Annons:
Etikettkattmat
Läst 1022 ggr
bubbelbruden
2012-05-04 22:02

Babykatt mat

Snart är det dags att börja vänja sötnosarna med mat så jag undrar vad brukar ni ge era bebisar för mat?? Jag vet ju vad jag brukar ge men vill se vad ni tycker..

Annons:
UlrikaD
2012-05-04 22:12
#1

Jag barfar mina katter till stor del så mina kattungar får börja med röror av olika slag. Färs med äggula, Lactol el. laktosfri grädde.

Jourhemmet
2012-05-04 23:34
#2

Mina brukar få RC:s mousse som jag petar in lite i munnen på dom först. Sedan ger jag RC:s babycat 34 som jag blöter upp i mycket varmt vatten.

[Anunnaki]
2012-05-05 00:23
#3

# 2 Värmer du vatten som du blandar med torrmaten? Men varför använda torrmat och inte ta köttfärs eller blötmat?

Jourhemmet
2012-05-05 17:41
#4

#3 Jag tar kokhett vatten för att det dels mjukar upp maten fort, dels så avger det mer lukt som i sin tur lockar till ätande. Jag ger det för att det brukar vara lätt att vänja ungarna med fast föda på det viset eftersom det är så smarrigt enligt de flesta katterna Skrattande.  Dom får alltid blötmat och köttfärs också.

pia-app
2012-05-05 21:41
#5

Jag brukar börja med kokt kyckling som jag mixar med vattnet så att det blir ganska löst,som en gröt. Köttförs brukar jag också köra. Har upplevt att vissa ungar inte alls vill ha torrfodret varken torrt eller uppblött.

Fick två ungar här i kväll så om några veckor är det dags här också

Upp till toppen
Annons: