Annons:
Etikettsajten
Läst 1316 ggr
bymaruska
7/6/12, 7:21 PM

Rasmus har smitit ut!!

Min Rasmus från Arkösundskolonin har smitit ut i morse kl 07.00 pga att jag inte stängde vår ytterdörr ordentligt efter jag hämtat tidningen. Alla missarna promenerade ut men Wille och Kajsa gick tillbaka in utom Rasmus som fortfarande är någonstans.

Rasmus är totalt ovan vid miljön i stan han är ovan med allt, och han är ju lite skygg. Fälla och lappar kom upp ett par timmer efter han smet.

Vi bor i ett villa kvarter med riktigt gamla villa trädgårdar med hur många skymslen o vrår som helst, många katter i området som tror jag dukat upp ett smörgårdsbord i trädgården alla sitter i fällan och äter. Har varit runt till de jag känner till har katt och bett om att de ska låsa in sina katter över natten. Tack o lov så förstår de flesta det.

Fan Ni alla jag är helt förstörd!

M-H

Annons:
Alexej
7/6/12, 8:19 PM
#1

Sånt händer, vi är inte perfekta.

Det viktigaste är nu att lappa omgivningen och att leta. Han finns nog i närheten.

http://hittekatter.ifokus.se/articles/4ff72bffd4ebea07670017d7-nar-din-katt-ar-bortsprungen

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

annebeate
7/6/12, 11:38 PM
#2

Det som hänt dig är precis vad jag själv oroar mig för när man passerar in och ut genom ytterdörren. Hoppas Rasmus snart är infångad. Gäller även att kolla så han inte blivit instängd någonstans.

bymaruska
7/7/12, 2:11 AM
#3

Efter 19 timmar på fri tass hittade den lilla rackaren vägen hem självGlad

Jag hittade Rasmus i grannens vedhög vid 19.00 sedan har det varit en riktig katt o rått lek fram till nu. Men han hittade vägen hem själv. Trött och hungrig är han och jag tror faktiskt han är lika glad som vi är att han är hemma igen.

Tusen Tack Britt o Bengt som kom och hjälpte mig.

Malin Tack för 19 timmars pepp och positiva tankar och ditt lugn när jag var färdig hispan.

Tack Anna min granne för goda smörgåsar och kaffe.

Lycklig M-H som ska sova sova och vakna i morgon med alla hemma.

Alexej
7/7/12, 8:28 AM
#4

Super!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

kattassen
7/7/12, 9:01 AM
#5

#3 En riktig rysare m.a.o! Härligt att han hittade hem till slut. Friheten lockar men hemma är alltid bästSkrattande

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

martdat
7/7/12, 9:23 AM
#6

skönt att han är hemma. vilken oro.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Annons:
annebeate
7/7/12, 11:46 AM
#7

Så härligt att han kom hem så snabbt! Glad

brutt
7/7/12, 2:46 PM
#8

Det var en trevlig liten utflykt Rasmus ordnade med i sitt kvarter

Glad

Slutet gott allting gott!

Lena
7/7/12, 4:48 PM
#9

Så bra att Rasmus är hemma igen och att tråden fick ett gôtt slut!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: