Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 1496 ggr
caarolinesjolander
6/24/12, 8:56 PM

Melvin saknas!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min hankatt Melvin försvann under en promenad mellan Pålsudden och Byns gård, Djurö, Värmdö den 23/6 22.00. Han hade på sig en röd/svart sele och ett flexikoppel som följde med honom in i skogen. Vi har letat i skogarna och pratat med grannar, men utan resultat. Så jag prövar även att sprida ordet på detta vis.

Melvin är helsvart med vita tecken på buken och baktassarna. Han har gula ögon och är kastrerad.

Melvin är lätt rakad på vänster lår. Han är mycket kelig och vänlig. Melvin är ID- chip märk. Väger ca 5 kg. Går lite ”hjulbent –aktigt”. All information är av intresse! Vid minsta lilla aning om att det kan vara Melvin som du sett eller stött på tveka inte en sekund att höra av dig!

Stort tack!

Annons:
LaSadie
6/24/12, 9:02 PM
#1

vet själv hur rädda katter är när man tappar flexukopplet, det låter ju en del och katten blir livrädd. Hoppas ni hittar honom, kopplet har väl troligen gjort så att han har fastnat i skogen…

Lena
6/24/12, 11:53 PM
#2

Jag lägger in länken till artiklen När ens katt springer bort där du hittar många bra tips på vad du bör göra i det här läget.

Börja alltid med att anmäl försvinnandet hos polisen! Sätt upp lappar i området där han försvann. Annonsera i lokalpressen och på ev katthems hemsidor om det finns några sådana i ditt område. Hittelön är även bra då det aktiverar barn och ungdom i sökandet.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Rafflan
6/25/12, 1:11 AM
#3

Kanske telefon nr vore bra? :)

caarolinesjolander
6/25/12, 8:02 AM
#4

Gud telenr hade jag glömt, jag är knäpp! Han kom hem i natt utan sele tack o lov! Tack till er alla för kommentarer o tips!

annebeate
6/25/12, 8:57 AM
#5

Så skönt! Glad Då får det skrivas Hemma i rubriken.

Upp till toppen
Annons: