Annons:
Etikettsajten
Läst 4788 ggr
lillmymlan
7/1/12, 10:55 PM

Östgötakatterna Juli

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För det första Kyss tack alla ni som på ett eller annat sätt stöttar Östgötakatterna här eller på bloggen eller på facebook, ni är guld värda!

Här är vår förra tråd med redovisning för juni

Här är vår blogg

Vi finns under Östgötakatterna på facebook men vad det blir för fel när jag länkar vet jag inte Glad men vi heter ju samma där.

Idag har jag och Bertil varit och skrivit över Brunöra och Sköldis i sitt permanenta hem i Vagnhärad, de har fått det perfekta hemmet med människor som förstår villkorslös kärlek till katterna, det berör mig! Vi behöver fler sådana hem Flört för Sotarn och Banditen vill med hitta sina föralltidhem! Kyss

När vi åkte mot Vagnhärad så kom det ett sms från emjon som skrev… kom förbi och käka om ni vill och det gjorde vi. Vi blir så bortskämda med god mat och jättefina vänner och åhhhh va jag känner mig hemma där. Fina missarna och lilla Topazen som visade sig, lilla raringen… vilken BUSUNGE, han är så himla ljuvlig!

En annan nyhet, mannen som matar har sett var mamma blåpadda har sina bebbar nu, 3 stycken är de Kyss en rödtott, en padda, och en svart-vit Kyss

Under den här veckan så ska vi smyga på dem och fotografera dem och sedan under nästa vecka så ska mamma och bebbar fångas in för att komma i stödhem.

Peppe är fortfarande osynlig Rynkar på näsan men vi ger inte upp… snart hoppas vi att han kommer tillbaka… då blir han också avbollad!

Ha en fin juli månad önskar Östgötakatterna

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Annons:
Lena
7/1/12, 10:59 PM
#1

Härligt att Brunöra och Sköldis fått ett så bra permanent hem! Det är sann glädje när sådant sker! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lillmymlan
7/2/12, 9:52 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Pricken ligger i bädden och halvsnusar Kyss

Idag är det ingen rolig dag, för idag ska det dammsugas, inte så poppis, men ett nödvändigt ont!

Nosbuff från Pricken som är otroligt charmig och i bästa färgerna såklart, svart-vit Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Sehvrin
7/2/12, 7:56 PM
#3

Vad härligt att Sköldis och Brunöra har fått ett alldeles eget hem nu Skrattande

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

lillmymlan
7/3/12, 3:00 PM
#4

#3. Jaaaa…. det är underbart Kyss

Hur mår Nalla och Semlan? Gosetrollen!!! Flört

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Sehvrin
7/3/12, 6:34 PM
#5

#4 De mår bra. Jag gosar med dem varje dag, men jag vet inte hur jag ska lyckas gosa med Semlan utan att det finns mat involverat (och hon kelar inte enbart när hon är hungrig, men jag tror hon har kopplat ihop mat och kel).

Igår fick de en helt ny leksak, en da bird-liknande sak och de är helt galna i den och Nalla tycker jag är jättetaskig som lägger den i bokhyllan där hon inte kan komma åt den Tungan ute

Sen har jag haft några mindre incidenter där nån av katterna kissat utanför lådan (i duschen) Obestämd Men sen jag ställde saker så att de inte kom in i duschen så har det inte hänt nåt mer *peppar peppar ta i trä*. Tror det beror på att de inte är helt nöjda med Peewee-lådan, men trots det så använder de den (oftast) och jag är supernöjd med den, så det får de tåla Flört

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

lillmymlan
7/4/12, 11:30 AM
#6

#5. Härligt att det går framåt med missarna Kyss

Hoppas att det inte blir mer kiss i duschen nu då, utan att de bara testade om det funkade Obestämd härligt att du är nöjd med lådan iaf.

Den här veckan blev inte som tänkt (men när blir de det?) mannen som matar har gäster i huset mitt emot hans så vi får inte komma ut och störa nu, utan får snällt vänta till söndag.

Bebbarna var dessutom flyttade, eller de kan ju gå själva, så troligt är väl att de blivit störda Skrikandes av gubbens nyfikenhet!

Ni får hålla tummar på söndag då det ska fotas, och vi hoppas att det är sol och ljumma vindar och *viskar* inget regn tack!

Vi måste se till att vi inte missar någon bebis och att mamma går in lätt och bra, hoppas hoppas hoppas!

Det är inte lätt när det är svårt… men idag är det Linköping som gäller för busarna där. Vi matar och spanar och nu sist såg såg Max och Måns husse Svarta svansen som låg och sov på monsi-dynorna… hon älskar dem! Pluttan!

Ha en god onsdag!

Kram
Malin

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Annons:
lillmymlan
7/8/12, 11:28 AM
#7

Idag är det söndag och idag regnar det Gråter fy för taskiga vädergudar! Det gillar jag inte!

Regnet smattrar och missarna ligger uppochner och sussar, precis som det ska vara regniga dagar. Banditen gillar inte dammsugaren nåt vidare, men de är alla duktiga och lär sig stå ut med dem, sakta men säkert :)

Får se om vi kan se mamma blå och hennes små… hoppas!

Ha en god söndag och hoppas att solen skiner på er alla!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
7/9/12, 12:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

SOL SOL SOL!

Vet ni vad det innebär?!?!?!

Tjohoooo… kanske…. viskar… kanske….

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
7/10/12, 12:47 AM
#9

Precis innan ösregnet såg vi mamma blå och en liten rödtott, dock blev inga bilder tagna idag, så vi hoppas på morgondagen!

Tum och tasshållning tack!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
7/10/12, 1:07 PM
#10

Idag ösregnar det i Arkösund :/ inte en katt synlig :/ suck! De ligger nog nära mamma Blå och kurar och spinner kan jag tro… vem skulle inte göra det i detta väder om man hade chansen!

Kurr

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
7/11/12, 9:58 PM
#11

Då vi inte lyckades få se vare sig mamma blå eller bebbar idag så hoppas vi på kvällspass i morgon

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

[Skyggis]
7/11/12, 10:11 PM
#12

Hoppas på tur för er imorgon kväll och att ni får se samtliga i familjen så välmående det bara går efter omständigheterna. Skönt att ett stödhem väntar på dem. Hoppas också att ni får syn på Peppe!

Lena
7/11/12, 10:15 PM
#13

Det här sommarvädret vi har är inte vidare gynnsamt för kattfångande aktiviteter. Det är nog bara mördarsniglarna som gillar det.

Håller tummarna för en bättre morgondag (kvällskvist).

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
lillmymlan
7/14/12, 12:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

#12. Kyss och #13.

Idag är det mat och span i Linköping och det vankas blötmat.

Ska passa på att stanna till och lämna en kram till någon som behöver den mkt.

Ha en god lördag, här regnar det idag Rynkar på näsan

Svarta Svansen på bild!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Lena
7/14/12, 2:24 PM
#15

#14 Vilken vacker kisse hon är Svarta Svansen! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lillmymlan
7/19/12, 5:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Igår laddade Bertil och jag droptrapen för inmatning och såg också mamma Blå och hennes 3 bebbar… så söta som kattungar är :).

En av de små som solade sig i gräset, precis i närheten av sitt trygga bo med mamma :)

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Lena
7/19/12, 6:53 PM
#17

#16 En helt fantastisk bild! Hur snygg får man bli! Puss på lilla nosen! Underbar färg!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lillmymlan
7/22/12, 4:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

#17. Mmm, den är så söt så… och fräsa kan den också KyssSkrattande

Framåt kvällen blir nästa resa till Arkösund, hoppas kunna få bilder på alla sötnosarna och mamma blå, hon är så vacker!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
8/3/12, 6:05 AM
#19

Här kommer redovisningen för juli 2012, kvittona kommer senare i en egen pdf då jag har problem att lägga in dessa :( måste minska bilderna, för filen blir för stor.

Återkommer :)

Kram
Malin

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Lena
8/3/12, 2:14 PM
#20

#19 Tusen tack Malin! Ordning och reda som vanligt! På en fredag dessutom! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
lillmymlan
8/3/12, 5:12 PM
#21

Nu äntligen :) här kommer kvittona i pdf också :)

Startar en ny tråd snart…

Ha en god fredag alla! :)

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Upp till toppen
Annons: