Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
15. Bortsprungna/upphittade katter

Överkörd katt i Skene

2012-04-13 18:43 #0 av: andrea85

Vi fick ett samtal om en påkörd katt i samband med att min katt Pelle vart i en annons i Borås tidningen.

En trevlig tjej ringde till mig och sa att hon sett en grå randig katt påkörd vid värmeverket Industrigatan i Skene.

Vi åkte dit för att titta på den och det var inte min, så vi tänkte att vi tar med honom till polisen men dom hade stängt 15:00.

Frågade runt ifall det fanns någon djursjukhus i närheten men dom hade inte heller öppet.

Vi beslutade oss iallafall att ta den till Blåstjärnan i Borås.

Dom kommer kolla ifall den är chipmärkt. Jag har lämnat mitt telnr där.

Lägger upp några foto på katten.

Hoppas hoppas att ägaren ser detta.

<3 <3 <3

Vila i frid lilla kisse.

Anmäl
2012-04-13 18:47 #1 av: andrea85

här kommer en till bild:((((

Anmäl
2012-04-13 19:03 #2 av: andrea85

svansen var grå randig med med vitt på undersidan

Anmäl
2012-04-13 19:48 #3 av: Lena

Alltid lika sorgligt när en katt blir offer för trafiken! Bra gjort av er att ta kissen till Blå Stjärnan! Vi får hoppas att ägaren får vet om vad som hänt deras kisse!

//Lena - sajtvärd Katter iFokus & medarbetare Hittekatter iFokus 

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Anmäl
2012-04-13 21:26 #4 av: Svali2011

Stackars liten, vilken fin kisse Gråter Vad bra av dig att ta den till Blå Stjärnan. Hoppas de hittar ägaren. Det är viktigt att kunna ta avsked och ge katten en värdig begravning.

Anmäl
2012-04-14 09:59 #5 av: [eskils]

Stackars lilla fina kisse! Vila i frid.

Så bra att tjejen brydde sig och ringde, och att ni var snälla och hade möjlighet att ta den till Blå stjärnan.

Anmäl
2012-04-14 13:09 #6 av: Katthemsmatten

Stackars lilla kisse! Så bra att du tog hand om kroppen. Förhoppningsvis får ägaren reda på vad som hänt katten.

Anmäl