Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 2372 ggr
Sidentass
2012-07-19 11:58

skygg - troligen hemlös

En stackars skygg, svart hankatt, som man känner igen speciellt på hans "runda kinder" springer runt här i området. Hade balkongdörren öppen här igår, och han smet in hit till katterna matskålar, men blev så rädd när jag kom ned till köket och fick syn på honom att han rusade ut på en gång…känns oroväckande i tanke på att han går runt och markerar vilket gör att han förmodligen blir illa omtyckt i grannskapet.

Antagligen går det inte att tillämpa sig av "halsbandstricket" för att efterlysa en ev. ägare eftersom han visar sig så pass rädd. Min magkänsla säger mej att han bör tas om hand, få bli kasterad och älskad i ett nytt jourhem/permanent hem…lilla gubben…

Annons:
Lena
2012-07-19 18:35
#1

Oj - ja det låter onekligen som han behöver hjälp med att bli kasterad och får sig ett hem! Så synd om kissar som har det på det där viset.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
2012-07-19 20:11
#2

Ja, han skulle också behöva fångas in och kastreras. Hoppas ni eller nån i närheten kan ställa upp? Kanske går det att släppa ut honom efter kastreringen?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sidentass
2012-07-19 20:15
#3

Ja, och skulle han mot all förmodan ha en ägare så anser jag att den inte tar sitt ansvar för kattens bästa - vilket man måste se till i första hand…

Alexej
2012-07-19 20:42
#4

#3 Precis:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[Skyggis]
2012-07-19 23:58
#5

Ja gå på din magkänsla.. han verkar behöva hjälp.

Finns det någon som kanske kan hjälpa honom i din närhet?

Något skyggis-vänligt katthem?

pia-app
2012-07-20 07:35
#6

har tyvärr inget stödhem just nu men vi kan bistå med fälla om det behövs.

Pia

9 Liv

Annons:
Sidentass
2012-07-20 11:21
#7

#6 Bra att veta.:-)..gäller bara att finna ett jour_permanent hem till stackarn..sen kan man ju inte med 100% säga att han är helt skygg. Många katter visar ju sig som rädda utomhus, men efter att ha kommit in visar sig riktigt tama…

Sidentass
2012-08-01 11:37
#8

När jag sist såg kissen här för ett par dagar sedan såg jag att han var väldigt illa tilltygad runt örat! Han blir rädd när jag visar mig, så jag har inte möjlighet att kolla närmare..börjar kännas riktigt oroligt detta..

Är beredd ta information hur man infångar med fälla, men jag har ju ingen möjlighet att ta in honom tyvärr…då huset är fullt här!

Kissen behöver ju såväl kastering som veterinärbesök för sitt otäcka sår:_(

Lena
2012-08-01 13:12
#9

Verkar ju ganska akut det där! Han skulle behöva komma in och sedan besöka en veterinär.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
2012-08-01 18:09
#10

#9 Ja, precis…men skulle behöva ett hem som kan ta emot honom tillfälligtvis innan de kan ordna sig vidare för missen…

pia-app
2012-08-01 18:31
#11

Vi kan nog hjälpa till med fälla. VI har ont om pengar till kastrering men det kanske går att ordna om vi hjälps åt men sen är det var den ska vara , Vi har inget stödhem ledigt just nu och katter som står på kö. Känns jättetufft men det kanske finns någon som kan hjälpa till att ta honom ett tag till att börja med.

Sidentass
2012-08-10 10:43
#12

Puttar upp för stackarn..:-(.har desperat pratat med min familj om missen skulle kunna få låna ett rum tillsvidare..men jag får inte ta in någon mer katt..jag kan i och för sig förstå dom, då det kan skapa oro i den stora kattfamilj vi redan har…någon som kan upplåta ett litet rum för en skadad misse som behöver till vet..

[Skyggis]
2012-08-10 16:08
#13

PUTT för ett hem till denna tilltygade katt! Gråter

Annons:
Lena
2012-08-12 10:45
#14

Puttar upp då det känns tämligen akut!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: