Annons:
Etikettkattens-status
Läst 1051 ggr
[Anunnaki]
6/25/12, 8:07 PM

Min tur att säga svordomar

Igår fick jag ett sms från en kvinna som köpte två kattungar av mig för fyra år sedan. Hon ville ha min mailadress för att skicka några bilder på katterna som hon tycker så mycket om. Under åren har jag talat med henne några gånger och fått intrycket att katterna haft det bra.

Nyss ringde jag henne och fick då reda på att den ena katten blivit påkörd av en bil, klarat sig men hon hade inte tagit katten till veterinären. Skrikandes Dessutom hade hon inte kastrerat honkatten utan gav henne piller. Att få kvinnan at förstå att det är farligt för en katta att få piller flera år gick inte för hon hade ju haft en katt som ätit piller i många år utan att få några tumörer. Hon hade inte heller id-märkt katterna.

Nu har jag ett fodervärdsavtal med henne som hon aldrig sagt upp och där står det att kattan ska kastreras. I fodervärdsavtalet står det också att katterna ska id-märkas.

Hon hade inte råd-visan sjöngs förstås men hon blev rätt ställs när jag läste avtalet för henne. Hon ursäktade sig med att hon aldrig läst igenom avtalet.

Nu kanske hon kommer hit med katterna men hon påstod att hon inte hade råd att tanka bilen så risken är väl inte så stor. I avtalet står också att hon ska välja foder i samråd med mig.

Jag är så innerligt trött på dumma människor.

Annons:
Alexej
6/25/12, 8:09 PM
#1

Risken är stor att hon skiter i avtalet:(

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[Anunnaki]
6/25/12, 8:10 PM
#2

Javisst men ett avtal är iaf bättre än inget avtal alls.

lillmymlan
6/25/12, 8:12 PM
#3

Usch så ledsamt, allra helst för missarna som inte blivit kastrerade :( förstår att du blev arg och förbannad… det är bara förnamnet vad jag hade blivit kan jag säga!

Hur kan du använda dig av fodervärdsavtalet mot henne? Kan du ta tillbaka katterna?

Stackars…

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

[Anunnaki]
6/25/12, 8:19 PM
#4

Katterna är ju mina så länge inte jag accepterat en uppsägning av avtalet. Jag skulle ju kunna stämma henne för avtalsbrott. Kan iaf skrämmas med det. Skulle tro att hon inte har avtalet kvar. Även om det inte hjälper katterna så var det en upplevelse att höra henne när jag tog fram avtalet. Ja, hon blev rätt ställd.

Hankatten är kastrerad.

Jag skulle ju kunna låna henne pengar mot någon form av säkerhet och en avbetalningsplan. Bilen kanske för den lär väl vara värd 1200 kr. Har ni några förslag på säkerhet.

Ny situation i Hittekattsvärlden!?

lillmymlan
6/25/12, 8:23 PM
#5

Jag har aldrig skickat kattungar, eller så små att de inte varit kastrerade och klara, som tur är. Jag lär aldrig lita på folk :( så är det.

För mig är det en främmande situation, jag vet inte hur andra gör som förmedlar kattungar småttingar?

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

[Anunnaki]
6/25/12, 8:29 PM
#6

Jag tycker nog att kattungar ska vara mer än 12-15 veckor när de kastreras dessutom har jag fått intrycket att kattan kastrerats men icke.

Annons:
lillmymlan
6/25/12, 8:32 PM
#7

Ok… men mina har varit över 6 månader när de har fått flytta, här kastrerar ingen tidigt

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Upp till toppen
Annons: