Annons:
Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 6302 ggr
kattassen
7/5/12, 9:10 PM

NÖDROP Göteborg!

NÖDROP! En kattfamilj håller till i ett soprum i Göteborg. Det är på ett ställe som stänger för semester i 4 veckor och ingen kommer att kunna öppna där under tiden. Det gäller mamma med 2 kattungar (vet tyvärr inte åldern). Kontakta Kvibergskatternas Vänner så förmedlar vi vidare kontakt. Vi har dessvärre ingen möjlighet att ta oss an detta mycket akuta ärende! BRÅTTOM!!

Jag lägger in detta här och har delat på Kvibergskatternas Vänners facebook, SOS Djur i Nöd och Djurakuten Nätverk.

Någon som har ett badrum över för denna lilla familj. Vi gråter när vi ser att där är ungar och mammor i varenda buske snartGråterGråter

Hör av er till mig eller Kvibergskatternas Vänner på fejjan så förmedlar vi kontakten med personen som hört av sig till oss.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Annons:
Lena
7/5/12, 10:38 PM
#1

Men gud vad tragiskt! Det är ingen ände på nöden!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Tissetassarna
7/5/12, 10:55 PM
#2

är det ev så att ungarna är 12v eller över så har jag massor av intresserade på kattungar

[Skyggis]
7/5/12, 11:21 PM
#3

Puttar upp för hjälp till denna lilla familj i NÖD Gråter

[sarasvati]
7/6/12, 2:38 AM
#4

Ohyggligt. Puttar också för kattfamiljen i nöd. Kontaktat Göteborgs katthjälp?

[helenal]
7/6/12, 6:32 AM
#5

nu mår jag dåligt. jag ska hämta hem en honkatt idag. har dock ett badrum över….om dom kan vara där en kort tid . ska dock skaffa mig en kattlompis men är nog för mkt om dom träffas på direkten men vill så gärna hjälpa

kattassen
7/6/12, 7:18 AM
#6

#5 Vi förmodar att ungarna är såpass små så familjen måste vara samlad ett tag till så i såna fall gäller det att man kan hysa samtliga åtminstone tills ungarna är stora nog att flytta själva. Du kan ju alltid läsa på vår (Kvibergskatternas) facebook. Där finns telefonnummer till tjejen som har hand om det hela (Emma D)

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Annons:
[helenal]
7/6/12, 7:46 AM
#7

ok jag förstår. Jag ska se vad jag kan göra. Vill gärna hjälpa denna familj om ingen annan kan… jag har ju ett jätte stort rum där de kan vara i.

[helenal]
7/6/12, 7:51 AM
#8

jag såg att en tjej ev kunde ta emot dom så hoppas hon kan. Har iaf kontaktat emma d…

[helenal]
7/6/12, 7:56 AM
#9

Inget hem är hittat ännu och hon har inte sett dom alls idag…:(Men dom behöver ett ehm idag för from IDAG så stängs det…

Jag hade kunnat ta in dom tills man hittar någon som kan ta dom en längre tid…iaf så dom slipper gå ute… och honan hinna bli dräkig på nytt,,,

Tissetassarna
7/6/12, 8:16 AM
Alexej
7/6/12, 8:18 AM
#11

Herregud, hämta ut katterna därifrån!!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[helenal]
7/6/12, 8:44 AM
#12

hon slutar 16! jag slutar tre o måste hämta kitty. jag kan vid 17 åka till opaltorget. kan ngn möta mig?bbehöver hjälp m infågning. hon är extremt skygg. men dom stänger 16 o katterna är just nu inte i sopprummet….

Alexej
7/6/12, 8:53 AM
#13

Hallo!! Hjälp med infångning behövs här!!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
martdat
7/6/12, 8:55 AM
#14

kan du inte hämta Kitty senare? för hon var väll flyttad från vanvårdshemmet och i trygghet??

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

kattassen
7/6/12, 9:02 AM
#15

#11 Det finns telefonkontakt mellan inblandade parter. Där är ingen "ko på isen" men det är klart att ärendet skall lösas inom kort.

Ingen kommer att låsa in några katter givetvis.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

[helenal]
7/6/12, 9:10 AM
#16

kan kolla om jag kan hämta kitty senare. hon är i trygghet men måste kolla så hon spm har henne är hemma senare för hade för mig hon skulle jobba kvällen… i vilket fall som helst behövs hjälp m infågning.

[helenal]
7/6/12, 9:21 AM
#17

kontakten messade mig nu o slrev att kattmamman har flyttat ungarna….mem hon vet inte vart:/

[helenal]
7/6/12, 3:17 PM
#18

händer ngt nytt här??? jag måste jobba över tilk kl fyra…ennligt kontakten är katten fort borta…om man ska åka ut dit.imorgon???

kattassen
7/6/12, 3:52 PM
#19

#18 Vi vet inte heller mer här inne. Håll kontakt med upphittaren via mobil om det är du som skall ta emot katterna.

Hon är inte här på hittekatter så det är ingen idé att fråga här.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

[Skyggis]
7/7/12, 12:10 AM
#20

Har tyvärr inte facebook så det får bli här jag skriver.

Hoppas att soprummet är genomgånget till minsta sopekorn innan det låstes igen för sommaren. Fasans tanke dök upp.. små kattungar gömmer sig ju så lätt! Vet inte hur soprummet ser ut men det är kanske väldigt lättöverskådligt.

Jag var och pratade med byggjobbarna och de hade sett de SMÅ kattungarna senast igår under trappen. De och mamman finns säkert i närheten om de skulle ha blivit skrämda. Tror inte att de dragit iväg långt om någon matar under trappen. Jag såg att någon ställt en skål med mjölk eller grädde under.

Men vem matar dem? Obestämd

Jag ringde också vaktbolaget sent på kvällen (skulle spanat men det vräkte ner regn) eftersom det behövs tillstånd att komma in när byggisarna inte är där. Och det tillståndet meddelade vaktbolaget får man som en överenskommelse mellan infångare av katt och av byggbolaget och skolan. Byggarna föreslog det själva - att de som skulle hjälpa katterna eventuellt kunde få koden som hörde till kättingen. Byggkillarna var mycket tillmötesgående och de bad om ett nummer att ringa till om de såg katterna igen.

Ni som ska dit kan ju prata med killarna som jobbar där om hur kunna lösa det med lås och sånt om det behövs.

Annons:
[helenal]
7/7/12, 12:27 AM
#21

19# hon svarar mig inte på sms eller samtal så svårt för mig att veta o ja kan inte fånga in dom själva heller då dom är mkt skygga<…..

kattassen
7/7/12, 9:15 AM
#22

#20 Det blir knöligt att skriva här då vare sig infångaren eller den person som erbjudit sig att åka och mata inte finns på hittekatter. Likaledes är det Suz som fått nödropet och hon skriver (eller läser) inte heller här. Risken är att det sker kontakter dessa personer emellan som inte redovisas här.

Jag vet inte men det känns som vi inte kan hålla liv i denna tråden. Det blir för rörigt.

På Kvibergskatternas vänners facebook skriver infångaren och även den person som kan tänka sig åka ut och mata. Vi får hålla kontakt via telefon Skyggis och resten - ni får försöka leta upp tråden hos vår facebookgrupp. Jag känner rent spontant att denna tråden gör det hela bara mer komplicerat.

#21 Infångningen ordnar vi med som har fälla.

Eller vad säger ni?Obestämd

Glömde säga tack Skyggis för ditt arbete igår - men det vet du att jag uppskattarKyss

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

[Skyggis]
7/8/12, 4:41 PM
#23

Tack själv "tassen" för gott samarbete Kyss

Hoppas det finns något bra tålmodigt hem för dessa skygga katter. Ett par ungar i diande ålder (som setts senast idag) och mamma.

Ni som har facebook och vill hjälpa seriöst, leta er alltså till Kvibergskatternas vänner. Det är högst akut med denna lilla fina familj.

Tissetassarna
7/8/12, 9:25 PM
#24

2 katter kvar i karantärn, kan i akuta ABSOLUT akutaste fall ta in när dessa två är utadopterade (håller tummarna för denna vecka)

blir ingen optimal boning men katterna får iallfall veterinärvård och tak över huvudet!

kattassen
7/8/12, 9:44 PM
#25

#24 Vi håller kontakten, matar på och ser hur det utvecklar sig.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Tissetassarna
7/22/12, 11:34 PM
#26

har idag, matat ur handen med sloköra och även fått klappa och klia bakom örat en stund La ju även ut mat till övriga i familjen (försöker få in bild men funkar inte?

Tissetassarna
7/22/12, 11:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

slokörat äter ur min hand

Annons:
Tissetassarna
7/22/12, 11:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Katthemsmatten
7/23/12, 6:14 PM
#29

Snyggingen! Ser ut som skabbkliande öron tycker jag. Skönt att ni kam bistå med mat i alla fall. Hoppas någon kan hjälpa till rent praktiskt för att få in familjen. Härifrån får hjälpen bestå av ett bidrag via Västerkatten.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Debattia
7/26/12, 11:41 PM
#30

Hoppas det löst sig med dessa kissekatter !!

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

kattassen
7/27/12, 9:17 AM
#31

#30 Inte ännu - men det jobbas på det.Glad

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Josefa
7/27/12, 10:01 AM
#32

#28 Oj vad söt.

Tissetassarna
8/8/12, 12:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Mamma katt misstänks ha lämnat området, inte heller denna katt på bilden ovan har synts till mer,

Igår va vi där och fångade in ungarna! Idag skall dom till vet!

Rain och Thunder kallar vi dom då det alltid regnat när vi varit där!

Lena
8/8/12, 12:14 PM
#34

Det är ingen hejd på nöden i Göteborgsområdet!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
anebit
8/8/12, 12:22 PM
#35

Usch, va man blir deprimerad över att det finns såååå mååånga kissar som lever i misär…..   Gråter

Nä, nu får vår regering lagstifta om kastrering och kommunägda katthem så att vi får ett slut på detta lidande.

Jag vill se så här glad ut i fortsättningen  GladSkrattande "Önskedröm"

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Tissetassarna
8/8/12, 4:34 PM
#36

Båda är fria från skapp och Thunder har fått vaccination och chip, Men lilla Rain får vänta ett tag till dom hon har otroligt svårt med att andas och hon misstänks ha lunginflammation.

Antibiotika ett tag framöver sedan blir det en ny tur till vet

[Skyggis]
8/8/12, 5:28 PM
#37

Inte lätt vara hemlös och behöva vistas ute i fukt och regn. Antibiotikan och att vara inne och vila i torr miljö gör förhoppningsvis susen.

Beträffande "Sloköra" finns den katten (att den är mor eller far verkar inte helt otroligt) antagligen kvar eftersom den matats där och varit i närheten av de båda ungarna Rain och Thunder. Den har ibland varit väldigt svår att få syn på (regnet har också gjort sitt till) - men också tvärtom vilket ni fått erfara då den ätit ur handen. Denna katt har setts där olika tider under dygnet så ge absolut inte upp om att den skulle finnas kvar, även om den inte visar sig öppet när ni åker ut. Fortsatt matning är därför viktigt för Sloköra innan nästa åtgärd.

Tissetassarna
8/8/12, 5:32 PM
#38

vi la ut ny mat igår som ska kollas ikväll och imorgon. vi ska absolut få in de katter som finns där!

[Skyggis]
8/8/12, 5:43 PM
#39

Toppen det!

Tissetassarna
8/9/12, 9:15 PM
#40

Thunder har idag fått komma tilll jourhem med Emeralda.
Dom båda får bo med en tjej som har mycket erfarenhet av skygga katter, hon är utblidad djurvårdare och har blandannat hjälpt Göteborgskatthjälp.

Dom har 3 vuxna katter som är heltama keliga missar som själva en gång i tiden varit riktiga skyggisar.

Kändes super bra!

Rain har blivit piggare men låter fortfarende ruskig när hon andas. Men då hon nu har kraften att morra när man tar i henne så känns det ändå som hon är på bättringsvägen =)

Nu är det snart dags för dagens andra dos av antibiotikan och matning av kissarna här hemma =)

Blötmat och lite tonfisk står på menyn åt dessa lyckliga missar!

Om 4 veckor skall Thunder få sin andra vaccinering, vi hoppas rain är i skick att få sin första i nästa vecka så vi kan ta in henne med de andra katterna på vaccination 2.

408kr fick vi betala för Thunders vaccination + chip och undersökningen av Rain

Gå gärna in på västerkattens insamlingstråd och hhjälp oss ekonomiskt med dessa katter =)

Lena
8/10/12, 8:13 AM
#41

Kanonbra jobbat Therese! Nåller tummarna för att lilla Rain ska fortsätta sitt tillfrisknande. Och sedan jättemycket tumhållning för slokörat.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
[Skyggis]
8/10/12, 4:01 PM
#42

Han/hon var synlig på området igår, glädjande nog!

Lena
8/10/12, 5:51 PM
#43

#42 Så bra! Den kissen klappar ju hjärtat lite extra mycket för!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Skyggis]
8/11/12, 12:47 AM
#44

#43 - Ja man känner verkligen med kissen Kyss

Jag var förbi Opal innan Önnered och satte in skålen en bit under verandan ikväll. Den var tom och ute på vift på skolgården. Kanske fåglar i farten. Men nu ska den väl få vara ifred inatt så Sloköra kan få i sig av maten. Det är ju en katt med väldig aptit Flört

Finns det något hem som tar emot Sloköra?

Jina
8/11/12, 3:36 AM
#45

Hej, ligger bloggen nere? Västerkattens alltså.

emjon
8/11/12, 9:31 AM
#46

Sloköra är också en kisse som berör så otroligt mycket och visst önskar man att alla kissarna får hjälp och snart är inne.

Skyggis en kloning av dig skulle vara bra så du kan ha span på både Sloköra och Lucifer.

Hoppas någon har möjlighet att öppna sitt hem för Sloköra och det är så ledsamt med alla kissar som lever i så eländiga miljöer.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Tissetassarna
8/11/12, 10:59 AM
#47

Får jag jourhem för våra kattungar så kommer sloköra kunna komma in till oss till en början.

Lena
8/11/12, 6:01 PM
#48

#46 Ja visst berör han mycket Sloköra! men vill så gärna att han ska få komma in och får det riktigt, riktigt gott. Så där som alla katter borde få ha det.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
[Skyggis]
8/11/12, 6:17 PM
#49

Hoppas hem finns för stackars söta Sloköra inom kort Kyss Är det ungarnas mamma som är Sloköra tickar också tiden på extra för en kastrering. Kunde Sloköra annars komma in till det hem som har ungarna? Eller en av ungarna, om de separerats i och med att den ena var så sjuk? Hur gamla är de uppskattade till? Glad

Tissetassarna
8/11/12, 6:18 PM
#50

vill bara informera om att det inte är helt omäjligt att slokära har ägare och bor i området, efter att han ätit så sticker han igenom skogen mot husen som ligger där bakom. han är tam och klappbar så om han inte har någon ägare så har han troligtvis inte varit ute länge, detta måste ju självklart undersökas innan vi fångar in onom, tänkte börja med å dra några lappar runt området och se om det är nån som reagerar.

[Skyggis]
8/11/12, 6:46 PM
#51

Är det fastställt att det är en hane? Vore bra man visste.

De som äger katten kan ev vara ägare till kattungarna också, om Sloköra så är okastrerad hona eller om han är okastrerad hane. Hör någon av sig om Sloköra ska de på något sätt kunna bevisa att de är ägare och förklara kring hur öronen blivit som de blivit, det är det minsta de kan göra förutom att ta hand om sin katt. Så hungrig som han varit och när han i ruskväder setts äta under verandan kan man lätt börja undra kring en del saker.. hoppas lapparna ger resultat.

Lena
8/11/12, 6:48 PM
#52

#50 Det går ju även att fånga in och sedan efterlysa ev. ägare. Anmäla till polis och allt det där. Då vinner man lite tid tänker jag.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Skyggis]
8/11/12, 6:50 PM
#53

Håller med dig där Lena, det hade varit det bästa egentligen.

Matning på skolområdet drar dessutom till sig andra katter och skolan börjar snart.

[Skyggis]
8/11/12, 7:13 PM
#54

Thereze, om du vill kan jag åka ut och mata Sloköra ikväll eftersom jag ändå ska till Önnered. Områdena är så nära varann.

martdat
8/11/12, 7:36 PM
#55

har ni satt halsband på honom för att be ev ägare ringa?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Annons:
Lena
8/11/12, 7:37 PM
#56

#55 Ja det är en gamal väl beprövad metod som inte är helt fel i de fall det går att komma katten nära.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Skyggis]
8/11/12, 8:44 PM
#57

Det dumma med halsband, särskilt på andras katter, är att man inte vet hur katten reagerar och har man inte daglig tillsyn på katten vet man än mindre om halsbandet skulle fastna. Klickhalsband som kan släppa lätt ifall de fastnar är det enda att rekommendera (vet inte om det finns en lag kring halsband, har för mig det..).

Tissetassarna
8/11/12, 11:13 PM
#58

har inte sett han sedan jag fick klappa honom

[Skyggis]
8/12/12, 12:01 AM
#59

Hon/han var synlig den 9:e.

Matar ni under verandan varje kväll? Var skålen kvar under verandan?

Och hur är upplägget? Ska ni sköta det själva eller är samarbetet tillsammans med Kvibergskatternas vänner? Glad

Tar en sväng dit på morgonen på väg till Önnered igen. När jag upptäckte katten och larmade om att den fanns där vid ungarna, var det vid främst sena tider den kom. Så jag tror inte att den är lätt att se alltid. Eller uppenbarligen inte. Beror lite på hur mycket man är där också och att man har tur. Kanske undrar den vart ungarna tagit vägen nu, det kan ju ha varit något som höll katten mer på plats - mer än själva maten. Den kan vara ute och göra nya ungar om den är okastrerad, ja mycket kan den göra..

Det var den enda synliga vuxna katten som sågs med ungarna under rätt lång tid, bör nämnas, sedan matning under verandan.

Tissetassarna
8/12/12, 2:25 AM
#60

vi matar var tredje dag, min vännina skall enligt uppgift matat idag.

Lena
8/12/12, 10:15 AM
#61

Puttar upp!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[eskils]
8/12/12, 4:26 PM
#62

Putt för Sloköra!

Annons:
Tissetassarna
8/12/12, 8:52 PM
#63

Om vi ar tillgång till fällan så skall vi testa att få in å fredag kväll eller lördag.

[Skyggis]
8/13/12, 9:23 AM
#64

Din väninna hade dessvärre inte matat Thereze, det har varit tomt i skålen så jag har fått rycka ut med mat akut. Känns inget vidare faktiskt.

Sloköra dök upp och åt nästan direkt (igår kväll). Det måste styras upp det så det finns mat där vid de tider ni planerar fånga in katten.

Ska undersöka ett par saker till där, sedan skriva in här..

Positivt att infångande är på G fredag/lördag.

Tissetassarna
8/13/12, 9:29 AM
#65

Emelie hade lagt ut mängder med blötfoder, kan det vara så att fler djur eller fler katter går och äter?

Jag skulle dit med torrfoder idag då hon inte hade det hemma, men om du fyllt på så beövs inte det?

[Skyggis]
8/13/12, 9:35 AM
#66

Då förstår jag ingenting. Det fanns bara lite kvar av det torrfoder som jag själv hade lagt ut innan i den enda skålen som fanns där, under verandan.

Nej det behövs inget där idag.

Tissetassarna
8/13/12, 10:31 AM
#67

Jag fyllde på maten med tofisk, blötmat och torrfoder samma dag som vi fångade in, så att det skulle räcka minst 3-4 dagar utifrån hur mycket som dom har ätit innan.

Har du matat där fler gånger för jag ar bett om att bara vi skall mata då jag skall kunna planera infångandet, men jättebra att du fylde på när det va tomt igår

[Skyggis]
8/13/12, 10:48 AM
#68

Det har inte varit mat från annan än mig i skålen från det att jag åkte dit och hämtade in den större skålen. Du skrev ni matar var tredje dag och då är det inte särskilt uppstyrt med tider och dagar. Sedan när din vän skulle ha matat fanns ju inget i skålen. Och Sloköra var hungrig när jag var där. Men har ni nu styrt upp det så ska jag hålla mig undan, javisst. Är glad jag åkte ut ändå och kunde få syn på katten så ni vet den finns där. Ni har ju inte sett den på länge.

[Skyggis]
8/13/12, 10:59 AM
#69

Ta gärna kontakt med fastighetsskötaren för skolan, han kan ge er info om ett ställe på skolan där många katter fötts och matats i flera år. Det ska vara en grop in under skolan, till höger om ingången. Lite svårt förklara.. Bättre ni pratar direkt med Elia som han heter.

Annons:
[Skyggis]
8/15/12, 9:01 PM
#70

Tänker på Sloköra.

Har ni varit därute och kunnat fått syn på katten?

Blir det infångande på fredag eller lördag?

Snart, vilken dag som helst, försvinner gallret som omgärdat skolan och som gett viss avskildhet och fördel för infångare och katt.

Vill också nämna att visserligen fyllde jag på en liten skål när jag var där. MEN skatorna är snabba och en fylld skål kan i oturen ta slut på en morgon. Har ni folk som matar där varje kväll nu för att underlätta infångadet? Be annars om hjälp med det och om annan hjälp behövs.

[Skyggis]
8/16/12, 2:35 PM
#71

Tänker fortfarande på katten och skulle uppskatta om någon kunde svara på en undrandes frågor, ovan.

Mitt vän åkte ut för att om möjligt stilla några frågor och det var tomt (ingen skål alls) även denna gång under verandan.

Ska ni då åka ut ikväll?

Och hur blir det med infångandet fredag/lördag?

Behövs hjälp? Skriv då ut det här.

Är det fortfarande samarbete med Kvibergskatternas vänner kring Sloköra eller är det enbart Västerkattens katt i och med att ni också fångade in ungarna? Anledningen till att jag frågar är också för att det kan finnas en bidragsgivare till katten/katterna.

[eskils]
8/16/12, 9:58 PM
#72

Hoppas Skyggis får svar på sina frågor. Tiden går.

[sarasvati]
8/17/12, 12:35 AM
#73

Oj, puttar för Sloköra!!

[sarasvati]
8/18/12, 12:58 AM
#74

Hoppas hoppas att infångning på gång nu fred/lörd för Sloköra!

Låter så hoppfullt ibland, med tam och klappningsbar (#50), samt möjlighet till tillfälligt hem hos västerkatten (#47) samt bidragsgivare (#71) :-) !!

Så hungrig som han verkar vara då påträffas av Skyggis borde det kanske kunna funka med fälla ändå. Ingen tillgång?

Skäms

Putt igen för hemlöse Sloköra! - och svar på frågor.

Lena
8/18/12, 8:32 PM
#75

Puttar också upp! Viktigt att svaren blir besvarade så att frågetecknen kan rätas ut!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[helenal]
8/18/12, 8:44 PM
#76

puttt

Annons:
[Skyggis]
8/18/12, 8:54 PM
#77

Fick veta igår att infångning är planerad till söndag. Thereze och/eller Kvibergskatternas vänner tror jag skulle rycka ut. Med tur dyker kissen upp direkt. Men när matning inte skett fasta tider och oftare kan det dra ut på tiden, så ett samarbete där med infångningen och att lösa av varandra under söndagen hade varit toppen om det hade gått att lösa. Hoppas så in i norden att Sloköra traskar rätt in, direkt! Kyss

Har det gått att ordna något bra stödhem åt kissen?

[sarasvati]
8/18/12, 11:18 PM
#78

Härligt att höra att infångande av Sloköra planeras söndag! Kan ju rent av vara en "mammakatt Sloköra" ser jag i tråden? - kön har inte konstaterats - och ngn misstänker att svåra skabbangrepp i öronen, därav nedvinklingen.

Liten fin, låt dig hjälpas nu! Tummar och tassar hålls, stenhårt - för dig Sloköra! Med hjälpare Kyss

[Skyggis]
8/20/12, 7:00 PM
#79

Blev inget infångande i söndags, Västerkatten fick förhinder.

Synd att inte de då kontaktades som erbjudit sig att hjälpa fånga in Sloköra i söndags, de stod beredda att rycka ut vid behov.

Thereze kunde kanske komma in här och skriva om hur det fortskrider och om när nästa infångningsförsök blir. Och om hjälp med matning av (mamma?) Sloköra behövs.

[Skyggis]
8/20/12, 7:10 PM
#80

En god vän till mig erbjuder skjuts på kvällstid till Thereze och lotinfälla med kisse i när katten fångats in. Så ni kommer hem från opal både snabbt, säkert och så stressfritt som möjligt, om ni inte har tillgång till bil själva. För då inte över kissen till bur, utan fällan får plats med lätthet. Bilen är rymlig. Bara hör av sig till min Lucifermob om ni vill ha den hjälpen. Glad

Tissetassarna
8/20/12, 7:41 PM
#81

Hej allihopa, jag har inte haft möjligheten att vara inne på hittekatter av olika anledningar min fokus har gått till inskolningen av min son, följa upp tipsen av katter, matningen av katter samt vård av två kissebebisar och arrangeringen av västerkattens dag den 26:e. 

Nu är inskolingen över  och kommer ha lite mer tid under dagen då jag istället är hemma sjäv. 
Vi har bytt matställe för opalkatten/katterna på grund utav skolstarten, att bygget är klart och det blir mer spring. Nya matplatsen är mer avsides och har gott om gömställen så att katten/katterna kan känna sej tryggare än att behöva vandra över hela skolgården för att komma åt maten eller ligga under rampen där folk springer.

minst 1 katt har synts vid detta matställe (sloköra + ev nån annan då bara ögon syntes) och det är skyddat från blåst och regn.

Infångandet igår skulle ske under kvällen då sloköra oftast setts runt den tiden vilket också är kvällstid som vi matar. 
Tyvärr fick i i panik åka in till akuten med minstingen som varit hemmaidag och kommer vara hemma minst imorgon innan dagis åter står på schemat.

Ikväll skall vi åka ut med lotinfällan och försöka få in sloköra, vi har tillgång till bil men tack för erbjudandet av hjälpen!

[Skyggis]
8/20/12, 7:58 PM
#82

Varmt lycka till. Sloköra satt i mörkret på berget igår, de små öronen avslöjade vem det var.. sedan stack kissen in vid kortsidan och bak byggnaden, ditåt som fastighetsskötaren sett hemlösa katter innan detta året (han har även tagit hem en kattunge).

Sloköra väntar säkert på det goda i fällan ikväll. Komsi komsi Flört

[Skyggis]
8/20/12, 8:00 PM
#83

#81 - Det finns flera byggjobbare som sett tre kattungar, man undrar om de där ögonen ni sett lysa kan tillhöra ännu en liten en. Hoppas ni får klarhet i det under kvällen!

Annons:
Tissetassarna
8/20/12, 8:24 PM
#84

Där han stack in det är där vi matar =)

Hör av mej oavsett när jag kommer hem ikväll

Tissetassarna
8/21/12, 12:16 AM
#85

Inget i fällan ikväll, nytt försök snarast!

kattassen
8/22/12, 7:34 AM
#86

Nåt nytt?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Slashignore
8/22/12, 1:52 PM
#87

Gäller detta katterna vid Drakbergsskolan? Jag gick tidigare på Kannebäcksskolan som ligger precis bredvid och vill bara säga att det är riktigt bra att någon äntligen fångar in dessa katter. De har sprungit omkring skolområdet i säkert 10 år och lyckas varje år få nya ungar…

Bra jobbat! :)

Tissetassarna
8/22/12, 1:52 PM
#88

Anette hämtade tyvärr fällan igår innan jag skulle ut s det blev ingen infångning =(

kattassen
8/22/12, 2:09 PM
#89

#88 OK synd att inte Skyggis fick reda på det - hon hade en plan. Men ni har väl talat om detta nu hoppas jag.

#87 Bor du i närheten? Det vore ju väldigt bra om någon som finns i omgivningarna skulle kunna hjälpa till.Glad

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Slashignore
8/22/12, 2:19 PM
#90

(Nu antar jag att det är katterna vid Drakbergsskolan.)

Jag bor hyffsat nära och min lillebror går på skolan. Vet inte riktigt vad jag kan göra för att hjälpa till då jag varken har utrustning eller någon speciell kunskap om att fånga semi-vilda katter. Har dock kunnat komma ganska nära dessa katter tidigare år. Tror de är ganska vana vid barnen på skolan. Om jag kan hjälpa till med någon (har ändå kattvana och är för tillfället arbetslös med tid över) så kan de som är aktiva i detta skriva ett meddelande till mig :) Hjälper gärna till!

Annons:
kattassen
8/22/12, 2:37 PM
#91

#90 Hur ser katterna ut - är där fler vuxna?  Vi har ju den med fällda öron - som nu tråden handlar om mest. Den katten misstänker vi är förälder till de små som föddes på försommaren. De två kattungarna är intagna nu. En gråtigrerad och en grå/vit. Se Västerkattens fb bl.a.

Det skulle vara mycket till hjälp bara att kartlägga det hela. Vi har under sommaren varit där en hel del och kollat men i princip bara funnit 3 katter. Två ungar och den med sloköronen.

Både Skyggis och jag har tillgång till fällor så infångande behöver du inte känna dig tvingad till. Men det behövs ju hem till katterna. De små ungarna är relativt tama och Sloköra har Tissetassarna klappat. (Ätit ur handen) Skulle du kunna höra runt om någon skulle kunna ta hand om någon eller några katter är det stor hjälp!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Slashignore
8/22/12, 2:45 PM
#92

Nu var det nog över ett år sedan jag såg en katt där. Tittade runt lite när jag var där i våras när min bror slutade skolan och fick sommarlov… Såg då inte en enda katt och min lillebror sa att de inte va så många kvar… Mer vet jag inte :( Var ju flera år sedan jag gick på skolan där och nu bor jag i Högsbo… Kan ju vara så att det enda är dessa katter för tillfället?

Ska höra mig om ang. hem till katterna.

Sätt upp lappar om katterna i skolan och se om det är någon familj där som är intresserad? Det är ju många föräldrar om går ut och in där varje dag.

kattassen
8/22/12, 2:50 PM
#93

#92 Ja det kan ju vara en idé. Vill försöka fånga in de som är kvar innan vi går ut på skolan och snackar. Vill inte att ungarna skall börja leta och således störa vårt arbete med infångningenFlört

Men sedan kan man ju höra där.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Slashignore
8/22/12, 3:00 PM
#94

Barnen på skolan vet att katterna finns där och om jag inte minns fel så har det även varit föräldramöten o.s.v. på skolan om att katterna borde tas bort… Så det du gör är ju jättebra och jag hoppas att du får in alla katter.

Tyvärr verkar dessa katter ha andra tillflyktsorter med eftersom de har överlevt i alla dessa år. Kan ju hoppas att detta är de enda för tillfället!

kattassen
8/22/12, 3:29 PM
#95

#94 Så tråkigt bara när folk tycks ha känt till detta länge och inte gjort något tidigare.Gråter Så typiskt - "någon borde göra något"… Att avliva är ingen lösning på problemet om det nu var så föräldrar tänte med "borde tas bort". Den starke individen överlever alltid varpå problemet är tillbaka inom kort och dessutom är det etiskt fel att avliva friska djur anser vi.

Det här är inget som jag personligen löser - vi är flera olika inblandade som har engagerat oss och alla vi gör detta på vår fritid helt ideellt. Vi har jobb vid sidan om och har inget katthem bakom oss. Pengar finns inte utan det blir att samla in och ta från egna plånböcker.

Det gör att vi är väldigt beroende av att människor hjälper till och tar ansvar när de ser något i sin närhet.

Jättefint att du kanske kan göra lite reklam och på så sätt få folk att kanske bidra på något vis. Ekonomiskt - gärna! Ta hand om en katt - underbart! Ja du förstår nog.Glad

Drakenbergsskolan verkar kunna bli ett projekt så där behövs säkert fler som kan ställa upp på olika sätt. Tag gärna kontakt med ex. Västerkatten ifall du har möjlighet att göra något på nära håll.

Västerkatten har tagit in kattungarna och skall även ta hand om Sloköra. Där behövs pengar och hjälp.

Kvibergskattenas vänner (som jag representerar) har fått ärendet på vårt bord, men har en annan koloni katter som vi jobbar med. Detta tillsammans med att vi "bor" i östra Göteborg gör att vi fått ta hjälp av Västerkatten och en annan medlem här på hittekatter - Skyggis. Men vi backar upp med infångningshjälp och pengar i mån av möjlighet.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

kattassen
8/23/12, 12:31 AM
#96

Sloköra är inne! Mer info följer i morgon :-)

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

[sarasvati]
8/23/12, 12:38 AM
#97

God bless you! Skrattande

And Sloköra!! Kyss

Annons:
[Skyggis]
8/23/12, 1:36 AM
#98

Ja en sån glädjande kväll!

Jag och min vän var på väg ut med fälla som skulle sättas på inmatning – min väns bil slutade dock fungera på vägen dit och jag ringde då kattassen som vänligt ryckte ut och hämtade mig och fällan, sedan åkte vi ut till skolan.

Vi passade på att spana i bilen och lysa runt med ficklampa runt skolans alla håligheter. Till slut var vi framme där vi började, vid gamla matplatsen vid verandan. Rätt som det var fångade kattassens ficklampa Sloköras blänkande ögon en bit bort. Vi hade inte hjärta att låta chansen att fånga katten rinna oss ur händerna. Lotin blev spontant riggad och efter en rafflande stund av spänning gick en mycket hungrig och duktig Sloköra in.

Tack för fint samarbete igen kattassen och tack S för att du med så kort varsel och vid sen timme kunde hjälpa till att hysa kissen i väntan på veterinärtid, förhoppningsvis denna morgon Kyss

kattassen
8/23/12, 7:42 AM
#99

#98 Så där ja, nu har det blivit några timmars sömn och jobbet väntar…

Tack Skyggis för gott samarbete igår kväll. Ibland får man passa på att fånga "fågeln i flykten" eller katten i fällan när tillfälle ges.

Sloköra är nu i konvalcecens hos Suz för veterinärbesök snarast de tar emot.

Vi kommer att ombesörja att Sloköra får "full service" hos vetten. Däremot är det svårt att husera h'n efteråt och då hoppas vi att Thereze har ett rum eller jourhem ledigt. Detta är sannolikt mamman till ungarna så det går säkert att sätta ihop Slokis med Rain och/eller Thunder. Det är ingen stor katt när man såg på nära håll. Liten hona skulle vi tippa. Men det ger sig så fort vi varit hos vetten. Får ju se till öronen också så det inte är något trassel där.

Möjligen går det inte att tatuera i örat utan det kanske får nöjas med chipmärkning. Vi får se.

Thereze - vi har kvar Sloköra tills vi har varit hos vetten. Förhoppningsvis får vi tid idag allra senast i morgon. Om vi står för vet.kostnaderna och du kan placera och adoptera så får du omplaceringsavgiften rakt av.

Nu är vi glada att Sloköra är inne och förhoppningsvis blir det en paus på Opaltorget. Där finns ju fortfarande folk runt omkring som hör av sig om det dyker upp fler katter.

Nu Thereze kan du sätta fokus på Lucifer!Skrattande

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

emjon
8/23/12, 9:11 AM
#100

Åh så underbara ni ärKyss. Stort tack till Skyggis, Kattassen och Suz att ni gjorde detta möjligtKyss.

Hoppas att allt går bra med Sloköra hos vettenGlad

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Katthemsmatten
8/23/12, 10:22 AM
#101

Grattis och fint jobbat av er alla!! Skönt att Sloköra nu äntligen är inne i trygghet.

Thereze, hoppas du kontaktar Kattassen snarast så ni kan göra upp en ordentlig plan för Slokis.

Nu ser vi fram emot Happy End även för Lucifer.

Medarbetare Hittekatter iFokus

kattassen
8/23/12, 10:54 AM
#102

Sloköra (kanske skall fundera på ett nytt namn - Sunshine kanske) hittades ju efter Rain och Thunder. Efter regn kommer ju solSkrattande Vilket man kan säga stämmer bra här.

Nåväl, veterinärtid är bokat till i morgon fredag. Efter det kommer h'n vara kvar hos Suz några dagar för läkning.

Sedan vore det bra om Thereze kan ta över och kanske sammanföra med någon av ungarna? Vi har ingen möjlighet att behålla eftersom stugan är full! Suz har heller ingen tid för att socialisera utan vi kan endast erbjuda karantänplats under läketiden.

Finns det någon som är villig att kunna hjälpa till här med att ställa upp för Sloköra (Sunshine) så vore det mycket tacksamt!!

Ekonomiska bidrag kan lämnas till Kvibergskatternas Vänner bg 646-7344 märk SLOKÖRA så går det enkom till denna katt. Ev. överskott går till Västerkatten.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Lena
8/23/12, 5:29 PM
#103

Kattassen & Skyggis det var underbar läsning det här! Tänk att allas vår vän Sloköra äntligen låtit sig infångas! Ännu en gång har ni gjort ett kanonbra jobb! Teamarbete på högsta nivå!

Shuneshine är ett mycket passande namn tycker jag!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Tissetassarna
8/23/12, 5:41 PM
#104

Sammanförande mellan Sunshine och Rain skall försöka ordnas i ett passande jourhem. Sökning pågår för fullt!

Annons:
[sarasvati]
8/24/12, 12:05 AM
#105

Underbart. Ekonomiskt bidrag till Sloköra/SUNSHINE är på ingång. Alla tummar inför vettbesöket!

kattassen
8/24/12, 4:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#106

Idag har Sunshine (fd. Sloköra) varit hos veterinären. Det visade sig vara som vi allra först trodde - en hane. Möjligen då "pappa-katt". Han har varit synlig ätande tillsammans med de två ungarna så var mamman varit vet vi inte. Det finns i alla fall inga andra indikationer så länge vi varit inblandade att någon mer katt funnits ihop med ungarna.

Nåja, Sunshine blev idag kastrerad, vaccinerad och chipmärkt. Öronen är omöjliga att tatuera i pga gamla "krigsskador" och frostRynkar på näsan. Tänderna är ganska dåliga och han behöver komma till tandläkaren så småningom för en sanering. Fick klappa den lille gubben på huvudet också så han är verkligen på gång med att bli social igen. Förmodligen har han kanske haft ett hem för länge sedan men åldern uppskattades till mer än 4 år pga tandstatusen, så det är nog ett tag sedan i så fall.

Vem vill hjälpa vår fina Sunshine?? Tips mottages tacksamt om någon vill ge Sunshine ett hem - snälla någon? Kyss

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Lena
8/24/12, 5:15 PM
#107

Ohh så fin han är! Tyvärr är stugan full annars hade man ju gärna ställt upp! Kissen ifråga är ju värd allt gott i hela världen!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

emjon
8/24/12, 5:57 PM
#108

Hona eller hane så är jag lika glad att kissen blivit räddad och omhändertagen.

Hoppas att någon vill adoptera en sådan fin kisse och här är det också tyvärr redan fullt annars hade jag inte tvekat att hjälpa till.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

martdat
8/25/12, 8:58 AM
#109

åh så sööt.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[Skyggis]
8/25/12, 10:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#110

Forskade runt lite och hittade en liten Sunshine, f.d Sloköra, på nätet (se bild från Göteborgs katthjälps hemsida).

En person hade uppmärksammat katten den stränga vintern 2010 och beskrev den som frusen, hungrig. Den försvann efter ett kort tag. Detta var på Topasgatan i Frölunda.

Ringde personen och hon berättade att hon har flera hemlösa katter på sin gård, varav två vita (om jag inte minns fel) kattungar. Tre är vuxna. Bolaget hon bor hos vill inte godkänna TNR och katter skjuts av med jämna mellanrum. Ska ge henne lite råd om sidor och kontakter hon kan ta för att kunna hjälpa katterna innan det är för sent, vi skulle höras om det i helgen igen.

kattassen
8/25/12, 11:31 AM
#111

#110 Ja detta är absolut Sunshine!

Då kan vi konstatera att han har varit hemlös ALLRA minst i 2 år - säkert ännu längre. Så skönt att han nu är inne och får mat VARJE dag. Han var mycket tunn sa veterinären.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Annons:
Slashignore
8/25/12, 8:59 PM
#112

De är fullt med katter runt hela opalområdet tyvärr :/ Hoppas de kan fångas in och få trygga hem! :)

kattassen
8/25/12, 9:52 PM
#113

#112 Ja det är för sorgligt att det är så många hemlösa katter överalltGråter

Budskapet måste spridas vidare då vi i Kvibergskatterna inte har möjlighet att arbeta ute i Frölunda. Detta var en nödsituation där vi fanns med. Har så sent som i eftermiddags noterat en sliten mamma med 3 ungkatter i mitt eget närområde ute i Östra Göteborg så eländet finns överallt.

Vi gråter vid tankenGråter

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

[sarasvati]
8/26/12, 1:17 AM
#114

#112, 113 ja gruvligt sorgligt att "fullt med katter runt hela opalområdet"!! Gråter Ngt behöver göras och varken Kvibergskatter el Västerkatter har resurser till detta också. Budskapet måste absolut spridas. Undrar, kan du Slashignore kanske kontakta Göteborgs Katthjälp för råd och hjälp att gå vidare?

SUNSHINE igen. Skrattande Låter ändå riktigt hoppfullt att i så pass bra skick efter tydligen åratal av hemlöshet. Tandsanering är dyrt men inget livshotande. Vilken kämpe! Är kär men alldeles för många katter här, redan. Hoppas hoppas på ett gott hem!!!

#110 Skyggis, aha Topasgatan också … Hänger det ihop med Opalområdet? (kan inte V Frölunda.) Underbart att du försöker hjälpa - med TNR istället för avskjutning förhoppningsvis …Vilken ork, du är obetalbar.

Kanske skulle trådar delar upp här. Så att det blir fokus?

Tissetassarna
8/28/12, 8:27 PM
#115

Topas är en bit ifårn Opal, Västerkatten håller på med de katter som finns på topas idag, det finns en matare som bor i området 4 av 7 katter är inne (som vi vet om)

[sarasvati]
8/28/12, 11:51 PM
#116

#110 + 115. Hur går det med katterna kring Topasgatan? Jättebra att det jobbas med dettaTtissetassarna. Skyggis, ngr kontakter med hjälp i helgen? Låter ödesdigert med bolag som inte vill godkänna TNR under omständigheterna.

SLOKÖRA/SUNSHINE igen. Hur går det för honom? Litet ekon bidrag ska nå er (Kvibergskatterna) imorgon, 29/8. Vilken glädje med killen!!

kattassen
8/29/12, 8:04 AM
#117

Sloköra/Sunshine kommer fortsättningsvis att rapporteras via Kvibergskatternas vänner

eftersom vi har honom i vår "vård" just nu. Däremot jobbar vi vidare tillsammans med Västerkatten för att hitta ett blivande hem åt honom när tänderna och hälsan är ok igen.

#116 Tack sarasvati!!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

[Skyggis]
8/29/12, 9:46 AM
#118

#116 - Har senast igår igen bett kvinnan som bor på gården i Topas att kontakta Västerkatten snarast, eftersom Västerkatten jobbar på Topas med en koloni och för att kvinnan antingen bor i närheten eller kanske till och med matar (eller vet de som matar) nämnda kolonin. Är ju också bråttom att rädda dem eftersom de lever "på lånad tid" Rynkar på näsan

Jag gör så att jag pm:ar kvinnans nummer till Thereze, så kan Thereze kontakta henne ifall hon själv inte blivit kontaktad idag. Bra att någon närmare (Västerkatten i detta fall) kan hjälpa Topaskolonin.

En av ungarna hade kvinnan inte sett på några dagar och hon undrade om den kunde vara infångad.

Den bakgrundshistoria jag fått gällande Topaskolonin (den som kvinnan bor vid): En person matar katter och gör så i flera år. Därefter flyttar hon och katterna lämnas kvar, utan regelbunden mat eller tillsyn. Några boenden tycker till slut synd om katterna som irrar runt och letar mat och kastar ut mat från fönstren - men det är ingen som tar något större ansvar. Kvinnan matar också, bland annat katten Sunshine, och tar kontakt med ett par föreningar. Ingen förening eller hon själv kan hjälpa katterna att komma in. Lidandet fortsätter och i dagsläget finns där alltså fyra, fem stycken (kanske fler?) katter som har sina dagar räknade även dem om inget konkret görs.

Annons:
Tissetassarna
8/29/12, 9:47 PM
#119

Det är samma kolloni vi arbetar med, katterna är tama och sover med jämna mellanrum inne hos en kvinna som även matar katterna dagligen.
Det finns enligt uppgift 1 kattunge och 3 vuxna kvar varav det bara är den svarta ?pappan? jag inte sett.  4 ungar har kommit in, varav 3 är sjuka i övreluftvägsinflammation, 2 har svarat på behandling men tredje får återkommande återfall och sitter återigen isolerad.

Tissetassarna
8/29/12, 9:47 PM
#120

Det finns inget behov av varken avskjutning eller TNR här då katterna är klappbara

[Skyggis]
8/29/12, 10:11 PM
#121

#119 Tur det inte var ännu en koloni. Håller tummarna att ni får in och kastrerat alla katterna innan nya blir till. Och att det inte blir alltför svårt att hitta hem till dem sedan eftersom de visat sig tama. Men jobbigt med så mycket sjukdom i kolonin.. stackars missar..

#120 Nej avskjutning finns aldrig behov av, vare sig för tama eller skygga. Inga katter förtjänar gå den vägen.

Upp till toppen
Annons: