Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
13. Kattprat i allmänhet

Dagens idiot

2012-03-25 23:15 #0 av: UlrikaD

Fick mail från en som var intresserad av de kattungar jag har för omplacering om en månad.

Men slutklämmen av det hela blev, varför skulle han betala för att skaffa kattungar från mig när han kunde få gratis från blocket. För de skulle ju avlivas om ingen tog hand om dem. Då gjorde han ju en bättre gärning där.....om nu inte jag kunde tänka mig att ge honom två stycken gratis förstås.

Frågade lite syrligt om han ville ha dem chippade, kastrerade, id-märkta och hemkörda till dörren också.

Fick folk inte hjärnceller när de föddes?

Anmäl
2012-03-25 23:17 #1 av: Selma99

Det är just sådana människor som överhuvudtaget inte ska ha djur. Tyst

Anmäl
2012-03-25 23:21 #2 av: bymaruska

Och tyvärr finns det alldeles för många av dessa tokstollar!!

Anmäl
2012-03-25 23:37 #3 av: UlrikaD

Vissa dagar så klarar man av dessa intelligensbefriade människor, men vissa dagar kokar man bara över.

Sen om alla dessa andra idioter slutade hota med avlivning till höger och vänster för att andra människor ska komma och "städa upp" deras röra så skulle det vara ännu bättre.

Men nej, då ska det räddas! Ingenting om att ägaren har nåt som helst eget ansvar. Nej, men dumpa det på någon annan, finns ju alltid någon som står med kvasten och sopar upp.

Morr och mutter vad grinig jag blev idag.

Människan förtjänar verkligen i många fall inte ett djurs kärlek.

Anmäl
2012-03-26 07:06 #4 av: martdat

det tåkiga är att det är altför vanligt med dylika komentarer. tror det offta handlar om okunskap o gammal dålig vana att katter e gratis,snarare än elakhet, nu vet jag ju inte hur ert samtal löpte , men tror att det offta är så,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Anmäl
2012-03-26 08:47 #5 av: Josefa

#0 Hjärnceller?? Vad är det för något?

Anmäl
2012-03-26 10:10 #6 av: Sidentass

sanslöst...som andra också har skrivit, sånna ska inte ha djur!:-(

Anmäl
2012-03-26 10:52 #7 av: Katthemsmatten

Vi har lång väg kvar att gå för att höja kattens status. Det är helt uppenbart1 Skrikandes

Anmäl
2012-03-26 18:28 #8 av: [sakring]

Personligen så hade vederbörande inte fått något svar av mig när det framkom att denne vill ha katten gratis. Inte värt besväret.

Anmäl
2012-03-26 20:45 #9 av: Lena

Tröttsamt är ordet! Man blir inte glad över den här typen av mentalitet.

//Lena - sajtvärd Katter iFokus & medarbetare Hittekatter iFokus 

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Anmäl
2012-03-26 21:06 #10 av: UlrikaD

#8 Jag svarar alltid. Någon gång får man folk att ändra en åsikt och då kan det helt klart vara värt det.

Kanske inte just en sån här åsikt men många har varit intresserad av att bara köpa en precis leveransklar kattunge men inte velat ha två.

När jag förklarat för en del så har de faktiskt förstått lite mer och erkänt att de inte tänkt så långt som att katten kan känna sig ensam.

Under dagen har jag fått 6 mail till på röda Aslan, nu är han uppe i 42 mail...Lynx fortfarande..nä. Vilken tur att det inte ä'r h on som läser mailen.

Anmäl
2012-03-27 10:21 #11 av: Katthemsmatten

#10 Jag tror att du gör helt rätt som svarar på alla förfrågningar. Om bara 1% kan fås att förstå så har du gjort stor skillnad för våra hemlösingar. Dagens Ros till dig!

Anmäl
2012-03-27 10:30 #12 av: Krullsvans

Men det är ju skönt när Idioterna avslöjar sig så tidigt, så man kan avfärda dem.

Det är värre med Idioterna man inte lyckas avslöja, som låter hur bra som helst, men som verkligen inte ska ha djur....

Anmäl
2012-03-27 14:01 #13 av: UlrikaD

#12 Håller med!

Trenden nu har varit att alla har mailat på Aslan, jag har svarat tillbaka att han har flyttat men att jag har världens underbaraste Lynx kvar. Då har jag helt enkelt inte fått nåt svar tillbaka. Lite surt.

Men igår så fick jag svar tillbaka av en tjej som skrev att det spelade ju absolut ingen roll egentligen, bara katten var mysig att ha att gör med. Och hon fick väl erkänna att hon föll för Aslan på bilden men huvudsaken var ju att hon fick en kompis till sin katt som blivit ensam.

Vi pratade en hel del igår och det kändes bra. Får väl se ifall magkänslan håller i sig för om en timma kommer hon för att träffa Lynx, och om Lynx och jag godkänner henne så får hon flytta.

Sen kommer även en familj som ska tinga en av kattungarna som blir 12 veckor den 19 maj och imorgon kommer nästa familj som ska tinga två av dem. Sen är det bara en kattunga kvar och efter det ska jag gå i idé!

Håll en tass för Lynx i e.m.

Anmäl
2012-03-27 16:24 #14 av: Katthemsmatten

Håller tassarna stenhårt!

Anmäl
2012-03-27 17:49 #15 av: UlrikaD

#14 Tack:)

Paret som var och hälsade på Lynx var hur trevliga som helst och tycke uppstod.

Nu hoppas jag bara att deras katt-dam härhemma uppskattar det nya sällskapet. Ibland kan det ju ta en stund att acceptera en nykomling.

Men skulle någonting gå galet så får ju Lynx komma tillbaka hit igen såklart, den överenskommelsen har jag med alla omplaceringar härifrån. Men jag har faktiskt aldrig fått tillbaka någon.

Hoppas att allting funkar den här gången också:)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.