Annons:
Etikettsajten
Läst 9120 ggr
lillmymlan
2012-05-01 20:14

Arkösund maj

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är den förra tråden

Här är vår blogg

Här är vår facebooksida

Tack snälla ni för alla gåvor som inkommit på Östgötakatternas konto, både för Linköpingskolonin och för Arkösundskolonin Kyss

Swedbank
Clearingnr:8480-6
Kontonr:914618599-7

Om man vill skänka en slant Glad

Vi tror att det är 6 katter kvar i kolonin.

Svartis (hane)

Tarzan (hane)

Peppe (hane)

Gråis (trolig hona)

Blåpadda 2 (hona)

Sotnos (hona)

I morgon görs försök att få in 2 honor för kastrering på torsdag. Så vi ber om vackert väder och napp i fällan.

Vi har haft auktioner via bloggen på Bumbisbäddar, vilka gick jättebra Kyss tack snälla ni som budade Kyss fler auktioner kommer det att bli i slutet av veckan. Håll ögonen öppna Glad

Idag har jag träffat Bettan och Sandra som vann bäddar och M-H åker till Sthlm på torsdag och överlämnar bädden som essut vann åt lilla Topaz och Emjon Flört

Dagarna går och kissarna här hemma blir softare och softare, en dag i taget, ena foten framför den andra.

Lilla Mammisen ska få låna body av Maggan som hennes Beata hade när hon blev opererad, så hoppas vi att hon slutar att slicka på sin lilla mage, enligt vet har hon slickdermatit :( vilket är ett elände. Det går att avleda henne så hon slutar tillfälligt, men så är hon igång igen. Tratten blir hon galen på så det kan vi glömma. Krage funkar inte då hon är för smal om halsen :(.

Annars mår missarna väl och har det så gott de kan ha det! De gillar att ligga i bäddarna och de äter som små minihästar Kyss

Hoppas att ni har haft en god 1:a maj, här har solen stekt och det har känns som nästan sommar.

Kram

Malin

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Annons:
Lena
2012-05-01 20:27
#1

Håller som sagt tummarna riktigt hårt för att vädrets makter och katterna själva är på er sida imorgon kväll! Det hade ju varit kalasbra!

Skrattande

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lynxkissen
2012-05-01 22:07
#2

Hoppas allt går bra och lycka till!

Lena
2012-05-02 07:30
#3

Ja nu får vi hålla tummarna riktigt hårt här idag!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lillmymlan
2012-05-02 22:38
#4

Tumhållningen hjälpte!

2 honor, Gråis och Mamman med smala svansen är med hem och kastreras i morgon, nu är det "bara" blåpaddan kvar och 3 hanar.

Håll tummarna för att allt går bra i morgon!

M

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Lynxkissen
2012-05-02 22:41
#5

Wiiiie! Grattis Skrattande Håller tummarna för imorgon med! Glad

lillmymlan
2012-05-02 22:42
#6

#5. Tack Glad

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Annons:
Roslyn
2012-05-02 23:18
#7

Grattis vad ni är duktiga och vad snabbt allting går. Är kolonin alltså mtömd sedan efter de fyra återstående?

Lena
2012-05-03 07:01
#8

Toppenbra nyheter att höra så hä rpå morgonkvisten!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lillmymlan
2012-05-03 08:28
#9

#7. När de sista 4 är inne är kolonin tömd, men vi håller koll för det brukar alltid dyka upp nån mer eftersläntare Flört

6 katter kommer att gå tillbaka efter läkning, så det blir ett TNR där, en liten koloni, men under kontroll och de förökar sig inte mer.

När det inte finns plats till alla katter i Sverige så får vi göra det bästa vi kan, i det här läget är det TNR!

Bra miljö, en man som matar och har tillsyn, perfekt för TNR.

Dessutom ger ju inte jag upp projektet för att alla är kastrerade, nej då, jag vill se om missarna blir tama om kanske få egna hem, så besök i kolonin blir det absolut!

Nu är det gynnsamma tider och snart är sommaren här. Jag är så glad att det inte har fötts 40 kattungar därute! Alla katter är en seger som blir kastrerade och de som får egna hem och en egen soffa att vila ut i, men även en kontrollerad koloni som inte förökar sig!

Jag slår ett hårt slag för TNR, för var finns alla som vill ta hand om en skyggis? Platserna är få och katterna är såååå många!

En man ringde mig härom dagen och berättade att det finns en annan koloni i Skäggetorp, så den står på tur efter den här… det tar ju aldrig slut!

Varför kan inte människor kastrera sina katter??? Skrikandes

Nu är vi på väg till veterinären för att lämna nr 13 och 14 och ikväll kommer de till läkehemmet där de ska vara i 14 dagar och jag hoppas att vi får in blåpaddan snabbt, så hon inte drar någonstans och lägger sina bebbar ute!

Kram
Malin

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Katthemsmatten
2012-05-03 17:08
#10

Ett litet bidrag överfört idag. Ni gör ett fantastiskt arbete!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lena
2012-05-03 18:02
#11

Säger som andra - ett fantastiskt arbete bedrivs i Arkösund! En stor medalj och rungande applåder!

Och visst är det väl sorgligt att folk inte kastrerar mera!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lillmymlan
2012-05-04 09:19
#12

#10 & 11. Tack!

Tjejerna var fortfarande trötta igår när vi anlände till läkehemmet. De får vara ifred första 12 timmarna för att inte stressa dem i onödan.

Mat och vatten och låda fanns på plats, och ett tjockt täcke under sängen så de kan vara ifred.

Väntar på att klockan blir 11 då jag får mer info om hur de verkar idag.

De ser rätt så ynkliga ut när de är nykastrerade, men efter ett par dagar så ser man att de har återhämtat sig bra.

När de är skygga så får man hålla koll på att det inte droppar eller varar från såret och vi hoppas att de visar sig tamare nu när de är inne, då är det ju möjligt för dem att få egna hem, annars får de komma tillbaka till stället där de är födda.

Ny tid för kastrering är på torsdag, då hoppas vi på blåpaddan och sedan snabbt in med de 3 sista killarna Flört så är den okontrollerade kolonin ett minne blott Glad så härligt när det är klart!

Kram
Malin

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Lena
2012-05-04 09:57
#13

#12 Så skönt att ni börjar kunna se en ände på det hela! Kalas om blåpaddan låter sig fångas in och killarna med förståss!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
bymaruska
2012-05-04 12:29
#14

Det är faktiskt helt fantastiskt!!

Jag tittade tillbaka och i början av mars var första gången vi besökte kolonin i Arkösund, det är två månader sedan. Vi åkte därifrån med ont i magen och visste nog inte riktigt hur vi skulle få till det och vart vi skulle börja.

Nu kan jag knappt tro det själv att 14 katter är kasterade, vaccinerade och ID märkta. Flera av missarna har hittat hem några är i stödhem. Men utan all hjälp vi fått av stödhem, läkehem och alla ekonomiska bidrag då hade det bara inte fungerat. Visst Malin, Bertil och jag har åkt som tokar fram och tillbaka till Arkösund och hoppas på katt i fälla, fart runt bland veteriärstationerna, suttit i telefonkö för att få en akut tid för kastration osv. Det är bara en liten del resten har många av Er här och besöken på Malins blogg och facebook gjort det möjligt och det blivit till ett gemensamt arbete. Jag hoppas att Ni alla känner så för det gör jag.

Jag kommer att alltid att vara ödmjukt tacksam för att ni gjort det möjligt för oss att hjälpa katterna i Arkösund. Vi hade bara ett fokus och en prio från start och det var att stoppa all förökning och det hoppas jag att vi fixar med bara en hona kvar.

Jag vill också passa på att ropa för ett hem för Gråis, hon har blivit en favorit för mig. Ni vet en sådan där riktigt maffig katt, stabil och stadig och med varm blick. Har även fått höra av Malin att hon är klappbar och det bådar ju lite gott.  

Hemma hos mig går det framåt med det svarta lilla buset. Jag tror faktiskt att han känner att han bor hos oss nu!!

Marie-Helene

Lynxkissen
2012-05-04 13:41
#15

Ni har varit så duktiga och gjort ett ytterst fint jobb! Jag hoppas verkligen att vi känner er duktiga, för det är ni. Och givetvis alla som har hjälpt er att kunna göra detta förstås! Skrattande

lillmymlan
2012-05-05 09:22
#16

Linköping står på listan idag, mat och span

Nu håller väl alla "båtfolk" att lägga i sina båtar, så det är mycket liv och rörelse där Obestämd men Svarta svansen är ju där ibland iaf.

Hon vet att det är mjukmat på helgen, så det är nog det som lockar kan jag tro.

Ikeabesök blir det nog också och Biltema, där gillar jag att gå och titta på saker, inte för att handla, men för att titta Flört

Ha en god lördag alla

Nosbuff från Pricken och Sotarn som leker med locket till mjölken, för det är ju roligare än någon annan leksak som finns att välja på Skrattande

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
2012-05-05 21:34
#17

Idag släppte det för lilla Busan, hon vågade komma ner och äta från godisregnet Kyss och nu ligger hon alldeles innanför kompostgallret och pratar med min Lillan här hemma… lilla sötnosarna, de är långhåriga båda två… och Lillans ögon när hon fick syn på Busan FörvånadKyss jag tror att hon kommer att locka ner lilla Busan att våga… snacka kärlek Flört

Ingen misse var synlig i Link-kolonin idag men vi matade på mycket och mataren talade om att det var igelkottar där som smaskade på torrisarna också… de kan sitta och äta bredvid varandra… kotte och katt, minns det när Buffan och Tuffan delade skål med en kotte Kyss

Ha en fin lördagkväll… det har jag, njuter av Busans framsteg… även de små stegen är stora här Skrattande

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Lena
2012-05-06 11:07
#18

#17 Vad trevligt med kottar och katter som äter ihop! Det skulle jag vilja se!

Härligt att läsa om Busans framsteg. Det är sådant som gör livet värt att leva!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lillmymlan
2012-05-06 11:11
#19

Pricken-gos Kyss och en skymt av Mammisen

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
2012-05-06 11:17
#20

#18. Ska se om jag kan leta upp någon bild :) det är jättefint faktiskt :) men de är vana att dela med sig till varandra Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Annons:
Lena
2012-05-06 14:38
#21

#20 Det hade varit kanon! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lillmymlan
2012-05-07 17:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Tuffan och Kotten

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
2012-05-07 17:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Bebbar och kotten

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Lynxkissen
2012-05-07 17:47
#24

Gud så söta! Förvånad Tappar nästan hakan! Aww!

lillmymlan
2012-05-07 22:32
#25

Kottarna måste också få mat och de ääääääälskar den Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
2012-05-09 14:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Först till Linköpingsmissarna och mata och spana och sedan till Arkösund för att fånga in blåpadda 2.

Håll tummar och tassar!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
2012-05-11 22:40
#27

Ingen blåpadda2 följde med hem, så nu får vi vänta att hon visar sina bebbar om några veckor.

Nästa kastreringstid är på fredag för 2 killar… så då får vi ta det från andra änden istället… pojkarna, så att hon inte blir dräktig igen!

Det blir inte alltid (läs: sällan) som man har tänkt och planerat, men då får man tänka om!

Nya tag med pojkarna och om en vecka kommer Gråis och Sotnos tillbaka till mataren för att ingå i mini-TNR.

Förhoppningsvis så blir de lugnare och tamare med tiden och då ska vi försöka placera dem i hem :)

En dag i taget, ena foten framför den andra, precis så är det!

Malin

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Annons:
Lena
2012-05-12 11:53
#28

#27 Vad synd att inte blåpaddad visste sitt eget bästa och lät sig fångas in. Dock inte mycket man kan göra när katten ifråga bestämt sig för andra saker.

Som du så klokt skriver handlar det om att ta en dag och taget och ett steg åt gången. Och det gör ni ju riktigt bra i Östgötakatterna!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lillmymlan
2012-05-12 12:03
#29

#28. Ibland måste man lägga allt annat åt sidan och göra "bara" det man ska göra, för att inte spä på irritation eller maktlösheten Flört

I mitt fall handlar det om att ge de missar här hemma mkt tid och omsorg och skapa rutiner och band till dem alla, få dem att inse att jag inte är farlig och bara vill dem väl!

Satsar på en tripp till Linköpingsmissarna idag för mat och span och träff med matarna.

Tack gode gud för att läkehem och stödhem har ställt upp för dessa missar, utan dem hade vi aldrig kunnat kastrera dem alla så snabbt!

Eloge till alla läke och stödhem och permanenta hem, utan er vore slaget förlorat Kyss

Stor kram på er och idag är det lördagsgos och lördagsgodis som gäller Glad med fokus på missarna

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Lena
2012-05-12 14:36
#30

#23 Glömde skriva om den fina bilden med igelkottarna! Man blir ju riktigt varm i hjärtat och glad i sinnet av den bilden!

#29 Ja det är viktigt att fokusera på en sak åt gången och att ha delmål hela tiden. Då går det lättare att ta sig över de höga bergen som först verkar oöverstigliga. :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Katthemsmatten
2012-05-12 21:34
#31

Malin, du är helt otrolig i ditt positiva sätt att tänka! Lycka till med infångandet oavsett vilket kön katten i fällan har. Kastrering, kastrering kastrering - om inte svaret och boten på allt så i alla fall på det viktigaste.

Medarbetare Hittekatter iFokus

lillmymlan
2012-05-14 14:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

#31. Såklart att man måste kunna vara flexibel vad gäller missarna, de gör aldrig som man tänker eller vill Skrattande

När vi var i Linköping och matade och spanade och pratade med matarna sist så var Svarta svansen på plats. Den lille tösen älskar Bozita mjukmat och det serveras på helgen, hon sitter där troget och väntar och kojorna används flitigt. Vi ska till hösten ställa dit ett par till och vi byter underlag (fällarna) varje vecka för att det ska vara rent och skönt för missarna där.

Vi pratade en del med båtfolket och de sa att det är mycket råttor nu :) vad det nu kan bero på? 4 katter äter inte bara möss när det serveras RC outdoor och Four friends kan jag säga Oskyldig

Strimmer dyker upp ibland och den där ibland-dagen ska vi försöka vara på plats för att fånga in och kastrera och återföra honom igen.

4 katter i ett mini-TNR, de andra är i stödhem och permanenta hem, det är vi så tacksamma för!

Hon har blivit mkt mindre rädd och ligger kvar fastän att matarna håller på att fixa på tomten, de bådar gott inför framtiden.

Våra Arkösundskatter ska också komma in och bli avbollade, på torsdag görs det infångningsförsök med Svartis och Peppe, om Peppe är på plats vill säga. Tarzan verkar ha jagat bort honom för tillfället, men där det serveras mat brukar det finnas missar. Hoppas att han återkommer på torsdag!

En bild på Svarta svansen… vår lilla sötnos! Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
2012-05-15 12:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Våran Pricken är ju bästis med Mammisen och alla de andra också, han gillar verkligen alla och leker värsta buset med dem!

Han är otroligt duktig att klättra i kompostgallret, snyggisgrabben! Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Katthemsmatten
2012-05-15 13:42
#34

Vilken sötnos - man kan bli kär för mindre!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
lillmymlan
2012-05-15 15:23
#35

#34. Precis så är det, han är världens goding och nu jobbas det vidare med Sotarn, Banditen och Busan, små små steg i rätt riktning.

Kände att Sotarn faktiskt var och nosade på mitt hår inatt när jag låg på golvet hos dem… raringar!!! Kyss

Banditen har propelleröron fortfarande och vi flörtar med varandra och jag ser att han törs slappna av lite… inte mycket, men lite grann… framsteg!

Banditen är den enda som inte deltar i godisregnen, men det kommer, han får ta den tid som han behöver…

De äter z/d och verkar klia sig mindre, men Mammisen slickar mycket fortfarande och hon blir galen av både tratt och body och krage! MORR!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Katthemsmatten
2012-05-15 15:56
#36

Mammisens slickande kanske bottnar i stress och inte bara allergi?

Medarbetare Hittekatter iFokus

lillmymlan
2012-05-15 16:14
#37

Mmm, troligen lika med alla 5 här hemma och lika med M-H lilla misse också :(

Man kan avleda dem, men inte hela tiden :( skulle behöva någon som är vaken dygnet runt då :(

Nån som vill ha natt-tjänst hos mina 5 raringar i köket? :)

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Katthemsmatten
2012-05-15 17:37
#38

Har en gång haft en hona som slickade bort pälsen. Inte hela, men fläckarna blev som 5-kronor. Hon var den som kom in sist av mina honor och kände sig inte trygg förrän vi flyttade. Då fick ju alla samma utgångspunkt när det gällde att skaffa sig 'sitt revir' och därmed slutade hennes beteende. Därmed inte sagt att du ska flytta, lillmymlan!

Medarbetare Hittekatter iFokus

lillmymlan
2012-05-15 18:19
#39

Jag flyttar gärna annars, till ett hus på landet där jag kan bygga rastgård och leva i harmoni med mina missar :) Har någon här inne testat räddningsdroppar att ha i vattnet för oroliga missar? Har pluppen med feliway och felifriend på händer och kläder innan hanteringen av missarna. Aloeveragel till magarna på missarna, vad ska jag mer göra?

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
2012-05-16 10:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Mammisen i body Kyss som någon skrev… en skönhet klär i allt Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
2012-05-16 10:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Snyggaste Sotarn som man faller för direkt, han är ljuvlig, äntligen törs han slappna av lite i sin bädd… härligt när de vågar KyssGlad

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Annons:
lillmymlan
2012-05-17 08:59
#42

Idag, framåt kvällen ska vi försöka få med 2 missar till vet i morgon bitti.

Håll tummar och tassar!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Katthemsmatten
2012-05-17 20:50
#43

Tummar och tassar hålles - stenhårt!

Medarbetare Hittekatter iFokus

lillmymlan
2012-05-18 07:03
#44

Nr 15, Svartis hängde med hem igår för kastrering idag :). Ikväll kommer han tillbaka till mataren där han får vila ut över natten och i morgon får han gå ut igen på sitt ställe. Idag åker Gråis och Sotnos tillbaka efter läkning och vi tror att det blir bra, de har längtat tillbaka ut i frihet. Så skönt att de är klara, tack snälla läkehemmet för plats, tid och omsorg som du har lagt ner på missarna. Ikväll ska vi filma när vi låter dem blir fria igen

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
2012-05-19 11:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Blev ingen film, det hann jag inte med! Sotnos var snabbast ut och både hon och Gråis kände igen sig direkt… de lät friska luften fylla lungorna och sedan sprang Sotnos iväg till sitt ställe och Gråis till sitt ställe vid garaget.

Lilla pojken Svartis kom ut på morgonen då kan inte ville vara kvar inne längre…

Lycka till hjärtekissarna… det är en blandad känsla kan jag säga både smärtsamt och gott… friheten som de får i sin invanda miljö och samtidigt önskan att ha kunnat hitta ett hem till dem båda, eller alla 3, utopi, jag vet.

Det här är vad vi kunde erbjuda dem - inga mer bebbar och mat och tillsyn och varma bra gömmor.

Nu får vi se om de under sommaren gör framsteg så vi kan leta efter nya hem till dem… vi hoppas och tror Kyss

Nästa gång hoppas vi på antingen Peppe eller Tarzan… på bild Peppe!

Malin

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Lena
2012-05-19 12:11
#46

Härlig läsning i den här tråden! Precis som vanligt! Och så fina bilder du bjuder oss på Malin! (Du har väl inet glömt bort planerna på den där fotoboken? En hittekatts dagbok eller något sådant!)

Så bra ni har jobbat med Arkösundskolonin! Lite typiskt att båtfolket i Linköpingskolonin saknar katterna nu när råttorna blivit flera.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lillmymlan
2012-05-19 21:26
#47

#46. Mumlar… fotobok… äh, det hinner jag aldrig Skrattande har ju fullt upp med att ta hand om missarna och njuta av dem alla… men kanske… någon gång i framtiden… bilderna finns kvar och dagbok om dem alla Kyss

De är så ljuvliga att man vill bita dem lite lite grann… kärlek säger jag bara… massor med kärlek, tålamod, tid och tillit… precis så är det!

Ha en härlig lördag och söndag

♥♥♥

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
2012-05-21 12:39
#48

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Annons:
[sarasvati]
2012-05-21 15:23
#49

Tack lillmymlan för underbar blogguppdatering enl ovan #48:

"att våga är att vinna" !

Den skulle alla läsa - lägga upp som artikel på HiF?

Ha en god vecka själv, med kärleksbett från "mina" 4-beningar. Kyss

Lena
2012-05-21 22:16
#50

#48 & #49 Så sant som det är sagt! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Katthemsmatten
2012-05-22 11:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

#45: Det är inget dåligt alternativ ni erbjuder dem i o m att de nu är kastrerade och slipper få/ge upphov till nya hemlösingar. De får ju dessutom tillsyn och vård när det behövs, mat och skydd för väder och vind. Sedan kan man ju alltid hoppas att de blir så pass trygga med 2-beningar att det går att ge dem ett hem i sinom tid, men de har det i alla fall så oerhört mycket bättre sedan ni började ta hand om dem än vad de hade ursprungligen!

All heder till alla som sliter där ute med hemlösingarna. Såväl i den här kolonin som i alla andra runt om i landet.

Medarbetare Hittekatter iFokus

lillmymlan
2012-05-22 19:32
#52

#51. Tack Kyss

Här hemma lullar det på med de små och tiden får de… tålomodet också och med det kommer tillit och trygghet…. jadå, allt har sin tid!

Nu ska jag hälsa på Rasmus, M-H lilla skatt och kanske få en skymt av Kajsa Kavat och kela med Wille… en promenad och kameran med såklart :)

Ha en god tisdag

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
2012-05-25 12:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Sotarn softar i värmen… det är sommar och varmt

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
2012-05-26 12:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Imorgon ska jag lägga upp nya saker på bloggen :)

Har fått bilder på Brunöra och Sköldis som börjar trivas bra i sitt hem. Snart är det dags för hembesök och skriva över missarna på dem, i nuläget är de i prova-på-hem och om allt är 100 % så får missarna ett hem :)

Tumhållning tack!

Lille Topaz trivs som fisken i vattnet och ja… Emjon har visst blivit hjärtnupen igen Kyss han tassade in i hennes hjärta direkt och när jag läser Emjons mail… ja, kärleken är så öppen och vis och det berör mig! Emjon hjärtar Topaz!

En bild på Sköldis

I eftermiddag åker vi till Link för mat och span och innan dess ska vi hämta upp Musses kattlucka som vi har beställt, en grande de lux lucka just för Musse the King!

Bilder på rastgården kommer när den är klar, lovar!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Lena
2012-05-27 11:58
#55

Härliga bilder Malin! Slukar dem med hull och hår! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
bymaruska
2012-05-27 12:59
#56

Liten uppdatering på plats Arkösund!

Jag har pratat med mataren idag. Lilla pojken Svartis som fick komma tillbaka har bestämt sig för att trivas inomhusoch  i natt valde han att sova i "husses" soffa. Lilla Svartis gillar mys och bli klappad på magen :) Husse tror att han är lite ensam och det tror faktiskt jag med.

Gråis och Sotnos är osynliga, det försvinner mycket mat så misstanken att dom kommer och äter varje dag är stor.

Tarzan kommer och äter varje dag sen är han puts väck.

Blåpadda 2 var igår kväll och åt, stor och tjock magen hänger så det är nära riktigt nära tyvärr. Det är så förbannat synd att vi inte har en plan för henne och inte ens kan försöka iallafall att plocka in henne innan hon lägger sina ungar. Vi har faktiskt ingen lösning och det är väldigt väldigt synd plus att hon är svårfångad väldigt svårfångad.

Tyvärr så är det med väldigt besk smak i munnen jag förstår att här lyckades vi inte. Det känns så fruktansvärt bittert!! Jag tänker o tänker hela tiden på vad vi ska göra och vad vi skulle kunna hitta på. En mycket mycket skygg katthona men ungar inom ett par dygn. Det är inte lätt!!!

M-H

lillmymlan
2012-05-27 13:04
#57

Finns det hjärterum så finns det…. Flört

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
2012-05-28 11:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

Mammisen päls har kommit tillbaka och hon har slutat klia som en tok under hakan så jag tror att det troligen var både kombination av stress och av foderallergi.

Pricken och Sotarn har också slutat klia och Prickens sår har läkt under hakan.

Nu har alla missarna fått Hills z/d foder, både mjuk och torr och nu håller jag på att slussa in med Hills vanliga foder och det verkar i nuläget fungera bra Glad Hurra säger jag och lika gör missarna som inte blir störda av kliandet hela tiden.

Lilla Busan har jag smygklappat när hon låg med rumpan åt mig, och en liten stund gick det bra tills hon märkte att det var jag som klappade Kyss fina Busan! Sotarn morrar rätt bra men äter gärna godis från handen, men morr och fräs är det alltid för säkerhets skull.

De sitter gärna och väntar på mig när jag kommer hem… "kanske finns det nåt godis som man kan få" eller kanske lite lek med laserpekaren som de älskar Flört

Mammisens mage Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
2012-05-28 11:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

SnyggSotarn! Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

bymaruska
2012-05-28 11:16
#60

söt mage puss vänlig <3

lillmymlan
2012-05-28 11:18
#61

Man kan inte låta bli att pussa den…. lovar Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
2012-05-31 13:23
#62

I eftermiddag åker M-H och jag till Arkösund för att försöka få med Tarzan för avbollning i morgon…och som vanligt span efter de andra katterna!

Håll tummarna!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Annons:
Katthemsmatten
2012-05-31 15:09
#63

Håller tummarna för att det blir avbollning Flört

Medarbetare Hittekatter iFokus

lillmymlan
2012-05-31 21:05
#64

Ingen misse med hem… men vi hoppas på morgonen… att mataren själv kan fånga in Tarzan så att det trots allt blir avbollning i morgon.

Det ösregnade och ingen katt i sikte :(

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
2012-06-01 07:33
#65

M-H ringde, Tarzan sitter i fällan!

Nu drar vi mot Arkösund! Tjohoooooo!

Tack snälla Wikki för bidraget från hittekattsbandet, det var nog det som gjorde det, precis som när Kattassen drog i sitt snöre! HURRA!

Jag är såååååå himla glad!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Katthemsmatten
2012-06-01 10:40
#66

Fantastiskt - både att Tarzan gick i fällan och att ni fått hittekattsbandets stöd! Grattis!!

Medarbetare Hittekatter iFokus

lillmymlan
2012-06-01 13:56
#67

Redovisningsdags :)

Här kommer in och ut i pdf

Tack alla ni som varit med i lotteriet (surfplatta el iphone4) och alla ni som skänkt en slant till missarna Kyss eller skrivit en rad i tråden Kyss

Kram på er alla!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
2012-06-01 13:57
#68

Kvitton

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
2012-06-01 14:00
#69

Ikväll startas en ny tråd för Juni månad :)

Man kan inte tro att det är på gång att bli sommar, det regnar och är kallt ute :( var tog sommaren vägen?

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Annons:
Lena
2012-06-01 18:41
#70

Många tack för redovisningen! Lika perfekt och bra som vanligt! :)

Det var riktigt goda nyheter att Tarzan blivit infångad och kastrerad! Allt flyter på fantastiskt bra i ert arbete!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lillmymlan
2012-06-02 08:20
#71

#70. Tack Lena!

Här är den nya tråden Glad

Kram
Malin

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Upp till toppen
Annons: