Annons:
Etikettsajten
Läst 10866 ggr
[Skyggis]
7/1/12, 8:25 PM

Lappa för Lucifer (rymt Önnered)!

OBS! NY AFFISCH 2012-07-12!!

/Kattassen - medarbetare

Tråden "Sjuka Lucifer (rymt Önnered)" får här en ny fortsättning efter 100 inlägg om katten som ännu inte blivit lokaliserad men som troligtvis varit synlig i närheten av där han försvann för inte alltför lång tid sedan.

En matplats har varit upprättad där han tidigare kan ha setts av flera boenden, men då när han syntes till visste de tyvärr inte om att han var saknad och sjuk.

Lucifer har inte synts äta vid den upprättade matplatsen ännu och imorgon avslutar vi därför matandet om han inte syns till efter ännu ett dygn av noggrann uppsikt. Vi hoppas in i det sista förstås!

____________________________________________________

Det senaste tipset om en helsvart katt var vid Hallstensgatan och Persikogatan. Där behövs som det också skrivits om i tidigare tråd - nya UPPDATERADE lappar (SE BIFOGAD FIL SOM NI KAN SKRIVA UT) som förklarar att han FORFARANDE är en saknad kissemisse.

Lappare och dörrknackare behövs alltså omgående dit.

Vilka vill och kan ställa upp för kära Lucifer?  Kyss

De nya lapparna kan man sätta upp på anslagstavlorna (finns där sopor slängs), elskåp och stolpar runtom och i de effektiva brevlådorna. Ja ni ser ju förstås själva när ni åker ut vad för ställen det finns.

Jag kan lappa om ett stråk imorgon och kattassen kunde på tisdag. Området är stort och har många brevlådor i villa- och radhusområdet.

Tissetassarna - har ni haft ute en efterlysning i tidningen?

Jag åker förmodligen iväg nästa helg på en resa och kommer inte kunna vara aktiv på ett tag (avståndet ställer förstås till det redan nu). Hoppas att fler aktiva på lite närmre håll kan hjälpa till på olika sätt.

Annons:
Tissetassarna
7/1/12, 9:12 PM
#1

Kram till dej skyggis, har inte satt ut tidnings annons men annons på blocket finns, jag är nog aldeles för ung för att äns tänka tidnings annons, själv läser jag aldrig tidningen utan allt jag vet om väslden kommer från nätet….

Sitter med en massa papperarbete ikväll, ny verksamhetshandbook samt förnyelse av kontrakt och rutiner.
Har kommit igenom introt och innehållsförteckningen på 2 timmar så lär bli sittandes ett tag

Bli inte fräsiga ifall jag inte svara direkt! Kram

[eskils]
7/1/12, 10:30 PM
#2

Vill gärna ställa upp och lappa för Lucifer, men bor många mil därifrån tyvärr. Kan bara bidra med tre förslag till Thereze:

- tala om för SKK att Lucifer är försvunnen, så att det syns i registret DjurID.

- registrera Lucifer hos Sverak om det inte är gjort de senaste dagarna. Det är gratis.

- ring polisen tel nr 114 14 och anmäl att Lucifer är försvunnen.

Tissetassarna
7/1/12, 10:33 PM
#3

Lucifer är anmäld frösvunner hos både SKK och Polisen

[eskils]
7/1/12, 10:35 PM
#4

När blev han anmäld försvunnen hos SKK? Det syns ännu inte när man söker i registret.

Tissetassarna
7/1/12, 11:17 PM
#5

Nör jag pratade med dom förra veckan sp sa jag till dom att han var försvunnen.

[sarasvati]
7/2/12, 12:03 AM
#6

ok, skyggis kan lappa imorgon måndag, kattassen tisdag - då lappar jag onsdag (skriver ut den nya uppdaterade, med laser regnar inte bort heller :-). OK? Fattat adresser och andra anvisningar som givits (aldrig varit där annars). Men förlåt en snabb och korkad fråga = vad menar ni med "de effektiva brevlådorna" ? (Är det ett villasamhälle, där man ska stoppa lappar i brevlådorna?)

Skäms

Tissetassarna #1, det där var riktigt dålig koketteri. Och det är Lucifer som betalar för det, med hemlöshet, lidande och (eventuellt redan?) sitt liv. Har du vuxit upp tillräckligt sedan kl 21 idag för att börja tänka på tidningsannons? Om inte, skynda! Handlar om GP. Känner en hel del människor som dagligen kollar annonser om bortsprungna katter - inte i det här aktuellt området visserligen men de finns säkert där också. Och det är alla läskunniga. Glöm inte HITTELÖNEN i annonsen Jag hjälper också gärna till med den.

#2 eskils vännen, du kämpar på. Bra! Nu finns Lucifer i alla fall i SKK-registret. :-)

All lycka till Lucifer. Arma misse! Det måste gå vägen … åtminstone denna gång då.

Annons:
[Skyggis]
7/2/12, 1:15 AM
#7

#6 Jag som beskrev det knepigt men menar främst radhusområdets alla brevlådor som effektivt når ut till hushållen direkt. De slipper inte undan efterlysningen om den hamnar där, mitt framför nosen ;) Verkligen toppen att du hjälper att lappa! Kram! Och ja GP är tidningen med stort T i Göteborg. Där skulle det sitta fint med en annonstext och bild. Lucifer kan inte vänta på agerande. Han HAR fått vänta av olika anledningar och nu försöker den skadan repareras. Har gråtit över tanken på hur han kanske har det nu och det spelar ingen roll om jag träffat honom eller ej. Det värker ändå i i hjärtat. Mycket! Jag hoppas att han kan känna det från där han är - vad han betyder. Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad är ett bra ledord i både detta och i annat här i livet. Hur hade man velat att andra skulle agera om man vore Lucifer och gick i hans tassar. Det tål att tänkas på. Empati för våra utsatta.

[sarasvati]
7/2/12, 1:30 AM
#8

#6 förstår nu

Och klokt talat. Hur Lucifer har det nu. Att gå i hans tassar. JA det värker.

Det ska ordna sig. Det måste det göra.

Tissetassarna
7/2/12, 8:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Måste tyvärr meddela att jag inte har råd med en annons i gp….

Tissetassarna
7/2/12, 8:44 AM
#10

#6 Det handlar inte om att göra sej till eller att växa upp, jag tänker helt enkelt bara inte i de banor som många av er andra tänker, en stor del av det beror ju på livsstilen man har och hur man är uppväxt.
Tidning fins ju inte i mitt liv och därav är det ju svårt att tänka på att man faktiskt kan göra en annons där.
Man tar ju det man har!

Sedan så uppskattar jag ju självklart att folk påpekar det här med annonser så att jag får möjlighet att ordna en, men i detta fall skulle det kosta mer än vad som finns på kontot!

martdat
7/2/12, 9:40 AM
#11

såg att priset för anonsen gäller 6 dagar, kan man minska ned till säg två dagar och få det billigare???

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[Skyggis]
7/2/12, 9:40 AM
#12

Men annonsen kan ju kortas. Huvudsaken att den nödvändigaste infon når ut. Kan du hjälpa till att lappa något område Thereze? Jag har också egen kattverksamhet och det är tidsbrist och avstånd som försvårar. Tror alla har det tufft mer eller mindre och oavsett livsstil så behöver katten hjälp.

kattassen
7/2/12, 11:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Jag sätter in annonsen - den blir så här.

Kostar 60 kr för 4 dagar

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Annons:
kattassen
7/2/12, 11:45 AM
#14

Nu är den beställd

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

lillmymlan
7/2/12, 1:57 PM
#15

Så bra att det ordnade sig med en annons, skönt att det inte blev så dyrt!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Lena
7/2/12, 5:11 PM
#16

Kanon med annons i GP! Som ni skriver har den tidningen stor spridning i Göteborgsområdet.

Jättebra också att ni är flera som hjälps åt i lappandet och letandet! :)

Fortsätter att hålla tummarna hårt!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Skyggis]
7/2/12, 7:46 PM
#17

Strålande med den fina annonsen kattassen.

Idag lappades radhus 278-316 (bra för er att veta som skall lappa vidare så det inte blir dubbelt) och det sattes upp A4 på diverse stolpar och dylikt, bort mot stallet och här och var. Så långt mina lappar räckte fick det bli. Jag hoppas kunna få fram fler lappar i veckan.

emjon
7/2/12, 9:20 PM
#18

Underbart av er att idogt lämna lappar och nu också annons i tidningen som jag hoppas skall ge er lön för mödan så kissen ger sig till kännaGlad

Fortsatt tum och tasshållning från oss.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

kattassen
7/2/12, 9:25 PM
#19

Jag fortsätter i morgon - har fått lite nya tips från Tissetassarna som träffat på några barn i dag som kanske hade en idé. Lovade att kolla vidare på det i morgon.Glad

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

kattassen
7/3/12, 10:38 AM
#20

GP-annonsen är införd och redan har tre personer sett den och ringtSkrattande

Dock är det tips som vi kan avfärda direkt tyvärr men - ändå! Alltid härligt när folk hör av sig i  alla fall.

Det första var om en katt som rört sig ute i Mölndals centrum (med halsband och bjällraFlört, mycket tam och kelen) i några veckors tid.

Det andra gällde den lille katten (med vit fläck på bröstet) på Silleskärsgatan som vi redan har varit ute och kollat.

Det tredje gällde den överkörda katten som tipsades om i midsommarhelgen, den hade ingen öronmärkning enligt damen som ringde idag. Hon hade kollat det - strong gjort!

Men vi hoppas vidare!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Annons:
lillmymlan
7/3/12, 2:58 PM
#21

HURRA - bra att folk har koll på missarna och strongt av damen att kolla om missen hade öronmärkning Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

kattassen
7/3/12, 6:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Vid röda "pluppar" på kartan är det lappat idag med rivlappar och en del brevlådor

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

kattassen
7/3/12, 8:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Fick ett samtal ikväll att en stor svart katt sikades igår vid Gråskärsgatan (längst till höger på min karta vid blått kryss).

Kan någon som är ledig i morgon (inte jag tyvärr) åka ut och knacka dörr i det området! Ett typ radhusområde. Har bara lappat där inte lagt i brevlådor. Där behövs spanas och höras runt !!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

kattassen
7/3/12, 10:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Närmare kartbild där stor svart katt synts igår tisdag

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

[sarasvati]
7/3/12, 11:08 PM
#25

#23+24 Will do! Knacka dörr är inte direkt min grej men ok, för Lucifers skull :-) - och lappa + brevlådor självklart!

Tusen tack skyggis och kattassen för noggranna anvisningar med nr kartor etc. Ska lusläsa allt, och kolla karta etc etc. Kommer att dra iväg efter kl 17 imorgon onsdag, så lägg gärna in vadhelst ytterligare info som kan vara av värde här. Kollar in senare inatt, och innan jag drar iväg imorgon em. Området är helt obekant för mig men trots sjukt dåligt lokalsinne ska det nog funka. Skärpning gäller! För Lucifer!

Härligt att folk hör av sig på annonsen!

kattassen
7/4/12, 8:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

#25 Tack Sarasvati!!Kyss

Det kändes lite hoppfullt igen. Då jag inte såg några lappar i detta område som trots allt ligger nära jourhemsadressen så kan det verkligen vara läge och spana igenom. Knacka dörr i alla ära - men känner man sig inte bekväm med det skall man ju inte göra detRynkar på näsan Känn inte så. Däremot kanske du kan fråga folk som är ute i trädgårdarna och är ute med hunden osv. Barn är också väldigt hjälpsamma och har ögonen med sigFlört. Tror som sagt att han som ringde bodde på 94. Jag har hans mobilnr om du vill pröva ringa när du är där. PMa iså fall.

Jag tycks vara barnsligt förtjust i kartor - så här får ni en till! Hihi!

Åkerberget heter hållplatsen som är närmast om någon vill åka kommunalt. Buss 94 från Frölunda Torg

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

lillmymlan
7/4/12, 11:33 AM
#27

Vilken kombo av människor som lappar och knackar dörr och pratar med folk… underbart när man ser att det finns samarbete Kyss underbart!

Hoppas att det är Lucifer som har strosat där i området i #23 & #24.

Lycka till, här håller vi tummarna och jag tvingar en och annan katt att hålla tassar också Flört

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Annons:
kattassen
7/4/12, 1:13 PM
#28

Har nu gjort en snabbtur (4 mil t/r) på lunchrasten ut till Önnered och lämnat en hel drös med lappar till Skyggis som nu i eftermiddag går runt och lägger i alla brevlådor på Gråskärsgatan (obs endast radhusområdet)

Sarasvati när du kommer ut i kväll kan du väl dra dig upp i villaområdet bakom radhusen på Gråskärsgatan. Även området Hallstenshagen / Hallstensvägen behöver fler lappar i lådor och även prata med folk.

Vi fick tyvärr indikation på att den katt som flaggades i går kväll kan bo i området. På samma "gård" finns tydligen en helsvart med GRÖNA ögon. Tämligen nyinflyttad vilket kan förklara att den inte är känd sedan innan.

Men vi hoppas fortfarande att något av tipsen skall gälla Lucifer.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

[sarasvati]
7/4/12, 4:18 PM
#29

#28 Topp, brevlådor på Gråskärsgatans radhusområde är alltså avklarade i em.

En fråga till kattassen: Hur menar du med "villaområdet bakom radhusen på Gråskärsgatan". Är det söderut, mot Tynneredsvägen, eller norrut mot Hallstenshagen, som avses? Har svårt att urskilja på de kartor som jag får fram, om villasamhällen el ej, och inte varit där tidigare. Det ger sig kanske.

Och en fråga till: radhusen 278-316 som lappats av skyggis enl #17, gäller det området Hallstensgatan/Hallstenshagen + Persikogatan, eller var?

Verkligen ett jätteområde ni täckt in allaredan!! Tack för bussanvisning! Drar iväg snart och hoppas hängslena håller - så klart jag pratar med folk också.

Jo ytterligare en fråga: använder ni efterlysningen med rivlappar även för brevlådor, eller annan variant?

kattassen
7/4/12, 4:44 PM
#30

#29 Hihi nej det är inte lätt att se det hela framför sig, men det klarnar nog när du kommer ut. Gråskärsgatan består av ett radhusområde närmast Skattegårdsvägen (= stora vägen från Frölunda Torg). Följer man själva Gråskärsgatan kommer man upp på höjden, där är en del villor där vi inte har lämnat något i brevlådorna.

Sedan har du även området på andra sidan Skattegårdsvägen (norrut) det som heter Hallstenshagen/Hallstensgatan. Där har vi också bara lappat på stolpar och inte i brevlådorna inne i detta radhusområde.

Nr 278-316 tillhör Persikogatan vilken är hyfsat lappat både i brevlådor som utomhus. Så det kan du lämna därhän denna gång.

Ringde faktiskt en dam som fått lappen i sin låda och tyckte det var väldigt bra med en lapp i handen. Hon hade dock inte sett någon katt (förutom sin egna hittekatt som bott hos henne i 8 år) men lovade att hålla ögonen öppna, ringa direkt och ställa ut mat. Sånt värmer!

Pröva bif pdf för brevlådorna

Lycka till ring om det är något (du har numret på lapparnaFlört)

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

[sarasvati]
7/4/12, 5:41 PM
#31

#30 Utmärkt, tack igen! Då drar jag. (Har skrivit ut så pass många MED rivlappar att jag nog får använda en del av dessa även till brevlådor, och det skadar iaf inte. Men trycker även ut den andra varianten.)

Jodå, har uppmärksammat ditt telefonnr ;-)

Visst värmer det med intresset! Hoppas på mera!

emjon
7/4/12, 6:16 PM
#32

Sarasvati så underbart att du kan och har viljan att hjälpa Skyggis och Kattassen  i deras planering för att försöka hitta Lucifer.

Insatserna som gjorts av dem har ju också bevisat att folk bryr sig om de får reda på problemet. Härligt med damen som tog kontakt och vill hjälpa till även att hon inte sett kissen sådant värmer mitt hjärta.

Önskar så att Lucifer känner på sig om era omsorger och förstår att ni vill hjälpa honom. Tum och tasshållning för att era insatser kommer löna sig genom lokalisering av kissen.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

kattassen
7/4/12, 6:29 PM
#33

Idag ringde en person och ville tipsa om ett medium Anna-Lena Vikström. Sånt är jag inte så bekväm med - men den som vill och känner att det är någons "grej" är ni välkomna att göra ett försök. Kostar visst 150 riksdaler - för lite "mambo jambo"Flört Jag har lagt en del på annonser och bensin senaste så detta blir tyvärr inget jag lägger pengar på.

Vill bara säga att folk är hjälpsamma på olika sättSkrattande

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Lena
7/4/12, 7:09 PM
#34

Stora applåder och fanfarer för det fina samarbetet ni bedriver tjejer! Blir  så himla glad över detta! Ändå gladare skulle jag bli naturligtvis om Lucifer visade sig och lät sig infångas. Men med sådant här underbart teamwork ökar möjligheterna att så sker avsevärt!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
kattassen
7/4/12, 7:13 PM
#35

Ja det hade suttit fint:) Men jag liksom de andra som är engagerade är ju bekymrade för Lucifers hälsa vilket driver oss ännu mer. Att veta att han kanske inte är frisk är ledsamt:(

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

[Skyggis]
7/4/12, 9:04 PM
#36

Ja han är såå saknad och oron är stor..

Idag skrev kattassen ut en redig bunt, tack vännen! och det blev alltså käcka lappar i lådorna på Gråskär. Jag pratade även samtidigt med boenden under rundvandringen och de lovade hålla ögonen öppna.

En liten vänlig flicka ville sätta ut mat och laktosfri mjölk till honom i värmen om hon såg honom. Så gulligt Kyss

Hon hade sett en svart skygg katt vid en fläderbuske i radhusområdet Gråskär. Men som kattassen skrivit innan så kan det ha varit en nyinflyttad familjs katt en bit bort (den ska som sagt dock ha tydligt smaragdgröna ögon)

Det finns många lappar kvar så jag fortsätter sätta upp imorgon.

Sarasvati - Varmt tack för att du åkt ut idag för gubbens skull Kyss

Kram på er alla "Luces" UNDERBARA vänner!

[sarasvati]
7/4/12, 11:02 PM
#37

Stoppat i nästan alla brevlådor plus lappat några elskåp etc (lite rädd att ev reta upp villafolket med "nedmutsning" så jag var restriktiv där)  i villaområdet på höjden bortom Gråskärs radhusområde, nu ikväll. Det är större än man tror. Vackert område. Få människor ute i trädgårdar el altaner trots tropisk värme … de få som fanns, var vänliga iaf; ngn sett en röd katt, ingen sett en svart. De flesta brevlådor hade "ingen reklam tack" på brevlådorna så skönt att veta att reklam gäller saken verkligen inte! Och de allra flesta kommer ju inte att upptäcka lappen förrän imorgon, vid posthämtning då.

Frågade förresten vägen redan vid ankomst till busshållplatsen Åkersberget, och visades prompt fel av joggande par - till Hallstenshagen (som jag ville ta sist). Där upplyste mig en man med hund om rätta vägen, och frågade "gäller det den där svarta katten … vad heter han, Lucifer?"! Han hade sett lappar i Hallstenshagenområdet där han bor. Ha, Lucifer är kändis! Till vad nytta det hava kan.

Såg sedan många flyers med rivlappar, på väg till "mitt" område, så Lucifer följde mig. Ni är duktiga!

Hann sedan inte alls med Hallstenshagen så detta är INTE gjort. Upptäckte att bussrackaren började avgå med väääldigt långa tidsavstånd och ville inte bli strandsatt i villa- och radhusidyllerna - de skrämmer mig lite. Men absolut inte fel för Lucifer. Hoppas hoppas Lucifer kan återfinnas. Ja sjukdomen är oerhört oroande. Och den alltför långa bortavaron.

Härligt att du kan fortsätta imorgon skyggis! Jag har en hel del flyers med rivlappar kvar - spenderade de andra i brevlådorna. Är det någonstans det vore vettigt att peta upp de tidigare under de närmaste dagarna, så hojta till.

PS Är inte heller så övertygad vad gäller medium och det tror jag kan behövas, övertygelse alltså. Annars funkar det inte. Ngn annan? DS

kattassen
7/5/12, 8:36 AM
#38

#36 / 37 Tack tjejer för er insats igår!

Nu är det tämligen välförsett med lappar över områdena i närheten till där han försvann. Sedan kan man ju alltid fundera på om han dragit iväg ännu längre och i såfall vilket håll?Obestämd

Men det känns tryggt att veta att folk ändå hör av sig - har ju fått ett par samtal som sagt och flera som lovar att hålla utkik.

Sedan kan man ju undra om jourhemmet har noterat något nytt - där står ju fortfarande en fälla i trädgården?? Eller har dom lagt ner verksamheten helt??

Bra Skyggis om du vill ta dig an Hallstenshagen idag, det ligger ju ganska nära den skog där någon i tidigare skede hade sett honom.

Kämpa på i värmen - han skall inte komma undan så lättFlört

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Tissetassarna
7/5/12, 9:14 AM
#39

jourhemmet laddar fällan varje kväll

Tissetassarna
7/5/12, 9:14 AM
#40

jourhemmet laddar fällan varje kväll

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
persikahallon
7/5/12, 9:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

På kartan syns vart det lappats i brevlådor samt på en del stolpar och på busshållsplatsen Åkerberget idag. Lapparna tog slut innan det var riktigt klart, så en liten bit på Grevebergsgatan har inte fått några lappar. Det är den biten som inte är rödmarkerad.

Denna kommentar har tagits bort.
kattassen
7/5/12, 10:05 PM
#44

#42 Tack persikahallon för din insats idagSkrattande Nu jäklar har vi tapetserat Önnered. Många man springer på säger "Jaha ni menar Lucifer?"Flört En kändis!

#43 Jo vi hade den i åtanke också.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

[Skyggis]
7/5/12, 11:06 PM
#45

Har idag lappat Svartskärsvägen, Lygnskärsvägen och Vipegårdsgatan samt en del in på Aprikosområdet med radhusen där. Blev brevlådor idag mestadels. Spanade också ett bra tag idag och den första rundan var med kattassen efter ett väldigt lovande tips om en katt som måste ha varit Lucifer. Stämde så väl in på beskrivningen med svart katt med bruna skiftningar på sina ställen. Så nu hoppas vi att han håller sig kvar där och att fler samtal kommer in direkt de ser honom.

[sarasvati]
7/6/12, 2:33 AM
#46

Så GLAD man blir över #41 "indikationer från folk i ett visst område att Lucifer finns" och #45 "katt som måste ha varit Lucifer" Glad

Alla goda makter, jaa, låt det vara sant!! och Lucifer infångas, få ett hem och bli frisk!!!

Resten är fruktansvärd. "Gå runt med öppna sår"??? Där är det väl ändå total okunskap? - som eventuellt kan botas, med information, förhoppningsvis?

Öppna sår får katter av att vara okastrerade, huvudsakligen. Ju. Skrikandes

[sarasvati]
7/8/12, 1:09 AM
#47

Hur går det? Något nytt om vår käre sjuke Lucifer, bortsprungen från jourhemmet sedan slutet av maj?

kattassen
7/8/12, 8:16 AM
#48

#47 Lapparna vi lägger i lådorna ger onekligen respons i alla fallGlad. Det är ett av syftena med lapparna - att folk skall börja öppna ögonen och starta kommunikation med oss och varandra (grannar emellan osv).

Jag får ca 3-4 samtal varje dag från områdena där vi lappat. En del gäller samma katter (smala, slanka med gröna ögon mm.) Igår ringde ex. 5 personer om en och samma kattFlört Till slut kunde Skyggis rycka ut och göra en koll men detta rör sig tyvärr om fel katt har vi kunnat konstatera. Halsband med pingla och en tämligen tamis känns inte helt full poäng. I synnerhet inte när tipsen i förrgår faktiskt gällde en katt betydligt mer lik Lucifer (utan halsband).

Men vi kan nog säga att vi vill tro att vi ringat in honom runt Kumleskär/Svartskärsvägen och stallet med skogsomnejd. Nu planerar vi att upprätta ett nytt matningsställe som man kan få någon att hålla extra koll på (ex. en närboende). Återkommer om detta.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Annons:
Lena
7/8/12, 10:03 AM
#49

#48 Kanonbra Kattassen! Det ser ut som ert idoga arbete nu börjar bära frukt! Fortsätter att hålla tummarna!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[sarasvati]
7/8/12, 1:17 PM
#50

#48 Gott att höra! Men oroligt med de stackars okastrerade stallkatterna (som väl kan befaras jaga bort Lucifer ifrån området isf). Nä, pingla och smaragdgröna ögon har Lucifer nog inte lagt sig till med ;-). Lille vännen, vi håller fortsatt stenhårt tummar och tassar här!! Inte minst en av mina damer, en svart-vit skönhet, som blir 6 år just idag - visserligen "påhittat" datum men bör ändå föra tur med sig.

[Skyggis]
7/8/12, 4:07 PM
#51

Har gett mig ut dag- samt kvällstid och promenerat runt i olika stråk där de senaste tipsen kommit in samt då också matat. Men vi ska alltså kolla på ett bättre matställe gemensamt som kan få vara ifred från nyfikna blickar och hundnosar.. men helst inte från Lucifer då Glad

Igår såg jag en styrkemätning mellan två av de okastrerade stallkattshanarna och det var den stora gråvita som hade övertaget den gången. Blir så arg när inte folk kan kastrera sina katter! Särskilt som de vet om vad det ställer till med.

Vi hoppas på fler samtal som kommer in direkt och där man då snabbt kan ta sig ut innan han är borta från just den platsen.

Om det finns fler som vill och kan ströva runt och promenera och samtidigt spana så är det fina strövområden kring Svartskärsgatan och motionsspåret där -  samt runtomkring stallet på olika stigar. Vädret är dessutom som gjort för det nu. Jag ska försöka rita ut hur jag brukar gå på en karta lite senare.. kattassen är bättre på kartor än jag men jag ska ge det ett försök!

Man kan också lappa om man känner för det. Inte fel att lappa runt i områdena som kommer efter de vi lappat innan eller att sätta dit nya lappar om gamla blivit förstörda eller där rivlapparna är borta.

Alla goda initiativ är jättebra för allas vår Lucifer "Luffe" på luffen! Kyss

[Skyggis]
7/10/12, 8:16 PM
#52

Puttar upp för hjälp att leta och fortsätta lappa nya stråk..

Jag kan tyvärr inte åka ut på ett par tre dagar.

Puss på Lucisnosen var du nu än finns.. Kyss

kattassen
7/10/12, 9:31 PM
#53

Kört runt ikväll och spanat uppe vid Svartskärsvägen och stallområdet. Lite trist väder under dagen gjorde väl att inte så många katter ville vara ute och tassa i det våta gräset. "Dry clean only" gäller ju för de flestaFlört.

Lite tomt på tips som stämmer in på Lucifer just för tillfället. Såg också att en del lappar behövas bytas ut. Skall se nästa runda dit ut eller om någon annan vill ta ut ett gäng av senaste versionen här ovan och rita ut. (Gärna med laserskrivare så håller det bättre i blött väder).

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Lena
7/10/12, 10:53 PM
#54

#53 Nej väderleken är inte vad den borde vara dessvärre, varken för katter eller folk! Det skulle behövas fler Göteborgare som kunde tänka sig en spanings- och lappningsrunda i omgivningarna!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Skyggis]
7/11/12, 10:49 PM
#55

Inga fler letarsugna människor eller lappare?

På de nya lapparna kan man gärna stryka datumet som står överst eftersom det ju är en bit in på juli nu och han är fortfarande saknad. Han finns men behöver hjälp för att bli sedd av andra.

Annons:
kattassen
7/11/12, 11:02 PM
#56

#55 Första dagen på en vecka som INGEN har ringt allsRynkar på näsan. Hoppas man inte börjar ledsna på oss…

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

[sarasvati]
7/11/12, 11:37 PM
#57

#56 Så förfärligt! Inte har man ledsnat på oss, men kanske Lucifer faktiskt inte finns mer. Och inte funnits på länge. Det var ju 22 maj han försvann, sjuk :-(

#55 aha han finns ;-) Fortsatt letar- och lapparsugna människor, jovisst. Drar iväg imorgon torsdag (eventuellt även fredag?) men lörd-sönd är upptaget (kattvakt!), och därefter bortrest ett par veckor.

Klart att datumet överst behöver strykas/ändras. Har pdf-filer som jag inte kan ändra. Men om jag kopierar över text och bild, samt ändrar där behövs, och gör egna pdf-filer att sätta upp då. Det bör funka. OK?

Älskade Lucifer. Nu skvalar det ner igen. Men varit en underbart fin göteborgsdag i övrigt.

Den där missen som verkade vara så lik Lucifer, inga ytterligare napp där? Följer adressanvisningar i #51 och #53 om inte annat anges (i den mån möjligt utan bil, men låter ju så).

[Skyggis]
7/12/12, 1:04 AM
#58

#57 - Kör på det, det skulle vara kanon om du fick ordnat fram såna lappar! Jag är tyvärr inte hemma och kan fixa om med pdf:n själv.

Det värmer med din omtanke om kämpen Lucifer.

Måste tro på att han finns. Så vi fixar och letar på och håller det där hoppet om att hitta honom högt och levande. Han är därute någonstans och väntar på att bli upptäckt.

Hade varit skönt om fler hade kunnat ta sig ut då och då. Nu är vi väldigt få i stora områden.

Nya lappar och nya lappade områden kan få telefonen att börja ringa mer frekvent hos kattassen.

Funderar på fler sätt att nå ut..Obestämd

kattassen
7/12/12, 8:14 AM
#59

Nu ligger det en uppdaterad PDF i #0 samt här i detta inlägg. Dra ut och lappa på! Skrattande

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Lena
7/12/12, 4:36 PM
#60

#59 Kanon!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Skyggis]
7/12/12, 5:23 PM
#61

Jättebra kattassen! Glad

kattassen
7/12/12, 6:06 PM
#62

Jag åker ut i kväll och byter ut lite lappar som "vissnat". Bra att få lite ny status på informationen också.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Annons:
[eskils]
7/12/12, 10:32 PM
#63

Nu har det lappats mycket och länge i området där Lucifer försvann, utan önskat resultat. Risken finns ju att han inte är i det området, utan att han har försökt eller t o m lyckats ta sig tillbaka till det koloniområde där han levde förr.

Tänk om någon snäll person ser honom och kollar hans id-märkning mot SKK:s register. Då ser h*n att Lucifer inte är anmäld saknad. "Aha, tänker h*n då, han är bara ute och går en sväng, kanske bor hos en kattvakt här i närheten." Och släpper ut honom igen…

Om den snälla upphittaren kollar mot Sveraks register (gratis!) finner h*n att Lucifer inte är registrerad alls. "Tråkigt, tänker h*n, nu kan jag inte hjälpa honom hem." Och släpper ut honom igen…

Det svider i hjärtat att inte kunna ordna de här enkla sakerna för Lucifers trygghet, jag skulle annars gärna ha gjort det för länge sedan. Men det är ju bara ägaren som kan ordna med sådant. Det är ju du Therese som är Lucifers ägare. Ett telefonsamtal, en namnunderskrift, har du tid, har du intresse??? Obestämd

kattassen
7/12/12, 10:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

Har varit en runda ikväll. När vi körde på vägen från Ganlet mot Önnered. (Ja på Önneredsvägen) såg vi en stor svart katt som låg och rullade sig på en cykelbana. Vi vände och körde tillbaka för han var helt klart brunaktig på gumpen. När han fick syn på oss sprang han i full fart över Önneredsvägen och in bland villorna på andra sidan. Han hade dock en ganska yvig svans och verkade lite semilånghårig. Men vi gick runt i husen där och knackade dörr och lämnade lite lappar. Satte också upp lappar i detta område som inte lappats tidigare. Det är en rätt bra bit från jourhemmet och helt motsatt håll där vi tidigare fått indikationer.

Men det var värt att kolla upp. Ni som har sett Lucifer - hur ser hans svans ut??

Dags för ny karta där röda prickar utgör var vi såg lurvisen och där vi sen lappade också.  Blått kryss är jourhemmet.

Var också uppe vid stallet och kollade av - nya lappar på plats redan!

BRA JOBBAT!Skrattande

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

kattassen
7/12/12, 10:46 PM
#65

#63 Tja inget önskat resultat? Nej naturligtvis hade vi alla önskat att Lucifer sitter där och väntar en vacker dag. Men trots allt tycker jag att vi har en hyfsad bild av hur han rör sig. Så sent som i helgen var han (med säkerhet han) synlig och flera hörde av sig.

Tror dock inte att han är på väg tillbaka till Kortedala. Märkligt om han skulle hitta dit på egen hand. Det är ju 2.5 mil genom storGöteborg.

Nej vi tror att han håller till i stallområdet för där har flest personer sett en likadan katt i alla fall. Alla andra svarta katter som folk har ringt på är identifierade och inte alls skygga. Det tyder också på att det är Lucifer som folk snabbt ser men ändå hinner undan innan man är där.
Nu är ett nytt matningsställe upprättat och vi skall hålla spaning där.

Men visst - se till att han blir anmäld saknad Thereze det är ju en viktig poäng!!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Lena
7/12/12, 11:14 PM
#66

#65 Låter ju positivt mitt i all tragedi att han verkar röra sig i terrängen och att ni har ringat in honom. Stallet är ju även en trolig plats för en katt på rymmen.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[eskils]
7/12/12, 11:17 PM
#67

#65 En stor eloge till er Kattassen, Skyggis och Sarasvati för ert enorma engagemang och slit i ur och skur för att rädda Lucifer! Hoppas verkligen att det är han nu som du beskriver vid stallområdet, och att han låter sig infångas. Håller alla tummar!

(p.s. jag hittar inte alls i Göteborg, ingen aning om var Kortedala eller Önnered ligger. Vet bara att många bortsprungna katter försöker ta sig till det som de uppfattar som hem. d.s.)

Lena
7/12/12, 11:38 PM
#68

#67 Ja det stämmer att många katter försöker ta sig tillbaka varifrån de kommer och även kan lyckas med konst stycket. Katter har en fantastiskt orienteringsförmåga.

Minns en katt för något år sedan som rymde i nykastrerat skick när hon skulle hämtas från djursjukhuset i Kalmar. Vi trodde det värsta. Efter någon vecka dök hon sedan upp på stället hon kom ifrån. Minns inte riktigt hur långt det var, men det var ett bra stycke hon hade gått.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[sarasvati]
7/12/12, 11:59 PM
#69

Lappade området Högen, Hägenskolan, Svartskärsvägen och skogsområden med motionsslingor däromkring idag mellan 16-19.00. Verkligen fina områden, perfekta för en Lucifer. En del tidigare lappar var borttagna (plastfickor kvar endast), andra fanns kvar och jag kompletterade, även vid/kring Stenskärsgatan etc. Stallområdet med skogsslingor däromkring är fullusat av lappar (satte en del på träd med häftstift också, som jag lyckligtvis tagit med -- satans tejprullen tog slut tom). Vänliga människor, inga katter

Och tack kattassen för ny pdf !! Fifflade en timme här och lyckades få ihop en ny innan jag ens kollade på hittekatterifokus - och din var mkt bättre så den fick det bli.

Men OK, nu långt nere vid Önneredsskolan alltså? Rackarns misse! Fast hur troligt är det att skygge Lucifer ligger och rullar sig på en cykelbana? Bra med lappar hur som.

Stallområdet låter sannolikt. Hoppas det blir nya napp nu!! Ledsamt att så få rivlappar tagits på de redan lappade områdena men många har kanske fått i brevlådor? Minns inte. Har själv endast lappat idag, inga brevlådor.

Underbart med matställe. Förstår att inte lämpligt att skriva ut öppet. PM kanske?

Nu regnar det igen. Kramar och nospussar till dig Lucifer!!!

PS, tillägg. Du har rätt eskils, anmäld saknad hos SKK är viktigt!! Och ja, hur ser Lucifers svans ut, ni som sett honom?? DS

Annons:
[Skyggis]
7/13/12, 12:59 AM
#70

Har lappat i brevlådorna i villaområdet där svartskärsvägen ingår, men folket där kan behöva upplysas igen eftersom det är nära stallet och det var där det senaste lovande tipset om honom kom in.

Villaområdet åt andra hållet, nära den lilla stallbyggnaden och "utemanegen" - där vet jag däremot inte om det lappats i just brevlådorna.

Högenområdet tror jag (ingen bra kartläsare) är området där han setts under ett träd och där det tidigare lappats i brevlådor, om husen är Poseidons och av tegel. Samma sak där, inte fel att nå ut med ny info om att han ännu saknas. Folk verkar inte ta illa upp över lappandet och letandet. Tur det, för dem he he.. Flört

Pm:ar dig sarasvati imorn om inte kattassen hinner före.

Sovedags nu! Kramar till er som gett er ut och spanat samt lappat med de nya lapparna. Härliga ni är.

Undrar också över hans svans och hur den ser ut.

Lena
7/13/12, 5:38 PM
#71

Hörde idag talas om en katt via jobbet. En man som bodde på äldreboende dog och hans katt omplacerades till en plats några mil därifrån. Efter ett tag smet kissen ut av misstag. Gick inte att finna på platsen för rymningen. 3 veckor senare dyker han upp vis äldreboendet. Han hade gått flera mil för att komma hem. Han fick nu stanna hos dem som bodde i samma lägenhet där hans tidigare husse bodde.

Det är med andra ord inte omöjligt att Lucifer gått tillbaka till Kortedala. Inte helt fel att spana lite även i det området om ni inte är 100% säkra på att det är Lucifer som syns till runt stallet.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[eskils]
7/13/12, 6:52 PM
#72

#71 Han fick nu stanna hos dem som bodde i samma lägenhet där hans tidigare husse bodde.

Vilka gulliga människor! Kyss

Lena
7/13/12, 6:57 PM
#73

#72 Ja det blev en riktig solskenshistoria av det!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Tissetassarna
7/13/12, 10:48 PM
#74

Lucifer har ingen yvig svans

[sarasvati]
7/18/12, 1:32 AM
#75

Puttar för vår käre Lucifer GråterKyss - utan yvig svans.

Några nya samtal eller tips?

kattassen
7/18/12, 8:32 AM
#76

#75 Tyvärr sarasvati Rynkar på näsan Det är tunnar ut med tipsen tyvärr. Ringde två i förrgår men det gällde smala små varav en med vita tassar.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Annons:
Lena
7/18/12, 4:43 PM
#77

Kanske ändå en vits att söka på hans tidigare tillhåll i Kortedala? Det har som sagt hänt förut att katter sökt sig tillbaka till tidigare revir.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Skyggis]
7/19/12, 11:49 PM
#78

Så många tips om Lucis men där han lyckades smita eller där det tidigare inget gjorts då han faktiskt fanns där. Sorglig historia.

Jag tror fortsatt på att lappa andra områden (om någon kan ta tag i det i Göteborg) och annonsera igen där man också når större bredd geografiskt. Hade Lucifer en god kontakt med sin matare i Kortedala hade hennes röst kunnat varit till hjälp om han och hon/han hade särskilda "signaler" för matdags etc. Självklart kan det lappas där han kom ifrån - trots alla myller av vägar för att nå dit. Svårt läge.

Räven var synlig igår och den mumsade på det upprättade matstället (den tog hela skålen) och Lucifer har inte varit synlig där sedan även telefonerna tystnade.

Ett samtal från Gråskärsgatan om en svart katt, skyggare, är det senaste hoppet.

Ger förstås inte upp om kära Lucis.

[sarasvati]
7/20/12, 12:23 AM
#79

Ett litet fladderhopp då, Gråskärsgatan …? So, was nun kleiner Mann.

Det är ju så här, att Lucifer finns någonstans - död el levande. Eller hur. Det är inte SÅÅ lång tid -- finns nyliga berättelser här om 3-4-FEM månaders bortavaro, eller mer. Samt hemkomst. Visserligen mycket annorlunda omständigheter. Lucifer var ju sjuk från början, och skygg. Hur sjuk el skygg är fortfarande oklart. VAR FINNS JOURHEMMET I DETTA?

Men ändå. Lucifer är öronmärkt. Och försvann i ett tätbebyggt samhälle, med villor och radhus och hyreshus. Människor överallt. En död kattkropp med öronmärkning hade kanske kunnat uppmärksammas i alla fall? (Käkar rävar och grävlingar etc upp lik, helt och hållet? Ngn som vet? Förlåt morbiditeten men måste frågas.) Kortedala. Hur är det med mataren där? God kontakt med Lucifer?

OK, lappa fler områden? Och annonsera igen med vidare angivet område?

Svårt läge, ja. Inte ge upp hoppet, nej. Fast vi måste göra mer än hoppas. Shit. VAD?!

emjon
7/20/12, 9:41 AM
#80

#78 Kan bara hålla med dig så ledsamt att inte aktiva insatser sattes in direkt i samband med försvinnandet.

Har själv varit jourhem många gånger och skulle kisse kommit ut så hade jag letat intensivt och gjort allt för att återfinna katten. Skulle inte fått någon ro i kroppen förrän katten var återfunnen.

Helt klart blir det svårare ju längre tiden går men hoppet är det sista som överger människan så visst måste vi tro på att han fortfarande finns i livet.

#79 Funderar precis som du och ni kunde kanske få en enfterlysning med en liten berättelse om Lucifer i Metro som läses av så många människor. Hur är det med lokala radio- tv-stationer finns det inga djurvänner där som skulle kunna hjälpa till?

Förstår absolut att de kanske inte kan efterlysa alla katter som kommer på avvägar men med Lucifer är det speciellt då han inte var frisk vid försvinnandet.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Tissetassarna
7/20/12, 9:43 AM
#81

Lucifer var sjuk, hur sjuk undrar ni?
Han hade/har en lufvägsinfektion, had fick antibiotika och ögondroppar. Antibiotika behandlingen fick avslutas dag 7 av 10 då Lucifer blev aktut sjuk och apatisk, jag tog då in honom till vet och han fick ligga i mitt knä med dropp samt att blodprov togs.
Lucifer var då grovt uttorkad men blodproverna visade på fina värden i marijotet men visade även på att han hade ev en kronisk infektion (dvs han har gått med denna luftvägsinfektionen så länge att hans kropp har väldigt sbårt att kämpa mot den)
Lucifer blev med all sannolikhet sjuk av antibiotika behandlingen och skulle få avvakta med att testa ny antibiotika tills han blivit i bättre skick, dvs pigg och matglad.
Nån dag innan rymningen så började Lucifer äta, men han drack inget, utan jourhemmet fick blanda vatten i blötfodret som kan åt.
Han fick även en pasta för tarmfloran som skulle få igång hans mage då han varit kass i kistan efter antibiotikan. Detta fick bra effekt.

Jourhemmets "ansvarige" finns inte på plats nu under sommaren då hon nån/några veckor efter Lucifers försvinnande fick ett jobb meed cirkus scott och nu turnerar med dem.

Den andra personen i jourhemmet laddar fällan dagligen och gör det som hon känner att hon kan, Hon är väldigt mån om Lucifer och hoppas att han hittas, hon tänker mycket på honom. (Detta är altså inte personen i fråga som jag har jourhemsavtalet med)

L

Tissetassarna
7/20/12, 12:39 PM
#82

NÄR Lucifer hittas så skall han inte tillbaka till jourhemmet, så som det ser ut nu så kommer han komma hem till oss och få all den veterinärvåd och Social kontakt som han behöver. Han kommer förhoppningsvis få komma till vårt särskillda rum för socialisering och vi kommer förhoppningsvis inte ha fler än 2 katter här utöver Lucifer, det kommer vara lungt och en kontrollerad säker miljö för Lucifer med ständig uppsikt och vård för våran saknade svarta panter!

Lucifers matare har inte särskilld kontakt med Lucifer och har bara matat honom på avstånd under en längre tid, hhan har kommit och gått som han själv velat men blivit avmaskad genom blötfoder med medel i, varje sommar.
Förra vintern fick mataren klappa Lucifer men även andra runt omkring fick då göra detta med, han är altså en människovan katt, men inte en typisk "knäkatt".

När vi får in honom så är det bara en tidsfråga innan han kommer vara frisk och redo för sitt föralltid hem, vi hoppas att innan året är slut att han ska få känna trygghet, kärlek, vård och värme hos en ny älskande familj, så som det borde vara för alla katter världen över!

[sarasvati]
7/22/12, 2:18 AM
#83

Se #81 … enligt uppgift alltså: ngn dag innan rymningen började Lucifer äta, men han drack inget. Bådar illa.

Ja kanske kan Metro vara en möjlighet för Lucifer som #80 föreslår? Hur bär man sig åt? Och vem bär sig åt?

tissetassarna, har du möjlighet att agera i den riktningen? Att få in en berättelse i Metro. Eller hejdar livsstilen. Visionerna i #82 rörande "om och när" kan väl få vara med isf. Lite PR kanske … för västerkatten? Resten ser mörkt ut.

Är det förresten någonsin någon katt som äter i den enl #81 dagligen laddade fällan?

Annons:
Tissetassarna
7/22/12, 7:58 AM
#84

Ja, grann katter speciellt stallkatterna har flera gånger gått in i fällan.

ska se vad jag kan göra med Metro, hur man tar kontakt osv

Tissetassarna
7/22/12, 8:31 AM
#85
Tissetassarna
7/22/12, 8:35 AM
#86

Metro har utgivningsuppehåll och återkommer med första numret 6 augusti

Men informationen är skcikad och vi får hålla tummarna för kontakt!

Lena
7/22/12, 10:39 AM
#87

#83 Nej tyvärr ser ju inte prognosen vidare god ut med tanke på hur hälsotillståndet var när han smet. Och det är ju dessväre ett bra tag nu.

Vi får naturligtvis ändå fortsätta att hoppas.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[eskils]
7/22/12, 11:41 AM
#88

I väntan på Metros utgivning kan man kanske upprepa annonsen i GP enligt #13. Då bör man kanske ändra till t ex att han "försvann i Önnered men kan vara på väg mot Kortedala". 60 kr för fyra dagar kan det väl vara värt. Om inte du Thereze har råd kan jag skicka pengarna till dig eller den som lägger ut.

Och så var det det där med SKK och Sverak…

Lena
7/22/12, 11:50 AM
#89

#88 Bra förslag!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Skyggis]
7/22/12, 5:28 PM
#90

Härligt att Metro kontaktats. Bra förslag emjon! Hoppas de tar in en artikel i augusti då och kanske att någon annan tidning också kan göra något i artikelform. GP kanske? Skadar inte försöka Glad

Juli månad är det ändå kvar en del av så annonsering i tidning och fortsatt lappning i tidigare olappade områden (förslagsvis de områden som varit nästgårds de han synts till i) är bra saker man kan göra.

Många av de lappar som tidigare satts upp eller lagts i brevlådor har varit rätt koncentrerade till ett specifikt kringområde från där han försvann och där telefonsamtalen kom in från.

Det finns alltså en hel del kvar att täcka in som ändå är relativt nära.

Annons:
[sarasvati]
7/22/12, 11:41 PM
#91

#88 bra förslag igen!

REDIGERAT /medarbetare

#90 då kör vi vidare Glad Kan ngn lägga in en ny pdf-fil för lappningar då - kattassen gör ett jättebra jobb t ex - säkert du också skyggis. (Känns lite avigt att skapa egna så här ute i periferin. Men lappa vidare kan jag göra.)

Är så hemskt att släppa Lucifer.

[sarasvati]
7/24/12, 2:24 AM
#92

OK redigering medarbetaren! Vill bara tala om att jag inte skrivit ngt styggt om djur el människor, tvärtom, bara om vikten av att "kastrera mera" - och där är vi ju alla överens. Så förstår, och ber om ursäkt för visst övertramp ;-)

Vi behöver hoppas och kämpa vidare för Lucifer. Mot alla odds.

Här är det, i enlighet med eskils enträgna vädjanden, viktigt att du tissetassarna som formell ägare till Lucifer anmäler Lucifer saknad hos DjurID, alltså SKK. Han är nämligen inte anmäld saknad där. Det är sorgligt! Bara att ringa SKK ju. Och det är det första tipset SKK ger i råden om bortsprungen katt på hemsidan. Det kan faktiskt vara så att Lucifers öronmärkning är svårläst (som i annan aktuell tråd), och då kan sökandet fokuseras på katter som är anmälda saknade hos SKK. Har kanske ingen omedelbar praktiskt betydelse i Lucifers fall, men tycker Lucifer förtjänar den respekten. Åtminstone. Att vara anmäld saknad. Efter två månaders saknad nu.

Tissetassarna
7/24/12, 9:33 AM
#93

har sagt det förut och säger det sista gången nu, jag har faktiskt ringt och anmält han saknad, totalt 7 ggr nu men det syns fprtfarande inte och dom kan inte svara på varför.

[sarasvati]
7/24/12, 12:28 PM
#94

#93 åh tusan Förvånad Då får jag be om ursäkt igen! Och riktigt dåligt av DjurID på SKK.

Tissetassarna
7/24/12, 5:30 PM
#95

Har även mejlat dom, senast igår, hoppas det syns i dagarna

Tissetassarna
7/24/12, 5:35 PM
#96

Ytterligare info till de som undrar varför Lucifers registrering inte syns på Sverak är att jag väntar på papprerna som bekräftar Lucifers registrering då sverak kräver intyg om IDmärkningen i sin ansökan om att vara med i registret.
Man kan inte ringa dit utan måste skicka in papper via brev och där med intyg från SKK eller direkt från vet i samband med idmärkningen (ägarregisterintyget)

Annonsen på blocket ligger kvar, ny annons i gp kommer när jag fårr min föräldrapenning, då skall jag även köpa nya patroner till skrivaren så att jag kan gå ut med fler lappar.

[sarasvati]
7/25/12, 12:06 AM
#97

#96 förstår inte, igen? - det är väl ingen som undrat varför registreringen inte syns på Sverak? Vi undrar varför Lucifer inte syns som "anmäld saknad" på SKK.

Och det är väl klart att det krävs intyg på id-märkning för att vara med i id-registret. Varhelst.

För övrigt, vännen, du kan lätt få bidrag till annons i gp, liksom till patroner till skrivaren (fast det senare behövs egentligen inte i just detta fall, vi är ju flera som skriver ut och lappar för Lucifer ändå, sedan ett par månader, men det kan väl behövas patroner för övriga katter). Vad gäller just annons i gp - 60 spänn var det väl sist då kattassen bekostade? - så har du redan erbjudits ekonomiskt hjälp med den saken. Gör det själv nu också då, igen. PM:a?

Kämpa på!

Ps tillägg. Ser ovan att ngn visst frågat om Sverak. DS

Annons:
[sarasvati]
7/30/12, 12:05 AM
#98

Puttar för Lucifer.

Lena
7/30/12, 9:29 AM
#99

#97 En ny annons skulle inte sitta fel som sagt! Även viktigt att det blir inlagt i registret att kissen ifråga är anmäld saknad.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Skyggis]
8/3/12, 8:20 PM
#100

Idag har det kommit in ett MYCKET lovande tips, inte alls långt från Stenskärsgatan där den kära Lucis försvann.

Vid 16-tiden idag sågs mager svart katt utan halsband dricka ur en pöl och tipsaren upplevde katten som hemlös. Platsen katten sågs på var en bit uppför backen Hallstensgatan (uppför första krönet) mittemot ett blåvitt hus. Där finns ett par pölar på gatan.

Det finns också ett skogsparti mittemot det blåvita huset där man kan söka runt. Och nu tror jag att det helt klart är dags för ny utformning av lappar och kanske till och med i någon nyans på pappret eller något annat som fångar ögat igen!

Många har dragit lappar vid just detta område och jag tror att de flesta som sett detta tror att han är tillrätta på grund av det.

Ett matställe hade varit bra att snabbt upprätta invid stigen mot skogspartiet, det mittemot det blåvita huset och pölarna..

_________________________________________________________

Någon som kan söka runt kring Hallsten/Persikoområdet?

(Varit där och sökt runt i skogspartiet en stund i em)

Någon som kan utforma och lappa nya lappar? Knacka dörr?

Några som kan upprätta och sköta om matställe där svarta katten sågs?

kattassen
8/3/12, 10:08 PM
#101

Eftersom jag varit väldigt involverad hittills är det säkert många som förväntar sig att jag "finns där". Vill bara säga att pga olika omständigheter har jag ingen möjlighet att göra något i detta ärende närmsta tiden framöver. Jag är bortrest och dessutom har jag fått bekymmer med hälsan. Måste prioritera att kunna återkomma till jobbet efter semesternRynkar på näsanSkyggis och jag har haft överläggning om detta och hon var snäll att göra det här inlägget och nödropet!

Snälla - nu vädjar vi till fler Göteborgare att hjälpa till i Önnered. Lucifer är säkert där!!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Lena
8/3/12, 11:25 PM
#102

#100 Så bra att det inkommit ett lovande tips! Det gör det hela mera förhoppningsfullt igen!

#101 Var rädd om dig Kattassen! Hälsan är viktigast!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[sarasvati]
8/4/12, 1:53 AM
#103

Fint med lovande tips angående Lucifer!

Västerkatten är förstås informerad??, som i sin tur informerar f d jourhemmet ?? (de som laddar fälla varje dag enl #81)?? Ny annons i GP och förnyade lappar utlovas ju också av västerkatten, i #96 den 24 juli (om föräldrapenning influtit). Hur går det med den saken, de sakerna? Och Metro fr 6 aug.

Har inte facebook själv (och västerkattens hemsida uppdateras inte) så svårt att veta. Men det verkar vara det självklara gången. Nästgårds! Hoppas Luciferstipsen inte schabblas bort igen. Omedelbar aktion fr västerkattens sida! Utforma lappar och upprätta matställe!?!

kattassen
8/4/12, 6:47 AM
#104

#101 Jag har vid de gånger nu senaste veckorna vidarebefordrat de tips som kommit in, såväl till jourhemmet som Västerkatten. Det har varit några som ringt när jag varit på resande fot. Tror dock inte att dessa tipsen var "jätteheta" . Det senaste igår var nog mer intressant. Bad tipsaren kontakta Västerkatten vet ej om det gjordes därför fick även skyggis skriva här så budskapet skulle komma fram ordentligt.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Annons:
Lena
8/4/12, 8:57 AM
#105

Har PMat Västerkatten om att skriva i tråden så vi vet vad som händer i ärendet med tanke på det nya tipset.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Tissetassarna
8/4/12, 10:04 AM
#106

'västerkatten är informerad, jag matar just nu på 3 ställen i frölunda, varav 2 är dagligen och ett är var tredje dag. Detta gör att jag inte har så mycket tid för annat utöver adoptioner och pappersarbete.

1 av ställerna är det den upphittade katten med otydlig idmärkning som vi inte hittar ägare till, paret som bor där katten håller till är på smester och matar tills dom kommer tillbaka.

Ett annat ställe är där vi hjälper kvibergskatterna med en hemlös familj.

Tredje är för att hjälpa de katter som bor i området då den nuvarande mataren blivit sängliggandes efter operation.

Därför är ett matställe svårt för mej att sköta i detta område, skall kolla med jourhemmet om dom kan tänka sej att hjälpa till med detta.

Tänkte skriva ut mindre lappar i visitkortsformat och se om man kunde lägga i alla brevlådor på persikogatan.
Även sätta upp några större lappar på lämpligt ställe.

Kontakten på metro vet jag inte något om än då jag får avvakta till den 6:e Augusti innan jag får svar.

Tänkte att om vi får in i metro och annons i gp vid samma tidpunkt så kanske det hade gett en störr effkekt?
dvs att man får in mycket tips på en gång och lättare lokalisera och kartlägga? en kanske tänker fel?

Den 14 oh 2 veckor frammåt har vi inskolning på dagis med våran minsting och kommer de två veckorna vara väldigt upptagen och befinna med dagtid på dagiset med sonen.

Om det skulle vara  så illa att vi inte får fatt i Lucifer innan oktober så har jag en vännina som skall flytta till ett område inte långt ifrån där Lucifer fösrvann, hon skall då hjälpa till med lappning och ev matning.

Roslyn
8/4/12, 10:37 AM
#107

Tyvärr måste jag hämta fällan nästa vecka då jag ska fånga in på två andra ställen. Jag tror ändå att Lucifer undviker Lotinfällan.

[eskils]
8/4/12, 11:43 AM
#108

#103 ÄNTLIGEN står det i SKK:s register att Lucifer är anmäld saknad! Id-nummer 5846S.

I Sveraks register saknas han dock fortfarande. Enligt #96 från 24 juli skulle även detta vara på gång. Är papprena inskickade nu?

Jag står fast vid erbjudandet att bidra med 60 kr till ny annons i GP.

Lena
8/4/12, 12:50 PM
#109

#108 Ny annons i GP vore väl kanonbra. Inget att vänta på!

När det gäller Lucifer tycker jag att han borde prioriteras som varit på vift så länge och i ett inte helt friskt tillstånd heller.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[eskils]
8/4/12, 12:55 PM
#110

#109 Ja, man kan knappast påstå att stackars Lucifer varit prioriterad av ägaren, det var ju i maj som han sprang bort.

Tissetassarna
8/4/12, 1:18 PM
#111

#110

Att säga att vi inte prioriterat Lucifer tycker jag är fel!

Visst vi har fått hjälp men vi har även deltagit så mycket vi kan själva, att det sedan finns fler katter som också är i nöd och behöver hjälp gör ju att jag måste dela min tid.

Om jag kan få jourhemmet till att hjälpa till med matning för Lucifer så är det väl inte fel?
Då måste jag ju inte låta de andra katterna gå utan mat?

Att jag sedan är tyst i tråden om Lucifer betyder inte att jag inte bryr mej eller försöker, men har jag ingen vidare information om ärendet så är det väl ingen ide att jag skriver.

Det finns en ledig plats för han här, jag går ca 1 gång i veckan i området och spanar, jag hjälpte till med matning när matplatsen fanns upprättad, men i nuläget är han inte lokaliserad och därav så kan vi inte ha en matplats?

Vi har följt upp alla tips som vi fått men ingen lycka.

Det är svårt när det handlar om en människorädd katt som befínner sej i ett så stort område med så många gömställen, vi kan inte veta vart han "bor" därav försvårar det om vart vi ska sätta maten.

Tipsen indikerar på att han befinner sej vid periskogatan vilket är ett STORT  radhusområde, med många altaner.

Det tips vi hoppas på är att någon skall ringa och säga att katten finns under deras altan dagligen. altså att han hittat ett tryggt ställe där vi sedan kan få in honom från.

Om han vandrar runt konstant så blir det mycket svårare.

Tycker du att jag ska ignorera de andra katterna vi har och BARA fokusera på Lucifer?
Det handlar om veterinärbesök, adoptioner, jourhem och matning.
Det tycker jag inte är rätt mot de andra katterna, dom är värda precis lika mycker som Lucifer och i nuläget så balancerar jag så att alla katter får ungefär lika mycket tid.

Så om jag KAN lösa det med hjäl på annat håll, är det då fel eller betyder det att jag inte prioriterar Luficer?

Vi kommer snart ha en eventdag för västerkatten i frölunda, där kommer även information om hans försvinnande finnas.

Jag försöker även spara ihop till en sjukvårds budget som troligtvis kommer behöva vara stor när Lucifer kommer in igen, allt för att han ska få vård samma dag som han kommer in så att han kan få tillfriskna.

Det ligger förebyggande arbete bakom allt, en lugn miljö där han kan återhämta sej, införskaffande av specialfoder, avmaskning och stronghold så fort han kommer in. Veterinärbesök för nya blodprover, antibiotika mot infektion och ny vaccinering kommer behövas, lån/införskaffande av kattmunkavel så att jag kan ta fästingar och kolla sår utan att bli biten.

Sökning efter åtelkamera och fälla som kan användas när han är lokaliserad eller matplats upprätts hålls.

Att jag sedan prioriterar att mitt barn ska få en bra start på dagis är inget jag tänker försvara för mina barn kommer ALLTID gå i första hand!

Men jag tänker mycket på Lucifer och tänker inte ge upp hoppet !

Annons:
Tissetassarna
8/4/12, 1:36 PM
#112

visitkorts tryck som kan låggas i brevlådor

[eskils]
8/4/12, 5:21 PM
#113

#111 Tycker du att jag ska ignorera de andra katterna vi har och BARA fokusera på Lucifer?

Nej inte alls! Du missförstår mig. Vad jag menar är att det är förvånande och tråkigt för Lucifer att hans registrering, offentliggörande av registreringen på nätet samt "anmäld försvunnen" hos SKK har dröjt från maj ända till månadsskiftet juli/augusti, trots att flera här på forumet har påmint om hur avgörande dessa saker kan vara när en katt är försvunnen. Likaså annonsering i tidningar. Och registrering i Sverak vore också bra. Men det kanske är gjort nu?

Det handlar om enkla saker som ägaren kan ordna på några minuter hemma vid dator och telefon för att öka chanserna för sin bortsprungna katt att få komma hem igen.

De tidsödande sakerna, som lappning, sökning och matning har du ju lyckligtvis fått god hjälp med.

Håller tummarna för Lucifer.

Tissetassarna
8/4/12, 5:45 PM
#114

#111

Förstår faktiskt inte VARFÖR jag ska behöva UPPREPA mej hela tiden, du säger själv att det påmints om det flera gånger men har du då läst mitt svar?

Jag HAR faktiskt ringt, FLERA gånger men SKK har ändå inte haft någon förklaring om varför han inte stått med som saknad eller registrerad, först när jag gjorde mitt 8:e försök och skickade mejl istället så löstes det på 2-3 dar.

har idag lagt lappar i brevlådorna Persikogatan 2-218

220-316 skall lappas på måndag. har även satt upp nya  lappar vid soprum och dyl.

Var förbi jourhemmet men dom var inte hemma.

[Skyggis]
8/4/12, 6:38 PM
#115

Thereze, om och när det skulle komma in fler lovande tips den närmsta tiden som du får reda på (i och med att det nu står ditt nummer på visitkorten), kan du då skriva in det här i tråden?

Chansen att jag befinner mig hos något stödhem i Gbg kan göra så att jag kan åka ut med fälla direkt (eller om någon annan skulle kunna hjälpa till med spana, fånga etc) eller så tar jag mig ner med bussen. Bor en bra bit bort men prioriterar gärna detta och har så gjort trots min egna kattverksamhet som kräver sitt.

Har varit såpass engagerad i detta och åkt ut väldigt ofta dit så jag skulle fortsatt vilja veta kring nya tips. På samma sätt som när lovande tips skrivs ut av andra här på forumet.

Du skriver själv "har inte så mycket tid för annat utöver adoptioner och pappersarbeten"  vilket gör att det också känns vettigt.

Åkte till stället igår innan hemfärd och matade när fåglarna lagt sig. Åkte ner idag em för spaning och såg att det fanns skålar utsatta. Lade i ny mat och vatten för det var tomt. Hoppas han hittat dit Kyss

Jag tar mig dit ikväll igen så mat och vatten finns där över natten. Sedan kunde kanske någon mata där på söndag dag och/eller kväll? Kan jag även då skriver jag självklart ut det här.

persikahallon
8/4/12, 7:56 PM
#116

#115 och Thereze, det bästa vore väl om Thereze vidarebefordrade lovande tips direkt till dig via telefon, när du är så snäll och erbjuder hjälp med infångning? Det vore oerhört synd om en möjlighet till infångning gick förlorad därför att du inte får veta om det förrän kanske flera timmar senare när du går in på internet. Thereze kanske inte heller har möjlighet att skriva här direkt när hon får ett tips. Vad jag förstår av #111 har heller inte Västerkatten en egen fälla?

Thereze, klart att du inte ska åsidosätta alla andra katter du tagit ansvar för, för att fånga in Lucifer. Jag känner inte dig och vet inte hur du arbetar, men har fått intrycket av att du tar på dig väldigt mycket jobb, något som är lätt att göra när det finns så oändligt många behövande. Det är dock viktigt att komma ihåg att Lucifer är en individ som har hamnat i den situation han befinner sig nu på grund av direkta ingrepp i hans tillvaro ifrån oss människor. Att ånga på och ta sig an nya fall som tillsammans tar avsevärd tid ifrån Lucifers räddning tycks för mig lite avigt. Lucifer är ju där han är nu som indirekt följd av Västerkattens räddningsaktion, och jag tycker att det därför skulle vara större prio på att få honom tillrätta än att hjälpa nya katter innan han är i trygghet igen. Nu när Kattassen kanske m.fl inte längre kan lägga så mycket tid på Lucifer faller det på dig att ta än mer ansvar för att få in honom. Han är ju en "Västerkatten-katt", och om det inte finns tillräckligt med tid för att ta ansvar för honom hoppas jag att du drar lärdom av det och inte tar på dig så mycket framöver om du inte har fler som kan hjälpa dig praktiskt. Vore tråkigt om det skapas fler "Lucifers" pga Västerkattens arbete.  Kanske ska du också fundera på att omprioritera din tid lite, visst är det bra att köpa Stronghold och låna munkavel att ha när han kommer in, men om det arbetet tar tid ifrån att följa upp tips är det snarast kontraproduktivt. Jag förstår att detta antagligen uppfattas som hårt och dömande såhär i skrift, men jag tror att det behövs sägas efter att ha följt fallet Lucifer här på Hittis. Min mening är inte att vara elak, utan att förhoppningsvis ge en konstruktiv tankeställare. Jag har fått min bild av fallet ifrån vad jag läst här på Hittis, och har kanske missförstått hela situationen, isf vet du det bäst själv och jag hoppas att du inte tar illa upp. I mina ögon är den springande punkten här att Luficer är på fri fot i Frölunda indirekt pga Västerkatten, och att han därför kanske borde tilldelas oproportioneligt mycket tidsresurser.

[Skyggis]
8/4/12, 8:12 PM
#117

#116 - Tänkte samma tanke om att ge ut mitt nr men vill helst inte det av olika anledningar då jag också försöker hålla numret så privat som möjligt. För Lucis skull pm:ar jag ändå Thereze numret ikväll så kan hon skicka ett mess om det ramlar in något tips. Samtidigt bra lägga ut tipsen direkt här också om jag nu inte kan ta mig ut och om någon annan här kan vara behjälplig.

Och ja, prio ett måste vara på Lucis.

[sarasvati]
8/5/12, 1:13 AM
#118

#116 Känner alldeles på samma vis som persikahallon, rakt igenom! Snälla västerkatten, läs och begrunda. Vill inte heller vara hård el dömande. Men nu är det så här. Lucifer måste prioriteras. Det kan för helsicke inte vänta till oktober. Det är skamligt vad som skett och sker.

Strålande #117 att du pm:at Thereze numret så att kontakt kan tas så fort tips kommer in. Bra att lägga ut här också, visst. Men prio ett måste vara möjlighet till infångning.

#114 Bra att nya lappar lagts ut! Men enligt #100 gäller det Hallstensgatan? Eller?

Skyggis, #100 + 115 - kan du pm:a gatunumret (Hallstensgatan?); hittat det hela på enirokarta (och varit i området tidigare) men klarar inte få fram det där med uppför krönet el blåvita huset. Underbart att du matat idag, lördag också! Jag kan inte imorgon, söndag!! - men måndag kan jag kanske hjälpa till? Har ingen tillgång till fälla el dyl. Men med lappning och matning åtminstone?

Skulle det förresten verkligen inte vara möjligt att få nätverket kring Göteborgs katthjälp involverad i fallet Lucifer? Det är helt hjärtskärande hur den missen misshandlats. Man behöver läsa alla gamla trådar, från starten, för att se hela bilden. Vi måste hjälpas åt att hjälpa Lucifer.

Annons:
Tissetassarna
8/5/12, 2:17 AM
#119

En stor del till att jag själv inte kunnat följa upp tips är att mitt nummer inte förrens nu stått på lapparna. Tipsen har därför inte gått direkt till mej

[sarasvati]
8/5/12, 3:21 AM
#120

#119 Inte alls. Tipsen som gick till dig, när de gick till dig, följdes inte upp. Därför har andra måst ta över - för Lucifers skull. Det vet du också. Kan skriva spaltmetrar om detta, med hänvisningar till tidigare trådar i fallet. Det vet du också.

Viktigast nu är:

1) Läs och begrunda #116. Ta till dig. Du menar säkert väl. Och sånt behövs! Men det måste vara mer än välment. Enbart välment kan göra skada. Det har det gjort.

2) Vi behöver hjälpas åt att hjälpa Lucifer. Gör det. Hjälp till! Det är klart att du vill?

En avmagrad svart katt dricker ur vattenpölar kring Hallstensgatan i Västra Frölunda. Det kan vara "din" Lucifer. Hjälp!

emjon
8/5/12, 10:11 AM
#121

Mitt hjärta blöder för lilla Lucifer och jag kan bara hoppas att det är han som nu varit synlig.

Om tips inkommer så måste informationen gå fram direkt till Skyggis mobil så tipsen inte kallnar igen. Om det sker så finns stora möjligheter att med Skyggis hjälp kunna lokalisera och fånga in honom.

Hade jag bott i Gbg hade jag garanterat varit ute och försökt hjälpa till att hitta honom.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

kattassen
8/5/12, 11:03 AM
#122

#121 Skyggis och jag har tät kontakt och hennes mobil finns "överst" i kontaktboken Flört

-----------------------------

Mitt telefonnummer har stått på lapparna nu i sommar. Jag eller Skyggis har personligen kollat upp i princip samtliga inkommande tips. De som inkommit när jag inte varit hemma och vid en dator har jag snabbt vidarebefordrat även till Thereze och jourhemmet. Rör sig kanske om max 4 stycken senaste veckorna. Kan säga att av alla tips som kommit in har man kunnat avfärda nästan alla direkt av olika anledningar. Många ringer på katter som är små - kattungar, tama med halsband där ägaren sedan varit noterad vid närmare titt. Väldigt många samtal kommer in om samma katt där vi varit ute och kollat IRL och till och med talat med dess ägare. Alltså det är ett mycket digert arbete som förevarit under hela sommaren med många samtal och många turer till Önnered för min del. 2 mil - enkel väg blir en del kan jag säga.

Från slutet av juli har jag däremot varit bortrest (och även sjuk) en del och denna vecka är jag ex 15 mil från Göteborg. Det var bl.a därför jag var tvungen att lägga detta lite åt sidan ett tag. Skyggis har varit exemplarisk och tagit över "sambandscentralen". Thereze har kutat runt och lagt lappar i brevlådorna och hennes nummer finns nu på lapparna som gått ut igår. Hoppas ni som är i Göteborg kan hjälpa tjejerna nu och att det senaste tipset, som hittills sedan midsommar, verkat det mest heta kan få vår Lucifer tillbaka.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Lena
8/5/12, 11:20 AM
#123

#122 Ja det viktigaste av allt är att det nya heta tipset följs upp när det fortfarande är varmt. Sådana saker kan inte vänta tills det blir bättre tider. Håller tummarna att tipset ger uttdelning. Inget hade varit bättre nyheter än att Lucifer återfinns och får komma tillrätta.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Skyggis]
8/5/12, 6:34 PM
#124

Har idag ordnat ett särskilt mobilnummer tillägnat akuta kattärenden (såsom Lucis) dit Tissetassarna kan vidarebefodra tips om Lucifer. Får jag ett mess dit vet jag alltså vad det gäller och är jag i Göteborg när jag får det tipset, då åker jag ut. Om så med buss eller med skjuts.

Jag kan alltså gärna hjälpa till med både fälla och spaning när jag är i Göteborg, såsom jag varit denna helg till exempel, DOCK bor jag inte i Göteborg och därför är det viktigt att det finns samarbete med personer som är engagerade och tar tag i tips när de kommer in. Där ligger ansvaret på Västerkatten att ordna upp den biten. Om inte jag kan och de själva visar sig vara för upptagna, vem ska då ta tag i det?

Finns det någon plan? Om inte, ta tag i det.

Jag matar ikväll och har varit där tidigare idag också, samt pratat med ägarna av blå huset. De hade hos sig sett en svartvit katt för ett par dagar sedan men strax innan det även sett en helsvart också. De sätter ut mat om de får syn på "honom" igen.

Tissetassarna
8/6/12, 11:12 AM
#125

Har nu lagt lappar i brevlådorna på resterande Persikogatan och lite mer än halva hallstensgatan.

Annons:
Lena
8/6/12, 12:53 PM
#126

#124 Viktigt som du skriver att det finns en plan för det.

Tissetassarna - går det att styra upp något tror du. Det hade varit skönt om vi kunde få in Lucifer och sedan kunna skriva av honom.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Tissetassarna
8/6/12, 11:12 PM
#127

Om jag själv inte kan åka ut när det kommer in tips så kommer min sambo åka ut, kan inte han så ringer vi skyggis, kan inte hon så kollar jag med maria, kan inte maria kollar jag med Suz, kan inte hon så ringer vi Anette.

När han är lokaliserad så kommer matning ske och sena nätter med spaning samt infångande med förhoppningsvis droptrap då han med all sannolikhet inte går in i lotin

[Skyggis]
8/6/12, 11:36 PM
#128

Blir jag kontaktad via mess på "Lucismobilen" när ett lovande tips (om jag råkar befinna mig i Göteborg) kommer in är det en större fördel för Lucifer. Bättre med fler fördelar. Jag kommer att avsätta bra med tid att leta kring där tipset kommer in. Inte säkert att han finns kvar exakt där han sågs och då behöver det letas runt. Jag och kattassen har fått erfara detta och att vi varit två då har iaf varit bättre än en. Men, ni väljer hur ni vill lägga upp det.

[sarasvati]
8/7/12, 12:59 AM
#129

#125 Toppen med flera lappningar tissetassarna!, och skynda med GP-annonsen också - ingen mening att vänta med, som redan påpekats här

(och absolut inte vänta på att samordna med Metro - det kan ta hur lång tid som helst, särskilt om man bara väntar på att Metro ska kontakta tillbaka, glöm det! - ligg på istället :-)

Och underbara insatser inklusive matningar etc av Skyggis!

#127 + #128 Om jag får tycka till. Tissetassarna/västerkatten - din "plan" är för långsam. Om och om. Blir säkert "men" där också. T ex så kan inte DU just då tipset kommer. Och så visar sig att SAMBON inte kan just då heller, inte är anträffbar el dyl. Och så funkar inte MOBILEN t ex. Eller så krasslar ngt BARN. Detta händer ständigt. Och så går tiden. Och så blir Skyggis inte alls kontaktad. Förrän för sent.

Så jag instämmer med #128: kontakta Skyggis på "heta linjen", omedelbart, inte i tredje ledet

**= större fördel för Lucifer
**

= bättre med fler fördelar (än färre)

= två är bättre än en.

Glad

Funkar inte detta, så får det bli en, men BÖRJA i rätt ände iaf.

Heja Lucifer, i störtregnet. Vi hoppas och strävar för DIG.

[sarasvati]
8/7/12, 7:49 PM
#130

Skyggis och Tissetassarna, ni har pm angående matning av Lucifer ikväll (det är jag som har klantat till det).

Tissetassarna
8/8/12, 12:52 PM
#131

Jag var inte vid datorn igår så såg inte PMet. va ute hela dagen och fångade in katter.
Pker förbi en sväng idag och lägger mat samt spanar.

Väldigt svårt att mata i det området, finns otroligt mycket katter. skulle varit bra med åtelkamera nu!

[Skyggis]
8/8/12, 5:39 PM
#132

Ingen fara sarasvati, pmar dit tillbaka Glad

Om du matar där ikväll Thereze, så fixar jag dit mat imorgon den 9:e, ev även i övermorgon den 10:e. Åtelk är något osäkert att placera där, åtminstone där de båda skålarna varit för de är borttagna av någon.

Annons:
Lena
8/10/12, 8:41 AM
#133

Puttar upp denna nervkittlande tråd! Vill ju så gärna att Lucifer ska komma in! Håller tummarna ständigt för detta!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Skyggis]
8/10/12, 3:45 PM
#134

Inga tips har kommit till min mobil (från Thereze).

Den är alltid på och med mig.

Jag ska dit ikväll igen och spana runt m.m..

Tissetassarna
8/10/12, 10:19 PM
#135
[sarasvati]
8/10/12, 11:29 PM
#136

Mycket ledsamt att höra, efter alla förnyade lappningar i området.

Ngn som äter av maten vid matstället då?

Gråter

Lucifer, vännen, vart tog du vägen?

[Skyggis]
8/11/12, 12:58 AM
#137

Knepigt.. Rynkar på näsan

Dags för annons i GP igen? Var ju på tapeten för ett tag sedan, men det verkar ha runnit ut i sanden. Snälla Eskil har ju erbjudit sig att stå för de 60 kronorna den kostar.

Har du fått svar från Metro än Thereze? De skulle svara 6 augusti. Annars dags påminna dem om det. Det brådskar.

Ja det äts, men vem som äter är frågan. Ska undersökas!

Jag sköter matningen/spaning över helgen.

[sarasvati]
8/11/12, 2:15 AM
#138

Tack goaste Skyggis. Ja knepigt…

Visst ska GP-annons sättas ut igen. Pengarna finns ju. Vad är problemet?

Metro ger så klart inget svar förrän man ligger på. Gör det västerkatten.

Ja det brådskar. Alltsammans brådskar. Det har det gjort sedan 22 maj då jourhemmet lät Lucifer springa bort. Lucifer finns någonstans. Levande eller död. Men finns finns han ju. Dessvärre försvinner inte enskilda hemlösa katter upp i rymden även om intresset för deras existens rinner ut.

Tack Skyggis att du sköter matning/spaning över helgen. Kyss

emjon
8/11/12, 9:15 AM
#139

Ja sorgligt är bara förnamnet när man tänker på LuciferGråter

Tack Skyggis att tu tar på dig matning och spaning. Hoppas att du får något bra spår att gå efter och visst måste vi ha hoppet kvar att Lucifer fortfarande lever.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Annons:
[eskils]
8/11/12, 10:06 AM
#140

Nej, Thereze har ännu inte hört av sig till mig i PM om att jag ska skicka de 60 kr för annonsen i GP. Kan skicka upp till 100 kr om det behövs, för Lucifer. Kanske bäst att någon annan tar hand om annonsen, så att tel.nr osv blir rätt? Alltså att folk då ringer direkt till Skyggis' Lucismobil, så det händer något om bra tips kommer in.

Kollade i Sverak - Lucifer är fortfarande inte registrerad där! Thereze skrev i #96 (24 juli) att det var på gång. Har du postat kuvertet nu, Thereze?

Lucifer, vi har inte glömt dig!

Tissetassarna
8/11/12, 10:28 AM
#141

Godmorgon, kan börja med att säga att jag inte fått något PM om betalning för annons, men annons beställdes som skulle ligga ute förra veckan? har inte GP själv kanske något gått fel om det inte funnits nån ute? beställer en till nästa vecka idag för säkerhetsskull.

Jag bor 30min gång avstånd från önnered, 5min bilväg så vi kan rycka ut och vara framme snabbare och därav tycker jag att det är bättre att mitt nummer ligger ute, eller rättare sagt västerkattens nummer.

Inga tips har kommit in, idag skall jag till tynnered, försöka få in resterade 3 katter där samt ta en runda i önnered med lite fler lappar, sedan iväg till oaltorget å lägga ut lite mer mat där, ikväll så är det matning på järnbrottskatterna då deras matare blivit opererad. Så hela dagen är tillägnad kissarna idag.
Tänkte även dra ut droptrapen i önnered om inte anette behövde den och chansa, sitta och spana i natt och hoppas på tur.

[eskils]
8/11/12, 10:58 AM
#142

#141 Det stämmer att jag inte har skickat något PM till dig Thereze med mitt erbjudande att betala 60-100 kr för annons om Lucifer i GP. Trodde att det räckte med att det står att läsa här i tråden! Mitt erbjudande har stått skrivet eller hänvisat till i #88, #89, #91, #97, #108, #109, #137, #138 och #140. I #97 (25 juli) föreslår Sarasvati att du ska skicka PM till mig när annonsen kommit in, bra idé.

Så bra att du beställt annons nu i GP, som skulle ha införts förra veckan! Men du måste ju ha fått en kopia av annonsen och besked om annonsdagen. Och de måste ge dig en förklaring om de missat att publicera enligt er överenskommelse. Ring och fråga! Lägg in bild av annonsen här så snart den införts i tidningen, så skickar jag pengarna direkt. Jag har ju din adress, från Lucifers registrering i SKK. Flört

Dock håller jag med dem som anser att Skyggis telefonnummer bör ligga i annonsen (om h*n fortfarande ställer upp), eftersom du har så många andra katter och småbarn att ta hand om. För Lucifers skull.

(#140 Har du postat kuvertet nu, Thereze?)

Tissetassarna
8/11/12, 11:00 AM
#143

registreing till Sverak är postad ja.

Lena
8/11/12, 1:23 PM
#144

Vikitigt att annonserna kommer ut snarast nu! Det finns inte tid att vänta på bättre tider i det här ärendet nu.

När det gäller vilket/vilka tfn som ska stå med bör det nummer som alltid finns någon som svarar och agerar prioriteras. Vore det inte bra om det var Skyggis nummer som ju har ett särskilt nummer för kattärenden? Ni kan ju sedan stå i kontakt med varandra.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Tissetassarna
8/11/12, 1:26 PM
#145

Jag har också ett särskillt nummer för västerkatten, jag tycker personligen det är bättre med mitt nummer eftersom Lucifer är mitt ansvar, jag bor nära, och vi kan åka ut direkt vid tips, precis som vi faktiskt gjorde ibörjan även om vi fick in tips flera dagar efter att han hade synts.

Det är mycket snack om att jag borde ta mer ansvar, att prioritera mm men när jag försöker visa att jag faktiskt vill så får jag motgångar, det räcker nu!

Tissetassarna
8/11/12, 1:36 PM
#146

Annonsen på Lucifer har varit i GP mina beställda dagar:

NR 1:

Detta mail är en bekräftelse på din nyligen lagda order hos Göteborgs
Posten.

Ordernummer: 0000334991
Pris: 60,00kr
Annonsdagar: 2012-08-08, 2012-08-09, 2012-08-10, 2012-08-11
Vald rubrik: Djur:Försvunna
Tack för din beställning!

La in en till idag

NR 2:

Detta mail är en bekräftelse på din nyligen lagda order hos Göteborgs
Posten. Ordernummer: 0000335818 Pris: 60,00kr Annonsdagar: 2012-08-14, 2012-08-15, 2012-08-16, 2012-08-17 Vald rubrik: Djur:Försvunna Tack för din beställning!

Annons:
Lena
8/11/12, 2:07 PM
#147

#145 Jo men du har ju vädjat om hjälp eftersom du hade så mycket annat omkring dig. Inte menat som någon förolämpning. Tänker bara utifrån vad som är effektivast och bäst för Lucifer ifråga. Ju flera som kan hjälpas åt desto större är chanserna att den här historien får ett lyckligt slut.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

kattassen
8/11/12, 2:09 PM
#148

Tittar in hastigt via Iphone (är fortfarande på semester o bortrest) Vi har e-GP och annonserna har stått i tidningarna på ovan datum. Jag har heller inte fått några tips på länge (om någon tilläventyrs skulle ha sett någon gammal affisch med mitt nummer). Säger som tidgare: Då vidarebefordrar jag direkt till Therze o Skyggis som nu kämpar på i Önnered.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

[eskils]
8/11/12, 2:30 PM
#149

#146 och #148 Tack för info. Härligt med annons i 8 dagar om Lucifer! Då ökar nog chanserna ordentligt att någon hör av sig. Håller alla tummar.

Skickar 100 kr till dig Thereze idag, som bidrag för annonserna.

Tissetassarna
8/11/12, 5:42 PM
#150

Fick idag ett tips om lucifer, dom hade tagit in katten till sej oc hsa att det va en stor svart hane med skiftningar i brunt, katten hade dock halsband men det kan ju nån annan satt på han fr att få kontakt med ägaren tänkte jag.

Så jag åkte dit direkt, vissade sej dock vara en stor dräktig sköldpadda som var svart och mörk röd i fläckarna.

Lappat ytterligare 100 brevlådor idag, gått persikogatan apelsinvägen, blåbärsv, lingonv och tranbärsv ner till hallstensgatan och lappat lite i hallstenshagen.

Totalt 300 brevlådor lappade nu.

Tissetassarna
8/11/12, 5:45 PM
#151

#149 tack så mycket för bidrag till annonsering <3

Lena
8/11/12, 5:51 PM
#152

En stor dräktig sköldis var ju lite annat än den katt vi söker efter! Folk är inte alltid så bra på att beskriva katters färger etc.

Bra att det kommer in flera annonser!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Skyggis]
8/11/12, 5:59 PM
#153

Några tips ramlade in nyligen via kattassens nummer och vidarebefodrades till mig, bland annat där nu matställe upprättats. Det har alltid givits hopp med jämna mellanrum. Hoppas att någon som ser Lucifer ringer på nya lappar som T satt ut.

Läste någonstans att er signal ibland kunde vara avstängd och som tidigare skrivits är det inskolning ett par v framöver.

Känns något trist, att när jag ändå skaffat en "Lucismobil" att inte kunna få önskan tillmötessedd om att kunna få tipset i första hand, tillsammans med er - utan det blir i tredje hand när ni inte kan åka ut. Min hjälp att ev kunna vara med eller göra mig beredd att leta i ett tidigare skede, med er om så behövs, går förlorad.

Då ni enligt egen utsago inte har problem med ansvar- och prioriteringsbiten för Lucifer idag, kan ni kanske även ta tag i biten (då svart katt blir synlig som stämmer på Lucis beskrivning) att upprätta matställe, spana. Det är rätt kämpigt mellan varven.

Jag matar/spanar fram till söndag och skriver sen in vad jag sett här.

Har ingen lust dra upp detta egentligen, men du tar själv upp det när du skriver att ni tog tag i det från början. Fanns dessvärre inga tips till er för det fanns inga lappar som ni satt upp. Därefter kan man själv läsa i trådar tillbaka hur det fungerade.

Tycker det är sluttjafsat om det nu.

F . ö mycket bra med annons att den kommit in.

Annons:
[Skyggis]
8/11/12, 6:07 PM
#154

Jättebra att du lappat fler brevlådor idag Thereze, håller tummarna!

Lena
8/11/12, 6:18 PM
#155

Som sagt är det bara en fördel om ni är flera som kan hjälpas åt i arbetet med att fånga in Lucifer. Det har ju visat sig att det inte är helt lätt att återfinna honom. Om inte den ena kan åka på ett tips kan forhoppningsvis den andra. Det behöver ju inte vara någon prestige i det tycker jag.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Skyggis]
8/11/12, 6:28 PM
#156

Nej, prestige får aldrig komma ivägen. Man måste hjälpas åt och sätta katten främst som det handlar om.

Han är som du skriver inte helt lätt att återfinna när tiden nu också gått. När tips kommer in och Thereze åker ut, så hade det varit en fördel för Lucifer att även jag hade fått reda på det tipset för att vara beredd ta mig ut för att leta om han inte finns där han senast sågs. Det är ett stort område och kylan kommer närmare.

Lena
8/11/12, 6:42 PM
#157

#156 Exakt! Här behövs ett teamarbete för att det ska lyckas!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[sarasvati]
8/13/12, 12:11 AM
#158

Hur har det gått med matning och spaning av Lucifer? Ngr fynd söndag? :-)

Ser GP-annonsen, inte optimal - men bättre än inget (= mkt bättre än inget). Hittelön hade kunnat skrivas in dock, utan extra kostnad, t ex.

Hoppas hoppas på tips! Hur går det med Metro?

Jättefint om du prioriterar och ansvarar Thereze. Men vi måste hjälpas åt. Teamarbete som sagt. Skyggis telnr verkar vara avgörande! Undringar och synpunkter i #153 har inte heller besvarats.

Kan inte göra så mkt själv, men hjälpa med lappningar, och matningar åtminstone. Har gammal bekant i Hallstenshagen - söker kontakt nu.

Tummar och tassar för dig, Lucifer.

[Skyggis]
8/13/12, 9:08 AM
#159

Har varit ute på spaning och var för trött för att skriva igår.. men här kommer rapporten: Igår kunde jag se en smal helsvart katt som spatserade förbi det blåvita huset (där pölarna fanns).. tänkte på att det kunde varit den som tipsaren tipsade om.. men kunde utesluta att det var Lucifer för denna hade inget id i örat och var helt tam.. lite orientalaktig i utseendet. Helt ointresserad av mat. Den gick upp mot huset som är till vänster om det blåvita huset och försvann.

Sedan har jag matat på vid matstället och haft ute en kamera som visade på råttor, rådjur, en räv (igen) och ett gäng skator. Intressant det, men ju inte vad man hoppades på Rynkar på näsan

emjon
8/13/12, 9:36 AM
#160

Vad fint att du varit ute på spaning och kunnat se den kissen. Ledsamt att det inte var Lucifer men ändå bra att få det bekräftat.

Bra att ny annons är utsatt i GP men jag tror att en blänkare i Metro kan ge mer om de är villiga att ta in det.

Metro är gratis och läses av så många runt om i staden och på så sätt blir det en större spridning även om alla lappar som ni satt upp också behövs.

Ja det är många djur som blir glada när mat serveras och man vill ju inte missunna någon. Såå frustrerande att pojken inte hittas när viljan och ansträngningarna är stora.

Lucifer var är du?

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Annons:
[Skyggis]
8/13/12, 2:22 PM
#161

#160Kyss

Tycker också det är så frustrerande, så sorgligt.. hjärtat brister, tankarna far. Vad har hänt honom.. var är han.. hur mår han vår lilla vän..

Om kontakt bara kan tas med Metro igen kanske det kan bli något med en fin blänkare, så ja… metro hade varit såå bra.

Är max 5 min från Önnered när jag är i Gbg, såvida jag får skjuts, det brukar kunna ordna sig det där. Nu när senaste matstället inte visat någon Lucis åker jag hem ett tag och hoppas på nya lovande tips.

[Skyggis]
8/13/12, 2:42 PM
#162

#158 - Det är en stor hjälp att du kan hjälpa med att lappa och mata, kan bli avgörande för hela hans framtid, så toppen sarasvati!

Hittelönen jag lovat bidra med gäller naturligtvis fortfarande. Så om metro kontaktas, eller GP igen, glöm inte nämna att det finns en generös hittelön Glad

[Skyggis]
8/13/12, 3:08 PM
#163

Thereze, har du kontaktat Metro?

Tissetassarna
8/13/12, 3:14 PM
#164

skickat mejl till metor dagligen sedan den 6:e

Lena
8/13/12, 11:00 PM
#165

#164 Svarar de inte där på Metro?

#159 Förträffligt bra jobbat Skyggis!

Funderar igen på om han har försökt vandra tillbaka till sina gamla domäner i Kortedala? Det är ju inte säkert att han håller sig kvar i Tynnered. Sedan är frågan hur hälsotillståndet är/var. Katter som känner sig krassliga kan ju tyvärr gå undan och gömma sig. Hemska tanke förvisso, men man måste nog även ha med det i beräkningen.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[sarasvati]
8/15/12, 12:04 AM
#166

Fanastiskt jobbat igen Skyggis!! Då vet vi att det till synes heta tipset nog kanske ändå inte var vår vän Lucifer, utan annan avmagrad svart katt…

Ja tankarna far.

Vi hoppas på nya lovande tips! Kanske kan GP-annonsen fortfarande ge ngt. Och METRO !!??

Hur går det västerkatten? Du kan väl vara snäll och skriva ut här också - om eventuella tips och eventuell Metroartikel. Matar du fortfarande på "matstället", nu då Skyggis är hemma? Skriv gärna ut här om hjälp behövs (el skriv ut om du skickar pm; tittar ibland in under dagen men har inte alltid tillfälle att logga in då).

Alla tummar och tassar! Det är redan kallt på nätterna.

[sarasvati]
8/17/12, 12:38 AM
#167

Hur går det med Lucifer?

Inväntas endast nya tips nu, ingen matning el spaning el så? Förstår om så skulle vara fallet … men undrar.

Och Metro, inget intresse där?

Annons:
[Skyggis]
8/17/12, 11:40 PM
#168

Ett par tips har kollats upp, senast ikväll.

Svart skygg katt vid Smithska vägen, synlig regelbundet i sommar. Det är ett koloniområde.. Pratade med koloniparet som är där fram till en bit in i sept och den äter troligen av fågelmaten de slänger ut.

Är i Gbg över kvällen fram till imorgon då jag ska ta katt till vet, sedan är jag inte i närheten igen tyvärr.

Är denna katt inte Lucifer behöver den oavsett hjälp om det är en hemlös eftersom den blir helt lämnad åt sitt öde när sommargästerna far hem. Men lappar till en början skulle behövas för att söka efter en ägare och om någon mer i kolonin vet något mer om katten.

Hoppas förstås på Lucifer, som alltid!

[sarasvati]
8/18/12, 1:08 AM
#169

Tack Skyggis! Javisst behöver den svarta skygga katten vid koloniområdet hjälp också, oavsett. Kan det kanske lägga ut ngt bättre än fågelmat tills vidare? Behövs hjälp med lappning för denna misse nu då? Förfärligt med övergivenheten då sommargäster försvinner. Det är en bottenlös nöd. Och ja, hoppet om Lucifer lever kvar, trots allt.

Lena
8/18/12, 10:55 AM
#170

Ja det finns enormt mycket nöd därute! Göteborgsområdet verkar värre än någonsin tidigare! Hoppas det är allas vår Lucifer! Om inte behövs det insatser för denna kisse!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Skyggis]
8/18/12, 8:42 PM
#171

Thereze, har du varit i kontakt med paret vid smithska v igen?

Jag var på plats igår men sa att du som bodde så mkt närmare och som ägare tar tag i det tillsammans med dem.

Lappandet efter ägare i kolonin eller en matare/någon som vet mer om katten - bör tas tag i medan det fortfarande är folk där. Och medan katten fortfarande dyker upp. Den har ett stråk där den setts gå kvällstid, förbi fågelmatningen (de slänger ut skinka och annat).

Undrar som sarasvati, behövs hjälp till något?

Som att skriva ut och sätta upp lappar?

[sarasvati]
8/18/12, 11:24 PM
#172

Ja jättesnabbt nu medan katten fortfarande dyker upp. Ett stråk … regelbundet under sommaren … svart skygg …. Det KAN vara Lucifer. Och oavsett det, behöver katten hjälp, absolut.

Snälla Thereze, svara oss! Vi är ju flera som vill hjälpa så gott vi kan.

[Skyggis]
8/20/12, 7:04 PM
#173

Jag var i kontakt med tipsarna vid kolonin idag och ingen har kontaktat dem, så de ser gärna att någon gör det.. så lappar kan komma upp m.m.. de vill inte mata en katt som de snart ska flytta ifrån, utan behöver samarbete kring katten (som kan vara Lucifer).

Tissetassarna
8/20/12, 7:53 PM
#174

Hej allihopa, jag har inte haft möjligheten att vara inne på hittekatter av olika anledningar min fokus har gått till inskolningen av min son, följa upp tipsen av katter, matningen av katter samt vård av två kissebebisar och arrangeringen av västerkattens dag den 26:e. 

Nu är inskolingen över  och kommer ha lite mer tid under dagen då jag istället är hemma sjäv.

**Metro verkar inte alls intresserade då jag inte fått något svar alls därifrån. 
Ang smitska så satt jag där med kattmat samma dag som tipset dök upp, jag var där mellan 22-00 och därav ringde jag aldirg paret då jag tyckte det var försent, dom hade gett men en bra beskrivning på vart katten sågs på kvällarna men varken så eller hörde något.
En hög med upprivna sopor fanns på parkeringsplatsen fullt med grillrester som med all sannolikhet mättar hungriga kattmagar.

Fällan finns hos men och tas för säkerhetens skull med den varje gång jag går ut på kattjakt, om man skulle få turen att se så skadar det inte att försöka fånga in. 

Nästa steg är självklart att få upp nya lappar både vid smitska udden och Ganglet som det även setts en svart katt vid. 

GP annonsen har tyvärr bara gett mej 3 tips varav en var en skäldpadda, dräktig hona och tipset om smitska samt ganglet. 

Smitska känns toligt men är en bra bit bort från var han försvann, dessutom har denna katten synts sedan i försommaren. Men är det inte Lucifer så behöver den som ni andra säger självklart hjälp.

just nu är jag hemma med sjukt barn men om lilleman kan gå till dagis på Onsdag så kommer jag under dagen ta mej till både Ganglet samt smitska för att sätta upp fler lappar. 
**

Annons:
[Skyggis]
8/20/12, 8:06 PM
#175

Katten vid smithska passerar kvällstid deras tomt regelbundet, senast dagen efter att jag var där (var där strax innan 22 och stannade nån timma). Katten går ett stråk förbi där de matar fåglar.

Bra om du lappar på onsdag, men kanske bäst att lägga ut ett nödrop om eventuell hjälp med lappning redan nu, ifall du får förhinder i och med ert lilla sjuka barn.

Tissetassarna
8/20/12, 8:16 PM
#176

Lappning onsdag blir inga problem, går det inte på dagen så görs det på kvällen då är sambon hemma.

Ja dom sa det samma till mej, olyckligt att jag inte fick sett den, har dock bilder på området (kvällsitd) för den som känner sej manad att gå dit innan onsdag och behöver veta hur det ser ut

kattassen
8/20/12, 8:30 PM
#177

Jag kan åka och lappa på Smithska vägen i morgon under förmiddagen, jag har några timmar på morgonen ledig. Vilken affisch används nu?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

[Skyggis]
8/20/12, 9:16 PM
#178

Thereze. Glöm inte kontakta tipsarna vid smithska igen så de vet vad som händer, de kanske kan hjälpa till att knacka dörr i kolonin.

#176, 177 - Jättebra!

emjon
8/21/12, 9:49 AM
#179

Har följt tråden med Lucifer hela tiden och nu även det senaste tipset som verkar vara lovande.

Finns det ingen annan som skulle kunna ta över ansvaret för Lucifer så chans finns att han kan bli infångad?

Thereze du har så många projekt på gång så jag kan förstå att tiden inte räcker till och varför inte då ta emot den hjälps som erbjuds.

Skyggis har erbjudit sin hjälp gång på gång men du tar inte emot den och varför vill du inte ha hjälp?Gråter

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

kattassen
8/21/12, 10:55 AM
#180

Har nu varit vid smithska och lappat och talat med tipsaren. Denna katt som de sett och kopplat ihop med GP-annonsen har synts där ute sedan i maj ungefär. Det som talar mot är just den tiden och att det är tämligen lång o lite krånglig väg dit från Önnered:-( Dock ville paret hjälpa till med att mata in om det sedan kan sättas en fälla. Men - vad gör man om det inte är Lucifer??? Någon som kan ta denne kamraten?? Paret kan inte ta hand om någon katt.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Tissetassarna
8/21/12, 11:22 AM
#181

#179

Jag har mycketväl tagit emot den hjälpen som erbjuds när den behövs, men jag vill även själv få göra vissa saker då det är mitt ansvar.

Annons:
kattassen
8/21/12, 1:51 PM
#182

#181 Tipsaren ville gärna få kontakt med den som ansvarar för katten. Jag sa att det var det numret som stod på lappen jag lämnade. Hon sade att ni inte hade hörts av igen? Hon var angelägen om att försöka hjälpa till att mata vid 9-tiden varje kväll när katten brukar komma. Då borde det vara lätt att sätta en fälla där där maten serveras.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

kattassen
8/21/12, 4:21 PM
#183

Jag har lappat nere vid och runt parkering och sommarstugeområdet och en bit upp på Smtihska vägen. Hade tyvärr endast ett 10-15-tal lappar och hann inte få ut fler men det är en början. Någon annan kan ju fylla på med fler om vi anser att det är nödvändigt där nere.

Frågan är ju bara hur långt i periferin man skall sträcka sig och vad det ger? Nya hemlösa katter blir det garanterat i alla fall för man lär ju stöta på nya individer efterhand FlörtGlad.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Lena
8/21/12, 7:48 PM
#184

#181 Tycker nog att det blir lite dubbelt från din sida i det här kattärendet. Du säger att du vill ha ansvaret själv för infångandet av Lucifer men visar samtidigt både i ord och handling att du inte riktigt orkar/hinner/prioriterar det. Om det inte redan är för sent för Lucifer krävs nu allt samarbete i världen för att rädda denna stackars kisse.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Tissetassarna
8/22/12, 1:55 PM
#185

Förstår inte riktigt hur jag visar det när jag jag faktisk följer upp tips och sätter upp lappar, Samma dag senaste tipset kom in satt jag där borta i två timmar, i går hade jag en vänninna som var där ute och spanade, idag skall vi dit ikväll.

Har även fått information om att katten i omrdet är ljus på bröstet och då troligtvis inte Lucifer men inget hopp ges upp! Oavsett så behöver denna katten hjälp den med!

[Skyggis]
8/23/12, 1:44 AM
#186

Lyssnade av mitt mobilsvar nu och de är rätt förtvivlade där på smithska v eftersom de försökt nå dig flera gånger och de inte fått kontakt.

De har foto på kissen nu och har matat två kvällar i rad.

Den slukar maten.

Om det inte är Lucifer så är den i nöd vad man märkt därute.

Puttar upp för stödhem åt denna kisse!

Hör av dig till paret, de är mycket angelägna om att katten får hjälp och att det kan uteslutas eller fastställas att det är Lucifer.

emjon
8/23/12, 9:03 AM
#187

Otroligt ledsamt att responsen blir så urusel när paret vill hjälpa till och engagerar sig.

Hoppas att denna kisse kan få den hjälp den behöver och jag önskar att det är Lucifer som är där.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Lena
8/23/12, 4:51 PM
#188

#185 Varför lyckas inte paret från Smittska Udden att nå dig när de ringer? Det här ser inte bra ut Therese! Så här får det helt enkelt inte gå till!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Tissetassarna
8/23/12, 5:36 PM
#189

Många av er har utan fakta bestämt er för att utnämna mej till syndabock, hack kyckling mm.

Jag har under lång tid kännt att denna tråden inte gynnar mej eller mitt arbete något alls då det är mer att komma in och ta skit som inte äns har fakta bakom sej.

INGEN av er vet hur mycket jag faktiskt gjort, INGEN vet hur mycket som kommer göras eller hur mycket jag engagerar mej och uppoffrer, detta är inte heller något jag går ut med på grund av att det är inte rätt att behöva förklara sej i minsta lilla.

Att behöva komma in här och känna att jag m åste förklara mej för att rättfärdiga det jag gör, ATT HJÄLPA OCH TA MEJ TID TILL KATTER I NÖD.
Jag känner mej mobbad, trakkaserad och nertryckt.

Inget jag gör eller säger är gott nog, inget jag kommer göra är tillräckligt bra, inte för att det görs utan för att det är MITT NAMN som står bakom det, "Tissetassarna" är syndabocken!

Att påstå att jag inte är värdig eller bör ha ansvaret över Lucifer är en förnedring,

Det är hela tiden så att jag inte är tillräcklig, men det hjälper mej då ingenting att sitta och läsa era nedvärderande och nertryckande kommentarer.

Jag har varit i kontkat med paret, jag har varit där med fälla, det har spanats med hjälp av mina kontakter och ikväll åker jag dit med fälla och försöker fånga in!

Får jag inte en ursäkt från de personer som faktiskt gjort mej illa, sårat mej och gjort arbetet med katterna så mycket svårare då jag känns enorm press för att bli accepterad och godtagbar i era ögon så kommer jag inte längre vara aktiv i denna tråden.

Jag kommer meddela när Lucifer är inne men inget mer än det. Är det något som man vill säga till mej så kan man göra det via telefon eller mejl

Lena
8/23/12, 6:21 PM
#190

#189 Jag blir bara fundersam över att du vill ha ansvaret helt själv när det gäller kontakterna runt Lucifer och sedan inte riktigt verkar ha tid med det. Vore det inte bättre att du samarbetade mera med dem som vill hjälpa till med Lucifer. Om Lucifer fortfarande är livet är det bråttom. Då finns det inte tid för sårad stolthet, revirbildning och intriger.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Roslyn
8/23/12, 8:06 PM
#191

Jag håller faktiskt med att denna tråd inte är till någon nytta mer . Tycker också att det har varit väldigt mycket god/ond just här. Nej de som är inblandade rent praktiskt kan ju ändå kontakta varandra via telefon eller PM. Tråden fyller inte sin funktion längre.

Mvh AnetteOskyldig

[Skyggis]
8/23/12, 8:36 PM
#192

dubbelt

[Skyggis]
8/23/12, 8:37 PM
#193

Har lagt ner stor del av min sommar på att hjälpa till att hitta denna katt, gjort sådant som tagit mycket tid och kraft med tanke på egna privata omständigheter - och det känns trist att behöva gå in här och läsa ord som syftar på att några skulle ha mobbat, trakasserat, god/ond osv. Så många är det inte som skrivit i tråden till syvende och sist. Tycker det är rätt allvarliga anklagelser och sådant ska man ta det lugnt med.

Samarbete är det som underlättar i svåra fall. Så är det bara. Klart det kan bli frustrerande åt båda håll och mår man väldigt dåligt över något finns pm som man kan ta direkt med berörd person. Det viktiga är ändå att inte tappa fokus på katten.

Det sista tipset är undersökt nu, fick mess från kattassen att det inte var Lucifer. Tyvärr! Gråter

Lena
8/23/12, 9:11 PM
#194

#193 Håller med dig i det du skriver! Synd att inte heller det sista tipset visade sig vara Lucifer.

#191 Från min sida är det inte frågan om att leta efter goda/onda personer eller något liknande. Det enda jag vill är att letandet efter Lucifer ska går så smidigt som möjligt. Att fokus läggs på rätt ställe. Och att många engagerar sig i letandet får vi väl ändå se som positivt i sammanhanget.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Tissetassarna
8/23/12, 9:25 PM
#195

Jag och Kattetassen har idag fångat in katten från smitska vägen, De är till 99% sannolikhet inte lucifer

Annons:
Lena
8/23/12, 9:33 PM
#196

#195 Vad bra att ni fångat in kissen på Smiska Vägen! Tråkigt att det inte var Lucifer förståss, dock bra att han blivit intagen och slipper vara hemlös. Bra jobbat!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[sarasvati]
8/24/12, 12:00 AM
#197

Fint att kissen vid Smithska fångats in. Det behöver h*n säkert! Tack till tissetassarna och kattassen!

#189 Märklig läsning. Tråden är ju inte till för att "gynna" ngn ännan än Lucifer. Är det ngn som ska ha ursäkter, så är det väl han! Vi hoppas alla få tillfälle till det !!  Du själv måste vara övertrött bara… Då gäller det att kunna ta emot hjälp, som erbjuds och ges. Kom igen!

Katthemsmatten
8/24/12, 12:32 PM
#198

Håller med Sarasvati - ta emot all hjälp du erbjuds. Det kommer att gynna Lucifer, dig och din familj, Thereze. Man kan inte göra allt själv. Alla behöver vi hjälp.

Medarbetare Hittekatter iFokus

[sarasvati]
8/29/12, 12:18 AM
#199

Och så glömmer vi väl inte Lucifer igen …

Ngt nytt alls? Inga tips? Planeranden?

Nej jag har inga idéer alls själv, tyvärr. Det gör bara ont.

PUTT

kattassen
8/29/12, 8:02 AM
#200

#199 Ingen glömmer Lucifer - men tipsen dunkar inte in längre.

Nu gäller det att se till att annonser på nätet ligger ute.

Göteborgs Katthjälp, Blocket (kan ju finnas en stående efterlysning där som förnyas efterhand kanske) , www.upphittat.se

kks.se , kattpolisen.ifokus.se

ja ni kan väl hjälpa till att lägga till ställen för stående annonsering!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

[Skyggis]
8/29/12, 10:08 AM
#201

Tänker så gott som dagligen på Lucifer. Han tillhör de katter som aldrig kommer att lämna ens tankebanor.

Kan mot slutet av veckan knacka på i några hus på gatan där han från början försvann. Hinner inte just den biten idag.

Lilla Lucisen, var är du..

[sarasvati]
8/29/12, 11:43 PM
#202

#200, 201 nej tänkte aldrig att ni glömt Lucifer ;-). Mer en putt, som sagt.

#200 Det kan jag lätt hjälpa med = stående annonsering på nätet!

Tissetassarna/Västerkatten - är det ok att jag lägger upp efterlysning på olika nätsajter med hänvisning till ditt mobilnummer? Ser att senaste "lapp" finns på västerkattens facebooksida också (kan ju läsa delar fast ej medlem), men annars rapporteras inga aktiviteter kring Lucifer där. Lite därför jag undrar här.

Svårt att veta vad man ska ta sig till. Men hålla liv i annonseringar på nätet är alltid ngt, som kattassen föreslår. OK?

Annons:
annebeate
8/29/12, 11:48 PM
#203

Jag har följt tråden men inte skrivit.

Lucifer försvann i Önnered. Där finns Önneredsskolan som har upp till klass 9. Varför inte be rektorn att få sätta upp lappar med text och foto på Lucifer. När rektorn får höra Lucifers historia skulle jag tro att  det inte ska vara något problem att få tillåtelse. Ungdomar är vakna och någon kan faktiskt ha sett eller hört något under sommarlovet.

[sarasvati]
8/30/12, 11:06 PM
#204

#203 ja det kan kanske vara en idé. Har lappats vid flera skolor, högst sannolikt även vid Önneredsskolan - minns själv iaf en, men stängd då - och är inte hundra på geografin där.

Vi får avvakta tissetassarnas/västerkattens svar här?

Och undrar fortfarande om min hjälp min nätsökning behövs (el så klart att den behövs för Lucifer) men om det är ok att jag gör det med de kontaktuppgifter som angivits här och på västerkatten-facebook? Det gäller förstås även Blocket, uppdateringar som jag gärna betalar.

Vi får väl avvakta tissetassarnas/västerkattens svar som sagt?

Denna kommentar har tagits bort.
kattassen
8/31/12, 6:48 AM
#206

Tips: Den som vill fråga Tissetassarma gör klokast i att skicka henne ett sms. Tel. 0722-504932. Tror inte hon är här inne titt o tätt just nu.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

kattassen
8/31/12, 8:34 AM
#207

#203 Önneredsskolan och det området är lappat på samma vis som de andra områdena. Har även fått något tips i somras därifrån men visade sig gälla en liten hona…

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

annebeate
8/31/12, 10:50 AM
#208

#207 tänkte bara att nu har eleverna kommit tillbaka till skolan efter sommarlovet  och har det inte lappats just nu kunde det vara bra att göra så.

[sarasvati]
9/5/12, 10:43 PM
#209

Inte tappa fokus på katten som sagt. Det har skett upprepade gånger med Lucifer. Det var en gång en "stubbe" som påpekade att det blivit så tyst om Lucifer. Så fortsatte arbetet för Lucifer, trots oddsen. Nu är det slut, igen.

Vet inte varför just fallet Lucifer ska behandlas "privat" mellan de personer som är inblandade "rent praktiskt". Idén med ett forum är att samla flera, med idéer och uppmaningar om inte annat. Det finns många andra trådar som gör just det.

Lucifer förekommer inte mera på Västerkattens facebooksida - el hemsida. Och mobilen är antagligen stulen, igen.

Har läst många gamla trådar nu, där allt runnit ut i sanden till sist (nya funktionen i iFokus där gamla trådar med "liknande" innehåll, el vad det är, annonseras längst ned). Det känns tanklöst och hjärtlöst.

Så vill för min del i alla fall ge Lucifer den respekten. Farväl Lucifer! *hjärta* Vi gjorde dig ont. Vi ville dig väl! Förlåt.

Annons:
annebeate
9/5/12, 11:24 PM
#210

Inte får vi ge upp Lucifer även om det gått ett bra tag sedan han försvann. Så viktigt att det fortfarande finns efterlysningslappar uppe och att det skrivs på olika kattsidor om honom och att en öppen dialog finns här på forumet. Allt detta kan vi tillsammans hjälpas åt med.

[Skyggis]
9/6/12, 12:34 AM
#211

Ja så tyst det blivit. Finns det alls några planer på hur man ska fortsätta eftersöka honom, Västerkatten? Jag gör egna försök på olika sätt och lappar med "lucifermobilnumret" nästa gång jag åker ut.. Vill andra lappa med det numret, hör av er här eller via pm. Får jag in tips skrivs det in här, då kan kanske fler frivilliga hjälpas åt och undersöka tipset. Är överhopad med grejer just nu men vill med er fortsätta kämpa på för Lucisen i höst.

annebeate
9/6/12, 9:04 PM
#212

Undrar också om det just nu görs något i sökandet efter Lucifer? Jag önskar att jag bodde i Göteborgsområdet och kunde hjälpa till. Där är kanske något trots allt man kan hjälpa till med.

Lena
9/6/12, 9:08 PM
#213

När det gäller bortsprungna katter har vi ju lärt oss att man aldrig ska ge upp. Verkar ju i det här läget bäst att lappa och hänvisa till ditt telefonnummer Skyggis.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Katthemsmatten
9/7/12, 10:25 AM
#214

Nu när hösten kommer blir det mindre kul att vara ute och kanske kommer det bli lättare att både lokalisera honom och fånga in honom. Håller tummarna för att ni snart har honom inne igen.

Medarbetare Hittekatter iFokus

emjon
9/7/12, 1:16 PM
#215

#211 Tack Skyggis för att du inte givit upp om pojken och att du fortsätter med egna försök.

Det man kan hoppas på är att han har sökt sig till någon som har matat honom men inte sett efterlysningarna. Om inte så har väl inte hans chanser varit stora när det är så länge sedan han försvann och inte var frisk då.

Lilla Lucifer var är du?Gråter

Skyggis här håller vi alla tummar och tassar för att du får in något givande tips för det är nog hans enda chans.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

[sarasvati]
9/11/12, 1:45 AM
#216

#211 Tack Skyggis. Ja chanserna ser dåliga ut, och "ansvarig" har ju dragit sig tillbaka. Några planer där, undrar jag också?

Anledningen till att jag skrev "farväl Lucifier" (#209) var och är att ge katten Lucifer respekten att inte endast rinna ut i sanden, i en av många, alltför många, trådar. Inte att anklaga den/de som verkligen försöker.

Men visst vill jag fortsatt hjälpa till. Du har pm, Skyggis.

Lucifer var är du?

Katter går inte upp i rök.

Annons:
kattassen
9/11/12, 7:38 AM
#217

En dam ringde häromdagen. Hon hade sett lappen med mitt mobilnummer. De sattes alltså upp tidigt i somras, vilket innebär att det faktiskt fortfarande finns efterlysningslappar synliga här och där.

Blev entusiasisk och frågade var hon sett katten osv, men icke. Hon tänkte att eftersom jag blivit av med en svart katt ville jag kanske ha två svarta kattungar istället som hon hade avlat fram från sin honkatt. Skrikandes

Berättade vänligt men bestämt att vi jobbar endast med de katter som INTE har en ägare och som bor under busken. Berättade om våra kolonier här och där och bad att hon skulle kastrera sin honkatt nu. Kanske sådde jag ett frö - man får hoppas.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

kattassen
9/11/12, 5:26 PM
#218

Nytt tips inkom i eftermiddag, Vidarebefordrat till Thereze och Skyggis. Hoppas ni läst era sms och någon av er kan kolla upp.

Finns det någon annan som vill åka ut och kolla detta i Önnered så hör av er till mig via pm så får ni kontaktuppgifterna. Jag har ingen möjlighet att åka ut!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

[Skyggis]
9/11/12, 10:39 PM
#219

Inte befunnit mig i Göteborg, är där imorgon dock! Hoppas verkligen att Västerkatten åkt ut med sin närhet till området!

[Skyggis]
9/11/12, 10:42 PM
#220

Hur många bosatta i Göteborg med omnejd läser tråden? Som skulle kunna ställa upp och kolla upp tips?

[sarasvati]
9/12/12, 3:02 AM
#221

#217 Instämmer Skrikandes Viktigt med sådda frön! Kyss

Spännande med nytt tips! Hoppas också! Och så fortsätter vi med lappandet då, med heta Luciferlinjen därtill :-)

#220 Viktig fråga! Det är sent nu, så svar droppar säkert in under kommande dagar. Läser själv såklart men har föga möjlighet att kolla upp tips, på snabben, så som behövs.

Sen är det väl så att trådar är viktiga för pepp, stöd, idéer - och vid behov ekonomisk hjälp - även då läsare inte har möjlighet att ställa upp praktiskt och akut. Finns många exempel på det här. Men viktigt att veta om det senare förstås. Hoppas igen!

[Skyggis]
9/12/12, 6:03 AM
#222

#218 inget mess hade kommit igår och inget nu på morgonen. Kan det ha "fastnat" i trafiken? Har ju hänt så ngn gång innan. Kanhända ploppar det in under dan.

kattassen
9/12/12, 7:23 AM
#223

#222 Kollade just mina sms - det stod "fel vid leverans"Skrikandes så jag skickade direkt igen nu på morgonen!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Annons:
[Skyggis]
9/12/12, 9:43 AM
#224

Såg att messet kommit in och förmedlar platsen här:

På Melongatan 2 (gruppboendet) har en svart katt synts av personal senast i förrigår. Den hade liksom Lucifer bruna skiftningar och bar enligt uppgift inget halsband (fanns ju en katt i somras med samma färger som Lucifer, dock mer tam och med halsband).

Den i personalen som jag nyss pratade med var mycket hjälpsam och hon skulle ringa med en gång till övrig personal för att be dem hålla utkik. De ringer om den dyker upp igen. Jag kommer att lämna mitt nummer till gruppboendet under dagen samt spana runt.

Katthemsmatten
9/12/12, 9:44 AM
#225

Skönt att personalen är hjälpsam! Tum och tasshållning för att det är Lucifer.

Medarbetare Hittekatter iFokus

[sarasvati]
9/13/12, 1:32 AM
#226

Underbart Skyggis! Hur har det verkat under dagen? Tum- och tasshållning, fortsatt.

Några kontakter med eller reaktioner från Västerkatten alls?

Några andra Göteborgare här? Vi behöver sluta upp. Glad

[sarasvati]
9/16/12, 10:55 PM
#227

Melongatan 2 är ju fortsatt inom det mkt aktuella området! Hoppas!! Matas det alls tro?

På Västerkattens facebooksida sägs att Västerkatten är fortsatt "aktiv" i sökandet efter Lucifer. Bra! Inga detaljer om hur aktiviteterma ser ut dock.

Lucifer har varit "bortsprungen" länge, som vi vet, sedan maj 2012 - och var dessutom sjuk vid försvinnandet - så det är klart att det ser mörkt ut. Men finns "värre" exempel med positiva resultat i slutänden. Här handlar det om en kastrerad och id-märkt katt, dock utan ägare - en infångad skyggis från en oreglerad koloni som befann sig i ett tillfälligt jourhem i Västerkattens regi. Det är illa om han glöms bort.

Inga andra Göteborgare som läser tråden här enl fråga i #220?

Eller angår det oss inte? Obestämd

kattassen
10/27/12, 8:24 PM
#228

Har idag fått ett nytt tips från Kumleskärsgatan. Vare sig jag eller Skyggis har möjlighet att kolla upp detta närmare. Kan någon annan ta på sig att göra det såbhar jag ett mobilnummer som ni kan få via PM. Tipset är också skickat till de två mobilnummer som står på Västerkattens facebooksida. Det gamla mobilnumret till T funkar inte.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

[sarasvati]
10/28/12, 2:38 AM
#229

ok, skickat pm.

lillmymlan
10/28/12, 9:01 AM
#230

Hoppas, hoppas! Håller tummarna härifrån!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Annons:
MSH
10/28/12, 9:42 AM
#231

Verkligen, en lång historia, nu håller vi tummarna!

kattassen
10/28/12, 1:09 PM
#232

Om jag skall vara ärlig så misstänker jag att detta är samma katt som flera tidigare har ringt om. Själv såg jag för några veckor sedan när jag var där ute o spanade en katt jag kunde svurit på var Lucifer (på långt håll) men den kom fram och hälsade och hade halsband o ingen märkning. Sarasvati har nu också fått telefonnumret så vi håller ändå tummarna för något bra resultat:-)

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Andina
10/31/12, 12:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#233

Håller tummarna för lille Lucifer!

Kanske kan lappar med aningens större "uppmärksamhetsvärde" göra sitt till? Något liknande detta - tog mig friheten att 'laborera' lite med "lappen", se bif. (Ta gärna bort om jag har gått över gränserna!)

Hur som helst - jag hoppas verkligen att Lucifer mår bra och blir upphittad snart!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Lena
11/4/12, 5:14 PM
#234

#233 Inte alls dumt! En sådan flyer lägger man ju verkligen märke till!

#232 Ja det är ju lätt att misstänka att det är dubbelgångaren som är i farten.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

MSH
11/4/12, 6:18 PM
#235

Andina! Jättebra affisch!!!

Andina
11/4/12, 6:40 PM
#236

Tack Lena o MSH! Jag har sett så många lappar med efterlysningar - men det är inte många av dem som drar till sig uppmärksamheten bland en massa andra lappar. Så tänkte bara tipsa om vad man kan göra, genom detta exempel. För det är bara en bråkdels sekund man oftast har på sig att fånga uppmärksamheten på en annonstavla t ex. Och det första vi uppmärksammar det är bilden. Och rubriktexten blir som en bild också i och med att den är stor och om den läggs helt eller delvis in i bilden. (Här handlar det om att lura ögonen i rätt riktning - från bild till viktigaste texten, rubriken, och så vidare neråt.)
Så rubrik o bild tillsammans bör helst säga "allt" på denna bråkdelssekund..

Så tänker jag (vilket också är en arbetsskada ;))

(Det är inte mycket jag kan göra när det gäller hemlösa katter men kanske kan jag bidra med någon "lapp-layout" nå'n gång, om någon vill ha hjälp med det, säg bara till i så falll.)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[Skyggis]
11/5/12, 8:49 AM
#237

Andina, din variant du gjort på efterlysningen är toppen, man hajar till direkt tycker jag i och med rubriken och det starkt gula. Duktig du är!

Vill man specificera hittelönen, jag kommer stå för den, så är den på 3000 kronor. Man kan också sätta ut ett mobilnummer som går till "Lucifermobilen".

Aktuella och intressanta tips som kommer fram till den telefonen skrivs ut här. Finns det någon som redan nu vet med sig att denne har god möjlighet att åka ut vid tips kan jag givetvis lämna över mobilen till den personen för att göra det mer effektivt för att få rätt på kära kissen.

Annons:
Andina
11/5/12, 9:06 AM
#238

Tack Skyggis! :)

Säg bara till vilka ändringar du vill ha, så försöker jag fixa till 'lappen'. Jag har den fortfarande kvar i datorn. Om du vill ha telnr'et till "Lucifermobilen' - ska det ersätta det andra telnr'et eller ska det vara ytterligare ett telnr?

(3000 kr borde ju locka den minst kattälskande personen t o m!)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

MSH
11/5/12, 1:44 PM
#239

ÅH vad snäll du är Andina! Det betyder mycket med bra lappar:-)!

En mycket bra "katt-gärning" för de stackars liven på rymmen…..:-)!

Nu är det dags att hitta honom!!!!!!

Andina
11/5/12, 4:14 PM
#240

#239 - Tack, du också, MSH! :)

Ja, det är inte mycket mer jag kan göra… förutom att ta till mig de vilsna katter som dyker upp här emellanåt.

#237 - Jag har lagt till hittelön-summan i bilden men avvaktar att skicka den igen tills du återkommit med telnr o ev andra ändringar. :)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

emjon
11/11/12, 10:50 AM
#241

Nu när man precis följt lilla Viktors öde är det oundvikligt att tankarna inte också går till Lucifer och hur han klarat sig.

Gav inte senaste tipset någonting? Hoppas att de nya fina lapparna på efterlysningen gör att folk blir mera uppmärksamma.

Det är lång tid som gått men jag hoppas innerligt att lilla Lucifer har hittat någon som ger honom mat och värme.

Det är ju ändå hoppfullt att kissen är ID-märkt det gäller bara att han måste träffa på rätt människor som bryr sig.

Jag vill vara optimist så hoppet kvarstår att han en dag skall bli återfunnen välbehållen och vill inte tänka på hur det kan gå som för Viktor.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Lena
11/11/12, 11:13 AM
#242

#238 Förstår att du kan din sak när det gäller information och kommunikation! Den kunskapen är guld värd när det gäller hittekattsarbete. Dels i sådana här fall där efterlysningar behöver göras men även när det gäller att nå ut till människor med informtion om hur hemlösa katter har det och hur de själva blir bättre kattägare. Samt vad som krävs när man har katt.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Andina
11/11/12, 11:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#243

#242 - Tack Lena! 
Jag vet inte om jag "kan" men jag tycker om att pyssla med grafisk layout o design. Kan jag hjälpa till ibland så PM:a bara så hjälper jag till i den mån jag kan!

Jag gjorde en ny version - modell likadan som jag gjorde lappen om efterlysningen av MSH:s Kocka - i väntan på att ev få nya telefonnumret. Tänkte ifall Skyggis vill ha en så'n variant… ;)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Lena
11/11/12, 12:11 PM
#244

#237 Frågan är om det är rätt tfn som står på bladet? Om jag förstått det rätt är det du som har kontakten numera via ett specialnummer. Eller är det jag som missuppfattat alltsammans?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
kattassen
11/11/12, 2:28 PM
#245

Tror ni bör läsa på lite om Västerkatten och dess verksamhet nu på deras facebooksida. http://www.facebook.com/home.php#!/Vasterkatten?fref=ts

Tror heller inte att det telefonnumret är rätt längre.

Tror dessutom inte heller att Lucifer är så stort prioritet hos V.K längre heller.

Vem vill ta över letandet och lappandet i Frölunda???

Jag har ingen möjlighet - bor alldeles för långt bort. Skyggis likaså.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

emjon
11/11/12, 2:38 PM
#246

Tyvärr kan jag inte uppdatera mig där eftersom jag inte är med på Fb.

Lucifer har väl aldrig varit någon prioritet för Vk har därför satt hoppet till någon annan som kanske kunde hjälpa till.

Om jag bott där hade jag självklart hjälpt till att leta efter pojken. Förstår att ni har fullt upp och många katter som behöver hjälp. Menar absolut inte  att ni inte bryr er.

Blir alltid lika ledsen när de handlar om kissar som kommit ut på rymmen och de ansvariga inte länfgre bryr sig och kissarna faller i glömskaGråter.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Lena
11/11/12, 2:50 PM
#247

#245 Nej det verkar inte som att föreningen jobbar på samma sätt längre.

Därför får nog Lucifers räddning läggas över helt på enskilda eldsjälar härifrån om det ska bli någon fortsättning. Frågan är - finns det några färska livstecken från honom som går att följa?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Katthemsmatten
11/12/12, 12:17 PM
#248

#246. Jag är inte heller medlem i fb, men det går att följa enskilda sidor om man klickar på länkar. Det kommer upp en ruta om att man ska bli medlem, det är bara att stänga den genom 'nej' alternativet. Du kan inte interagera, men du kan läsa.

Medarbetare Hittekatter iFokus

[eskils]
11/12/12, 2:48 PM
#249

#248 Det låter ju bra! Hittar dock inget nej-alternativ i rutan. De enda alternativ jag ser är Logga in och Gå med. Rynkar på näsan

Testade på länken i #245.

Katthemsmatten
11/12/12, 3:21 PM
#250

Efter ett par sekunder kommer det upp en bild där man kan fylla i sina uppgifter. Tryck på stäng i högra hörnet. Sedan kan du läsa fb-sidan.

Medarbetare Hittekatter iFokus

[eskils]
11/12/12, 4:31 PM
#251

Sorry, funkar inte. Finns varken stäng, nej eller kryss att klicka på i inloggningsrutan.

Hoppas Lucifer har det bra var han än är.

Annons:
emjon
11/12/12, 4:45 PM
#252

#248 Tack för tipset och det är ju bra att veta när det är speciella fall som man gärna vill följa hur det går.

#251 Det funkade för mig men rutan stäng ligger längst ner till höger

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

[eskils]
11/12/12, 4:50 PM
#253

Tack emjon! Drog ner till 75% och då syntes stäng-rutan.

Denna kommentar har tagits bort.
lillmymlan
11/12/12, 7:18 PM
#255

Nu har jag skrivit och frågat VK om någon letar efter grabben… om inte så är det bedrövligt, tycker jag!

Kattens status, var tar den vägen, att leta är också att höja kattens status!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

[Skyggis]
11/13/12, 8:58 AM
#256

Puttar upp. Dags att starta upp en ny tråd igen känns det som.

Numret till Lucismobilen är 0720-372784 och det numret kan man ha med i efterlysningen om inga bättre alternativ dyker upp. Jag lägger som sagt upp tips som kommer in här, för att vi med gemensamma krafter ska kunna ta oss ut och undersöka tipsen.

Att det inte kommit in några samtal den senaste tiden beror säkert på att det inte varit krafttag på eftersöksfronten på ett tag. Nya lappar saknas ute. Layout finns ju så gott som klar, tack igen Andina!

Gällande VK - där är det återigen alldeles för tyst om denna sjuka katt. Trots kall vinter och en alldeles otroligt regnig höst/vinter. Tankarna på hans sjukdom i den miljön är inte muntra.

Känns avigt att behöva vara mer eller mindre drivande gällande en stackars katt som har en kapabel ägare som i sin tur ska vara den drivande, som ska oroa sig så till den grad att stövlar åker på med lätthet och man beger sig ut och tar tag i det praktiska.

Finns det några som kan skriva ut efterlysningslappar? Några tappra lappare i Göteborgsområdet med omnejd?

Det känns ibland (ofta) som att det skulle behövas en organiserad uppslutning liknande den Missing people har. Ett Missing cats..

MSH
11/13/12, 9:37 AM
#257

Precis vad jag har tänkt på senaste dagarna: MISSING PETS!!!!!!!!!!!!! SÅ bra det hade varit!!!!!!!! MISSING CATS kanske kan "födas" här???!!!

emjon
11/13/12, 10:17 AM
#258

#256 En organiserad grupp "Missing cats" är ett väldigt bra förslag att spinna vidare på.

Finns många engagerade kattvänner runt om i landet. När en kisse försvinner så är det snabba insatser som gäller att börja leta och kunna åka direkt på ett tips.

Får man ihop många i en kedja så kanske alltid någon har möjlighet att kolla.

Tlillräckligt många och bo på rimligt avstånd och sedan tillgång till bil och en kassa för bensin.

Lätt att drömma men kanske svårare att genomföra i praktiken. Har fortfarande så svårt att ta in att det är så mycket katter försvunna, efterlysta och upphittade.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Annons:
Andina
11/13/12, 10:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#259

#256 - Varsågod, Skyggis! Kanske kommer den till användning. Hur som helst så hoppas jag verkligen att lilla Lucifer hittas snart! Tack för att ni jobbar för att hitta honom!

Bifogar här en lapp där jag ersatt det förra telnr'et med det nya.

Jag hoppas det finns många här som kan lappa runt omkring området!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Andina
11/13/12, 10:34 AM
#260

#256 - Jag har sett att affischen skalas ner av iFokus datorer, så om du kan ge mig (här i tråden eller i pm) din epostadress så kan jag skicka lappen i A4-format (jpg-fil).

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Andina
11/13/12, 12:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#261

Gjorde en A4 med 4 st lappar - ifall ni vill lappa i brevlådor igen eller på 'trånga utrymmen'.

(Samma sak gäller här, bilden blir omskalad i format o upplösning.)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[Skyggis]
11/14/12, 7:29 AM
#262

Ja, ett Missing cats är något att ta tag i. Ett frö är åtminstone sått nu :)

Jag kan lappa runt en del men skulle behöva hjälp med att skriva ut.

Sedan hoppas jag också att vi kan bli fler härinne som åker ut och sätter upp lappar och lägger dem i brevlådor, eftersom det är ett stort område som behöver täckas in. Finns det annars möjlighet för någon med Facebook att lägga ut förfrågan om hjälp den vägen?

Andina, strålande med de olika varianterna du gjort Glad

Andina
11/14/12, 7:54 AM
#263

#262 - Tack, Skyggis!

Du/ni som ska skriva ut lapparna: Fungerar det att skriva ut dessa i A4-format så är det bra, annars kan ni pm:a mig din/er mejladress, så skickar jag över 'original-filerna' till er.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

kattassen
11/15/12, 12:01 PM
#264

Nu finns det ett skallgångsevenemang planerat i en facebookgrupp. Kan inte länka från Iphonen men titta på Västerkattens facebooksida

Här är länken:

http://www.facebook.com/groups/425129774220429/

http://vasterkatten.blogspot.se/2012/11/efterlysning-lucifer.html

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

kattassen
11/15/12, 8:53 PM
#265

#257 Har visst startats en grupp med lite av denna inriktning.

För den som vill gå med i Facebookgruppen finns den här:

http://www.facebook.com/groups/425129774220429/

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Annons:
kattassen
11/24/12, 10:54 PM
#266

I morgon är det visst en skallgångsaktivitet på gång. Nya lappar skall upp. Jourhemmet kommer att delta. Se Facebook-gruppen för mer info.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

[Skyggis]
11/26/12, 9:47 AM
#267

Kan säkert vara svårt få syn på honom genom skallgång i detta skede men bra det görs något, om än sent vad gäller skallgångandet. Tror mycket på lappar och dörrknackning däremot och hoppas det finns folk som är villiga att taptesera runt med efterlysningarna (gärna då Andinas utformade med hittelönen!). Putt för det!

Andina
11/26/12, 11:13 AM
#268

Ja, jag hoppas verkligen att hela nejden tapetseras nu!

Gick in o tittade på facebookgruppen för 'skallgångar'… jag blev hur ledsen som helst när jag snabbläste lite bland uppmaningarna till skallgång… Många intressenter anmälda - men intresset tycks inte räcka längre än så… till att gå ut i praktiken för att söka, då har intresset falnat…

Jag blir så ledsen för dessa små liv som är ute i det osäkra! Gråter

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

emjon
11/26/12, 12:26 PM
#269

Det är trist att intresset är svalt när det kommer till agerande.

Jag tror också mest på lappning och dörrknackning. Kommer det sedan ett tips så gäller det att det inte kallnar och att någon kan åka snabbt.

Vet att det är lättare sagt en gjort och då är det väl bra om det finns ett antal att välja mellan så kanske någon kan.

Givetvis så måste ju rätt intresse för att hjälp finnas annars är det rätt meningslöst.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

[Skyggis]
11/26/12, 1:07 PM
#270

Ja trist att intresset ska svalna när det väl gäller. Särskilt i ömmande fall.

Kan inte släppa tanken på stackars Lucifer.. så ber vänligen alla med Facebook och hjälpsamma kontakter i Göteborg med omnejd att lägga ut hjälp med att lappa i brevlådor och omgivningarna.

Det ska enligt nyheterna bli vinter inom kort, minusgraderna på väg Rynkar på näsan

Jag kan i veckan inte lappa förrän onsdag eller torsdag, skulle också behöva hjälp från fler som kan ordna fram lapparna då det är ett stort område med många brevlådor att täcka in.

kattassen
11/26/12, 2:29 PM
#271

Märkligt - skrev ett inlägg i morse men det tycks inte ha fastnat "på skärmen"…Obestämd Nåja,

Jag noterade alltså också i facebookgruppen att det var 9 st anmälda till skallgången. Thereze och jourhemmet var de enda som var där… *suck*

Trist när det blir en aktivitet och ingen nappar. Tror jag puttat här inne ett antal gånger för detta också.

Skallgång kallades det men vad jag förstod var det lappning och dörrknackning som skulle stå på schemat. Det var nog ingen som trodde att Lucifer skulle stå i ett gathörn och väntaFlört Men färska lappar verkar det som skulle läggas ut i alla fall.

Facebookgruppen har bildats för skallgång men det kan man ju använda på olika sätt. Ordvalet har ju inte så stor betydelse utan det är ju vad man gör när man samlas som är av vikt.

Tycker i alla fall att det var ett bra initiativ

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Andina
11/26/12, 2:47 PM
#272

Kan bara hålla med dig, Kattassen!

(Men om man planerar skallgång så önskar man ju att de som anmält sig kommer också… )

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
Upp till toppen
Annons: