Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
13. Kattprat i allmänhet

Kattkoloni i Tomelilla.

2012-04-10 20:27 #0 av: Nilla

Har precis köpt begagnad bil och däcken var riktigt usla. Säljaren lovade mig "nya" däck som skulle införskaffas på skroten - bilförsäljaren och jag samåkte alltså ut till skroten i Tomelilla nu eftermiddag. På väg hem därifrån, sprang flera katter över grusvägen. Mina ögon höll på att ploppa ur skallen...under träden vid vägen satt hur många katter som helst! Jag blev alldeles bestört och utropade: -herregud, så många katter! Neeeej!

Han sa att det var ca ett trettiotal, men att det tidigare varit ca hundra stycken. En gubbe som dött och lämnat dem efter sig. Någon tant kommer tydligen en gång i veckan med mat och killen på skroten matar.

Är det någon från Tomelilla som känner till dessa stackars katter? Nu kan jag inte sova i natt...Rynkar på näsan

Anmäl
2012-04-11 12:39 #1 av: Roslyn

Puttar för angelägen hjälp i Tomelilla. KKS kanske känner till ärendet?

Anmäl
2012-04-11 12:40 #2 av: Roslyn

Undrar hur andra människor blundar när de ser något sådant. Måste ju vara massor av folk som sett dem.

Anmäl
2012-04-11 17:16 #3 av: Marika Norrman

jag har inte sett.. vart då i tomelilla??

Anmäl
2012-04-11 20:18 #4 av: Lena

Oj då det var inget vidare!

Ett sådant ärende borde ju inte ha gått spårlöst förbi kan man tycka. Killen som matar skulle behöva få hjälp med kastrering och sedan att jobba för en mer varaktig lösning. Undrar vad som hänt med de andra 70?

//Lena - sajtvärd Katter iFokus & medarbetare Hittekatter iFokus 

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Anmäl
2012-04-11 20:56 #5 av: Nilla

Killen som matar har nog inget intresse för katterna. Jag hörde direkt deras inställning. Säljaren hade själv katt, som fick kull efter kull. Jag höll en föreläsning om vikten av att kastrera sin katt, men fick inget gehör. De ser inte djuren som vi gör.

#3 Vid skroten i Tomelilla. Precis vid infartsvägen under träden. Antar att de också håller till inne på området.

Anmäl
2012-04-11 21:19 #6 av: Marika Norrman

Okej, vet inte var skroten ligger.. Får väl ta reda på det.. Stackars djur.

Anmäl
2012-04-11 21:20 #7 av: Marika Norrman

Okej, vet inte var skroten ligger.. Får väl ta reda på det.. Stackars djur.

Anmäl
2012-04-11 21:27 #8 av: Nilla

Jag kan inte ge vägbeskrivning tyvärr, men titta på eniro. Det låg långt ute i "bushen". (säger stadsbon)

Anmäl
2012-04-11 23:40 #9 av: Lena

#5 Det låter ju inte så bra! Fast att han överhuvudtaget matar tyder väl på någon form av engagemang. Är väl ingen katthatare i alla fall. Vi får hoppas att något av det du sa gick in i alla fall.

//Lena - sajtvärd Katter iFokus & medarbetare Hittekatter iFokus 

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Anmäl
2012-04-12 21:49 #10 av: Marika Norrman

Min man visste var det var. Ska åka dit och kolla!

Anmäl
2012-04-13 14:02 #11 av: [eskils]

Usch vilken chock du måtte ha fått!

Hoppas några kringboende kattvänner kan hjälpas åt att få katterna vaccinerade och kastrerade innan de blir dubbelt så många! Verkar ju vara läge för TNR här, med en matare redan på plats.

Anmäl
2012-04-13 18:22 #12 av: Nilla

Ja, TNR vore nog modellen, men de måste ju ha tak över huvudet också. Rynkar på näsan

Anmäl
2012-04-17 20:40 #13 av: Nilla

#10 Har du varit ute och kollat? Jag har mailat Katthjälpen och även skrivit på deras facebooksida.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.