Annons:
Etikettkatthemsevenemang
Läst 1777 ggr
fredrikrubin
2012-04-15 19:48

Utställning - Katterna i Tel Aviv

VÄLKOMMEN!

Fotografi/utställning - Katterna i Tel Aviv
GALLERI PILDAMMSTORNET

Malmö 2 juni - 14 juni
Öppet: tisdag - söndag kl. 13-18
Vernissage 2 juni.

FACEBOOK EVENT: http://www.facebook.com/#!/events/245752455520069/ Bjud in era vänner!

Det bor idag uppskattningsvis 50 000 hemlösa katter i de centrala delarna av den Israeliska staden Tel Aviv. Långt innan människan kom till regionen vandrade katten i öknen var imperium skulle komma och gå. Utställningen Katterna i Tel Aviv utgörs av portätt av några av dessa katter. I en stad och region var människans uttryck vanligtvis är i fokus.

I arbetet med Katterna i Tel Avivi närmade jag mig fotografins konst för första gången. Efter att att fokuserat på den rörliga bilden gjordes ett försök att bemästra en ny teknik liksom skapa ett berättande med stillbilden som form.

/Fredrik Rubin

Annons:
Lena
2012-06-04 10:34
#1

Utställningen om Katterna i Tel Aviv pågår just nu! Ni som bor i närheten av Malmö ta tillfället i akt! Utställningen är öppen tom den 14/6.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jezsie
2012-06-04 16:20
#2

Det låter roligt, ska nog ta och dra med sambon bort och kolla på utställningen i veckan :) Vi är trots allt båda två kattälskare och föredetta bildesteter :P Vad kostar det i inträde? (Facebook vägrar fungera för mig just nu *suck*)

Lena
2012-06-04 18:46
#3

#2 Jag kan inte hitta några uppgifter om entrépriser. Ett tips är att ringa till galleriet och höra sig för.

Det verkar vara en mycket sevärd utställning både för kattälskare opch fotointresserade.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: