Annons:
Etiketthittekatter
Läst 4017 ggr
indra-bus
2012-06-19 13:05

Är så ledsen !!

Hade jag plats o pengar skulle varenda hemlös misse få bo hos mig. Jag tänker varje dag på dem som inte har någort hem. Varje gång jag ser en" akutkatt" vill jag hämta den. Men jag har en räddad katt 4 räddade marsvin. En kanin o en hund o har inte råd med fler djur.

Men min fråga är hur hanterar ni eran fruseration om hur katter blir behandlade ? Ibland vet jag inte var jag skall göra av min.

Jag kan inte på några villkår förstå när folk säger men de är ju bara en katt..

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Annons:
Imasy
2012-06-19 13:49
#1

Även om man inte aktivt åker och hämtar hem katten/djuret och upllåter det en plats i sitt eget hem så finns det ju massor av andra saker man kan göra för att hjälpa till :)

Men ja, jag förstår ju vad du menar. Jag önskar många gånger att jag var ekonomiskt oberoende och hade en stor gård ute på landet…

Tessen
2012-06-19 13:50
#2

Jag kan inte räkna gångerna jag gråtit över en misshandlad/övergiven hund och speciellt katt. Så jag vet faktiskt inte vad man gör åt frustrationen. Jag försöker skänka pengar(det lilla jag har över till sånt, men många bäckar små) till såna som räddar vilda kattkolonier och katthem med "No kill"-policy, det är all jag känner att jag kan göra just nu.

/T

indra-bus
2012-06-19 14:01
#3

Jo jag gör ju lite, Brukar hjälpa till i djurhemets loppis bod, deras två lotterier min mamma brukar skänka tavlor som vinster. O ibland på djurhemmet. Alla jag känner får en djurhemets almenacka i julklapp.

Brukar lägga en kattmars burk i djurhemets tunna när jag köper hund eller katt mat. Så jag försöker.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

[Anunnaki]
2012-06-19 14:09
#4

Jag brukar tänka på en dikt av Stig Dagerman och ändra från människa till katt

Världen kan du inte göra om,

Lugna din hetsiga själ

Blott en sak kan du göra, göra en liten katt väl

Men redan det är så mycket att själva stjärnorna ler

En hungrande liten katt mindre

Betyder en liten vän mer

Du har räddat en katt mm och hjälper till på andra sätt efter förmåga så gråt inte utan var stolt över det du redan gör.

indra-bus
2012-06-19 14:17
#5

Tack de värmde jag fösöker att tänka så. Men ja vill att alla ska få känna tryggheten i ett hem .

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Julle-A
2012-06-19 19:46
#6

Jag försöker alltid tänka "Man kan inte hjälpa alla, men alla kan hjälpa någon". Jag hjälper till så mycket jag kan, men jag önskar att jag kunde rädda alla världens djur, dock så går ju inte det.

Jag har väldigt lätt för att gråta när det gäller djur. Det räcker med att det händer något med ett djur på någon film, och jag gråter floder. Gråter varje gång jag ser I am legend, när han måste ta bort sin hund, när hunden blir infekterad osv.

När du känner dig nere pga hur dåligt människor kan behandla djur, tänk på de lilla djuren vars liv du faktiskt räddade, tänk på hur mycket ett liv faktiskt är, och att DU har hindrat någons liv från ett rent helvete. Det finns många där ute som behöver hjälp, men det du kan göra är att anmäla personer du har information om som nu behandlar djur dåligt, du kan donera pengar till olika fonder som hjälper till med att fånga in katter, rädda katter osv.

Annons:
kattassen
2012-06-19 19:53
#7

#3 Det tycker jag är vackert av dig att göra det som du kanGlad

Alla kan inte "jobba på fältet" och det är faktiskt inte bara det som räknas!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Lena
2012-06-19 22:16
#8

"Ingen kan göra allt men alla kan gör något" som vi brukar säga här på Hittekatter! Det är naturligtvis tufft när man ser alla den nöd som katter lever under här i landet. Deras behov är som en avgrund utan botten. För att orka över tid får man dock försöka tänka i små steg och vara nöjd med det man kan, orkar och har möjlighet att göra. Om alla gör något lite blir det storverk i slutändan. Det viktiga är att inte ge upp!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

indra-bus
2012-06-20 10:37
#9

Tack snälla ni för era uppmuntrande ord.. Ge upp är inte min grej ;)

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Lena
2012-06-22 14:35
#10

#9 Envishet är en bra egenskap i den här branschen! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: