligtvis är det ett chipnummer. Det måste det vara. Och då är det ju inte rätt katt. Det slog mig när jag var ute med hundarna.

Tyvärr verkar det bara vara just chipnr som slutar med siffrorna 653 i SVERAKs ID-register.

Djungelkottens
7/22/12, 11:34 PM
#22

Det finns faktiskt en Nisse i Karlstad anmäld som saknad i SKKs ägarregister. Han är helsvart med vit fläck, kastrerad och har Y4653 som tatuering. Men han var kanske redan kollad.

Tissetassarna
7/22/12, 11:38 PM
#23

kommer kolla samtliga svarta eller svart/vita katter imorgon. Nu är jag hemma efter möte och matning av hemlösingarna som kvibergskatterna hjälper i frölunda.

Tack för all delaktighet och hjälp!

kattassen
7/23/12, 9:37 AM
#24

Nu har jag tagit bort de uppgifter som gällde en person som namngavs ovan. Dels för det strider mot PUL att lägga in namn i trådarna och dels för att det inte gällde den personen och dess katt.

Tänk på att inte länka till ratsit-sidor eller facebook-sidor med personuppgifter!!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Maria
7/23/12, 3:11 PM
#25

Oops, jag är skyldig till ena inlägget med en länk från Facebook.

Tänkte mig verkligen inte för.

Ursäkta.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[sarasvati]
7/24/12, 2:39 AM
#26

Hur går det med identifieringen?

Har också varit inne och rotat på SKK. Intressant med rutan "anmäld saknad" där. Oj så många, överallt. Inte minst i Västra Frölunda … Är nog inte så allmänt känt med denna funktion, och viktigt att den används då. Det fokuserar sökningen mycket, med svårlästa öronmärkningar. (Så glöm inte att anmäla egna bortsprungna katter som saknade, här t ex Lucifer.) Fast vid sökande måste man naturligtvis använda hela registret.

I detta fall, kan det vara så att även slutsiffrorna 653 är lite osäkra? Alternativ? En 3:a kan kanske vara en 8:a? I de fall en kattägare faktiskt kastrerat och id-märkt katten bör alla klutar sättas till!

Förresten, rörande fråga i #15, JA, enl SKK:s hemsida kan mer än en katt ha ett och samma id-nummer. Då får man särskilja via kön, färg/ teckning etc. Kunde veterinär hjälpa med avläsning?

[sarasvati]
7/24/12, 11:53 PM
#27

Hur går det med identifieringen, och för missen? Putt !

Annons:
Slampen
7/26/12, 11:35 AM
#28

Man kan göra ett annat försök. Det kanske inte går i detta fall. Men det kan vara bra i andra fall. Man kan genom id-märkningen ringa in ett område var den kan ha blivit id-märkt, dvs hos vilken veterinär/djursjukhus. Man gör det genom att jmf andra liknande idmärkningar. En del veterinärer har register upplagda med idmärkningar. På det sättet kan man kanske lokalisera och få tag på ägaren…Hoppas ni fattar vad jag menar….

[sarasvati]
7/29/12, 11:58 PM
#29

Hur går det med identifieringen, och för katten? Matas? - infångad? - efterlyst? [Kan det förresten vara så som undras ovan i #26, att även ngn av de tre slutsiffrorna är osäkra?]

#28 vet inte själv om det går att inringa på det sätt som föreslås men en god och idé om så vore! Ngn med erfarenhet eller kunskap om detta här på HiF?

Tissetassarna
7/30/12, 12:15 AM
#30

vi trodde att vi hade hittat ägaren men idag fick vi besked om att det inte var rätt katt.
Katten är heltam och matas av mej nu undertiden som familjen är å seglar, an har en bur med massa fårskinn på deras altan, blir vädret dåligt går jag dit och tar med han hem som nödlösning tills dom kommit hem igen, infångande är inte nödvändigt, hatten är bärvänlig och väldigt kelen och alltid på samma ställe varje kväll.

När familjen r hemma får han gå ut och in som han vill där och sover alltid inne hos dem på nätterna, tyvärr är kvinnan allergisk och dom kan inte behålla honom.

de sista TVÅ är helt solklara, 6 är otydlig men har svårt att tro att det kan vara nåågot annat.

martdat
7/30/12, 8:42 AM
#31

lägg ut en bra bild här på tatueringen så kankse någan annan kan klura ut mer siffror.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Lena
7/30/12, 9:24 AM
#32

#31 Bra tips! Vet att vi med gemensamma krafters verk har lyckats tyda ID-märkningar tidigare.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: