Annons:
Etikettsajten
Läst 805 ggr
seve_ina
5/25/12, 11:19 AM

Fällvakt hjälp sökes Södertälje

Hejsan!

Jag har en stor kattkoloni i vilken jag ensam försöker hjälpa katterna, att fånga in katterna en efter en, ordna hem till dem och kastrera dem.

Då administrationen av katterna, både för de 22 som lever kvar ute och de 26 jag redan ordnat jourhem eller egna föralltidhem till, redan kräver all tid av min fritid efter arbetet undrar jag om någon kan hjälpa mig att vara fällvakt några timmar vid nästa fångsttillfälle?

Tänkte fånga igen med inledning natten 5/6 och all nätter efter det fram tom söndagen 10/6. Det är i Södertälje, mer info om ni kontaktar mig.

Katterna brukar komma en grupp 21-00.00 och sedan en annan grupp 01.00-04.00, så man kan kanske dela det på två pass för att udnerlätta.

Jag har fällor och kan rigga dem med bete, du behöver bara vakta. Nödvändigt är att ha en bil som man kan sitta och vakta i.

Mvh Ina, Luffarkatten
seve_ina@hotmail.com info@luffarkatten.se-sidan Luffarkatten
Facebook

Annons:
seve_ina
7/10/12, 4:11 PM
#1

Puffar mitt inlägg!
Jag har fortfarande många katter kvar att hjälpa i den stora kattkolonin jag hjälper, katter som måste in så snart jag hittar nya jourhem och permanethem. 34 katter har fått hjälp med hem, behövlig vård, kastrering, vaccinering och id-märkning. 22 återstår att hjälpa.

Om du kan och har lust att hjälpa mig vara fällvakt så hör av dig. Jag drar igång infångandet snart igen efter sommaren. Behovet hos katterna är av olika slag, en del är mammor med ungar, en del är sjuka, en del skygga, en del har råkat illa ut och träffat på elaka männsikor och några är dumpade tamkatter.
Många av honorna i kattkolonin har varit försvunna ett tag, antagligen har de fått ungar. Nu gäller det att leta reda på dem och hjälpa både mammorna och ungarna.

Vill du hjälpa till att förändra livet för en stackars katt som levt ett svårt, tungt liv ute så hör av dig till mig Ina på:
info@luffarkatten.se
www.luffarkatten.se
Facebook Luffarkatten

Upp till toppen
Annons: