Annons:
Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 3532 ggr
Tissetassarna
2012-06-10 14:08

*har fått ett hem* Spikey - Västerkatten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Spikey Hittades i Järnbrott, Frölunda (gbg) den 15 April 2012
Han var mager och hans tänder var sönder, samt att hans tassar var sönderfrätna av batterisyra.

Spikey fick komma in till oss som ett akutfall då vi egentligen inte hade plats, han visade sej vara en ung hane troligtvis runt året med en sammetslen vacker päls och ett riktigt kelhumör.

spikey blev kastrerad då det blev ohållbart för oss att ha honom inne annars, trotts att chanserna var stora att någon saknade och ägde Spikey.

nu har det gått 2 månader och ingen saknar honom.

Spikey har fått bo hos en jourfamilj då vi helst inte har hanar hos oss pga våra kullar med kattbebisar. Där har han längtat ut och jamat dagarna i ända!

Spikey vill därför gärna komma till ett hem där han kan gå ute, kanske med en annan katt? eller iallafall med någon som har mycket tid för en sällskapssjuk ungkarl. 

Han är i behov av en tand operation som beräknas kosta 3500kr. Han har inga problem för tillfället men det kan iframtiden uppstå problem om inte operationen utförs.

Spikey har även en krånglig mage som är kännslig beroende vilket foder han äter så våran rekomednation är ett I/d foder för magens skull.

Den 10/7 -12 så ska Spikey jourfamilj på en längre resa och kan därför inte ha honom kvar, vi ser helst att Spikey då har ett eget hem att flytta till så att han inte behöver flytta flera gånger!!

Keligt lodjur söker hjärterum!

Annons:
Tissetassarna
2012-06-10 14:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En tacksam kille efter en rejäl måltid!

Lussilou
2012-09-15 14:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hej…hur har det gått för Spikey..blev oerhört tagen av både hans historia och utseende…..Har tagit hand om en hittekatt, för ca ett år sen och hon mår bättre och bättre, men jag tror hon saknar sällskap….Har lite förkärlek för långhåriga katter ellr iallaa fall lite lurviga….Spikeys tand op, vem betalar den…för jag antar att försäkring inte gäller eftersom han har problemet…vid försäkringstillfället…jag heter Karina, bor i Ljungby, i en lägenhet på !.a våningen, med stege ner från balkongen…ett lugnt och trivsamt område, med mycket natur…Jag är sjukpensionär, så Lucy är sällan ensam, mer än ett par timmar….Såg också att ni hade en långhårig hona, svartvit, med flera ungar…hur har det gått…..försöker nu sätta in en bild på lilla trollet Lucy…kram

kattassen
2012-09-15 19:28
#3

#2 Tror att du säkrast når kontakt med Västerkatten via hennes hemsida, e-mail, facebook eller mobiltelefon.

Telefon

0760494505 /0723019002

E-post

Thereze@vasterkatten.com

Webbplats

http://www.vasterkatten.com

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

[sarasvati]
2012-09-15 23:51
#4

Så fint om Spikey kan få ett gott hem. Hoppas att du lyckas få kontakt med Västerkatten Lussilou.

Roslyn
2012-09-15 23:53
#5

Spikey har fått ett gott hem vad jag har förstått.Kyss

Tissetassarna
2012-09-16 18:19
#6

Spikey har fått ett hem! Tack för ditt intresse hoppas du hittar en annan Hittekatt som kan få ta del av din familj!

Annons:
Katthemsmatten
2012-09-16 18:31
#7

"6 Har du kanske någon du kan föreslå frågeställaren? Flört

Medarbetare Hittekatter iFokus

[sarasvati]
2012-09-16 23:02
#8

Underbart att fina Spikey fått ett gott hem redan. Inte så lätt att veta förstås …

God idé Katthemsmatten! Flört

Upp till toppen
Annons: