Annons:
Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 2015 ggr
Dakrish
2012-03-12 19:30

Akut, katthona i Kristianstad

Det har dykt upp en katthona på vår gård, som är långhårig, svart med en vit medaljong och vita tassar och gula ögon. Honan är i hemskt skick, och blir tjockare varje gång jag ser henne, så om jag har rätt ska hon få kattungar när som helst nu. Hon är kelen och kommer fram till mig varje gång jag ser henne. Hon är nästan en enda stor tova, hela pälsen behöver rakas ner, och jag kan omöjligt säga hur hon mår under alla tovor.

Jag har tappat bort numret till min KKS-kontakt (Lena O), finns det någon här på forumet som kan hjälpa mig få in missen? Om hon får kattungar på vår gård, så kommer de inte få stanna med henne många dagar och det finns en del som är riktigt elaka mot katter här ute.

Hjälp! Har någon ett telefonnummer till KKS?

Annons:
Dakrish
2012-03-12 19:43
#1

Vi har hittat ett akuthem som kan ta honan nästa gång jag ser henne och ha kvar henne tills ungarna är 12v (om det inte blir komplikationer). Nu skulle jag behöva komma i kontakt med KKS och se om de kan sponsra hennes vård och sånt.

martdat
2012-03-13 06:41
#2

kopierat från kks ,

Nya ärenden anmäls till Birgitta Axelsson på tfn 073-831 18


  1. Tfn-tid: Månd 15-17, tisd 15-18, fred 15-17.
    KKS tar inte emot nya ärenden per mejl.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

martdat
2012-03-13 17:39
#3

fått tag på kks??

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Dakrish
2012-03-14 18:50
#4

Jag missade telefontiden i tisdags genom att krama porslinsguden hela kvällen, så jag ska försöka på fredag. :)

rivstart
2012-03-31 00:55
#5

hur går det för kissen? jag kan tänka mig att ta in henne om det behövs! skicka pm om detta låter intressant så skickar jag mitt nummer så kan vi diskutera det på telefon!

// Emma

Medarbetare på Chinese Crested iFokus

 

Keep talking shit about me.. you're making me famous!

Lena
2012-03-31 11:19
#6

#5 Låter ju kanon! PMa TS så att hon inte missar detta erbjudande!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
rivstart
2012-03-31 13:59
#7

har skickat ett PM till TS!

// Emma

Medarbetare på Chinese Crested iFokus

 

Keep talking shit about me.. you're making me famous!

Lena
2012-03-31 17:51
#8

#7 Jättebra! Glad

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

wendel83
2012-03-31 21:45
#9

Är katten inne i jourhem? Har ni fått nån kontaktperson inom KKS? Alltså förmedlare? / Angelica KKS

Katthemsmatten
2012-03-31 22:29
#10

Av pur nyfikenhet, hur fungerar KKS? Jourhem vet jag vad det innebär, men vad gör en förmedlare? Jag frågar bara för att jag är nyfiken på hur olika föreningar fungerar. Bara så ni inte missförstår och tror att min fråga är någon form av dold kritik. Det är ju så himla populärt att bli KRÄNKT för allt och ingenting. Oskyldig

Medarbetare Hittekatter iFokus

wendel83
2012-04-01 10:10
#11

En förmedlare har huvudansvaret för "sina katter som han/hon förmedlar. Tex:

Ta emot nya ärenden via telefon samt besvara mail Leta stödhem, vara tillgänglig för stödhemmen Fånga in hemlösa katter Fotografera själv eller se till att katter fotograferas Köra själv eller ordna transporter av katter Ta emot intresseanmälningar, ev göra hembesök, hålla fortsatt kontakt med nya hemmen Kolla upp så permanent placerade katter kastreras enligt avtal Stå i affärer, på loppis, marknader etc för att dra in pengar Sälja almanackor, jukort, skyltar, hemlagat mm Boka veterinärtider samt ha kontakt med veterinärer.Eller ta katter till veterinär själv. Betala fakturor Upprätta ekonomisk redovisning till ekonomiansvarig Redovisa till ärendelista, adressregister och stödhemslista Skriva stödhemskontrakt/omplaceringskontrakt/överlåtelsekontrakt Ibland skrivs insändare eller är aktiv med i reportage i tidningar Förmedlare är själva jourhem eller har katthem och då ska alla katter skötas Beställa foder/sand Ta emot besök  på katthemmen Sedan är det många som har hand om olika kolonier som behöver mat och tillsyn varje dag. Hoppas du förstår lite bättre vad vi förmedlare gör nu = ) Ett pressat schema vill säga.

wendel83
2012-04-01 10:11
#12

hm det stod i spalter när jag klistra in men nu blev allt i ett utan alla kommatecken.men hoppas ni kan läsa ändån = )

Katthemsmatten
2012-04-01 10:21
#13

Jösses, det är inte litet en förmedlare ska hinna göra!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Lena
2012-04-01 10:35
#14

#11 Ja det är ett stort ansvar som vilar på er som är förmedlare. Särskilt när antalet hemlösa är så enormt stort med.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Dakrish
2012-04-18 18:22
#15

Honan har inte synts till en enda gång sen tråden startades, tyvärr. Jag fortsätter spana och ser att det fortfarande finns bädd + matplats utomhus där jag brukat se henne.

Gullimat
2012-04-18 18:33
#16

Skall allt det göras av en enda person fungerar det väl inte att ha ett normalt arbete också.

Undrar över, Ev. göra hembesök? vem gör annars de hembesöken?

[helenal]
2012-04-18 18:34
#17

lycka till

wendel83
2012-04-19 10:35
#18

16 nej det är knappt man har ett liv faktisktJag själv har ett heltidsarbete bredvid och det är kämpigt. Hembesök kan ju även nån medhjälpare göra som man litar på.  Är det längre bort så har man kanske en kontakt där. Eller vid transport så kan det vara den som får kolla hur allt är.

Upp till toppen
Annons: