Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
Tråden är låst och inga nya kommentarer kan skapas
11. Kattsjukdomar & problem

*Löst*Någon här inne som är veterinär?!

2012-05-08 16:03 #0 av: Chimney

Nu har jag suttit, hela dagen igår och hela dagen idag, med 10 minuters mellanrum och försökt få tag på veterinären som finns här hos mig, och inte tusan svarar de, det enda jag får är "hej du har ringt till veterinärmottagningen i näsums automagiska telefonsv..".

Jag fick tag i djursjukhuset i helsingborg, så jag är lugn, men behöver fortfarande få min kattunge undersökt så tänkte om någon här inne är utbildad veterinär eller håller på att utbilda sig, kanske vill kolla på min sötnos tills jag får tag på näsum?

Anmäl
2012-05-08 16:33 #1 av: Jourhemmet

Om katten är sjuk skulle jag bara åkt.

Anmäl
2012-05-08 19:01 #2 av: Lena

Om det är allvarligt är det inte bra att vänta. Särskilt inte om det är en kattunge då de är känslig för uttorkning etc.

Vad är det för fel på kissen?

//Lena - sajtvärd Katter iFokus & medarbetare Hittekatter iFokus 

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Anmäl
2012-05-09 12:03 #3 av: Chimney

jag fick tag i dem, och kände att jag kanske överdrev liiiiite ändå *host*

hon blodade tokmycket från tassen, men det var bara en miniatyrspricka på trampdynan...tydligen. och eftersom hennes syskon bråkade med henne rev de upp det flera ggr, varav det blödde mer, vilket gjorde att jag trodde det var mer än en spricka.. men till mitt försvar så var det mycket värre i min värld!

så om någon admin vill ta bort tråden är det helt okej :)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.