Annons:
Etikettutsatta-djur
Läst 1315 ggr
Hesat
4/10/12, 8:38 PM

-- Gävle -- Kanin upphittad

Det stryker en liten kanin på en bekants tomt i centrala Gävle som är mycket tamare än de "vanliga förvildade" kaninerna i området och är nästan chokladbrun till färgen. Eftersom det inte är något problem att komma en meter ifrån denna söta lilla krabat och den bryr sig dessutom inte när det rör sig människor omkring den så borde den ha (eller haft) en ägare. Tyvärr skulle det inte vara första gången folk tröttnar och släpper ut sin lilla kanin i just detta område men jag håller tummarna för att det inte är så i detta fall.

Om det är någon i Gävle som tappat bort sin lille sötnos så posta här så kan jag lämna närmare beskrivning.

Jag vet inte hur det är med jourhem för kaniner men någon här kanske vet något närmare om sådant i Gävle-trakten?

(Jag har även lagt upp detta på kanin.ifokus)

Medarbetare - Halloween.ifokus

Annons:
Lena
4/11/12, 8:36 PM
#1

Försök om du kan fånga in den lilla kaninen samtidigt som du söker efter jourhem! Tyvärr är det inte ovanligt att även kaniner dumpas.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hesat
4/12/12, 12:16 AM
#2

Jag har fått kontakt med folk på kanin.ifokus under kvällen och det ser ut som att vi kan fånga in den imorgon eller på fredag och har ett temporärt hem på gång.

Medarbetare - Halloween.ifokus

Upp till toppen
Annons: