Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 4756 ggr
JennyPettersson
4/4/12, 10:42 AM

*LÖST* HJÄLP SKÄNNINGE, bortsprungen katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vår katt Zingo har sprungit bort! Han är vit och orange (som ni kan se på bilden) och har för tillfället ett svart/vitt halsband på sig med bjällra. Han sågs senast den 2 mars 2012 ca kl 17:00. Han är kasterard och brukar vanligtvis inte springa så långt bort från hemmet, han brukar heller aldrig vara borta över natt och nu när det gått flera nätter börjar vi bli jätteoroliga! :( Vi anar att han har blivit inlåst någonstans av misstag, då han har en förmåga att smita in i förråd och dylikt. Så om ni har sett denne katt (eller möjligtvis hör skrik från eran källare/förråd/garage etc) så SNÄLLA kontakta oss. Vi är så oroliga!! Ni kan nå oss på dessa nummer 070-6142302 070-8141215 070-3368599 0142-42302

Annons:
Jessicahagstrom94
4/4/12, 10:45 AM
#1

åh! :( synd att jag bor i gävle och hit springer han nog inte.
det där är anledningen till att vi inte släpper ut våra katter och låter dom bli utekatter :s vågar helt enkelt inte.

Katthemsmatten
4/4/12, 11:26 AM
#2

Har ni lappat området? Tänk på att en kattsrevir är åtminstone 700-800 m i diameter så det är ett stort område ni måste lappa. Polisanmält? Ute och letat om nätterna?

Medarbetare Hittekatter iFokus

JennyPettersson
4/4/12, 11:30 AM
#3

Vi har precis satt upp lappar över stan! Har gått runt och meddelat grannar och så. Tänkte att vi skulle polisanmäla med, om det hjälper? Jag kände att polisen inte direkt skulle bry sig om en katt, men det kanske är bra att göra en anmälan ändå? Isåfall ska vi göra det snarast! Det jobbigaste är att inte veta tycker jag, tänk om man aldrig får veta. Denna ovisshet.. :(

Katthemsmatten
4/4/12, 11:34 AM
#4

Man ska alltid polisanmäla. Det kan ju vara så att någon hittat er katt och lämnat den till polisen som sett till att den hamnat på något katthem. Nu har jag förstått att i VG är det kort förvaringstid på katter (usch och fy för den slappa inställningen till katt), men du kanske kan få besked om någon har sett katten. Och om den ännu inte är hittad någonstans av någon som inte sett dina lappar finns i alla fall en teoretisk chans att de kan få veta att du efterlyser din misse.

Kolla också om katthemmen i regionen har möjlighet att lägga upp gratis annons om förlorade katter.

Medarbetare Hittekatter iFokus

JennyPettersson
4/4/12, 11:36 AM
#5

Det ska jag göra! Tack så hemskt mycket för dina tips, det ger mig lite hopp.

JennyPettersson
4/4/12, 12:29 PM
#6

och jag ber SÅ hemskt mycket om ursäkt, jag har skrivit fel månad. Han försvann 2 APRIL inte 2 mars.. Så han har "bara" vart borta två dygn än så länge. Inte en månad.

Annons:
Katthemsmatten
4/4/12, 1:18 PM
#7

Skönt att du skrivit fel datum! Då finns ett trick till: lägg ut mat i närheten av bostaden. Helst något som har mycket doft typ tonfisk, färdiggrillad kyckling (skinnet har en förmåga att locka till sig katter) Lägg också ut filt eller liknande som kattens och er doft finns i. Gärna på en undanskymd plats som ett buskage, under balkong (om det är ett flerfamiljshus ni bor i) där katten kan känna sig trygg. Och så ut och locka och leta sent, sent på kvällen och tidigt i gryningen när det är lugnt och stilla. Sannolikheten att hitta katten är som störst då.

Medarbetare Hittekatter iFokus

JennyPettersson
4/9/12, 6:33 PM
#8

Vår älskling är hemma! Efter en exakt en vecka så kom han hem idag, eller vi fick hämta honom då en snäll familj ringde oss. De hade hittat honom instängd i deras förråd… Lite lätt chockad och livrädd samt lite blodig om tassarna efter att ha försökt att klösa sig ut. Men annars verkar han må bra :)

TACK alla för fina tips, råd och pepp.

Sidentass
4/9/12, 6:53 PM
#9

Åhhhså skönt att höra att han är hemma igen!!:-)

UlrikaD
4/9/12, 6:58 PM
#10

Vad härligt att läsa att han är hemma igen!!! Otroligt fin katt ni har!

Lena
4/9/12, 7:39 PM
#11

#8 Härlig nyheter att kissen kommit tillrätta igen! Det är ganska vanligt faktiskt att bortsprungna katter blivit inlåsta av misstag i skjul, garage, bodar, förråd och liknande utrymmen. Brukar därför uppmana dem som söker sin katt att titta runt i området om så kan vara fallet.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

JennyPettersson
4/9/12, 7:42 PM
#12

Ja vi har vart och letat i grannars förråd/garage/tvättstugor, men överallt kan man ju inte gå in! Är så glad att de hittade honom trots allt, :D

Lena
4/9/12, 7:48 PM
#13

#12 nej ibland kan det ju tyvärr vara som att leta efter en nål i en höstack. Vad man kan göra är att skriva lappar där man ber grannar etc att titta i sina förråd/garage om katten kan ha blivit instängd av misstag. Större risk den här tiden på året när det börjar vårfejjas i trädgårdarna.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
JennyPettersson
4/9/12, 8:05 PM
#14

Ja precis vad vi tänkte med! Så vi la lappar i alla brevlådor, tur det för då hade de ju vårt nummer och kunde ringa direkt! :)

Katthemsmatten
4/9/12, 8:08 PM
#15

GRATTIS! Och jag hoppas riktigt många tar till sig Lenas råd att be även grannar långt bort kolla garage/bodar/förråd.

Medarbetare Hittekatter iFokus

anebit
4/9/12, 11:18 PM
#16

Underbart att ni hittat honom! :)

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Camillhe
4/10/12, 2:06 AM
#17

Vad glad man blir av solskenshistorier!

Upp till toppen
Annons: