Annons:
Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 2219 ggr
Ligonskrutt
2012-03-12 09:43

Kattunge sökes, Kalmar

Min bror undrade om jag visste några kattungar som söker hem eftersom hans kollega vill köpa kattunge. Har rekommenderat djurhemmen här i närheten och även att det finns andra organisationer som kan skjutsa katten till kalmar. Får se om det blir napp…

Men jag tänkte även höra med er, har ni eller vet om någon kattunge som säker hem i Kalmar? Kanske kan personen köpa från någon anna stad också, men jag kan tänka mig att hen vill se och träffa kattunge först. Tror att personen gärna vill ha en 12-veckors eller i närheten då, men kanske går äldre bra också. Skulle ju kännas bra om personen kunde skaffa en fd hemlös istället för en blocketkatt…

Annons:
Jourhemmet
2012-03-12 10:10
#1

Kattungar ska ha en kattkompis för att må bäst.

Ligonskrutt
2012-03-12 10:40
#2

Hej! Ja jag ska rekommendera det. Vet inte hur personens situation ser ut, bara att hen vill ha en kattunge. Tänkte höra lite mer sedan när jag får respons från min bror, men eftersom jag vet att det är många som sitter med kattungar hemma så kan det vara bra att höra redan nu efter "kandidater".

[sakring]
2012-03-12 19:47
#3

Kolla med Katthemmet Kompis som ligger utanför Nybro.

Ligonskrutt
2012-03-13 10:26
#4

#3  Jag har iaf rekommenderat det, men på hemsidan har de iaf inga ute. har även hört med min bror om jag ska höra mej för efter kattungar som är i verkligt behov av hem, men han verkade inte riktigt greppa skillnanden på en hemlös och en "blocketkatt": Vadå båda behöver ju hem Obestämd Så tyvärr kan det nog bli en kattunge från ngn som låter bli att kastrera sin huskatt…

Sidentass
2012-03-13 11:27
#5

-Har skickat dej ett pm:_)

Naquita
2012-03-13 11:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

jag har t.ex Lexus och Simone, som vi isf lämnar ut själva samtidigt som vi gör hembesök.

http://ronnebyshittekatter.se/category/adoptera-katt/kattungar/

De är vaccinerade, avmaskade till en adoptionskostnad på 600 kronor/St. Som de flesta andra seriösa katthem adopterar jag inte ut ensamma kattungar.

Annons:
Ligonskrutt
2012-03-13 12:18
#7

Tack för svaren och "kandidaterna!! Jag väntar på respons från min bror, om kollegan kan vara intresserad av en fd hemlös och isf om hen vill träffa innan. Det vore super om hen ville ha en katt som varit hemlös.

Katthemsmatten
2012-03-13 15:31
#8

#6 Vilka sötnosar! Synd att jag inte 'är i marknaden' för fler katter just nu. Hoppas de snart får alldeles egna hem. Liksom jag hoppas detsamma för alla andra hemlösingar.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Ligonskrutt
2012-03-27 13:58
#9

Hej! Ingen av katterna är tyvärr aktuella, eftersom hon redan har skaffat 2 nya (vuxna omplacering)

Upp till toppen
Annons: