Annons:
Etikettsajten
Läst 2879 ggr
pia-app
2012-05-13 10:51

Akut långhårsfam 2 (9Liv)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Startar en ny tråd kring katterna utanför Linköping. Här är länken till den gamla tråden.

Bakgrund: Det larmades härinne om tre honor,en hane och 7 kattungar och vi bestämde oss för att hjälpa till . Sen visade det sig att det var så många fler. Vi har hittills tagit hand om 5 honor,9 ungar och ytterligare 4 vuxna katter. Kvar att ta in finns minst 5 vuxna och ev en kull med ungar. Det här kräver fler stödhem och även mer pengar. Vill ni ge ett bidrag så har vi en insamling här på hittekatter och bg är 430-7823.

De katter vi tagit hand om är de här (bilder finns i förra tråden)

Sabina som vi tyvärr fick avliva pga cancertumörer

Laika och Flingan med 5 ungar

Lovis med 2 ungar,Lisen och Ludde

Yuno med två ungar

Herbert,Gustav,Prästen,Långh svart

Här kommer bild på Yuno och hennes ungar som är ca 5-6 veckor gamla

Annons:
pia-app
2012-05-13 10:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En bild på mamma också

Pia

9Liv

MewTwo
2012-05-13 11:54
#2

Jag lägger in detta i den nya tråden också så kanske det ger ökat resultat:

Nu har kattvännerna redan tassat in 800 kr till Wikkis Tasseri T9 och dem har vi satt in på 9Livs konto igår kväll!

Tasseriet är öppet ända till nästa söndag den 20/5 så fler kan gärna vara med! Minimiavgiften för en chans att vinna Tasseripaketet är bara ynka 30 kr - fast den som vill FÅR GÄRNA GE MER - men tanken är att om många ger lite så blir det i alla fall en bra samlad summa till katternas hjälp!!! ♥ Och allt eftersom slantarna kommer in så sätts de över till 9Liv lite i taget.

Var med du också! Alla medtävlande är varmt välkomna!

Lena
2012-05-13 13:26
#3

#2 Vilken bra och fin hjälp ni bidrar med via Tasseriet! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

rivstart
2012-05-13 19:16
#4

önskar jag kunde göra nåt mer praktiskt för att hjälpa dessa kissar.. har tre jourhemskatter här hemma redan dock och bor inte så stort Foten i munnen

// Emma

Medarbetare på Chinese Crested iFokus

 

Keep talking shit about me.. you're making me famous!

[sarasvati]
2012-05-15 23:35
#5

Sagolik mamma med ungar! Hur går det?

Puttar för mer hjälp Kyss

pia-app
2012-05-16 11:11
#6

Det går bra med alla ungar och mammor. Förutom de här så har vi en mamma till med 4 ungar och två dräktiga.

Några av de vuxna är dåliga i magen och ska till veterinär så fort vi får en tid där.

3 ungar är tingade

Annons:
[sarasvati]
2012-05-18 23:00
#7

Oh glad för tingade ungar och hoppas så klart på hem för den undersköna mamman också. Kyss

Jo, lite förvirring från min sida - samma kontonummer men olika angivna rekommenderade märkningar för insättning. Bidragit en slant (ska finnas hos er idag 18/5) och strunt i märkningen - visste bara inte riktigt - och använd så klart så som bäst behövs.

Stjärnor i himlen (OCH på jorden ;-) till 9Liv.

Putt!

MewTwo
2012-05-19 11:33
#8

En dag kvar på Tasseriet T9 - du kan hitta information om det HÄR - men redan idag har dessa fanTASStiska underbara bloggkattvänner tassat in ytterligare 1 900 kr som nu förts över till 9Livs konto idag! JubelJam och tack till alla generösa medkatter! ♥♥♥

Blir du glad nu, Pia? *blink*

Lena
2012-05-19 12:01
#9

#17 Ändrade märkningen till Hittekatter iFokus. Då vet 9Liv att det kommer från den här insamlingen.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

pia-app
2012-05-19 15:20
#10

#8 Jag blir super super superglad !!!!!

I natt fick den dräktiga honan som jag skrev om minst tre ungar så nog får vi kattungar att ta hand om och honor att kastrera . Men det känns så skönt att vi fick in dom i tid i alla fall.

Pia

9Liv

Lena
2012-05-19 15:26
#11

#10 Ja nu har ni många småttingar att ta hand om! Som du skriver skönt att de kom in i tid.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Marga
2012-05-19 21:56
#12

Jag tror jag skrev "Långhårsfamiljen" eller något sånt på inbetalningen, men jag antar att det inte spelar så stor roll vad det står. Vad skönt att går bra för mammor och ungar.

MewTwo
2012-05-21 21:06
#13

Nu har Tasseriet T9 avslutats - och katten Chali jamade hem Tasseripaketet! Läs mer HÄR.

Totalsumman av Tasseriet blev att 44 katter/kattvänner tillsammans tassade in hela 3 400 kr! Av dem har 800 kr + 1 900 kr redan förts över och resterande 700 kr är insatt i kväll.

Grattis Chali och Grattis 9Livs katter!

Annons:
Lena
2012-05-21 22:04
#14

Kanonbra MewTwo! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

MewTwo
2012-05-21 22:28
#15

Tacka Wikki! Hon har viftat med sin magiska Tass tror jag! ♥

pia-app
2012-05-21 22:57
#16

Tack så jättemycket ! Fick telefonsamtal från dom som matar de kvarvarande katterna att det finns ytterligare en dräktig hona där och att de hittat en död katt i en bod. Så på onsdag är det fälla för att försöka få in den dräktiga honan.

Alla föreningens 16 kattungar med mammor mår i alla fall bra !

Pia

9Liv

pia-app
2012-05-23 18:17
#17

Det var visst inte så jättemycket bevänt med matandet. När två från oss var där i dag så fick vi in två i fällan direkt för att de var så hysteriskt hungriga. Tyvärr dock inte den dräktiga honan som dom inte sett på tre dagar så har vi otur så har hon fött ungar redan.

Så nu har vi ytterligare två vuxna katter som vi inte har en aning om var vi ska göra av. Dessutom känns det som att de andra måste därifrån snabbare än vad vi tänkt då det inte går att lita på att dom matas ordentligt.

Så stödhemssökandet fortsätter. Vi har två av de som vi redan fångat in Gustav och Prästen som behöver komma till familjer då de nu bor i ett rum som används som förråd och som ger alldeles för många möjligheter att gömma sig . Alla de andra katterna därifrån har gått snabbt att få sociala bara de fått vistas i lite hemmiljöl

Så snälla kan ni hjälpa till !!!!!

Pia

9Liv

Lena
2012-05-23 18:21
#18

Vad trisst att matarna inte håller vad de lovar. Sådant gör mig så besviken. Det blir ett väldigt tryck på er nu istället. Hoppas det raskt och kvickt anmäler sig bra stödhem som kan hjälpa till.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Mjauelina
2012-06-12 23:08
#19

Hej, har inte varit inne på ett tag men har skummat igenom det som skrivits. Det verkar som att det fungerat ganska bra förutom att matarna tycks ha gett upp…? Beundrar ert kämpande för katterna.

pia-app
2012-06-13 07:29
#20

Jo det har väl fungarat förutom att i stället för de 4 vuxna katterna och 7 ugnarna så har vi fått ta hand om sammanlagt 12 vuxna katter och 12 kattungar. Vi ar jätteproblem att hitta stödhem till 5 av de vuxna ,skyggisar men kommer att gå framåt bara de kommer in i hemmiljö. Måste lösas snabbt men jag får inga napp någonstans.

Kvar finns en hon som antagligen gömt sina ungar någonstans och två hanar.

Så finns det någon här som kan vara stödhem så hör av er till oss

Pia

Annons:
Mjauelina
2013-08-12 04:11
#21

Hej, det var ju ett bra tag sen den förra tråden startades och någonstans på vägen tappade jag bort den helt. Kan inte låta bli att undra hur det gick med dessa katter. Kan någon vara snäll och uppdatera?

Upp till toppen
Annons: