Annons:
Etikettsajten
Läst 1254 ggr
pia-app
2012-06-06 10:14

Bidrag från kommunen ?

Vi i 9Liv försöker få bidrag från kommunen då det andra katthemmet här i stan har det. Vi ser det som helt rimligt att om dom får det så bör ju också vi ha det och vi arbetar ju dessutom väldigt mycket på fältet med att minska ner kattkolonier, fånga in hittekatter mm jrf med det katthem som finns här.

Nu försöker vi komma i kontakt med någon på kommunen som kan ge besked och det är inte lätt. Vi skickas hit och dit och ingen vet något egentligen. Nu undrar jag om någon härinne fått /får bidrag och vem /vilken avdelning på kommunen som sköter det. Tacksam för tips.

Pia

9Liv

Annons:
Lena
2012-06-06 10:32
#1

Det är föreningsbidrag man kan få. Det brukar ofta ligga under kultur och fritid. Det finns speciella riktlinjer vad som krävs för att man ska få bidrag. Det varierar från kommun till kommun hur det där ser ut. Viktigt att man är en registrerad förening som har medlemmar och en styrelse. Sedan får man bidrag för antalet medlemmar. Tror det måste vara ett visst minimiantal. Man kan även få visst bidrag till lokalkostnaden.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
2012-06-06 10:36
#2

Hittade reglerna som gäller i Norrköping Kommun!

Här är länk till pdf filen.

Här är länk till avdelningen på kommunens hemsida som handlar om föreningar och bidrag.

Där kan ni nog hitta allt ni behöver veta för att kunna gå vidare med en ansökan.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

pia-app
2012-06-06 10:54
#3

Tack Lena att du letat sidor åt oss,jättesnällt. Vi har läst här och ringt och kultur och fritid som säger att det är bara för barn och ungdomar . Men nu ska jag skicka in en skrifltlig ansökan så måste vi i alla fall få ett svar.

bymaruska
2012-06-06 11:30
#4

Jag har kollat tidigare lite runt bidragen som vårt katthem i Norrköping får/har.

Det är inget föreningsbidrag, utan lokalen där verksamheten bedrivis ägs av kommunen och hyran är kraftigt reduserad. Ett förtäckt bidrag som jag också tror hör ihop med katthemmets skötsel av djurkyrkogården.

//M-H

Upp till toppen
Annons: