Annons:
Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1851 ggr
persikahallon
7/2/12, 8:16 PM

Akut dräktig katt mfl Göteborg

Delar detta facebook-inlägg ifrån tidningen Faktum (hemlösas tidning i Göteborg och Skåne). Vet inget mer personligen. I kommentarerna kan läsas att husse inte vill kastrera sina katter. Även om man inte kan hjälpa just den dräktiga katten som nödropet avser kanske någon som är duktig på sådant kan ringa och ge fältassistenterna lite argument för att prata med mannen igen om kastrering! Här kan ju skapas en jättekoloni.

"Vill du rädda kisse med hemlös husse?

Vi har fått påhälsning av Uppsökarenheten på Social resursförvaltning i Göteborgs stad. De undrar om någon av våra läsare vill rädda en dräktig katt som bor hos en uteliggare som håller till i ett skjul i skogen. Den hemlöse mannen har redan ett 15-tal katter och det får inte bli fler för hans egen skull, för fältarbetarnas, som får släpa ut ett 30-tal kattmatsburkar för berget där han bor vid varje besök, och givetvis för katternas skull. Ungarna kan i värsta fall komma att bli ihjälbitna av de andra katterna! 

Om du, eller någon du känner, kan ställa upp med ett nytt hem för katten och kommande kattungar, lovar Uppsökarenheten att ordna med transport. Ring fältassisterna på 031-367 96 56 om du vill bli med katt!

Tack på förhand!"

Annons:
Alexej
7/2/12, 9:22 PM
#1

Vilken bra insats av fältassistenten. Hoppas hon/han får hjälp.

Någon som kan ta i det i Göteborg? Få lite mer uppgifter osv?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Tissetassarna
7/2/12, 10:38 PM
#2

vill så gärna men vi vårat högtryck släpper troligtvis först om ca 4 veckor…

[helenal]
7/3/12, 9:14 AM
#3

Mejlat på fb o smsat

[helenal]
7/3/12, 11:08 AM
#4

Hej! jag ringde uppsökarenheten nu och kattmamman har fött ungarna nu. Tyvärr så måste dom prata med mannen ytterligare en gång… :/ och sen skulle hon återkomma! Håller tummarna!!!

Alexej
7/3/12, 1:14 PM
#5

Kastreringsbussen kan tänka sig att köra till Göteborg för att kastrera de andra. Men då gäller det också att vi kan samla ihop lite pengar. Helena, kan du tänka dig att ta kontakt med kastreringsbussen och förmedla kontakten till uppsökarenheten?

info@kastreringsbussen.se eller 0733 - 611006

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[helenal]
7/3/12, 1:30 PM
#6

Kattmamman har nu fått ett hem!!!

Annons:
Alexej
7/3/12, 2:31 PM
#7

Super, hoppas det ordnar sig nu också för de andra. Har du tagit kontakt med kastreringsbussen?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[helenal]
7/3/12, 3:24 PM
#8

Jag har nu ringt kastreringsbussen o dom vill hjälpa till. Ribgde även uppsökarenheten o lämnade hon jag pratade med pp kastreribgsbussens nummer. Hon från uppsökarenheten lät väldigt positiv men undrsr om mannen behöver betala ngt för kastreringarna ?

hairballs
7/3/12, 7:29 PM
#9

Jga lämnar gärna ett litet bidrag om det behövs. Inte för att jag kan bidra med mycket men skulle man kunna få dit kastreringsbussen så kan man förhoppningsvis förhindra en framtida koloni.

Alexej
7/3/12, 9:48 PM
#10

#8 Vi får väl fixa ihop en insamling -kanske tillsammans med Tidningen Faktum. Må¨nga klagar ju att vi bara bry oss om hemlösa katter när det finns hemlösa människor. Här kan vi hjälpa båda:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[helenal]
7/3/12, 10:09 PM
#11

Sant. Båda är iaf onformerade o uppsökarenheten skulle ringa kastreringsbussen. Hon hade aldrig hört talas om dom. Hon behöll mitt nr så hon återkommer om det behövs. Jag frågade om kattmamman igen ,hon har ett hem men kaninte flytta dit förrän på torsdag då dom måste förberedda gubben för han tycker det är jobbigy

persikahallon
7/4/12, 10:33 PM
#12

härligt helenal att du ringt! hoppas att någon har möjlighet att följa upp ärendet. blir det aktuellt med kastreringar via kastreringsbussen eller på annat sätt lägger jag gärna en slant.

[sarasvati]
7/4/12, 11:16 PM
#13

Ditto Glad

#10 Bra tanke där!

Annons:
Katthemsmatten
7/5/12, 11:57 PM
#14

Hur har det gått? Tragiskt egentligen att det alltid är människans väl och ve som går först. Har sympatier för den hemlöse, men hur kan man ha så många katter? Du ska ha tillstånd när du passerar 9 vuxna. Som hemlös får du knappast OK att hålla så många. Eller? Hoppas han ändå får behålla någon KASTRERAD individ. Tycker så synd om samtliga inblandade oavsett antal ben.

Medarbetare Hittekatter iFokus

[sarasvati]
7/6/12, 2:22 AM
#15

Instämmer med #14 i detta att det är tragiskt att människans väl och ve alltid går först. Där det verkligen inte ens heller är för människans goda, i grunden. Hur kul är det att att vara hemlös med en drös lidande katter? Eller hur kul FÅR det vara? Mannen har alltså enl #0 ett 15-tal katter, och motsätter sig kastreringar. OK, lek med ditt eget liv skulle jag säga - det har säkert sina randiga bakgrunder, som jag visst kan empatisera med, och som kan behöva diskuteras med diverse terapeuter (vilket jag själv inte är ) - men ge fan i att plåga andra, oskyldiga och värnlösa liv. mycket borde man kunna begripa som utsatt hemlös? Empati som sagt.

Heder åt fältassistenten som annonserat det hela.

Och vi är ju flera här som vill hjälpa, iaf ekonomiskt. Och i mitt fall katterna. Ibland är inget annat möjligt. Och oftast inte det heller.

Gråter

Upp till toppen
Annons: