Annons:
Etikettkattprat
Läst 2075 ggr
UlrikaD
3/25/12, 11:15 PM

Dagens idiot

Fick mail från en som var intresserad av de kattungar jag har för omplacering om en månad.

Men slutklämmen av det hela blev, varför skulle han betala för att skaffa kattungar från mig när han kunde få gratis från blocket. För de skulle ju avlivas om ingen tog hand om dem. Då gjorde han ju en bättre gärning där…..om nu inte jag kunde tänka mig att ge honom två stycken gratis förstås.

Frågade lite syrligt om han ville ha dem chippade, kastrerade, id-märkta och hemkörda till dörren också.

Fick folk inte hjärnceller när de föddes?

Annons:
Selma99
3/25/12, 11:17 PM
#1

Det är just sådana människor som överhuvudtaget inte ska ha djur. Tyst

bymaruska
3/25/12, 11:21 PM
#2

Och tyvärr finns det alldeles för många av dessa tokstollar!!

UlrikaD
3/25/12, 11:37 PM
#3

Vissa dagar så klarar man av dessa intelligensbefriade människor, men vissa dagar kokar man bara över.

Sen om alla dessa andra idioter slutade hota med avlivning till höger och vänster för att andra människor ska komma och "städa upp" deras röra så skulle det vara ännu bättre.

Men nej, då ska det räddas! Ingenting om att ägaren har nåt som helst eget ansvar. Nej, men dumpa det på någon annan, finns ju alltid någon som står med kvasten och sopar upp.

Morr och mutter vad grinig jag blev idag.

Människan förtjänar verkligen i många fall inte ett djurs kärlek.

martdat
3/26/12, 7:06 AM
#4

det tåkiga är att det är altför vanligt med dylika komentarer. tror det offta handlar om okunskap o gammal dålig vana att katter e gratis,snarare än elakhet, nu vet jag ju inte hur ert samtal löpte , men tror att det offta är så,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Josefa
3/26/12, 8:47 AM
#5

#0 Hjärnceller?? Vad är det för något?

Sidentass
3/26/12, 10:10 AM
#6

sanslöst…som andra också har skrivit, sånna ska inte ha djur!:-(

Annons:
Katthemsmatten
3/26/12, 10:52 AM
#7

Vi har lång väg kvar att gå för att höja kattens status. Det är helt uppenbart1 Skrikandes

Medarbetare Hittekatter iFokus

[sakring]
3/26/12, 6:28 PM
#8

Personligen så hade vederbörande inte fått något svar av mig när det framkom att denne vill ha katten gratis. Inte värt besväret.

Lena
3/26/12, 8:45 PM
#9

Tröttsamt är ordet! Man blir inte glad över den här typen av mentalitet.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

UlrikaD
3/26/12, 9:06 PM
#10

#8 Jag svarar alltid. Någon gång får man folk att ändra en åsikt och då kan det helt klart vara värt det.

Kanske inte just en sån här åsikt men många har varit intresserad av att bara köpa en precis leveransklar kattunge men inte velat ha två.

När jag förklarat för en del så har de faktiskt förstått lite mer och erkänt att de inte tänkt så långt som att katten kan känna sig ensam.

Under dagen har jag fått 6 mail till på röda Aslan, nu är han uppe i 42 mail…Lynx fortfarande..nä. Vilken tur att det inte ä'r h on som läser mailen.

Katthemsmatten
3/27/12, 10:21 AM
#11

#10 Jag tror att du gör helt rätt som svarar på alla förfrågningar. Om bara 1% kan fås att förstå så har du gjort stor skillnad för våra hemlösingar. Dagens Ros till dig!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Krullsvans
3/27/12, 10:30 AM
#12

Men det är ju skönt när Idioterna avslöjar sig så tidigt, så man kan avfärda dem.

Det är värre med Idioterna man inte lyckas avslöja, som låter hur bra som helst, men som verkligen inte ska ha djur….

UlrikaD
3/27/12, 2:01 PM
#13

#12 Håller med!

Trenden nu har varit att alla har mailat på Aslan, jag har svarat tillbaka att han har flyttat men att jag har världens underbaraste Lynx kvar. Då har jag helt enkelt inte fått nåt svar tillbaka. Lite surt.

Men igår så fick jag svar tillbaka av en tjej som skrev att det spelade ju absolut ingen roll egentligen, bara katten var mysig att ha att gör med. Och hon fick väl erkänna att hon föll för Aslan på bilden men huvudsaken var ju att hon fick en kompis till sin katt som blivit ensam.

Vi pratade en hel del igår och det kändes bra. Får väl se ifall magkänslan håller i sig för om en timma kommer hon för att träffa Lynx, och om Lynx och jag godkänner henne så får hon flytta.

Sen kommer även en familj som ska tinga en av kattungarna som blir 12 veckor den 19 maj och imorgon kommer nästa familj som ska tinga två av dem. Sen är det bara en kattunga kvar och efter det ska jag gå i idé!

Håll en tass för Lynx i e.m.

Annons:
Katthemsmatten
3/27/12, 4:24 PM
#14

Håller tassarna stenhårt!

Medarbetare Hittekatter iFokus

UlrikaD
3/27/12, 5:49 PM
#15

#14 Tack:)

Paret som var och hälsade på Lynx var hur trevliga som helst och tycke uppstod.

Nu hoppas jag bara att deras katt-dam härhemma uppskattar det nya sällskapet. Ibland kan det ju ta en stund att acceptera en nykomling.

Men skulle någonting gå galet så får ju Lynx komma tillbaka hit igen såklart, den överenskommelsen har jag med alla omplaceringar härifrån. Men jag har faktiskt aldrig fått tillbaka någon.

Hoppas att allting funkar den här gången också:)

Slampen
3/28/12, 1:19 PM
#16

#15 Roligt att det ordnade sig till slut. Men du har ju pekat på ett mycket stort problem. Gratiskatter….Även jag har omplacerat katter och någon gång hände det sig att någon sa att vi kan ge två hundra. Jag hade sett till att hon kastrerades, id och vacc. Jag sa 800.

Frågan är hur man skall komma till reda med detta problem att många på Blocket i princip skänker bort sina katter, om de behöver omplacera dem. Det värsta är att ibland blir det så otroligt bråttom. Istället skulle de ju kunna kontakta katthem och via den vägen få hjälp med omplacering.

Det handlar ju även om att personer kan tro att katterna kommer till bra hem, när de i själva verket kan hamna i elden, för att sedan komma i askan.

Ett alternativ är ju att de som köper katter på t ex Blocket, i själva verket betalar för katten, i synnerhet där det står att vad de fram för allt önskar är ett bra hem för katten. En del katter är det ju inte gjort något med. Men trots det kan man väl ge en summa. Javisst, det kan ju bli att människor tror att det kan bli ett sätt att tjäna pengar.

Det är ju inte bara enskilda personer som beter sig på detta sätt, även myndigheter gör det. Skänker bort katter som omhändertagits och inget gjort med dem… Frågan är var man ska börja….

Jag anser att det börjar med oss. Vi måste ta ett ansvar och hålla oss till att katter inte t ex skall "säljas" för en väldigt liten summa.

En katt fick ett nytt hem i söndags. Visserligen inget gjort med den, men det fanns en hel omständigheter i detta fall, som gjorde att han köptes för en större summa. En hel del utlägg, men katten tas nu väl hand om och är redan kastrerad.

#12 Ja, det är svåra är att avslöja de som inte skall ha djur. Det är ju här vi kan hjälpa varandra, att upptäcka dem….

Upp till toppen
Annons: