Annons:
Etikettsajten
Läst 2419 ggr
Roslyn
2012-03-06 23:55

Sorgligt i Ystad

Annons:
Kattprinsessa
2012-03-07 01:09
#1

Bara TNR kan hjälpa mot detta. Skriv på uppropet!! Finns i en annan tråd här på sajten.

http://hittekatter.ifokus.se/discussions/4f4fafa4d4ebea534c003747-skriv-under-for-att-legalisera-tnr?discussions-2

martdat
2012-03-07 06:42
#2

hon vill inet ha katterna där o slår ju efter dem med sopskyffel, tror inte hon vill ha tnr där,,,inte konstigt att andra katter kommer när hon matar sina egna ute,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Sidentass
2012-03-07 11:11
#3

Åhhhh stackars arma djur….och damen måste väl ändå förstå att katterna kommer dit när hon matar sina egna på tomten..så här kan det inte gå till i fortsättningen, :_((

Katthemsmatten
2012-03-07 13:40
#4

Varför matar hon de egna på tomten? Undrar om hennes egna är kastrerade eller om hon, som inte vekar ha full koll, faktiskt bidragit till att det blivit fler katter där. Bara spekulation från min sida, så ni behöver inte skicka sura kommentarer :-) Men jag tror ni kan hållal med om att det verkar konstigt om hon matar de egna katterna utomhus. De borde väl vara inne åtminstone för att utfordras?

Medarbetare Hittekatter iFokus

MewTwo
2012-03-07 20:41
#5

Suck… Jag skrev om detta på Wikkibloggen också i morse…

Saxat från bloggen:
I Brantevik, Simrishamn, vänder sig en kvinna till tidningen Allehanda för att få hjälp med ”invasionen” av vilda katter i hennes trädgård. Vad gör hon själv för att hjälpa dem? Jo, kastar vatten på dem eller skrämmer med en lång sopborste… En katt gick med skadad infekterad svans tills den föll av – hur led den inte???! – men kvinnan brydde sig inte… Däremot tror hon nu att ”Kommunen ska förbarma sig över dem och fånga in dem”! Jo, jag tackar – avlivning är troligen vad som kommer att bli förbarmandet, och att ha kontaktat ett katthem för LÄNGE SEDAN och fått katterna HJÄLPTA det har tydligen INGEN gjort? Varför varför varför? Obegripligt att man väntar och låter tiden gå. Den här kvinnans dotter konstaterar att ”Hon funderar nu på att bjuda hem en kommunal skyddsjägare på kaffe för att   komma tillrätta med kattproblemen hos hennes mormor” – och jag vill bita henne hårt!!! Bjud för kattsingen hem någon som kan HJÄLPA katterna istället?!!! Varför gjorde man inte det medan det var tre eller fem katter och det var hanterbart?!!

Som vanligt vill alla att "nån annan" ska lösa problemen och kort sagt eliminera katterna. Att damen själv har ett ansvar i och med att hon sätter ut kattmat, det verkar inte ha gått hem. Och offer för detta kommer katterna att bli.

Kattaktivister i Simrishamnstrakten, var är ni? Gråter

Sidentass
2012-03-07 21:03
#6

#5 Bra skrivet, det är skrämmande hur man kan se på dom stackars katterna som om dom vore som flugor…usch..de gör ont i en..!:_(

Annons:
majvi
2012-03-07 21:59
#7

http://hittekatter.ifokus.se/discussions/4d714a47b9cb46222d05d710-de-ville-inte-skjuta-katterna

Det kanske var någon som missades

Jag hoppas att det är samma personer som jobbar med kattärenden nu eller att de har samma inställning

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

[sakring]
2012-03-07 22:06
#8

Att människan inte förstår att det kommer dit katter när hon matar sina egna utomhus. Hon skulle ha djurförbud.

martdat
2012-03-08 06:13
#9

hon har ju kontaktat kks för längesen, de omplacerade vad de trodde var alla katter läste jag i bc s logg få fejan,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Lena
2012-03-09 23:34
#10

Tråkigt fall kan man konstatera och ett typexempel på hur kattkolonier uppstår. Knepigt att kvinnan ifråga inte förstår att matandet av de egna katterna utomhus i trädgården fungerar som rena dragplåstret på de hemlösa katterna i området.

#5 Bra rutet!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: