Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 3014 ggr
iolin
7/20/12, 2:35 PM

Göteborg, katthona upphittad.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Honkatt, upphittad i Marieholms industriområde den 16 juni. Gick längs Marieholmsgatan och jamade högt och beklagande. Mycket tam katt, har uppenbart (haft) ett hem någonstans.

Med tanke på var jag hittade henne är det rimligt att anta att hon bor någonstans i Gamlestan. Är dock rätt smutsig och verkar ute i minst en vecka.

Hon har vita strumpor och vit mage, rosa nos, vit haklapp. Resten av hennes päls är grå och svart randig. Väger uppskattningsvis 4- 5 kg. 

Hon finns nu hemma hos mig i Bergsjön, då jag inte klarade av att lämna henne där då jag var rädd att hon skulle springa upp på motorvägen.

Annons:
Lena
7/20/12, 8:55 PM
#1

Jättebra att du har förbarmat dig över denna husvilla kisse. Klokt av dig att du tagit om hand om henne så länge.

Vad du kan göra är att kontakta polisen och meddela att du hittar henne. Sätta upp lappar i området där hon hittades. Hålla koll i tidningen om det är några efterlysningar på bortsprungna katter. Du kan även titta på katthemmens hemsidor  - de katthem som finns i Göteborgsområdet. Där brukar folk också skriva ibland.

Här har du länkar till katthem/föreningar i och nära Göteborg:

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Issa
7/20/12, 9:04 PM
#2

Titta på Kattpolisen i Fokus om hon finns efterlyst.

Alexej
7/20/12, 9:32 PM
#3

Och om du har en transportbur ta med katten till en veterinär för undersökning och id-koll.

Jättesöt katt. Hoppas du hittar ägaren.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

iolin
7/20/12, 10:02 PM
#4

Tack för alla tips, men jag har gjort allt detta redan ;) Eller ja, veterinären har vi inte tagit oss till än - men vi har tid på onsdag.

Jag vill bara att det ska finnas här också så att jag inte missar några kanaler som en potentiellt förtvivlad ägare tittar in på.

Idag fick hon flytta hem till min vän så slipper hon vara instängd i mitt arbetsrum. Har nämnligen två egna sötnosar här hemma redan. Förutom ev. smittorisker verkar hon vara rätt obekväm med andra katter då hon började fräsa så fort hon hörde mina katter genom dörren. Så nu har hon en hel lägenhet för sig själv och och har gått runt och purrat och strykit sig mot alla väggar för att markera sitt nya revir :)

Men jag fortsätter mitt sökande efter hennes riktiga hem - om hon har nått :(

Alexej
7/21/12, 8:56 AM
#5

Perfekt:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Upp till toppen
Annons: