Annons:
Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 3656 ggr
Emmieline
7/17/12, 5:58 PM

*LÖST* Katt söker hem!

nu så har vi runt mitt område tröttnat på denna stackars katt
ca 2årig han katt som är övergiven, ägaren har aldrig brytt sig om honom.
Så alltså den som vill ha han kan få han!
fin tabby färgad kisse högställd vit "bubbla" på nosen han heter Bubblan
och hans ägare är just nu fölrsvunnen(polisen efter letar efter ägarne på ground av nått annat)

han e snäll mot barn och vuxna efter som Han är uppväxt med barn och han är sn¨äll ej van att gå på kattlåda elelr att får mat. så man måste tyvärr nog lära honom allt från början

bilder kommer på honom senare,

många har anmält till djurskyddet här men dom kan ej göra nått.
kattens ägares Ex bryr sig inte om katten. hon har inte tid eller ork att bry sig om stackars Bubblan. så nu har jag och några till kommit överens om att , Vi plaserar om honom. inte rättvist mot katten att han ska få vara ute 24/7 året runt. utan att nån tar hand om han.

kan förklara mer om det behövs skicka isf ett Pm

Annons:
Lena
7/17/12, 6:04 PM
#1

Var finns kissen? Alltid lika ledsamt när katter far illa och inte får det de behöver. Bra att du hjälper honom till ett nytt hem! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Emmieline
7/17/12, 7:46 PM
#2

Finns i Vansbro. gör han. han e mager för att vara så pass hög och lång. väldigt fin annars

Emmieline
7/17/12, 7:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

en sittande Bubblan.  jag åkte så pass nära att ja fick några bilder

Emmieline
7/17/12, 7:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

en till bild. han e van vid hundar oxå

Rafflan
7/17/12, 8:35 PM
#5

Är ägaren/ägarens ex okej att ni omplacerar honom?

Alexej
7/17/12, 9:10 PM
#6

En katt som inte är id-märkt har ingen ägare och framförallt inte i det här fallet.

Tar också kontakt med andra föreningar.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
Emmieline
7/17/12, 9:39 PM
#7

han är inte idmärkt eller nått sånt, ägaren kan man ej få tag på, och han kommer inte tillbaka till byn heller då folk kommer att hoppa på honom.

Katthemsmatten
7/17/12, 10:32 PM
#8

Efter det du berättat i PM kan jag bara lyckönska kissen till att du försöker hjälpa honom til ett gott liv!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Emmieline
7/17/12, 10:39 PM
#9

#8 tack så mkt =)

om jag får en anmälan på mig så kan dom inte göra nått efter som det är flera som är vittnen hur katten behandlas=)

Lena
7/17/12, 11:12 PM
#10

Kissen är helt underbara och förtjänar ett riktigt bra hem! Heder åt dig som hjäper honom! Det är riktigt bra gjort!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Rafflan
7/17/12, 11:15 PM
#11

#6 vad är det för dumheter? klart jag äger min katt oavsett om jag märkt den eller inte, du har ingen rätt att bara ta en katt för att den inte är märkt utan att leta efter ägaren först!

#7 kollat så han inte är chipad? ser inge halsband på bilden så antar att han inte har sånt.

Jag tror säkert katten får det bättre utan ägaren, men du kan tyvärr inte stjäla en katt hur som helst, antingen får man anmäla den upphittade och se om ägaren saknar den(vilket han inte borde göra om han lämnat den), när tiden gått ut får man ta över katten.

Lena
7/17/12, 11:36 PM
#12

#11 Nu har du bestämt inte läst vad TS skriver!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Rafflan
7/18/12, 12:10 AM
#13

#12 vad har jag inte läst?

TS har en katt i sin stad som ägaren verkar ha övergivit och som inte är öronmärkt och nu vill hon hitta ett nytt hem åt den. Vad har jag missat?

Dock tycker jag ändå man ska gå den lagliga vägen, det är väldigt enkelt gjort ju?

Annons:
[sarasvati]
7/18/12, 12:43 AM
#14

Heders Emmieline att du försöker hjälpa katten.

Lena
7/18/12, 4:50 AM
#15

#13 Var får du det till att något olagligt att begåtts?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Selma99
7/18/12, 7:41 AM
#16

#13 Den lagliga vägen borde den ursprungliga kattägaren ha tagit. Dvs. att sköta sitt husdjur så att den mår väl och ej far illa.

På fullt allvar, vad tycker du att TS borde ha gjort? Annonserat i dagspress efter en misslyckad fd.kattägare som desstuom är eftersökt av polis?

Nä heder åt TS som försöker göra något åt situationen. lycka till och jag hoppas att katten får ett för-alltid-hem med någon som förtjänar kissen. Den ursprungliga ägaren har nämligen förbrukat rätten till denna katt.

[helenal]
7/18/12, 7:50 AM
#17

Jätte bra att du förösker hitta ett hem åt honom!!!borde finnas fler som dig

Emmieline
7/18/12, 1:52 PM
#18

11# bubblan är inte chippad.
den så kallade ägaren har aldrig brytt sig om kattstackarn. så ja tar gärna på mig en polisanmälan om han skulle våga göra det. vill endas att Bubblan ska få det bra än att bli vildare och inte ha nått hem.

Om jag hade kunnat hade jag tagit honom men efter som jag har en katt som gärna inte vill ha andra katter inne. och han e livrädd för min rullstol=)

Så som sagt. om nån vill har lust att hjälpa mig att hitta ett hem åt underbara Bubblis så hör av er,

och 11# om du vill veta mer om vrf ja vill att bubblan ska få ett nytt hem Pm: mig så berättar jag mra

Rafflan
7/18/12, 6:17 PM
#19

#15 att personen vill omplacera någon annans katt e väl olagligt?

#16 Jag tycker TS ska anmäla katten som upphittad till polisen, fixa hem åt den och informera den nya ägaren om den förra + att katten är anmäld som upphittad, hör inte gamla ägaren av sig inom en viss tid (tror det är 2 månader) så går katten över till den nya ägaren.

Inge svårt, speciellt inte om ägaren verkligen inte vill ha sin katt för då kommer han aldrig anmäla den saknad.

Emmieline
7/18/12, 6:45 PM
#20

jag har nu mailat länstyrelsen. kan man maila polisen?

Annons:
Camillhe
7/18/12, 7:09 PM
#21

Polisen brukar säga tio dagar. Efter den tiden om ingen ägare hört av sig kan man omplacera. I detta fallet tycker inte jag att det finns ngn större mening att kontakta polisen, men vill du det Emmieline så tror jag du bör ringa dom.

Emmieline
7/18/12, 8:09 PM
#22

jag har telefonfobi=)

nåja ja letar efter ny ägare iaf till katt stackarn.

så om npn här vill ha han så snälla säg det.

Emmieline
7/24/12, 10:55 PM
#23

fick idag, email från länsstyrelsen tog bara 1-2 veckor xD

väntar på svar än engång. får se vad dom säger, men bubblan har kanske ett hem i mitten av agusti

Lena
7/30/12, 9:48 AM
#24

#23 Hoppas det löser sig med hem! Verkar ju lite lovande i alla fall!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Emmieline
8/2/12, 8:28 PM
#25

Kan här med berätta att lilla bubblan har nu fått ett nytt hem exakt vart vet ja ej. då äntligen ex frun till ägaren har fixat hem åt honom . giassar på¨dala-j'rna, så nu hoppas ja att han får det bra=D

Lena
8/3/12, 12:14 AM
#26

#25 Det var härligt att höra! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: