Annons:
Etiketttill-minnet-av
Läst 2203 ggr
[aysun]
2012-06-15 15:56

takk for 16 underbare år, min venn

Idag kl.10.00 fikk min lille, söta goa og veldig snälla Tiger somna inn. Gråter Hun var dårlig, njurarna som sviktet og etter 2besök og 2 omgångar med dropp under loppet av 10dager så tok jeg beslutet at gjöre slut på hennes lidande.

Men Gud, som jeg sakner henne…..det er sååå tomt i lägenheten og allt kjenns jobbigt just nu. Ty jeg har alle gode minnen men just nu är det en klen tröst. Jeg sitter vid databordet, her har jeg gjort en plats åt henne på bordet og hennes sittkudde fins fortfarende kvar. Hun satt alltid der när jeg satt vid datorn.

En underbar kisse, min lille Tiger sakner deg så.

Annons:
JohannaEkroth
2012-06-15 16:07
#1

*styrkekramar* Det gör ont att mista en kär vän! Lider med dig! Gråter

May I go now?
Do you think the time is right?
May I say goodbye to pain filled days
and endless lonely nights?

I've lived my life and done my best,
an example tried to be.
So can I take that step beyond
and set my spirit free?

I didn't want to go at first,
I fought with all my might.
But something seems to draw me now
to a warm and living light.

I want to go
I really do.
It's difficult to stay.
But I will try as best I can
to live just one more day.

To give you time to care for me
and share your love and fears.
I know you're sad and afraid,
because I see your tears

I'll not be far,
I promise that, and hope you'll always know
that my spirit will be close to you
wherever you may go.

Thank you so for loving me.
You know I love you too,
that's why it's hard to say goodbye
and end this life with you.

So hold me now just one more time
and let me hear you say,
because you care so much for me,
you'll let me go today

författare: Susan A Jackson

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[aysun]
2012-06-15 16:13
#2

Åååå, så vakkert, tusen takk, dock fikk det meg til å gråte enda mer………usj så ledsamt allt ting er just nu Gråter og nu har det gått bare några timmer, hur blir det sen. GråterGråterGråter

JohannaEkroth
2012-06-15 16:29
#3

Jag vet, men lite tröst kanske, att det finns en mening med allt, att hon kallats "hem".

Jag har ordnat varsin plats till mina kissar som jag har mist i mitt glasskåp. De har varsin hylla där urna, halsband, foton, dikter,leksaker och anndra av deras saker ligger, en hårtuss och det rosa bandaget med röda hjärtan på som ena kissen hade om sin kanyl…

Ja, det är 3 respektive 2 år sedan nu, men lika ont gör det, det gäller bara att lära sig leva med längtan och sorgen.

Jag är hemskt ledsen för din skull! Kyss

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Josefa
2012-06-15 17:08
#4

Beklagar sorgen. Och sov så gott lilla Tiger.

[aysun]
2012-06-15 17:15
#5

men har du skaffet nya katter nu?, Höstlegenden

JohannaEkroth
2012-06-15 17:17
#6

Nej, eller jo, men den ena trivdes inte i lägenhet, så då fick bägge flytta till landet till en familj.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
Lena
2012-06-16 18:19
#7

#0 Så tråkigt att du mist din kära Tiger. Vet precis hur det känns. Råkade ut för precis samma sak själv för bara ett par veckor sedan när vår vita kisse Linus fick somna in. Där var det leverskador.

Tyvärr lever de inte för evigt våra kära vänner katterna! Till slut kommer man till den där dagen när det inte finns annat att göra för dem att låta dem somna ifrån sjukdom och lidande. Men de lever alltid vidare i våra minnen!

Många tröstande kramar!

#1 Vilken vacker dikt!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[aysun]
2012-06-16 18:57
#8

Tråkigt å höre om Linus, hur gammel var han? men nu är dem i katthimlen og inte har ont mer.

Ja, det er så jobbigt just nu, minste lille grei om katter eller bare jeg tenker på små bus og annet som Tiger hittade på så kommer tårarna.

Nu funderar jeg på om jeg skal skaffe en ny men jeg vet inte om det egentlig skulle bara vara får at fylla tomrommet efter Tiger. Har en uteplats även sitte der ute kjenns lite jobbigt, jeg titter efter henne, åt venster, åt höger..rakt fram der hun kom springandes med svansen i vädret.

När har man sörjt ferdig, eller när er det riktigt at skaffe en ny. Tiger var ensam katt, hun ville vara ensam katt, forsökte skaffe en lite yngre kompis til henne när hun var 9år men det gikk inte. 3veckor var hon konstant arg, og jeg ble urolig för at hon skulle lämna hemmet og aldri återvända.

 tröstande kramar til deg og alle andre som mist sin käre venn

Sidentass
2012-06-20 12:19
#9

Så sorgligt, det är alltid så svårt när man måste ta farväl av en liten vän som man älskar så högt…men ibland måste man ta det beslutet av ren kärlek när det inte finns någon annan återvändo….

Översänder varma tröst- och styrkekramar i din sorg…

indra-bus
2012-06-20 19:00
#10

Jag beklagar  De är jätte jobbigt att mista en vänn.. Sänder oxå varma tröst o styrkekramar..

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

annebeate
2012-06-20 23:14
#11

Det är inte lätt att mista en älskad liten vän. Din underbara Tiger hade du lyckan att få vara tillsammans med under många år. En tröst i sorgen är att Tiger nu kommit till det vackra Regnbågslandet  där ingen smärta finns och att med tiden de ljusa glada minnena  du har av Tiger säkerligen tar överhanden.

Sänder dig många styrkekramar.

#1 Så vacker dikt.

Lena
2012-06-22 14:11
#12

#38 Linus hade precis fyllt 12 år när han blav sjuk. Förloppet gick ganska snabbt och han svarade inte på medicinering. Leverskador kan vara knivigt och har dålig prognos när katterna är lite äldre. Tydligen  ligger medelåldern på katt i Sverige mellan 12-13 år. Så ur den synvinkel var han inte purung även om vi hade hoppats han skulle ha många år kvar.

Man kan aldrig fylla tomrummet efter en katt man förlorat. Alla katter är sådana individer. Det känns dock lättare när man har andra katter i sitt liv, vilkat vi ju har här hemma. Nästan som de andra katterna försöker trösta lite. Det är därför aldrig fel att skaffa sig en ny kisse. Det finns ju så många som är hemlösa och har det svårt som man kan hjälpa. Det kan bli ett sätt att hedra den katt man har mist.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[aysun]
2012-06-23 17:51
#13

Jeg skal skaffe en hemlös katt tenkte jeg. Men jeg vet ikke när helt när man säga at man har sö´rjt färdigt. det kjenns så tomt og kaldt i hemmet nu, og jeg har verkan städat eller gjort nåt annet som at ta bort Tigers mat-vatten skål, eller lådan, dem er rena men står der på sina platser. Her om dagen så bytte jeg vatten i skålarna, vet inte varför, det ble bare så.

Jeg skal hente henns aska på måndag, også for jeg se om jeg for städat i hemmet. og sen på kvelden gå ut å strö askan i dom områden som Tiger promenerade i, bl.a et träd som hun verkligen tyckte om, eller tja. vet inte om hun tyckte om den men hun gikk alltid dit först, skrämde meg iblandt, da jeg var så urolig for at hun skulle få et ryck og börja klätra opp. Min älskade Tiger, ja jeg sakner henne så, som dere märker.

Mange hemlöse katter og mange katter på blocket som folk vil bli av med….forstår ikke hur folk tänker eller fungerar. Skulle önske jeg vori rik, kjöpt et hus på landet og kunde bo der med djuren, katter, hunder hester, kor. Eller hatt et stort hus med rastgård för katterne.

et liv uten katt er inget liv alls

Annons:
Upp till toppen
Annons: