Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 3153 ggr
LoEklöw
4/1/12, 1:07 PM

svartedalen/ Göteborg svartvit katt bortsprungen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lea  en liten svartvit bondkatt släpptes ut i skogspartiet vid långströmsgatan 13    den 26/4.

Hon hade på sig ett neonfärgat reflexhalsband.

Hon är skygg och misstänksam mot  människor och ljud i största allmänhet så om du ser henne försök inte fånga henne utan ring mig.

Mvh Lo

0704673245

Annons:
Lena
4/1/12, 1:43 PM
#1

Det låter inget vidare! Vad var det som hände som gjorde att hon släpptes ut?

Hoppas att hon kan lokaliseras och fångas in!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[stubbe]
4/1/12, 1:53 PM
#2

Vad gör du för att fånga in henne? Lånat kattfälla? Du har ju också haft ute annan katt som sprungit bort i samma område och där andra fått sköta eftersökning. Varför släppa ut dina katter när de försvinner gång på gång. /Förbaskad

Lena
4/1/12, 1:59 PM
#3

Det är naturligtvis inte att rekomendera att släppa ut en skygg katt på fri fot om det är vad som inträffat. Risken är allt för stor att kissen ifråga blir rädd och springer iväg. Det brukar sedan vara svårt att fånga in den.

Du behöver låna en fälla och hålla vakt vid den tills kissen kan fångas in igen. Sätt upp lappar i området för att få tips om hon varit synlig i området.

#2 Även om det kan vara infekterat ber jag dig att hålla igen lite på orden här i den öppna tråden. Personliga konflikter får skötas via PM eller annan privat kommunikation.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

LoEklöw
4/2/12, 10:45 PM
#4

#2 Lea har varit ute förut, utan problem. Hon är tolv år nu och det här är första gången det händer så att  de försvinner gång på gång är att ta i tycker jag. Å ja jag hade hjälp att leta av flera vänner när min andra katt var borta  när jag var bortrest och hade kattvakt under den perioden. Så nä jag håller inte med dig!  Du får  gärna Pm mig om det är något mer du undrar över. Jag älskar mina katter och vlil för allt i världen att inget händer dom.

#3 Tack! ställer ut mat på ett ställe som vi brukar vara vid och går ut på natten och tidig morgon då det inte är så många som rör sig i skogen. hoppas att det ordnar sig och att hon snart är hemma igen.

Upp till toppen
Annons: