Annons:
Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1689 ggr
[Forest]
2012-07-15 22:25

Dumpad/hemlös katt behöver ett hem

Prata med grannen som är i Hudiksvall för hälsa på släckt o vänner. Hon var idag hos sin moster o till henne o bor på hennes balkong,  en långhårig helgrå katt antagligen hona men inte säkert på könet. Var skygg och slukade hundmaten med ett naffs, så mycket hugrig katt är det oxå.  Tydligen har den lämnas kvar då ägaren flyttat. Katten finns i  iggesund och vid centrum, finns det någon här inne som kan tänka sig hjälpa katten eller har bra tips vart man kan vända sig? kanske har ni någon bra sida på FB där man kan efterlysa nytt hem. Är väldigt tacksamm för all hjälp.

Om någon vill ha kanske mer info skicka pm till mig så kanske jag kan skicka lite mer info om hur ni kommer ikontakt med min granne som är där uppe just nu :)

Annons:
amanduss
2012-07-15 22:28
#1

på fb finns en sida som heter kattjouren, dom brukar kunna hjälpa med lite info om den. 
Lycka till!

Du är otroligt saknad! <3

[Forest]
2012-07-15 22:29
#2

1 tackar då ska jag säga till henne kolla den sidan alla tips är jag väldigt tacksam för Glad

amanduss
2012-07-15 22:33
#3

Förstår det! Hoppas det går bra för missen :)

Du är otroligt saknad! <3

[Forest]
2012-07-15 22:37
#4

3 hoppas jag med, hade vi bott lite närmare hade jag iaf tagit in den för väntan på nytt hem.

Katthemsmatten
2012-07-15 22:43
#5

Har du kontaktat Kattsamariten Hudiksvall?

Medarbetare Hittekatter iFokus

[Forest]
2012-07-16 09:17
#6

5 nej hon skulle kontakta dom idag men med tanken på att katthem brukar vara proppfulla så här års så kanske dom inte har möjlighet att ta imot katten. Därmed var det lika bra att göra något o tala om att h*n iaf finns och behov av ett hem.

Annons:
Katthemsmatten
2012-07-16 10:54
#7

# 6 Förmodligen är det så, men om någon/några kan hjälpa katten en period kanske den kan få hjälp längre fram via Kattsamariten. De har en hemsida där ni nog kan få annonsera om katten. Lycka till!

Medarbetare Hittekatter iFokus

[Forest]
2012-07-16 11:06
#8

7 Då jag själv bor över 40 mil ifrån o känner inte en kotte där uppe. Tyvärr verkar katten vart hemlös i minst 3 månader o ingen verkar ta sig ann katten.. Långhårig katt blir snart en tovig katt :-/ tycker bara synd att folk dumpar katter inget värde alls. Vi får se vad som händer idag, grannen kommer hem troligen onsdag o då kan jag inte ha samma koll alls på denna katt. :-(

Katthemsmatten
2012-07-16 11:10
#9

Bor själv nästan lika långt ifrån Iggesund. Försök ändå få några närboende att hjälpa till. Förstår att det är frustrerande för dig.

Medarbetare Hittekatter iFokus

[Forest]
2012-07-28 19:38
#10

denna tråd kan låsas då ett katthem skulle hjälpa till och grannarna tar hjälper  till med kontakta dom när den är i närheten. Så jag tror itne det tar så jätte lång tid innan hon är infångad. Hon var lite klappvan med

Katthemsmatten
2012-07-28 21:56
#11

Snyggt jobbat, Forest! Eftersom katten är klappbar tar det säkert inte lång tid att få den adopterad. Härligt att hör att grannarna är engagerade och att ett katthem reserverar plats för missen.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lena
2012-07-29 09:49
#12

#10 Så bra att ni har en lösning i sikte! Bra jobbat som sagt! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Forest]
2012-07-29 12:17
#13

Känns verkligen skönt Glad

Annons:
Lena
2012-07-29 23:49
#14

Ja det blir en stor lättnad när det ordnar sig för katterna! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: