Annons:
Etikettsajten
Läst 1279 ggr
Smirnoffs matte
4/25/12, 1:01 PM

Otroligt rädd hittekatt

Smirnoff hitta vi under förrådet när han va ca 6-12 v gammal… -17 ute och han satt och pep. Tog mig 2 dygn innan jag lyckades lura in han i en bur.  Han är ff rädd men jag får klappa honom men ej lyfta. resten av familjen går han ej till. Är det besök ligger han gömd hela tiden. Han drar när man närmar sig honom även jag men bli klappad när han vill är ok och då njuter han.

Han behöver komma till vetrinär men han tar ej den lugnande tabletten jag fått utskrivet. Finns det några droppar lr annat som lugnar honom.? Feliway går ej här hemma då det är så stora ytor. Sååå synd om honom. Nu är han ca 3-3,5 år världens finaste vackraste katt. Fungerar bra med de andra 2 som är äldre än honom,… Hoppas ngn kan ge mig råd…

Tack..

Annons:
Sunset_luna
4/25/12, 1:21 PM
#1

Det finns en feliway på sprayflaska som man kan spruta i transportburen, ja har en sån själv å min katt stretar imot när ja ska ta in henne i transportburen men så fort hon fått in huvudet å känner doften går hon lugnt in. Jag brukar spraya 2 sprut ungefär.

Alexej
4/25/12, 1:55 PM
#2

Jag fångar in mina skygga med håv eller fälla när det är dags till veterinären. Jag har utekatter och då funkar det bra att ställa en fälla bakom kattkuckan. Jourkatterna tar jag med håv.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

kattassen
4/25/12, 2:19 PM
#3

Zylkene kan man köpa på Apoteket.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

pia-app
4/25/12, 4:01 PM
#4

Jag öppnar kapseln med Zylkene och gnuggar in pulvret i en skinkbit eller det som katten gillar och ger som en godisbit. Brukar fungera.

Upp till toppen
Annons: