Annons:
Etikettsajten
Läst 1144 ggr
skrollan
5/30/12, 2:05 PM

Ni är underbara, jag beundrar er!

Måste säga att jag beundrar er alla här inne med ert arbete för dem hemlösa små katterna!
Jag försöker i den mån jag kan med pengar, skjuts eller skicka stronghold och lite till katthem.
För tillfället jag kan inte ställa upp som akuthem eller jourhem pga att vi har två katter och två illrar. Tyvärr så går inte iller honan ihop med katter sedan hennes bästa vän Schess (katt) gick bort för två år sedan.
Men i sep förra året hittades Nisse ca 5 veckor gammal på ett värmeverk och det var bara självklart att han skulle få stanna och få en kompis!
Så vi har två läger hemma och jag och sambon jobbar om varann så gott vi kan för djuren.

Men så en dag fick jag höra om en katt som vandrade runt i vimmerby utan hem, och alla tyckte så synd om katten men ingen gjorde något. Så efter ett par dagar åkte jag för att höra mig för om katten.
Upptäckte att det var en katthona med öronskabb och magen full med bebisar.
Så vi åkte till veterinären och "snurpan" hade inget chipp och fick köpa stronghold för skabben.
Tog med Snurpan hem och vi låste in oss på toaletten pga av öronskabben och dem andra djuren hemma.
Hon var så tillgiven och såå tacksam!! Spann och var helt underbar.

Eftersom jag visste att hon hade bebisar kände jag att jag inte kunde räcka till, så efter lite prat med djurskyddet i västervik fick hon komma dit privat hos en snäll kvinna som arbetade med katthemet.
Körde henne till västervik dagen efter och vad jag grät! Ville mer än allt annat ge henne ett hem hos mig, skämma bort henne och rå om henne.
Sa att jag var intresserad av att köpa tillbaka henne när hon fått bebisarna och dem var leveransklara och flyttat.

Tyvärr fick jag det hemska samtalet om att Snurpan rymt från sitt akuthem och ännu inte återfunnen. Det gör så ont i hjärtat trots att jag vet att dem gör allt för att få in henne. Men mina tankar är där ständigt och jag önskar jag kunde göra något! :'(
Vart finns hon? Hur mår hon? Känner hon sig sviken? Har hon fått sina bebisar?

Så måste säga att alla ni som arbetar med dessa hemlösa katter, ni är så otroligt starka och underbara! Jag själv vill en dag kunna ställa upp som akut hem eller jourhem, men efter Snurpan nu så oj vad känsloladdat det var! Hur man efter att vart jourhem x antal månader/år måste släppa iväg sin kompis till ett permanent nytt hem.

Oj vad långt det blev. En hel historia när jag mest ville få fram att jag beudrar er och ert jobb! Önskar det fanns fler som er och önskar jag själv kan arbeta lika flitigt som er en dag!

Annons:
Jourhemmet
5/30/12, 4:19 PM
#1

Ujuj vad arg jag blir, jag förstår faktiskt inte hur det kan ske att en jourhemskatt kan få möjligheten att rymma. Usch vad förbannad jag blir.

Vad underbar du är som gjorde vad du kunde åtminstone och jag förstår hur ledsen du är.

UlrikaD
5/30/12, 6:43 PM
#2

Men vad hemskt att hon rymt. Man blir otroligt fäst vid de djuren man "räddar", och de i sin tur är så tacksamma i gengäld. Och man behöver inte ens ha dem länge, så som du nu med Snurpan. De kryper snabbt in i hjärtat på en.

Hoppas verkligen att hon blir hittad igen.

Lena
5/30/12, 7:35 PM
#3

Himla trisst att kissen rymde från jourhemmet. kan ju inte vara olämpligare heller med tanke på att hon var dräktig och allt. Vi får hoppas att hon blir infångad snart. Hemskt med ovissheten när man inte vet vad som hänt.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
5/30/12, 8:54 PM
#4

Håller hårt i tummarna för att kissen låter sig finnas…så jobbigt att hon smet ut…om non är högdräktig kan ju tänkas att hon går under bortikring och letar plats att föda på…

indra-bus
5/30/12, 9:54 PM
#5

Ts. De skriver jag undrer på.. Visst är de beundransvärlda. Jag försöker precis som du göra de jag kan. Med min ekonomi o hälsa är inte den bästa.

Men många beckar små Flört O förästen så beundrar jag mäniskor med ett så stort hjärta som dig oxå..

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

skrollan
5/31/12, 3:42 PM
#6

Åh det värmer indra-bus! :) ja men visst, hon fastnade i hjärtat på mig direkt. Önskar så nu att jag hade löst situationen och kunde ge henne ett permanent hem, men var inte lätt :-( tyvärr är hon inte återfunnen ännu, och jag har mardrömmar om vad som kunde hänt henne nu, kramar då om mina 4 älsklingar hemma och njuter över att jag har just dem 4 till "låns" hoppas en dag kunna ställa upp som jourhem, men då sitter jag väl med massa katter jag inte vill släppa ifrån mig som sambon säger :-) men helst av allt vill jag ha tillbaka " min" Snurpan :'( Då skulle jag ge allt!!

Annons:
skrollan
6/3/12, 9:24 PM
#7

Snurpan är hemma igen och fortfarande hög dräktig!!! Åh min stress huvudvärk och ångest äntligen lugnat sig! Lilla Snurpan, så älskad

Wikipedia
6/3/12, 9:51 PM
#8

#7 Åh, härligt att hon är hemma igen och får föda sina ungar i trygghet!

Lena
6/3/12, 10:47 PM
#9

Så bra att hon har kommit hem igen och inte gick och la sina ungar ute någonstanns! Det var god nyheter!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: