Annons:
Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 4382 ggr
[Anunnaki]
7/5/12, 9:58 AM

Katitsi - redovisning

Insamlingen av pengar till Katitsi är avslutad och jag bifogar en redovisning. Runt Katitsi finns dock en del oklarheter men jag återkommer när jag vet mer.

Annons:
lillmymlan
7/5/12, 9:18 PM
#1

Så bra att så mycket har kommit in till Katitzi-gumman Kyss härligt när så många kan hjälpas åt. Det är så viktigt med samarbete och tack Stockholms katthem för att ni tar hand om Katitzi och hennes bebbar nu när det behövdes hjälp!

Är pengarna översatta till Stockholms katthem nu då?

Heja, så skönt när det ordnar sig så bra för katterna, det glädjer mitt hjärta!

Nosgos till de små och försiktiga luftpussar till fina mamma Katitzi Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Alexej
7/6/12, 8:47 AM
#2

Hallo, har nu läst alla trådar omkring Katizi som jag inte hade gjort innan.

Nu blir jag väldigt förvånad här. Du skrev att du behövde hjälp (akut!!) med Katizi och hennes ungar. Du fick hjälp av Stockholms Katthem och det var ett undantag för i Stockholm finns det hemlösa katter i mängder som också behöver akut komma in.

Du skrev att du har stora ekonomiska och hälsöproblem och samlade då in en del pengar- 15 000 kronor till katterna.

Sedan startar du en tråd om ett oseriöst katthem som blandar sina katter "huller om buller" på karantänen. Du pratar här om ett av Sveriges bästa och seriösaste katthem…. som vill hjälpa dig och tog dina ovaccinerade katter. Som jag har förstått det har Katizi blivit undersökt av 3 olika veterinärer sedan dess som kommer att ställa en diagnos om en operation är nödvändig eller inte.

Och vad gör du?? Gnäller, förtaler, skriver värsta skiten om katthemmet och vägrar nu att lämna över de insamlade pengar som folk har gett till katterna, inte till dig!! Var glad att du fick hjälp, lämna över pengarna och lita på att Stockholms Katthemmet gör det bästa för katterna.

Tycker ditt beteende är hemskt!!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[Anunnaki]
7/6/12, 9:49 AM
#3

# 2 Du får stå för det som du skriver och jag tänker inte bemöta dig mer än att jag vill påpeka att jag definitivt inte har stora ekonomiska problem och att jag inte heller har stora hälsoproblem.

Uppgiften om att kattan blivit undersökt av tre veterinärer är heller inte korrekt.

Man ska akta sig för andrahandsuppgifter.

Alexej
7/6/12, 10:05 AM
#4

#3 Tycker du är otrolig otacksam! Ingen katt var vaccinerad fast de hade bott hos dig länge. Grundkrav för alla kattägare/katthjälpare.

Du ville ha hjälp, fick hjälp och nu tjatar nu. Lämna över pengarna, det är katternas pengar, inte dina och det är katthemmets ansvar nu hur det går för katterna. Tror knappast att ett av Sveriges bästa katthem missköter sina katter.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[sakring]
7/6/12, 12:59 PM
#5

Men varför var de inte  vaccinerade någon av dem? Oförsvarligt!

[Anunnaki]
7/6/12, 1:29 PM
#6

Innan man uttalar sig i ett specifikt fall ska man veta alla fakta och förutom hålla sig förstahandsuppgifter.

Stockholms katthem har brutit avgivna löften mm men jag har valt att inte skriva allt som hänt här på siten men snart blir jag tvungen.

Viisa katthem är heliga kor men heliga kor som ingen får knysta annat än beröm om är farliga i alla sammanhang.

Annons:
martdat
7/6/12, 1:39 PM
#7

ska hon inte få sin operation??

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[Anunnaki]
7/6/12, 1:43 PM
#8

Tyvärr kan jag inte svara på den frågan eftersom katthemmet inte ens låter oss se katten och inte vill kommunicera med mig förutom med tre fejkade vad de kallar journaler som jag fick efter många om och men.

martdat
7/6/12, 1:46 PM
#9

men vad dåligt,. klart du vill veta hur det går för dem,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Puma77
7/6/12, 3:00 PM
#10

#8 Varför skulle Stockholm katthem förhålla sig med falska journaler?

 

//Pia

[Anunnaki]
7/6/12, 3:09 PM
#11

# 10 Bra fråga men nu har jag kopior av dessa journaler och kan bara konstatera att så är fallet.

[eskils]
7/6/12, 4:46 PM
#12

Virrigt det här. Obestämd

Anunnaki, jag undrar om det är Katitsi och hennes två ungar Rosa och Lena du tänker på i tråden Frisk katt i karantän? I så fall handlar den kritiken om Stockholms katthem. Och visst måste man få kritisera vilket katthem som helst, om det är befogat! Bäst är väl konstruktiv kritik, framförd direkt till dem det gäller.

#3 I tråden Jag behöver er hjälp skriver du faktiskt att du behöver hjälp med Katitsi pga hälsoproblem. 

Insamlade medel till en sjuk katt ska väl gå till den kattens veterinärräkningar oavsett andra omständigheter. Ska hon nu inte bli opererad?

[Anunnaki]
7/6/12, 4:57 PM
#13

# 12 Ja, jag har skrivit att jag inte är helt frisk men det är långt från det till att ha svåra hälsoproblem. Vill du ha mer detljerade uppgifter om hur jag mår fär du skriva ett PM.

Jag har framfört till katthemmet allt som jag finner oacceptabelt men de vill inte kommunicera med mig.

Insamlade medel ska naturligtvis gå till den aktuella katten och jag kommer aldrig att skicka pengarna till Stockholms katthem och jag har begärt att i det nu uppkomna läget få ombesörja hennes operation själv. Nu figurerar uppgifter om att Katitsi inte skulle ha några symptom på patellsluxation men då måste man ha tittat på en annan katt för jag har aldrig sett Katitsi röra sig här hos mig på tre månader röra sig utan att halta kraftigt.

Hade jag anat hur Katitsi skulle bli behandlad hade jag sänkt min ambitionsnivå för Katitsi skulle ändå haft det oändligt mycket bättre här än att tillbringa minst tre veckor i en bur på katthemmet liggande i sin sandlåda.

Annons:
Puma77
7/6/12, 5:24 PM
#14

#13 Men om du var till veterinär med Katitsi och fick en diagnos på hennes sjukdomstillstånd måste du ha fått en journal på det. Varför skickade du inte med den journalen med katterna? Det hade ju sparat en himla massa för Stockholms katthem för utom journaler får ju dem börja om från början.
För jag antar du inte ställde diagnosen själv.

 

//Pia

[sakring]
7/6/12, 5:36 PM
#15

Du har fortfarande inte svarat på varför du inte vaccinertat dem?

martdat
7/6/12, 5:38 PM
#16

#15 det kan du ju fråga den ansvarige om du får tag på henne. ts var bara juorhem , den ansvarige har jort sig oanträffbar,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[sakring]
7/6/12, 5:42 PM
#17

# 16 Jag har frågat den som haft ansvar för katterna rent praktiskt sedna fler månader tillbaka och som gjort en insamling fördem T.S har även haft en annons på kattungrna där det stod att de skulle vara vaccinerade en gång.

majvi
7/6/12, 5:42 PM
#18

#8 Vad har du för oberoende fakta som stöder ditt påstående?

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Lena
7/6/12, 5:45 PM
#19

Det är ganska allvarliga anklagelser du kommer med här Annunaki! Plus en svidande kritik! Jag hoppas du har bevis för det du anför! Falska journaler!?

Kan du inte scanna in veterinärjournalerna från dina egna veterinärbesök med diagnos + vaccinationsintyg på katterna. Allt det där som är så viktigt och basalt! Lägg lämpligen in det i tråden här.

Sedan har vi ett stort problem då du samlat in pengar till Katitzi via Hittekatter iFokus. Ganska mycket pengar dessutom (14.776:-). Vad tänker du göra med dessa pengar nu? Som sajtansvarig behöver jag veta dina planer. Det vill säkert även dem som skänkt pengar.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Anunnaki]
7/6/12, 5:51 PM
#20

# 15 Det finns ingen anledning att ställa mig till svars för vare sig det ena eller andra men jag hade bara lovat att ta hand om katterna ett par veckor.

Frågan i tråden gäller ju varför katthemmet inte sköter journalföring av sina katter, varför de är ytterst ovilliga att tala om för mig vad som händer katterna, varför det som de kallar journalanteckningar och som de skickat till mig är en efterhandskonstruktion, varför de innehåller märkliga uppgifter om bl a vaccintion. Utifrån uppgifterna i journalerna finns fog för att ifrågasätta om katterna vaccinerats.

Frågan gäller ju även varför man bröt löftet om att Katitsi skulle omgående komma till ett akuthem där hon sedan skulle få stanna under sin konvalesenstid. Detta löfte var anledningen till att jag över huvud taget lämnade katterna på katthemmet. Löftet upprepades när vi lämnade katterna och vi var två som hörde att alla tre katterna skulle följas åt till ett akuthem samma kväll som vi lämnade den vid 18-tiden.

Frågan är nu också varför katthemmet inte hellre lämnar tillbaka katterna än att de envetet behåller dem så slipper de allt besvär.

Jag kan ju inte svara på varför vi inte får se Katitsi, varför man bröt löftet, varför journalerna är efterhandskonstruktioner etc.

Annons:
Lena
7/6/12, 6:00 PM
#21

#20 Ställer frågan en gång till!

Sedan har vi ett stort problem då du samlat in pengar till Katitzi via Hittekatter iFokus. Ganska mycket pengar dessutom (14.776:-). Vad tänker du göra med dessa pengar nu? Som sajtansvarig behöver jag veta dina planer. Det vill säkert även dem som skänkt pengar.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Anunnaki]
7/6/12, 6:01 PM
#22

# 19 Jag har kopior på dessa journaler. Journaler från den veterinär som ställt diagnosen kommer jag inte åt och den som kommer åt dem har försvunnit.

Men otack är världens lön. Jag ångrar verkligen att jag erbjöd mig att ha kattan i ett par veckor. Det blev 15 veckor och trots att jag lagt oerhört mycket arbete på dessa missekatter får jag bara skäll. Jag har ansrängt mig till det yttersta för att försöka få kattan att låta mig klappa henne iaf ibland, jag har köpt hem kattmat av snart sagt alla sorter för att hitta något som de accepterat att äta eftersom det är svårt att hitta någon som är villig att ta hand om en katt som bara äter barf. Jag har fått slänga mycket kattmat för de har bara ätit rått kött. Jag har gått balansgång med maten för att kattungarna skulle få bli lite hungriga för att inte vara för oga med maten men ändå inte riskera att deras blodsockerhalt blivit för låg.

När så trodde att jag hittat en bra lösning för dem men löften bröts och jag inte ens kunde få en dialog runt kattan för att kunna informera dem som skänkt pengar är det inte jag som ska ställas till svars för det ena och det andra.

Lena
7/6/12, 6:04 PM
#23

#20 Citerar dig här: "Det finns ingen anledning att ställa mig till svars för vare sig det ena eller andra men jag hade bara lovat att ta hand om katterna ett par veckor".

Men är inte det en lite underlig inställning med tanke på att du har så höga krav på andra när det gäller katters skötsel? Det finns ett gamalt talesätt som jag osökt börjar tänka på "Kasta inte sten när du sitter i glashus".

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[eskils]
7/6/12, 6:09 PM
#24

#20 Vem står nu som ägare av katterna? Undrar eftersom du kräver att Stockholms katthem ska tillmötesgå dina önskemål om information m.m.

Puma77
7/6/12, 6:11 PM
#25

#24 Överlåtelsepapper har skrivits till Stockholms katthem så katterna är deras.

 

//Pia

Alexej
7/6/12, 6:14 PM
#26

1. TS var inte jourhem utan hade katterna utan en förening bakom sig.

2. TS hade katterna flera månader hos sig utan de blev vaccinerade.

3. TS ville ha hjälp med katterna, fick det genom Stockholms Katthem. Inga journaler var bifogade utan bara en handskriven diagnos av TS.

4. Katterna är nu överskrivna till Stockholms Katthem, det finns inga anledningar att lämna tillbaka någon katt eller ha kontakt med TS hela tiden. (Det kan vara fruktansvärd jobbigt med fd katthållare som kräver uppgifter om en katt från katthemmet eller det nya hemmet, något som tex gjorde att vi aldrig mer lämnar ut uppgifter om det nya hemmet till den fd katthållaren).

5. Katthemmet är inte det minsta tvungen att lämna ut nya journaler till fd katthållaren.

6. Att inte lämna med insamlade pengar till katternas vård är bedrägeri (förskingring) och bli förhoppningsvis polisanmält av alla som gav pengar till katterna. Det är katternas pengar (inte TS egna) som Stockholms Katthem ska bestämma över, lika mycket att det är deras veterinärer som bestämmer om katten behöver en operation eller inte. Det har varken vi eller TS med att göra utan är bara Katthemmets ansvar.

7. Lika mycket är det bara katthemmets ansvar hur och var de placerar en katt. Nya bedömningar kan göras hela tiden utan att fd kattägaren/hållaren ska och få bestämma. ( Vi har också tagit in 2 ägda katter med kravet att omplacera tillsammans men vi gjorde bedömningen att katterna skulle må mycket bättre i skilda hem).

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
7/6/12, 6:33 PM
#27

#22 Det är knappast vårt fel här på Hittekatter iFokus att det uppstod problem med den du säger dig varit jourhem åt. Det är inte heller Stockholms Katthems fel. Däremot försökte vi hjälpa dig på olika sätt.

Så här skrev du själv i tråden Ja behöver er hjälp:

"Jag erbjöd tjejen som fångade in Katitsi och de andra katterna från misären där de bodde att ta hand om Katitsi ett par veckor för jag kände att jag inte skulle orka längre eftersom jag inte är helt frisk och inte heller så ung".

"Jag kan åta mig att samla in pengar till Katitsis operation men jag klarar inte så länge till att ge missekatterna det som de behöver dagligen".

"Därför sätter jag mitt hopp till er som finns här på Hittekatter att hjälpa mig att hitta en lösning för Katitisi under hennes konvalenstid och med hjälp att hitta bra hem till Rosa och Lena så att de får flytta tillsammans till samma hem".

"Finns det inte en enda kattvän som kan stötta mig praktiskt med denna katta tills hon är frisk och kan omplaceras".

Jag tolkar det som ett riktigt nödrop! Att du helt enkelt inte orkade med katterna och att det var bråttom att hitta en lösning. Så tror jag de flesta tolkade det du skrivit i tråden. Här står ju inte heller något om att Katitsi absolut skulle komma till samma hem som kattungarna.

Du nämner i annonsen att kattungarna är vaccinerade och veterinärbesiktigade. Dessa intyg vore bra att du visade upp eftersom de inte var med katterna när de kom till Stockholms Katthem.

Hur kommer det sig att du inte kan få kopior på journalerna från din veterinär? Det är väl bara att du frågar efter dem! Svårare än så kan det inte vara.

"Frågan är nu också varför katthemmet inte hellre lämnar tillbaka katterna än att de envetet behåller dem så slipper de allt besvär".

Men du har väl överlåtit katterna till Stockholms Katthem? Det är väl inte vidare bra att skicka katterna kors och tvärs över landet flera gånger. Inte om man sätter katternas väl och ve i första rummet. Förstår inte hur du resonerar här???

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Lena
7/6/12, 6:38 PM
#28

#22 "Men otack är världens lön".

Ja så kan man nog se det även ifrån det andra hållet. Obestämd

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
7/6/12, 6:44 PM
#29

Anunnaki nu vill jag veta hur du ämnar göra med de insamlade medlen (14.776:-). Det är ett svar som du är skyldig Hittekatter iFokus och dess medlemmar! Det är mycket pengar som det handlar om.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Anunnaki]
7/6/12, 6:47 PM
#30

Jag aldrig påstått att kattungarna är vaccinerade men att jag skulle ordna dn saken före leverans.

MEN innehållit i den övervägande delen av kommentarerna skjuter på budbäraren istället för att ta till sig det som budbäraren försöker framföra.

Jag kan inte annat än börja undra vad det är ni är rädda för? Är något så illa i Katthemssverige så det inte tål insyn och därför måste man ge sig på den som ifrågasätter något.

Lena
7/6/12, 6:49 PM
#31

#30 Du svarar inte på mina frågor!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
7/6/12, 6:57 PM
#32

En kattunge ska vaccineras med 7/8 och med 11/12veckor, inte före leveransen. Det är du som har utsatt katterna för en smittrisk. Dessutom är väl inte heller Katitsi vaccinerad trots att du påstår att hon var till veterinären för en diagnos angående hennes knä trots saknade journaler?

Obestämd

Fattar du inte att genom ditt beteende riskerar att andra insamlingar stoppas?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[sakring]
7/6/12, 9:53 PM
#33

Om jag försår det hela rätt så var det inte den som tog hand om katterna som var till veterinären men dem utan den som numera inte går att få tag i. Därför kan inte vederbörande skicka med några journaler.

Däremot är frågan varför inte katterna var vaccinerade, framförallt ungarna, och vad händer med pengarna.

Josefa
7/6/12, 10:54 PM
#34

Men vad f*n är detta??? Varför lämnades inte katternas samtliga dokument och pengar över, samtidigt som katterna överlämnades? Hur kan man ens överväga att inte lämna över de insamlade pengarna som tillhör katten?

Annons:
[helenal]
7/7/12, 12:45 AM
#35

tycker det är ritkigt dålig stil att be om hjälp o få pengar för katsis operation…men nu sker ingentings alls??? hon kanske inte ens får operation?OCH du har KATSIS pengar själv:(

detta gör ju att folk kommer bli misstänksamma o inte skänka pengar i framtiden…

Lena
7/7/12, 9:22 AM
#36

Vi kommer att sluta med insamlingar på sajten efter det här. De insamlingar som redan är beviljade löper på. Däremot beviljas inga nya.

Jag förutsätter att TS lämna besked med omedelbar verkan vad h*n ämnar göra med de insamlade medlen. Om så inte har skett innan den 10/7 tvingas vi vidta åtgärder.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
7/7/12, 11:41 AM
#37

#36 Har haft kontakt med TS via PM. Vill dock att h*n svarar här i tråden vilket jag bett vederbörande att göra.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
7/7/12, 12:51 PM
#38

Väljer att kopiera in ett svar från Stockholms Katthem även i den här tråden. Det är skrivet i tråden Frisk katt i karantän av johnnys girl. Detta då svaret rör även frågor i denna tråd.

Katitzi kommer att få den vård katthemmets veterinär bedömer att hon behöver, oavsett om pengarna betalas in eller inte. Att journaler från tidigare veterinärbesök inte kom med katterna medför ökade kostnader då katten återigen behöver genomgå veterinärundersökningningar. Eftersom hon är en skygg katt medför det att hon helt i onödan utsätts för en stressande veterinärundersökning hon redan genomgått. För jag utgår ifrån att hon träffat en veterinär som ställt diagnos? Här är även skälet till att vi särade på katterna. Katitzi kommer att behöva flera vet.undersökningar. Vi har två veterinärer som kommer till katthemmet varje vecka och eftersom Katitzi är skygg bedömde vi att det var mindre stressande för henne att stanna på katthemmet och slippa skjutsas fram och tillbaka Att katterna inte var vaccinerade eller id-märkta och mamman inte heller kastrerad medför kostnader som belastar katthemmet.  
Någon måste betala för kastrering, id-märkning, vaccinationer, veterinärundersökningar, röntgen  och en ev. operation. Som ett resultat av de kostnader katthemmet nu får för katterna så kan det medföra att vi tvingas säga nej till andra behövande katter vilket är mycket tråkigt.

Sth. Katthem tog inte emot katterna för att det följde med ett löfte om pengar. Normalt tar katthemmet inte emot katter från övriga delar av landet.det finns så det räcker på "hemmaplan" men vi ville hjälpa en person som hade hamnat i en besvärlig situation och bad om hjälp
Som andra redan påpekat. Katterna är överskrivna på katthemmet och därmed föreningens ansvar. Det är omöjligt att arbeta om fd. ägare ska kräva inflytande efter att katterna skrivits över. Katthemmet måste få planera sin verksamhet utifrån rådande omständigheter och har inte bara dessa tre katter att ta hänsyn till.  Katthemmet har ingensom helst  skyldighet att kommunicera med eller lämna ut några journaler eller andra uppgifter överhuvudtaget, men ville tillmötesgå TS då hon var så orolig för katterna. Att TS påstår att journarna  är ett falsarium och  använder dem för att smutskasta katthemmet är tråkigt, men att ifrågasätta om katterna överhuvudtaget lever är direkt kränkande.
Katitzi och hennes ungar är Sth katthems ansvar nu och föreningen kommer inte att återlämna några katter. Vi vill inte "slippa" problemet, däremot kommer vi att se till att Katitzi får den vård hon behöver.

#44 Stockholms Katthem har 90-konto vilket innebär att vi noga kontrolleras av Svensk Insamlingsstiftelse och i föreningens årsberättelse kan man ta del det gångna årets ekonomiska berättelse. Jag bedömer att det räcker gott och väl som redovisning.

www.katthemmet.nu

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[helenal]
7/7/12, 6:01 PM
#39

men en sak jag inte förstår riktigt är hur en godkänd insamling inte behövt redovisa pengarna tidigare?och det är ju art bryta mot lagen att samla in pengar o be foök skänka till då i detta fallet katzi men behåller pengarna skälv. hon måste ju bli.betalningsskyldig.

Lena
7/7/12, 6:35 PM
#40

#39 Det har skett redovisning under tiden insamlingen pågått i den här tråden. Nu var det dags för slutredovisning eftersom katterna gått över till Stockholms Katthem och det även var sagt att pengarna skulle följa med dit. Se #58.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[helenal]
7/7/12, 6:45 PM
#41

då är jag med men fortfarande har ju ts brutit mot lagen då dom insatta pengarna inte följt med katthemmet….så pengarnas ändamål som var avsatt till katzi är ju inre de löngre..

Annons:
hansr
7/7/12, 10:07 PM
#42

Nu får ni väl ändå ge er.

TS samlade in pengar till en operation av Katitsis knä. Inte till Stockholms katthem eller något annat. Därmed är det rimligen TS skyldighet att se till att pengarna används just till denna knäoperation och inte till något annat.

TS har klargjort att pengarna kommer att betalas till veterinären som genomför operationen när detta är gjort.

Om knäoperationen av någon anledning inte skulle bli av bör pengarna självklart betalas tillbaka till dem som skänkt pengar. Det finns ingen anledning att tro att detta inte kommer att ske i så fall. Jag har själv bidragit till insamlingen, och hoppas naturligtvis att den stackars katten verkligen får sitt knä opererat så som det var meningen.

Katthemsmatten
7/7/12, 10:34 PM
#43

#42 En patellaluxation är inte alltid nödvändig att operera. Gäller fö både djur och människa.

Det vore lämpligt att TS, som ju inte ens själv kan hålla sig till samma historia, besvarade de frågor som vi bidragsgivare ställer.

Du bör notera att dessa pengar på intet sätt är TS. Saken hade varit i ett helt annat läge om det varit en tentativ donation från henne vi diskuterar. Så är ju definitivt inte fallet. Om du bekvämar dig med att läsa igenom de trådar TS skapat om Katitsi har det handlat om 'en tjej' som försvunnit. Jag har anledning att tro att du känt denna kvinna en stor del av ditt liv. TS har enligt egen utsago av hälsoskäl inte orkat ta hand om Katitsi längre och därför sökt hjälp. Sedan har ju katten varit så kräsen med mat också att hon inte trott det bli lätt att få henne bortadopterad. Nu låter det annorlunda. Är det då underligt om de som hjälpt till att samla in denna inte oansenliga summa ställer sig frågande till Annunakis beteende? Eller att vi känner oss rejält lurade av TS?

ANM: Inlägget delvis redigerat fr olämpligt innehåll. /Lena - Sajtvärd

Medarbetare Hittekatter iFokus

Hasse i Västerås
7/7/12, 10:42 PM
#44

Med tanke på utvecklingen är jag glad att jag inte hann skänka några pengar till denna insamling.

TS utvecklar sin syn på det hela i sin blogg. Vi tycks inte ha fler meddelanden från TS att vänta här.

http://www.hilbertshotell.net/page36.php

Katthemsmatten
7/7/12, 10:51 PM
#45

#44 Så har hon kört en lång tid. När det blir obekvämt och börjar bränna under fötterna slutar hon besvara frågor. Om några dagar dyker snart ett nytt inlägg upp med försåtliga frågor. Att hon sprider felaktiga rykten i sin egen blogg kan vi inte göra något åt, men om hon inte snarast lämnar besked om Katitsis pengar får vi väl svara med polisanmälan. Förskingring kan det kanske rubriceras som. Ska kolla med jurist så det blir korrekt från början. Vill ju inte ge henne anledning till JO anmälan.

Medarbetare Hittekatter iFokus

hansr
7/7/12, 11:03 PM
#46

Jag noterar att ingen som svarat har några invändningar i sak mot det jag skrev.

#43 Naturligtvis tillhör de insamlade pengarna varken insamlaren eller Stockholms katthem, och jag tror knappast att någon påstått det heller. På vilket sätt känner du dig lurad? Insamlingen gällde ju Katitsis knäoperation, och det är exakt vad pengarna kommer att användas till.

Lena
7/7/12, 11:26 PM
#47

#42 Citerar dig:

"TS har klargjort att pengarna kommer att betalas till veterinären som genomför operationen när detta är gjort".

Var har TS klargjort detta menar du? Är det i sin egen blogg? Hon tänker ju uppenbarligen inte skriva mera på Hittekatter iFokus. Det är mycket beklagligt eftersom hon haft insamlingen här på sajten. Som ansvarig för insamlingen är det hennes uppgift att slutredovisa med kvitton att pengarna gått till det de var avsedda för. Om medlen av någon anledning inte kan gå till det insamlingen var avsedd för måste en diskussion tas där de som skänkt pengar kan vara med och bestämma vad som ska hända med medlen. Att bara dunsta på det här sättet är helt enkelt inte okey! Hon missbrukar härigenom det förtroende vi gav henne när vi godkände hennes ansökan om insamling.

Om hon bara hade svarat på mina frågor om insamlingen hade inte det här tråkiga läget behövt uppstå. När så inte skett får man förstå att det blir upprörda känslor från våra medlemmar som bidragit till insamlingen.

Även om många bidrag kommer från egna bekanta till TS har dock en oansenlig summa verkat komma från HiF´s medlemmar. Detta enligt TS egen utsago i #44 i insamlingstråden: "Mer än hälften av penagrna har kommit från mina trakter och då från människor som åtminstone vet vem jag är men jag mycket ödmjuk inför att så många som inte vet vem jag är ändå har skänkt så mycket pengar".

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Katthemsmatten
7/7/12, 11:38 PM
#48

Du har uppenbarligen inte läst innantill: patellaluxation behöver inte nödvändigtvis alltid opereras. Frågan är vad sker med pengarna i det läget? Dessutom, varför svarar inte den som har skapat tråden? Du har ju inte med saken att göra, eller?????

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Debattia
7/7/12, 11:40 PM
#49

Har hon en katt kvar hemma hos sig ??

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Denna kommentar har tagits bort.
Lena
7/9/12, 7:18 AM
#51

Ber alla att tänka på våra Skrivregler!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
7/9/12, 10:18 PM
#52

Jag väntar fortfarande på att TS själv ska skriva här i tråden vad hon ämnar göra med de insamlade medlen. Ett rakt och ärligt besked direkt från den som är ansvarig är alltid att föredra framför tystnad och/eller skriverier på andra sajter/bloggar/forum. Det leder bara till spekulationer och onödiga bryderier.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
7/10/12, 10:44 PM
#53

Stockholms Katthem har beslutat att avstå från att ta emot de pengar som samlats in till Katitsi på sajten. Annunaki som har samlat in pengarna har fått besked om detta.  Ni som skänkt pengar till insamlingen bör ta kontakt med Annunaki och begära att få tillbaks era pengar.

Läs mer i denna tråd!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Rafflan
7/10/12, 11:14 PM
#54

Läst tråden och en sak förbryllar mig.

Varför behöver katten träffa veterinär fler gånger?

"Katitzi kommer att behöva flera vet.undersökningar."

Varför då?

Har hon patella behövs inte många veterinär besök
1 besök: för att känna och ev ta rtg:en, har hon patella så tar man blodprover. Och bedömmer om man behöver operera

Besök 2 där hon kommer in, operars och åker troligen hem samma dag pga att hon är skygg

Besök 3-4: 1-2 återbesök beroende på hur det går för henne

Det är 4 besök! Under dessa besök vaccinerar och märker man henne självklart. Och har stockholms katthem ännu kollat upp om hon har patella och ska opereras eller ej? för om då TS har sagt att hon betalar operationen, operera katten och låt henne betala och allt är löst. ¨
Är det verkligen så svårt?
hon kan t.o.m betala samma dag när dem lämnar in katten så man slipper risken att bli lurad av henne (betala i förskott)

Och behöver den inte operationen så ge tillbaka pengarna.

Men jag undrar ännu om stockholms katthem har undersökt patellan och då om den behöver operas eller ej? och varför katten behöver massor med veterinär vård?

[sakring]
7/10/12, 11:23 PM
#55

Stockholms Katthem har beslutat att avstå från att ta emot de pengar som samlats in till Katitsi på sajten. Annunaki som har samlat in pengarna har fått besked om detta.  Ni som skänkt pengar till insamlingen bör ta kontakt med Annunaki och begära att få tillbaks era pengar.

När Stockholms Katthem beslutade att ta emot katterna så var aldrig de insamlade pengarna avgörande för det beslutet.

Några av er har skänkt pengar till Katitsi direkt till Stockholms Katthem. Vi är oerhört tacksamma för de bidrag som kommit in till oss och naturligtvis kommer de att gå till Katitsi och hennes ungar Rosa och Lena.

Katitsi har träffat tre olika veterinärer, varav en är specialiserad på patella och Stockholms Katthem garanterar att hon kommer att få den vård hon behöver oavsett kostnaden.

Om man vill bidra till Katitsis vård kan man sätta in pengar direkt på Stockholms Katthems konto 90 01 79-3.  Märkt talongen Katitsi.

Kopierar in vad jonnysgirl skriver i en tråd.

Annons:
Rafflan
7/11/12, 12:02 AM
#56

#55 om nu en speciallist har kollat på katten (antar att dem menar en vanlig ortoped) och dem har konstaterat patella så förstår jag inte varför dem inte kunde tillmötes gå TS genom att operar katten och låta henne betala? Och varför 3 veterinär besök? Hade som sagt räckt med 4 för att kolla, åtgärda + återbesök, men dem har lagt 3 stycken besök enbart på att kolla?

[sarasvati]
7/11/12, 12:51 AM
#57

Ok nu är det två trådar (minst) om kanske samma "sak", Katitsi. Skrev nyss i en annan tråd att jag personligen inte förstår Sthlm:s katthems beslut att avstå fr insamlade pengar. Ber om ursäkt. Men det är klart att vi kan undra, eller? Hur är det nu med patellan? Det kan ju vara så att att förnyad veterinärundersökning konstaterat att operation inte behövs. Eller att man ska avvakta med operation. Vem vet? Vi har väl ingen självklar rätt att få vet ngt här på sajten, ngn av oss. Men tala om det då. Finns ingen info om om de aktuella katterna på Stockholms katthems hemsida heller (förutom den censurerade bloggen).

Det är helt enkelt svårt att sluta engagera sig helt på stört.

Lena
7/11/12, 7:15 AM
#58

För att inte skapa förvirring låser jag nu denna tråd och hänvisar istället till den nyskapade tråden Sth Katthem ang Katitsi.

#56 Läs allt i den här tråden + i denna så tror jag du får svar på dina frågor.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: