Annons:
Etikettsajten
Läst 1642 ggr
Tissetassarna
3/24/12, 9:46 PM

Sessan - Katten som gick in i Väggen och försvann

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Miss Sessan - Katten som gick in i väggen och försvann
Namn: Sessan
Född: 1 Augusti 2011
Kastrerad: Nej
Vaccinerad: Nej
ID: Nej
Försäkrad: Nej
Fadder: Anette Hansen

Bakgrund: Sessan hittades som ca 4månader gammal ätandes filmjölk som runnit ur en gamma container. Bianca tog in katten och såg till att den kom till jourhem. När jourmatte sedan skulle opereras så omfattande att det skulle dröja länge innan hon kunde sköta katterna igen så fann Bianca våran hjälp via hittekatter i fokus.

9/2 Kom Sessan till oss, det tog ca 1 vecka sen så märkte man att hon och våran katt champis funnit varann, hon va väldigt nyfiken på oss människor men väldigt försiktig och ville inte hamna nära oss. När Sessan varit hos oss i ca 2 veckor försvann hon! Hon fanns ingenstans och efter dagar av letande så gav vi upp, hon måste ha lyckats smita ut! Så vi började leta ute istället.
6/3 Så kom jag hem från jobbet, gick in i köket och på golvet ser jag champis leka med en katt jag inte känner igen vid första ögonkastet, men inser snabbt att det är Sessan. I ren chock av att hon va där rakt framför mej så frös jag, Sessan agera likadant.
Sen gick det snabbt. Sessan flög in i sin gömma igen… och tro det eller ej, IN I VÄGGEN!!!!
Det visar sej finnas ett hål under kanten av skaferiet som leder in i väggen och vidare under skafferiet.

19/3 gav vi upp försöken att locka ut henne med mat å in i fälla, Så då slog vi helt enkelt hål i väggen. och där börjar Sessans dagbok!

Annons:
Tissetassarna
3/24/12, 9:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

2012-03-24 Lite som Nils Karlsson Pyssling

Som de flesta nog förstått så är inte Sessan som alla andra katter, nej för Sessan är en katt som trivs med sitt liv bra som inte bara hus katt, utan "väggkatt".

Det känns lite som om Sessan gjort sin egna tolkning av Astrid Lindgrens saga Nils Karlsson Pyssling.

Nog måste väl alla känna till den lilla pojken som med ett "tjillivippen" blev liten och levde med sin kompis inne i en vägg. Åt köttbullar och lekte.

Sessan har nämligen tagit rollen som väggpyssling väldigt bra må jag säga och Champis har tagit på sej rollen som kompis då hon med ett "Tjillivippen" skuttar in i hålet emellanåt och leker samt myser med sin bästa vän.

"Undra hur man säger Tjillivippen på kattspråk?"

Köttbullar har det dock inte blivit som mat för Sessan men däremot Bozita blöt mat och Sienceplan torrfoder som Fadder Anette och Veterinärerna på djurklinikerna så snällt har bidragit med.

Liksom Nils Karlsson Pyssling så är även Sessan väldigt Lortig och hade varit i stort behov av ett bad, men tyvärr fann jag inget badkar nog litet att få plats i hålet och ändå stort nog för att bada en katt, så får helt enkelt vänta med detta fram  tills att Sessan inte längre vill leva som vägg katt utan även komma ut och utforska världen utanför!

Sessan har det ändå väldigt bra jämfört med andra katter om hon ändå visste hur många som tänker på henne varje dag!

JossanH
3/24/12, 10:29 PM
#2

Så typiskt katter att göra sig "osynliga". En liknande sak hände en barndomsvän till mig då de lånade över grannens kattungar på lite mys och lek. En av ungarna gick raka vägen in i ett hål under garderoberna och kom bara fram på nätterna då alla sov. De försökte få ut den länge men jag tror den stannade där i ca 2 veckor innan de slutligen fick ut den och kunde lämna tillbaka den.. :S

Sajtvärd på Iller.ifokus

Tissetassarna
3/25/12, 9:21 PM
#3

2012-03-25

Det rör sej i väggarna

Idag har Sessan beslutat sej för att det är OK att röra sej i väggarna medans det finns en människa utanför.

Man verkligen hör hur det rör sej där inne vilket man innan inte har gjort.

Sessan har tidigare agerat staty så fort man kommit nära eller så har hon legat blixt stilla så man inte hört ett knyst.

Vissa dagar har ag suttit stilla utan för bara för att höra så att hon rör sej men ICKE!

Nu har hon dock börjat röra sej där inne, och även en annan sak som dock inte känns lika bra… Hon ar nu gjort sina behov där inne.

Så ikväll ska hålet "städas".

Blir på med plast handskar och rensa ut allt så gott det går.

Vågar dock inte använda rengörnigsmedel medans hon bor dör. det får vänta till senare skede.

Upp till toppen
Annons: