Annons:
Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 963 ggr
Katthemsmatten
4/8/12, 1:55 PM

10 av 77 vanvårdade katter fick leva

Jag blir så arg och ledsen när jag läser denna artikel i Expressen.se idag. http://www.expressen.se/nyheter/10-av-77-vanvardade-katter-fick-leva/

Varför tar inte LST i med större kraft när man inte blivit insläppt för inspektion??? Hur ända in i glödheta kan man låta ägaren återfå 3 katter!?!?!?!?!?!? Och varför kunde inte fler katter räddas?!?!?!?

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Lena
4/8/12, 6:16 PM
#1

Det där fallet har varit upp tidigare i denna tråd. Då efter en artikel i Norrbottenskuriren. Där nämndes även ett annat likvärdigt fall med 30 katter. :(

Det som jag reagerade på vara att polisen hade betalt 250.000:- till kattpensionatet för inackorderingskostnaderna för dessa katter. Sedan blir ändå katterna avlivade. Det känns ju helt galet! Tänk om ett katthem fått dessa pengar istället.

Håller med dig - helt ofattbart att en sådan kattägare får behålla 3 katter. Ett djurförbud hade istället varit på sin plats.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Katthemsmatten
4/8/12, 7:08 PM
#2

Det finns dagar jag skäms över att vara människa. Undrar i mitt stilla sinne var de 250,000 tog vägen när de uppenbart inte gick till katternas vård och uppehälle.

Medarbetare Hittekatter iFokus

johnnys girl
4/8/12, 10:27 PM
#3

Har man ingen moral i kroppen kan man göra sig en hacka på vanvårdade djur.  Misstänker flera verksamheter som satt detta i system. Tyvärr är det svårt att bevisa.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

 

Lena
4/8/12, 11:39 PM
#4

Nej det är skamligt! Även hur galet som helst att skattepengar används på det här sättet. Så mycket mera och bättre om ett katthem fått dessa. Då hade förmodligen flera katter överlevt.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: