Annons:
Etikettbilder-filmklipp
Läst 962 ggr
[Highonbluetomorrows]
2012-04-03 00:26

Informationsblad/planscher - samlingstråd?

Jag hade tyckt det var praktiskt att se informationsblad/planscher på ett och samma ställe. Fördelen med att lägga det här inne på hittekatter i fokus är att man kan bokmärka tråden och diskutera samtidigt.

Jag syftar givetvis på kampanjsplanscher så som "det finns redan 100 000 hemlösa katter i Sverige - kastrera din katt!" och dylikt. En annan fördel med att lägga in planscher här är att blir en signal för andra att man faktiskt får lov att använda materialet och sprida det.

Jag är väldigt sugen på att sätta upp lite kastreringsinformation runt mitt kvarter, då det finns många utekatter och alldeles för många av dem är okastrerade. Är även rädd att folk ska lämna kvar sina katter i staden (studentstad) medan de åker "hem" över sommaren.

Så, någon som vill bidra med lite planscher :)?

OBS. ALLT material ni lägger upp här ska vara tillåtet att kopiera och bruka, dvs, lägg inte upp sådant ni inte har rätt att sprida själva.

Annons:
Hesat
2012-04-03 21:10
#1

Jag har funderat en sväng för jag letar efter något jag kan hjälpa till med. Som kemikalieöverkänslig så blir det inte lätt att ställa upp på saker som volontär på katthem och dyl. när jag inte kan vara i närheten av parfymer, kemikaler och sådant. Däremot så är jag grafiker och har full tillgång även privat till CS-paket och annat lull lull. Om det finns intresse så håller jag även på med 3d och film. Jag pysslar både med pixel- och vektorgrafik och om det finns intresse för att skapa affischer/plansher med full (fri) rättighet så finns jag här.

Om det låter intressant så är det bara för TS å skicka ett pm eller ngt.

Medarbetare - Halloween.ifokus

[Highonbluetomorrows]
2012-04-03 21:39
#2

#1. Härligt att veta. Om ingen lägger upp här så kanske man kan fixa ihop något eget :). Behöver ju inte vara något avancerat, bara en vanlig affish med slogan + bild.

Hesat
2012-04-03 22:10
#3

Det är bara att hojta till om du (eller någon annan för den delen) behöver något grafisk ;)

Medarbetare - Halloween.ifokus

Upp till toppen
Annons: