Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 1517 ggr
linnri
7/7/12, 5:44 PM

Paniken!

Någon som har ett bra locktips?! Min lilla katt har smitit över till grannens balkong (två dörrar bort) och grannen är inte hemma såklart.
Har provat med mat och snöre och gulligull. Inget fungerar!
Vad ska jag ta mig till?! :'(

~ varje träning tar dig närmare dina mål ~

Annons:
Josefa
7/7/12, 6:23 PM
#1

Klättra efterGlad.

Alexej
7/7/12, 6:34 PM
#2

Ta det lite lugnt så att katten inte bli rädd. Nog bäst att vänta tills grannen kommer men då får inte grannen närma sig katten utan den ska helst in i lägenheten så att den inte få panik.

Och sedan kattnät!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

brutt
7/7/12, 6:38 PM
#3

Ring grannen kan ju hända att det finns ett mobilnummer också. Beskriv situationen och fråga när grannen kommer hem.

Hur många våningar har huset?

Jourhemmet
7/7/12, 7:21 PM
#4

Varför har du inte nät på balkongen?

linnri
7/7/12, 8:21 PM
#5

Efter ett evigt jamande kom grannen hem och jag fick gå och hämta hem min lilla tjej.
Anledningen till att jag inte har nät är att hon brukar inte vara ute på balkongen över huvudtaget, men idag då det varit så kvavt har jag haft fönstret på vädring lite mer än vanligt, hon har då lyckats klättra ut och utforskat omgivningen.

~ varje träning tar dig närmare dina mål ~

plutopellis
7/7/12, 8:22 PM
#6

Så skönt att hon kom hem Glad

Annons:
brutt
7/7/12, 8:49 PM
#7

Tur att grannen inte var bortrest på semester. Det är inte svårt eller särskilt kostsamt att sätta upp nät. Om man inte har en hyresvärd som förbjuder det förstås. Tänker på att det säkert kommer att bli fler kvalmiga dagarMina sitter ofta ute på balkongen nu sommartid det gillar de skarpt både i solsken och regn Men balkongen är förstås innätad då

Jourhemmet
7/7/12, 9:11 PM
#8

Sätt upp nät så katten kan ligga där och få frisk luft.

Upp till toppen
Annons: