Annons:
Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 7648 ggr
[Anunnaki]
4/16/12, 9:33 PM

Morakatter söker kärleksfulla hem

I februari uppdagades ett fall av vanvård av 23 katter i Mora. Nu är det 8 kvar som är i behov av permanenta hem eller jourhem. Några av kattorna har dessutom sammanlagt sju ungar. Läs mer på om katterna här.

Det går bra att kontakta mig om mer detaljer eller ännu bättre om ni kan ta hand om någon eller några av katterna.

Annons:
Lena
4/17/12, 8:03 PM
#1

Puttar upp för att folk i trakterna av Dalarna ska se detta rop på hjälp!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Anunnaki]
4/17/12, 11:34 PM
#2

Tacksam för all hjälp det går att få.

[Anunnaki]
4/18/12, 7:04 PM
#3

Två kattungar har troligen ett hem som väntar när de är 12 veckor och en dräktig hona ska till ett katthem. Håll nu tummarna med mig att allt går i lås med kattungarna och förstås att honan blir väl omhändertagen på katthemmet.

Men det är fler som behöver komma till någon riktig kattvän. Läs mer här

Gullimat
4/18/12, 7:45 PM
#4

Vad jag förstår av texten är alla katterna infångade

[Anunnaki]
4/18/12, 7:55 PM
#5

Ja, alla katterna är infångade sedan ett par veckor. Det var 23 stycken där och av dem är det nu sju vuxna eller halvvuxna som behöver ett hem plus ett antal kattungar. En som nog är dräktig ska ett katthem nu i helgen. De två som har ungar måste ju vara med sina ungar tills de kan flytta.

Om inte Katitsi vore så marig skulle ju hela familjen kunna vara hos någon som har mer tid med dem än vad jag har men jag vet inte hur Katitsi skulle klara en flytt.

[Anunnaki]
4/19/12, 10:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Här är en bild på två av kattungarna, hanar. De är födda den 1 april. Bilden togs igår.

Tre av de andra kattungarna har blivit tingade och den dräktiga kattan ska få komma till ett riktigt katthem.

Men än återstår det fyra små kattungar och sju vuxna och halvvuxna katter.

Annons:
[Anunnaki]
4/20/12, 11:54 PM
#7

Jag har uppdaterat infon om katterna i Mora som behöver nya hem med mer bilder. Tre kattungar är tingade.

Lena
4/21/12, 9:43 AM
#8

#6 Vilka små godingar! Hur söta som helst! Hoppas det löser sig med hem för alla katterna! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Anunnaki]
4/21/12, 10:27 AM
#9

Den dräktiga Cissi är på till ett katthem i Värmland så problemet är ur världen tills hon fått ungar och de blivit 12 veckor. Love och Julius ska till jourhem efter att de blivit katrerade på tisdag men fortfarande söker de ett permanent hem.

Jag lägger in länken till infon och bilderna igen.

[Anunnaki]
4/25/12, 6:10 PM
#10

Så har jag fått återbud på Katitsis två grå småttningar. Jag ska snarast lägga ut uppdaterad info på min hemsida.

Det har också blivit uppdagat att katten Love numera ska ha namnet Lova. Hur missen på kön gått till vet jag inte men jag har bara sett katten på bild.Oskyldig Fast vi gör väl alla våra misstag.

[Anunnaki]
4/25/12, 8:30 PM
#11

Bild på Katitsis flickor Rosa och Lena här

Lynxkissen
4/25/12, 9:37 PM
#12

Oj gud så söta bebisarna är! Hoppas någon i närheten ger dem ett varmt och kärleksfullt hem!

[Anunnaki]
4/26/12, 11:05 AM
#13

Transporter inom Dalarna kan ordnas på ett eller annat sätt eller så kan man kanske åka halva vägen var.

Annons:
Lynxkissen
4/26/12, 8:02 PM
#14

Skulle gärna velat om jag inte bodde så långt borta :(

[Anunnaki]
4/26/12, 8:31 PM
#15

# 14 Lite långt bort men du kan väl hjälpa mig att sprida info om dessa katter, både att de söker ett hem och att en av dem, Katitsi, behöver få pengagåvor för att kunna få en operation på sitt vänstra knä. Läs mer om Katitsi här.

Lynxkissen
4/26/12, 8:54 PM
[eskils]
4/28/12, 4:53 PM
#17

Puttar upp för sötnosarna, både stora och små.

[Anunnaki]
4/30/12, 10:26 AM
#18

Idag finns en artikel om Morakatterna i Dalademokraten så hoppas jag att bli nerringd av folk som vill ha en av dem.

Tyvärr lämnades återbud på en kattunge. De som tingat den hade redan två katter men kvinnan i familjen hade plötsligt blivit alldeles förskräckligt akut allergisk mot katter upplyses det om i ett mail. Den är sortens allergi som jag är inte riktigt tror på. Och det är förstås lättare att skicka ett mail än att ringa upp.

Lena
4/30/12, 10:28 AM
#19

#18 Bra att det blev en artikel! Kan du länka till den?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Anunnaki]
4/30/12, 10:35 AM
#20

Glömde att länka men nu är det gjort i # 18

Annons:
Lena
4/30/12, 10:35 AM
#21

Hittade artikeln när jag sökte på Google. Här är länken! Bra artikel tycker jag!

Det där med massmedia kan inte nog överskattas! Hoppas nu det blir bra respons på artikeln!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Anunnaki]
5/4/12, 9:30 AM
#22

Igår flyttade katten Maggan till ett permanent hem så nu får vi hålla tummarna att det fungerar för familjen har redan en katt och en hund.

Det finns nu fyra katter, Lova, Julius, Selma och Sonja som kan flytta omgående men de är fortfarande tillbakadragna så de måste få tid på sig att få fullt förtroende för människor. De är dock inte på något sätt förvildade utan kan hanteras.

[Anunnaki]
5/4/12, 5:47 PM
#23

Lite uppdatering om Maggan. Hon och familjens andra katt kollar varandra men helt utan fräs och morr. Maggan har satt en familjen hundar på plats. Hunden kom, i Maggans tycke, för nära och Maggan hade blivit dubbelt så stor som vanligt varvid hunden hade tagit ett långt skutt baklänges och sedan låtit Maggan vara ifred.

Upp till toppen
Annons: