Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 2114 ggr
Soda2
2012-07-04 19:18

Bortsprungen? Helig birma hona

Hej.

Idag när vi skulle gå tille n lekpark här i stan hittade jag en sköldpadds maskad helig birma hona.

Hon kan ha löpt då hon rulald emycket på marken o ställde upp baken när man klappade henne.

Hon saknar päls på båda sidorna precis framför bakbenen o jag såh tussar på marken som mycket väl kan komma från henne.

Inget halsband men öronmärkning.

Jag ringde polisen men de hade ingen anmäld katt o hittade inget på nummret i örat.

De vägrade med o ta emot katten de ansåg attd et säkert bara var en vanlig utekatt.

Jag provade o ringa de 2 katthem som finns här men fick inget svar nånstanns tyvärr.

Hon var oerhört kelig men ren i pälsen o inga tovor, lite mager kanske men annars i fint skick.

Hon verkade känan sig hemma hon vägrad egå över en viss punkt (en bro) o verkade gå en specifik runda.

Tyvärr fans ingen möjlighet för mig att ta in henne själv (pga mina egna katter) men har ev en bekant som kan ta in henne (bor i närheten med så).

Katten såg trygg ut o var inte rädd o strök utan gick helt öppet o jagade fågel.

Jag fotade katten o kan lägga in bild på henne lite senare.

Jag bor i Norrköping så det är här detta hände.

Annons:
martdat
2012-07-04 19:36
#1

lägg järna in på kattpolisen i fokus oxå. Ring polisen och anmäl henne upphittad. sätt upp lapppar där ni hittade henne, anons på blocket o dagstidning med bild rekomenderar jag,  är hon renrasig så bör hon vara chippad. detta kan ni kolla gratis hoss en veterinär. krävs en avläsare. inget ni kan göra själva,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Soda2
2012-07-04 19:41
#2

kattpolisen tänkte jag inte ens på tack för tipset.

en bekant kommer förmodligen att ta in henne vis ka bort dit igen nu på kvällen o se om vi hittar henen gör vi det plockas hon in.

[helenal]
2012-07-04 21:17
#3

Hej. Hittade ni henne?

Soda2
2012-07-04 21:56
#4

nej vi har letat 1 timme efter henne nu på kvällen.

Men vi träffade en hundägare som sa att hon sett katten där flera gånger under året så hon kan bo i närheten.

Vi är flera som kommer o kolla efter henne ändå för o kolla så hon inte magrar eller blir smutsig så nån verkligen tar hand om henne.

Är många vägar runt omkring där så ingen bra plats för utekatt.

martdat
2012-07-04 23:13
#5

tror ni hon  bor i området så sätt på henne ett halsband och be ägaren ringa.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Upp till toppen
Annons: