Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
08. Bilder & Filmklipp

Bildtråd på barn och djur

2012-03-17 18:01 #0 av: anebit

Här tänkte jag att man kan lägga upp foton på barn och djur, alla slags djur är välkommna.  Bär på djur, sover hus djur m.m.

Djur och barn är det gulligaste som finns.

Kul också att se hur olika dom bär på djuret inte bara katt.

Anmäl
2012-03-17 18:04 #1 av: anebit

Börjar med mitt äldsta barnbarn som var 12 år vid tillfället då Lillpysen nyss kommit till oss år 2007

Anmäl
2012-03-17 18:05 #2 av: anebit

Här är det mitt barnbarn som är autisktiskt och som håller på sitt sätt.

Anmäl
2012-03-17 18:08 #3 av: anebit

Här kommer vår lilla kattambassadör som är 9 år här.  Han håller så bra.

Anmäl
2012-03-17 18:10 #4 av: anebit

Alva 8 år,  2007 tyckte att jag skulle skynda mig och fota så att hon fick leka. :)

Mitt minsta barnbarn Hugo ville inte var med på bild.

Anmäl
2012-03-17 18:14 #5 av: anebit

Här står min dotter med änglakatten Rasmus som var så stor att han knappt fick rum i famnen.  I dag ångrar jag att jag inte bantade ner honom, visserligen var det en stor katt men han borde ha gått ner några kilon.

Anmäl
2012-03-17 18:20 #6 av: Lena

Jättefina bilder! :)

//Lena - sajtvärd Katter iFokus & medarbetare Hittekatter iFokus 

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Anmäl
2012-03-17 18:26 #7 av: anebit

I somras 2011 fick vi besök  i poolen av västgöraspetsen Messi. Här är det lillhusse som passar honom när han simmar.

Det blv lite hundhår i polen men det tog rengöringspumpen bort.  Glad Han tyckte det var så skönt i värmen att få svalka sig.

Anmäl
2012-03-17 18:28 #8 av: anebit

Och här tittar han upp över kanten. "Jag vill inte gå upp ur poolen"

Anmäl
2012-03-18 10:59 #9 av: anebit

Är det ingen mer som har foton på BARN och DJUR ihop?

Anmäl
2012-04-01 14:05 #10 av: Lena

Tyvärr har jag dåligt av den varan. Lägger in en bild som Linda Carlgren har lånat ut till oss här på HiF. Linda som var en så duktig fotograf och så generöst delade med sig av sin fina bilder här på sajten.

Den bilden vann en tävling som vi hade på gamla Kattgruppen. Tror det var 2005.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Anmäl
2012-04-01 14:37 #11 av: Katthemsmatten

Underbara bilder i den här tråden!

Jag ska försöka komma ihåg att fotografera min lilla sondotter, 14 månader nyss fyllda, när hon kommer på besök nästa gång. Den äldsta katten i mitt hushåll, en 16-årig katt som är pensionär från Katthemmet och har sitt hem hos mig till den dag han beslutar att han ska tassa över Regnbågsbron, har visat sig vara den perfekta 'lära-klappa' katten. Han står still och låter henne klappa på det tafatta vis små barn gör. Peta litet vid ögonen och nosen är också OK. När han tycker att det räcker går han bara lugnt och stilla ifrån henne. Självfallet låter vi inte barn och katt vara utan uppsikt. Det vore inte bra för någon. Hennes pappa växte upp med en katt som jag hade ett par år innan han föddes, så han vill gärna att hon ska få samma erfarenhet även om mamman inte är förtjust i katter. I alla fall inte så mycket att de skaffar egen katt.

Anmäl
2012-04-01 14:41 #12 av: Lena

#11 Det låter som en underbar katt det där! :)

Anmäl
2012-04-01 18:52 #13 av: Katthemsmatten

Gamle Knorre är helt fantastisk! Han är född ca -96. Har gått hemlös i 8 år i en förort till Stockholm där några åtminstone av och till sett till att han fått mat. Den underbara missen har aldrig tappat tron på människorna, hur de än betett sig mot honom och han bara spinner och trampar. Kärlek på 4 tassar brukar jag beskriva honom!

De senaste 2 åren har han i alla fall fått vara inne i trygghet och värme. Inte ens den inglasade balkongen är speciellt attraktiv för honom. En varm pläd och mjuk säng är hans melodi.

Anmäl
2012-04-01 22:22 #14 av: Tissetassarna

Min son Liam och Lissy

Anmäl
2012-04-01 22:23 #15 av: Tissetassarna

Liam, med kissarna Lissy och Sunny

Anmäl
2012-04-02 12:22 #16 av: Katthemsmatten

#15 Underbart - dela glassen med oss grabben! Skrattande

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.