Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
14. Katter söker hem! / Katter sökes!

Kattunge sökes, Kalmar

2012-03-12 09:43 #0 av: Ligonskrutt

Min bror undrade om jag visste några kattungar som söker hem eftersom hans kollega vill köpa kattunge. Har rekommenderat djurhemmen här i närheten och även att det finns andra organisationer som kan skjutsa katten till kalmar. Får se om det blir napp...

Men jag tänkte även höra med er, har ni eller vet om någon kattunge som säker hem i Kalmar? Kanske kan personen köpa från någon anna stad också, men jag kan tänka mig att hen vill se och träffa kattunge först. Tror att personen gärna vill ha en 12-veckors eller i närheten då, men kanske går äldre bra också. Skulle ju kännas bra om personen kunde skaffa en fd hemlös istället för en blocketkatt... 

Anmäl
2012-03-12 10:10 #1 av: Jourhemmet

Kattungar ska ha en kattkompis för att må bäst.

Anmäl
2012-03-12 10:40 #2 av: Ligonskrutt

Hej! Ja jag ska rekommendera det. Vet inte hur personens situation ser ut, bara att hen vill ha en kattunge. Tänkte höra lite mer sedan när jag får respons från min bror, men eftersom jag vet att det är många som sitter med kattungar hemma så kan det vara bra att höra redan nu efter "kandidater". 

Anmäl
2012-03-12 19:47 #3 av: [sakring]

Kolla med Katthemmet Kompis som ligger utanför Nybro.

Anmäl
2012-03-13 10:26 #4 av: Ligonskrutt

#3  Jag har iaf rekommenderat det, men på hemsidan har de iaf inga ute. har även hört med min bror om jag ska höra mej för efter kattungar som är i verkligt behov av hem, men han verkade inte riktigt greppa skillnanden på en hemlös och en "blocketkatt": Vadå båda behöver ju hem Obestämd Så tyvärr kan det nog bli en kattunge från ngn som låter bli att kastrera sin huskatt...

Anmäl
2012-03-13 11:27 #5 av: Sidentass

-Har skickat dej ett pm:_)

Anmäl
2012-03-13 11:52 #6 av: Naquita

jag har t.ex Lexus och Simone, som vi isf lämnar ut själva samtidigt som vi gör hembesök.

http://ronnebyshittekatter.se/category/adoptera-katt/kattungar/

De är vaccinerade, avmaskade till en adoptionskostnad på 600 kronor/St. Som de flesta andra seriösa katthem adopterar jag inte ut ensamma kattungar.

Anmäl
2012-03-13 12:18 #7 av: Ligonskrutt

Tack för svaren och "kandidaterna!! Jag väntar på respons från min bror, om kollegan kan vara intresserad av en fd hemlös och isf om hen vill träffa innan. Det vore super om hen ville ha en katt som varit hemlös.

Anmäl
2012-03-13 15:31 #8 av: Katthemsmatten

#6 Vilka sötnosar! Synd att jag inte 'är i marknaden' för fler katter just nu. Hoppas de snart får alldeles egna hem. Liksom jag hoppas detsamma för alla andra hemlösingar.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.